Проєкт «Чарівний світ казок»!
Актуальність проєкту
Художня література один із найдієвіших засобів виховання, тому для дитячого читання слід добирати такі твори, які б всебічно розвивали, збагачували і виховували дітей. Через це народна творчість протягом усього навчаль-виховного процесу не виходить з мого поля зору і як учителя, і як вихователя моїх майбутніх особистостей. Доводячи до уваги учнів зразки фольклору я прагну щоб мої учні відкрили красу рідної мови і глибину мудрості народу. Зміст кожного такого твору несе заряд морального виховання. Зокрема, про казку Олена Пчілка сказала так: «Візьми дитину з найінтелігентнішої сім’ї - й та хоче казки! Казкою так само можна провадити ідею добра, як і реальною мовою, тільки, що при тім, має більше рельєфних образів і глибше врізується в думку». Завдяки казкам та приповідкам у свідомості дитини закарбовується розуміння добра, справедливості, краси, співчуття та жалю, водночас виховується неприйняття зла, нетерпимості, жорстокості, неприступності.
Дітей з раннього віку слід ознайомлювати з традиційними особливостями українського побуту, розвивати творчі смаки і разом з тим виховувати любов до свого рідного національного. Тому я на своїх уроках цілеспрямовано і систематично подаю народознавчий та фольклорний матеріал, який допомагає виховувати в дітях моральні устої, гідні справжнього маленького громадянина.
Проєкт охоплює всі можливі етапи освітнього просу загалом:
-пізнавальна активність;
-навчальна;
-виховна робота;
-позакласна робота;
-трудова діяльність.
Мета проєкту:
Навчальна: вчити розрізняти добре й погане на прикладі казкових героїв; формувати інтерес до народної мудрості.
Розвивальна: розвивати вміння презентувати результати особистої та спільної діяльності; пізнавальні і творчі здібності, уяву, фантазію. Надати можливість створювати нові казкові непередбачувані ситуації, придумувати різні кінцівки, висловлювати свої думки.
Виховна: виховувати почуття відповідальності, справедливості, колективізму, згуртованості, дружби.
Обладнання: аудіо запис, мультимедійна система, декорації.
За провідною діяльністю: творчий - пошуковий.
За галуззю: інтегрований.
За змістом: між предметний.
За складом учасників: учні одного 4-А класу.
За кількістю учасників: груповий, колективний.
За тривалістю виконання: середньої тривалості.
Цільова аудиторія: кабінет музики .
Очікуваний результат:
Ключове питання:
Звідки беруться казки?
Змістовні питання:
-Що означає слово «казка»?
-Чому одні казки відомі, а інші- ні?
-Як казки народжуються на світ?
Завдання проекту:
1. Вчити учнів чинити по совісті, минаючи помилки, які зазнали герої казок ( хитрощі, обман, надмірна довірливість).
2.Вчити дітей аналізувати і робити висновки.
3. Розвивати монологічне та діалогічне мовлення, фантазію, творчі здібності.
4. Спонукати учнів до вивчення народної мудрості.
Форми та методи роботи над проєктом:
Хід роботи над проєктом
І Організаційний етап.
Казка – вигадка всяк знає
Але казка дивина.
В ній усе не так буває
І потрібна нам вона!
Нас вона навчає жити
І поради нам дає.
Все в ній вміє говорити
І у казці правда є.
ІІ Підготовчий етап.
ІІІ Етапи реалізації проєкту.
- Подумати самостійно.
- Звернутись до мережі інтернет.
- Опрацювати отриману інформацію.
- Скласти свою казку.
- Оформити презентацію проекту.
- Інсценізувати казку.
І- група «Читайлики»
Казка – це вигадка, те що хотіли би бачити люди. У казках тварини розмовляють людською мовою, чарівні перетворення. Завжди добро перемагає зло.
Декламація віршів:
ІІ група «Фантазери».
Працювали над виготовленням книжки – саморобки. «Чарівний світ казок».
ІІІ- група «Актори» інсценізація казки на новий лад «Червона Шапочка та щенячий патруль».
У казці завжди перемагає добро,
Від казки завжди віє теплом.
Дорогий слухач, ти будеш радий
« Червона Шапочка та щенячий патруль» до вашої уваги.
Ведуча. Жила колись в одному селі маленька дівчинка, та така красуня. Мати любила її до нестями, а бабуся ще більше. Добра бабуся пошила для внучки червону шапочку. Дівчинка постійно милувалась собою. І з тих пір потім скрізь почали звати її Червоною Шапочкою. Одного разу мати пекла пиріжки,а дівчинка….
Ч.Ш. – Мамо можна погуляти мені квітів назбирати.
Матуся. – Ну звичайно прогуляся,
Та дивись не загубись
Потрібно до бабусі сходити
Пиріжками пригостити.
(дівчинка танцює на галявині)
Матуся. – Доню досить гратися
Збирайся в дорогу
І візьми з собою кошик
Пироги з капустою
Вийшли смачні.
Ч.Ш. – Добре матусю, до бабусі сходжу.
І гостинці віднесу.
Матуся. – Бабусі – великий привіт
Обережніше будь.
Вовк. – Ха-ха-ха
До чого вона дурна
Зараз я її зловлю
До смерті налякаю. Та з’їм.
Білочки. – ах пустун геть іди
Червону Шапочку не лякай
Ми тебе лиходія знаємо
Шишками закидаємо!
(кидають у вовка шишками)
Вовк. – Ой – ой як боляче мені
Потрапили шишкою по спині
Краще сяду посиджу, шишки рани підлічу,
А дівчисько проковтну.
Ч.Ш. – Ой лишенько, що з тобою вовчику?
Вовк. – Та все гаразд красуня. Трішки притомився, та задрімав.
Ч.Ш. – До бабусі на узлісся.
Вовк. – А де живе бабуся?
Ч.Ш. – Он там, де ходять гуси,
Вовк. – А що в твоєму кошику?
Ч.Ш. – Там пиріжки з капустою.
Вовк. – Так ти йдеш не тим шляхом.
Цією стежкою буде надійніше.
Ч.Ш. – Дякую вовчику за пораду.
Вовк. – Прощавай, будь обережніша.
Вовк. – От зараз її обжену і бабусю проковтну.
Білочки. – Ой лишенько, біда, біда треба швидше червону Шапочку повідомити.
Ч.Ш. – Який хитрий вовк,
Обдурив мене.
Мені за бабусю страшно.
Зараз я подзвоню своїм друзям.
Сірий вовк хоче з’їсти мою бабусю.
( закривається ширма)
Бабуся. – (під музичний супровід заходить і сідає в крісло).
Заходьте, відчинено.
(вовк нападає на бабусю).
Щенячий патруль. – (під муз. Супрові зявляється щенячий патруль на машині і рятують бабусю).
Ч.Ш. – Дякую вам мої друзі.
Вовк. – Мені соромно за свою поведінку.
Пробачте мене.
Я більше так не буду.
Бабуся. – Ну що пробачbмо сірого вовка?
(всі обіймаються та пригощаються смачними пиріжками).
Ведуча. – У казці завжди добро перемогає зло.
Всі актори хором: От і казочці кінець,
А хто слухав молодець.
ІV Презентація
Працюючи над проєктом діти виготовили: (збірку прислів’я та загадки про казки, книжку - саморобку).
Діти дарують збірку , яку виготовили власноруч учням 3-А класу. Книжку - саморобку « Чарівний світ казок» дарують в бібліотеку.
V Узагальнення матеріалу. Рефлексія.
Музична гра для всіх гостей «Арам зам за».
У результаті роботи над проєктом ми дійшли висновку:
Казки увібрали в себе той досвід пізнання людини і світу, який склався протягом усієї історії народу. Таким чином, звернення до народної казки – це звернення то витоків людської моралі, народних уявлень про одвічну боротьбу добра і зла, життя і смерті. А в неминучій перемозі добра над злом - джерело того народного оптимізму, що стає одним із чинників у формуванні високоморальної особистості.