Проект "Бути здоровим - жити здорово"

Про матеріал

позитивне ставлення школярів до збереження свого здоров'я;

залучення до проектної діяльності всіх дітей, їхніх батьків;

усвідомлення дітьми розуміння здоров'я як багатовимірного компонента життя людини, у результаті якого вони опановують навчальні та життєві компетентності.

Перегляд файлу

ПРОЕКТ

«Бути здоровим – жити здорово ».

 

Мета проекту:

  • формувати в учнів уявлення про здоров'я як найголов­нішу цінність людського життя;
  • поглиблювати усвідомлення поняття «здоров’я»;
  • розширювати знання про негативний вплив шкідливих звичок;
  • розвивати бажання робити якомога більше для того, щоб бути завжди здоровим;
  • розвивати самостійне, творче мислення, навички співпраці;
  • виховувати відповідальну позицію у ставленні до свого здоров’я.

Завдання проекту:

  • створення колективного проекту програми щодо збереження власного здоров’я;
  • залучення дітей до змістовних та емоційно забарвлених видів діяльності.

Актуальність проекту

         Актуальною проблемою сьогодення є не тільки збереження здоров'я дітей, а й формування у них світогляду, спрямованого на його збережен­ня, опанування навичок здорового способу життя та безпечної поведінки.

 Дитина може вирости здоровою за умови, якщо вона не лише знає, що і як для цього потрібно робити але й здатна застосовувати набуті знання у повсякденному житті.

Очікувані результати:

  • позитивне ставлення школярів до збереження свого здоров’я;
  • залучення до проектної діяльності всіх дітей, їхніх батьків;
  • усвідомлення дітьми розуміння здоров’я як багатовимірного компонента життя людини, у результаті якого вони опановують навчальні та життєві компетентності.

Тип проекту: творчо-дослідницький.

Учасники проекту: учні початкових класів.

Термін виконання: короткотривалий (1-3 уроки).

 

Урок  перший.

«Людина та її здоров’я»

 

1. Вправа нетрадиційне привітання.

Учасники ходять по кімнаті і за командою вчителя зустрічаючись вітаються:

- долонями;

- колінами;

- чолом;

- боком.

Після виконання вправи учні сідають на свої місця.

 

2. Хвилинка психологічного настрою.

Зазирнуло сонечко в віконце,

Посміхнулось весело мені.

« Я бажаю всім добра й здоров’я», -

Шепотів промінчик в тишині.

 

3. Повідомлення теми і мети заходу.

    - Сьогодні ми починаємо роботу над проектом «Здоровя – найбільше багатство». Протягом трьох днів будемо говорити про здоров’я: як ми до нього ставимося, яку роль воно відіграє в нашому майбутньому; чи є перешкоди для його збереження і як їх можна подолати.

 

4. Відповіді методом «Мікрофон»

     - Усі ви хочете бути успішними в житті, мати професію, виховувати дітей, діждатися онуків. Що, на вашу думку необхідно, для здійснення всіх цих бажань?

     Діти пропонують свої варіанти відповідей. Наприкінці вправи діти роблять висновок, що найнеобхіднішою умовою досягнення своєї  життєвої мети є здоров’я.

 

Щоб завжди здоровим бути,

Треба суть саму збагнути,

Що людина з юних літ

Для добра приходить в світ!

 

5. Мозковий штурм «Здоров’я – це…»

Правила роботи

1) Кажіть усе, що спаде вам на думку.

2) Не обговорюйте і не критикуйте висловлювання інших.

3)Можна повторювати ідеї, запропоновані кимось іншим.

4) Розширення запропонованої ідеї заохочується.

     Після завершення «мозкового штурму» вчитель дає визначення поняття «здоров’я».

     - Здоров’я – це стан повного фізичного духовного і соціального благополуччя, а не лише відсутність хвороб і фізичних вад.

 

6. Емблема «Ми – здорові, ми – щасливі».

     Учитель обєднує дітей у три групи і пропонує кожній створити свою емблему здоров’я. Після завершення роботи учні обирають представника від команди, який презентує їхню емблему  здоров’я.

 

 

Урок  другий.

«Чому люди хворіють. Шкідливі звички».

 

1. Хвилинка психологічного настрою

«Літературна морока» (прислівя про здоров’я.)

 

З

 

М

И

 

В

Е

 

Д

Е

О

Т

Н

 

Л

І

О

Н

Ж

И

А

А

И

Ш

Р

 

Н

П

В

З

К

О

О

Я

А

У

І

 

І

Р

В

 

 

К

Т

Ь

 

Г

 

 (Здоров’я не можна купити навіть за великі гроші).

 

2. «Мозковий штурм» «Чому люди хворіють?»

Діти відповідають на запитання.

 

3. Вправа «До здоров’я без хвороб»

Обєднані в три-чотири групи, учні різними способами (малюнок, аплікація)зображують  на довгій смужці паперу свій шлях, свої кроки до здоров’я.

 

4. Вправа «Продовж речення»

Учитель

              Є звички-квітки, звички – як дуби,

              Є гарні звички, звички є погані.

              Вони сильніші за людей, а люди – їх раби,

              Схиляють голови,неначе каторжани.

Учні методом «Мікрофон» продовжують речення.

  • Звичка – це …
  • Корисні звички – це …
  • Шкідливі звички – це …

Діти отримують завдання. Необхідно виявити звички, що руйнують здоров’я.

 

Щоб завжди світлий розум мати, Наркотиків не слід вживати. Страшна у цих розвагах суть — Вони хворобу й смерть несуть!

Сильніший хто — цигарка чи людина?

Повинна зараз визначить дитина

Та певні висновки зробити —

 В житті ніколи не курити!

 

Нелегко перед натиском дворовим

Відмовитись цигарку закурить.

Але відмовишся і з настроєм чудовим

Ти будеш потім жити кожну мить.

 

    - Для молодої людини, яке йде в життя, дуже важливо розкрити свої таланти, вибрати дорогу в житті серед тисячі доріг, які відкриваються перед нею після закінчення школи. А тій людині, яка почала з дитячих років курити, вживати алкоголь та наркотичні засоби дуже важко мислити, вона не може зосередити свою увагу на чомусь одному, швидко втомлюється, у неї низька працездатність, вона частіше від інших хворіє, страждає хронічними хворобами. А хвора людина ніколи не має хорошого настрою, її все тривожить, дратує, втомлює. Вона рідко буває життєрадісною, веселою і щасливою.

     - Будьте гордими і чесними самими з собою. Перед вами — весь світ! І від того, як ви себе поведете в ньому, таким буде і ваше життя в майбутньому.

 

5. Проведення експерименту

     - Проведемо експеримент з аркушем паперу. Зверніть увагу, як він виглядає зараз: чистий, гладенький, цілий. Візьміть маркер і проведіть лінію від руки у будь-якому напрямку. Тепер розірвіть аркуш на декілька частин.

     - Чи змінився стан аркуша?

     - Чи можна його зробити таким, яким він був спочатку?

Висновок: так само, як дії над аркушем зруйнували його первісний стан, шкідливі звички (куріння, алкоголь, вживання наркотиків) руйнують здоров’я людини.

 

 

6. Створення колажу «Шкідливі звички»

Діти отримують завдання (у групах) створити колаж на тему  «Шкідливі звички».

 

Урок  третій  (підсумковий).

«Рух – це життя. Фізкультхвилинки.»

 

1. Хвилинка психологічного настрою.

Рух – це життя!

У школі нашій дітвора

Скандує в такт «Фізкульт –ура!»

У відповідь – Фізкульт-привіт!»,

Єднає спорт сім’ю і світ!

 

 

2. Бесіда «Рух – це життя»

Висновок: щоб бути здоровим потрібно рухатися. Рухатися – це робити ранкову зарядку, займатися спортом, танцями, посильною працею.

- Діти, ви учні тому багато часу проводите за партами.

- Що ще можна робити, щоб залишатися здоровими?

(Відповіді дітей)

- Так, вірно. Можна робити фізкультхвилинки.

 

3. Практична робота

Учнів обєднують у три групи.

1-ша група отримує завдання розучити і показати фізкультхвилинку-руханку;

2-га група отримує завдання розучити і показати пальчикову гімнастику;

3-тя група отримує завдання розучити і показати офтальмологічну паузу.

 

4. Час міркувань

Хочемо бути розумними – рухаємось!

Хочемо бути красивими – рухаємось!

Хочемо бути здоровими – рухаємось!

 

 

 

5. Створення моделі «Храм  здоров’я»

     Учитель пропонує учням обєднатися в три групи і створити модель «Храм здоров’я».

1-ша група добирає приказки та прислів’я про здоров’я;

2-га група скласти правила, яких слід дотримувати, щоб мати добре здоров’я;

3-тя група намалювати заборонні знаки «Ні! Шкідливим звичкам!»

Усі групи розміщують свої роботи на заздалегідь підготовленому аркуші ватману.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні декламують вірш біля колективної роботи.

 

Хто здоровий,

Той не плаче,

Жде його в житті удача!

 

 

Він уміє працювати,

Вчитись і відпочивати.

 

Бо здоров’я – це прекрасно!

Здорово, чудово, ясно!

 

І доступні для людини

Всі дороги і стежини.

 

 

6. Самооцінювання.

 

Самооцінювання роботи діти проводять за критеріями.

  • «Метелик» - активність, постійність, оригінальність ідей;
  • «Бджілка» - працьовитість, старанність, фантазія під час створення малюнків, аплікацій;
  • «Знак питання» - труднощі в самостійному виконанні завдань, потреба в допомозі.

 

7.  Підсумок.

 Щоб мати міцне здоров'я, потрібно дотримувати режиму дня, бути чистим і охайним, робити ранкову зарядку, займатися спортом, уживати тільки корисну їжу, говорити приємні слова, частіше по­сміхатися. Адже від цього залежить здоров'я всіх людей, отже, бла­гополуччя й добробут усієї України, її щасливе, успішне майбутнє. Здорові люди добре працюють, приносять користь країні, роблять
її багатою, міцною.

 

Життя таке, як свято й казка,

Живіть по правилах, будь ласка.

Вас вчать батьки і вчителі,

Як треба жити на землі.

Живіть і світові радійте,

Та зла собі не заподійте.

Здоровими  ідіть у світ

І хоч би років сто живіть.


 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
30 квітня 2018
Переглядів
2107
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку