Процес виховання: специфіка, компоненти та рушійні сили. Виховання - це складний і багатогранний процес, що включає в себе як культурно-освітній, так і соціально-педагогічний елементи. У цій статті ви дізнаєтеся про основні компоненти та рушійні сили виховання, а також про його специфіку та проблемні аспекти.
Компоненти процесу виховання. Процес виховання складається зі створення сприятливих умов, розвитку особистості та засвоєння навичок. Це означає відповідне середовище, різноманітність виховних засобів, а також методи і технології. Виховання - це набуття знань, досвіду, розвиток критичного мислення і формування моралі. - Леонардо да Вінчі
Специфіка процесу виховання. Один з головних факторів, який впливає на специфіку виховання, є вікова категорія вихованців. Кожна вікова категорія потребує певного підходу та використовується різноманітні методи та соціальні ролі у вихованні. Вікова категорія. Методи виховання. Роль вихователя. Дошкільний вікІгрові методи. Застосування методів з елементами педагогіки мовленнєвого спілкування. Шкільний вік. Практичні завдання. Супроводження процесу навчання та інтелектуального розвитку. Студентський вік. Творчі завдання. Орієнтування на самостійність та вирішення життєвих задач
Виховання в сучасному світіІз зміною соціально-економічних умов та розвиток технологій, виховання також зазнало зміни. Принципи гуманізму, розвитку індивідуальності та відповідальності стали більш актуальними. Медіа-виховання стало важливим компонентом виховання в сучасному світі.1 Розвиток критичного мислення. Критичне мислення - ключ до успіху в сучасному світі, дитина повинна вміти аналізувати отриману інформацію.2 Розвиток комунікативних навичок. Діти повинні розвивати навички діалогу, слухання та взаємодії.3 Стимулювання творчих здібностей. Діти повинні мати можливість розвивати свої творчі здібності та відкривати нові знання.
Проблемні аспекти виховання. Виховання є тим складнішим і глибшим, чим більше увесь процес залежить від душевної взаємодії між дитиною та дорослим виявляється неформальним і нестандартизованим. - Василь Сухомлинський. Низький стандарт виховання. Відсутність чіткої методики. Відсутність контролю над викладачами. Відсутність уваги до батьків та учнів. Неадекватний підхід до дітей. Недостатнє уваження до особистості дитини. Мало професіоналізму з боку педагогів. Відсутність індивідуальних підходів до учня. Труднощі в роботі з батьками. Недовір’я до педагогів. Відсутність співпраці батьків та викладачів. Відсутність вічного бачення стосунків батьків та викладачів