Проект "Безпека користування Інтернетом (соціальні мережі)".

Про матеріал
Проект є повністю готовим до використання в рамках методу проектів, щоб зробити вивчення основ здоров'я ще цікавішим.
Перегляд файлу

Назва проекту:

Безпека користування Інтернетом (соціальні мережі).

Мета проекту:

  • формувати уявлення про мережу Інтернет та соціальні мережі.
  • Формувати розуміння різниці між реальним та уявним світом.
  • Розвивати навички спілкування.
  • Розвивати навички самостійної роботи.
  • Виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я
  • Виховувати здоров’язберігаючу компетентність  та розуміння відповідальності за свій вибір.
  • Виховувати вміння прислухатися до думки інших людей, вміння працювати в групі

Завдання проекту:

  • Опрацювати літературу з даної теми.
  • Розглянути поняття Інтернету та соціальних мереж.
  • Проаналізувати позитивні та негативні сторони Інтернету та соціальних мереж.
  • Проаналізувати можливі способи уникнення надмірного впливу Інтернету та соціальних мереж на сучасну молодь.

Державні освітні стандарти та навчальні програми:

Навчальна програма з основ здоров’я (оновлена), чинна у 2018\2019 навчальному році.

Державний стандарт повної загальної середньої освіти.

Основний та другорядні (дотичні ) предмети:

Основний предмет - «Основи здоров’я», розділ «Соціальна складова здоров’я».

Дотичні предмети -«Інформатика», «Біологія».

 

 

Освітня галузь «Технології»

«Інформатика»

-Володіння формами і методами проектної діяльності

-Вміння свій творчий задум зобразити у вигляді графіків та таблиць.

-Вміння користуватися мережею Інтернет

-Вміння оформити кінцевий продукт свого дослідження у вигляді презентації, публікації або буклета.

Освітня галузь Природознавство»

«Біологія»

-У біології цю тему можна розглядати у контексті впливу надмірного користування Інтернетом та соціальними мережами на фізичну складову здоров’я. Тобто псування зору, гіподинамія, ожиріння і, як наслідок, проблеми з ЖКТ, серцево-судинні захворювання, діабет та ін..

«Основи здоров’я»

В основах здоров’я ця тема розглядається найбільш широко  в розділі « Соціальна складова здоров’я.

Вік дітей, на яких розрахований проект, клас:

6 клас, 11-12 років

Приблизний термін реалізації даного проекту:

5 тижнів

Ключові питання:

Як убезпечити сучасну молодь від надмірного впливу та залежності від Інтернету та соціальних мереж.

Тематичні питання:

1. Чому сучасну молодь так приваблює Інтернет та спілкування в соціальних мережах?

2. Чому деякі представники сучасної молоді не знаходять для себе альтернативи спілкуванню в соціальних мережах?

3. Якими видами діяльності можна привабити дітей та молодь для зменшення часу «сидіння» в Інтернеті?

4. Які поради можна дати батькам, щоб вберегти дітей від інтернетзалежності?

Змістові питання:

1. Що таке Інтернет?

2. Що таке соціальна мережа?

3. Які можливості нам дає Інтернет?

4. Чи може спілкування в соціальних мережах замінити «живе» спілкування?

5. Чи завжди спілкування в соц.. мережах є безпечним?

6. Які небезпеки несе в собі Інтернет?

7. Як убезпечити себе при користуванні Інтернетом?

8. Яку альтернативу можна запропонувати спілкуванню в соціальних мережах?

 

Стислий опис проекту:

Проект присвячений нагальній проблемі сучасного суспільства. Перед початком виконання роботи діти отримують інструктаж вчителя, розбиваються на групи, обирають собі тему, розподіляють ролі в групах,зустрічаються з вчителями природничо-математичного циклу та медиками для консультації,опрацьовують відповідну літературу, проводять  дослідження, відбирають, систематизують і узагальнюють матеріал. Відібраний матеріал представляється вчителю на консультації для обговорення. Потім, використовуючи можливості кабінету інформатики та можливості власних комп’ютерів створюють кінцевий продукт: презентацію або публікацію або буклет або блог на сторінках класного сайту. Кінцевий продукт реалізації проекту: презентація « Інтернет, його користь та шкода», презентація «Що цікавого можна зробити, якщо зменшити час спілкування в соц. мережах», сторінка на шкільному сайті « Правила безпечного спілкування в Інтернеті», буклет « Поради батькам, щоб вберегти дітей від інтернетзалежності».

План проведення роботи над проектом:

1. Опрацювання необхідної літератури (1 тиждень)

2. Відбір матеріалу про Інтернет, його позитивні та негативні сторони.(2 тиждень).

3. Відбір матеріалу про різноманітні цікаві справи, місця, людей для зацікавлення( як альтернатива спілкуванню в Інтернеті).(2 тиждень).

4. Відбір матеріалу про правила безпечного спілкування в Інтернеті. (2 тиждень).

5. Відбір матеріалу про поради батькам, щоб вберегти дітей від інтернетзалежності.(2 тиждень).

6. Аналіз, узагальнення і систематизація відібраного матеріалу, підготовка до консультації з вчителем. ( 3 тиждень).

7. Представлення макету свого кінцевого продукту на консультації, внесення необхідних коректив. ( 4 тиждень).

8. Презентація та захист проекту. (5 тиждень).

Навчальні цілі та очікувані результати навчальної діяльності:

Навчальні цілі

Діяльність учнів

Результати діяльності

Узагальнення інформації про предмет досліждення

Опрацювання наукової літератури та відбір матеріалу

Виготовлення буклету «Поради батькам, щоб вберегти дітей від інтернетзалежності».

 

Поглиблення знань про предмет дослідження

Робота з Інтернет-джерелами та систематизація відібраного матеріалу

Створення сторінки на шкільному сайті «Правила безпечного спілкування в Інтернеті».

 

Виховання дбайливого ставлення до свого здоров’я

Розробка макетів своїх проектів, з урахуванням особистого досвіду.

Створення кінцевого продукту:презентація «Інтернет, його користь та шкода»; презентація «Що цікавого можна зробити, якщо зменшити час спілкування в соц.мережах».

Виховання здоров’язбережувальної компетентності

Підготовка до представлення та захисту своїх проектів.

Проведення конференції з представлення результатів роботи над проектом, обговорення результатів роботи

Діяльність учителя:

Підготовчий етап:

1. Вибрати тему проекту відповідно до програми та Державного стандарту.

2. Поставити мету та питання до теми проекту.

3. Розробити завдання для груп.

4. Підготувати інструктивну презентацію.

5. Підготувати необхідне обладнання.

6. Розробити графік проведення робіт.

7.Розробити аркуші самооцінювання, взаємооцінювання та лічильники балів.

Етап реалізації:

1. Продемонструвати інструктивну презентацію.

2. Допомогти розбитися на групи.

3. Допомогти у виборі теми групам.

4. Поставити завдання групам відповідно до їх теми.

5. Допомогти розподілити ролі в групі.

6. Ознайомити з графіком проведення робіт.

7. Відстежувати проведену роботу, проводити консультації.

Підсумковий етап:

1.Переглянути макети кінцевого продукту.

2. Надати допомогу в оформленні кінцевого продукту.

3.Організувати і провести конференцію з презентації та обговорення результатів виконання проекту.

Діяльність учнів:

Підготовчий етап:

1. Допомогти вчителю з вибором теми, яка буде цікавою для виконання та має соціально- просвітницьке значення..

2. Допомогти з підготовкою обладнання.

3. Залучити батьків для допомоги при розробці проекту.

Етап реалізації:

1. Розподілитися на групи, вибрати назву.

2. Вибрати свою тему.

3. Розподілити ролі в групі.

4. Створити графік роботи в групі відповідно до загального графіку.

5. Провести дослідження.

6. Відвідати консультацію вчителя, внести корективи.

Підсумковий етап:

1. Створити кінцевий продукт.

2. Запросити вчителів та гостей на конференцію з презентації роботи над проектом.

3. Прийняти участь у захисті та обговоренні проекту.

 

Учнівські роботи:

презентація « Інтернет, його користь та шкода», презентація «Що цікавого можна зробити, якщо зменшити час спілкування в соц. мережах», сторінка на шкільному сайті « Правила безпечного спілкування в Інтернеті», буклет « Поради батькам, щоб вберегти дітей від інтернетзалежності».

Оцінювання проекту:

1.Самооцінювання на всіх етапах роботи над проектом.

2.Взаємооцінювання на всіх етапах роботи та під час захисту своїх проектів.

3.Оцінювання вчителем на всіх етапах роботи, під час консультацій та підготовки до захисту.

Критерії оцінювання:

- актуальність, науковість, логічність підібраного матеріалу, відповідність результату поставленій меті та завданням.

- доцільність форм та методів роботи в групах, правильність розподілу ролей в групах, чіткість організації графіка роботи над проектом.

 

1

 

docx
Додано
26 жовтня 2022
Переглядів
1372
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку