Проєкт "Чарівний світ казок"

Про матеріал
Дітей з раннього віку слід ознайомлювати з традиційними особливостями українського побуту, розвивати творчі смаки і разом з тим виховувати любов до свого рідного національного. Тому я на своїх уроках цілеспрямовано і систематично подаю народознавчий та фольклорний матеріал, який допомагає виховувати в дітях моральні устої, гідні справжнього маленького громадянина.
Перегляд файлу

Проєкт «Чарівний світ казок»!

                                      Актуальність проєкту

Художня література один із найдієвіших засобів виховання,  тому для дитячого читання слід добирати такі твори, які б всебічно розвивали, збагачували і виховували дітей. Через це народна творчість протягом усього навчаль-виховного процесу не виходить з мого поля зору і як учителя, і як вихователя моїх майбутніх особистостей. Доводячи до уваги учнів зразки фольклору я прагну щоб мої учні відкрили красу рідної мови і глибину мудрості народу. Зміст кожного такого твору несе заряд морального виховання. Зокрема, про казку Олена Пчілка сказала так: «Візьми дитину з найінтелігентнішої  сімї  - й та хоче казки!  Казкою так само можна провадити ідею добра, як і реальною мовою, тільки,  що при тім, має більше рельєфних образів і глибше врізується в думку». Завдяки казкам та приповідкам у свідомості дитини  закарбовується розуміння добра, справедливості, краси, співчуття та жалю, водночас виховується неприйняття зла, нетерпимості, жорстокості, неприступності.

Дітей з раннього віку слід ознайомлювати з традиційними особливостями  українського побуту, розвивати творчі смаки і разом з тим виховувати любов до свого рідного національного. Тому я на своїх уроках цілеспрямовано і систематично подаю народознавчий та фольклорний матеріал, який допомагає виховувати в дітях моральні устої, гідні справжнього маленького громадянина.

Проєкт охоплює всі можливі етапи освітнього просу загалом:

-пізнавальна активність;

-навчальна;

-виховна робота;

-позакласна робота;

-трудова діяльність.

Мета проєкту:

Навчальна: вчити розрізняти добре й погане на прикладі казкових героїв; формувати інтерес до народної мудрості.

 Розвивальна: розвивати вміння презентувати результати особистої та спільної діяльності; пізнавальні і творчі здібності, уяву, фантазію. Надати можливість створювати нові казкові непередбачувані ситуації, придумувати різні кінцівки, висловлювати свої думки.

Виховна: виховувати почуття відповідальності, справедливості, колективізму, згуртованості, дружби.

Обладнання: аудіо запис, мультимедійна система, декорації.

За провідною діяльністю: творчий - пошуковий.

За галуззю: інтегрований.

За змістом: між предметний.

За складом учасників: учні одного 4-А класу.

За кількістю учасників: груповий, колективний.

За тривалістю виконання: середньої тривалості.

Цільова аудиторія: кабінет музики .

Очікуваний результат:

  • Розвинути у дітей творчу уяву, фантазію, мислення.
  •  Сформувати навички роботи в групах, в парах;
  • Сформувати  свідоме ставлення до добра і зла.
  • Навчитися сприймати тексти казок оригінально, по новому, а також дати можливість створювати нові казки.
  •  Оцінювати свої вчинки та приймати рішення.

Ключове питання:

Звідки беруться казки?

Змістовні питання:

-Що означає слово «казка»?

-Чому одні казки відомі, а інші- ні?

-Як казки народжуються на світ?

Завдання проекту:

1. Вчити учнів чинити по совісті, минаючи помилки, які зазнали герої казок ( хитрощі, обман, надмірна довірливість).

2.Вчити дітей аналізувати і робити висновки.

3. Розвивати монологічне та діалогічне мовлення, фантазію, творчі здібності.

4.  Спонукати учнів до вивчення  народної мудрості.

Форми та методи роботи над проєктом:

  • Виховні години.
  • Вікторини.
  • Інтерактивні ігри на основі вивчених казок.
  • Презентація
  •  Пошук малюнків або власні малюнки.
  • Використання дібраного матеріалу на уроках.
  • Консультації бібліотекаря, вчителя.

Хід роботи над проєктом

І Організаційний етап.

  1. Емоційне налаштування дітей.
  2. Девіз нашого проекту:

Казка – вигадка всяк знає

Але казка дивина.

В ній усе не так буває

І потрібна нам вона!

Нас вона навчає жити

І поради нам дає.

Все в ній вміє говорити

І у казці правда є.

ІІ Підготовчий етап.

  1. Об’єдналися в групи обрали назву (« Читайлики», «Фантазери», «Актори»).
  2. Обрали ролі в групі.
  3. Поставили і розподілили між собою завдання.
  4. Провели соціологічне опитування.
  5. Створили презентацію, книжку саморобку, збірка прислів’їв та загадок про казки .

ІІІ Етапи реалізації проєкту.

- Подумати самостійно.

- Звернутись до мережі інтернет.

- Опрацювати отриману інформацію.

- Скласти свою казку.

- Оформити презентацію проекту.

- Інсценізувати казку.

І- група «Читайлики»

  • Що таке казка?
  • Знайти прислів’я та загадки про казки.

Казка – це вигадка, те що хотіли би бачити люди. У казках тварини розмовляють людською мовою, чарівні перетворення. Завжди добро перемагає зло.

Декламація віршів:

 

ІІ група «Фантазери».

Працювали над виготовленням книжки – саморобки. «Чарівний світ казок».

  • Як ви готувались?- (ходили до бібліотеки, слухали аудіо записи казок).

ІІІ- група  «Актори» інсценізація казки на новий лад «Червона Шапочка та щенячий патруль».

У казці завжди перемагає добро,

Від казки завжди віє теплом.

Дорогий слухач, ти будеш радий

« Червона Шапочка та щенячий патруль» до вашої уваги.

Ведуча.  Жила колись в одному селі маленька дівчинка, та така красуня. Мати любила її до нестями, а бабуся ще більше. Добра бабуся пошила для внучки червону шапочку. Дівчинка постійно милувалась собою. І з тих пір потім скрізь почали звати її Червоною Шапочкою. Одного разу мати пекла пиріжки,а дівчинка….

Ч.Ш. – Мамо можна погуляти мені квітів назбирати.

Матуся. – Ну звичайно прогуляся,

Та дивись не загубись

Потрібно до бабусі сходити

Пиріжками пригостити.

(дівчинка танцює на галявині)

Матуся. – Доню досить гратися

Збирайся в дорогу

І візьми з собою кошик

Пироги з капустою

Вийшли смачні.

Ч.Ш. – Добре матусю, до бабусі сходжу.

І гостинці віднесу.

Матуся. – Бабусі – великий привіт

Обережніше будь.

Вовк. – Ха-ха-ха

До чого вона дурна

Зараз я її зловлю

До смерті налякаю. Та зїм.

Білочки. – ах пустун геть іди

Червону Шапочку не лякай

Ми тебе лиходія знаємо

Шишками закидаємо!

(кидають у вовка шишками)

Вовк. – Ой – ой як боляче мені

Потрапили шишкою по спині

Краще сяду посиджу, шишки рани підлічу,

А дівчисько проковтну.

Ч.Ш. – Ой лишенько, що з тобою вовчику?

Вовк. – Та все гаразд красуня. Трішки притомився, та задрімав.

  • Куди поспішаєш дівчинко?

Ч.Ш. – До бабусі на узлісся.

Вовк. – А де живе бабуся?

Ч.Ш. – Он там, де ходять гуси,

Вовк. – А що в твоєму кошику?

Ч.Ш. – Там пиріжки з капустою.

Вовк. – Так ти йдеш не тим шляхом.

Цією стежкою буде надійніше.

Ч.Ш. – Дякую вовчику за пораду.

Вовк. – Прощавай, будь обережніша.

Вовк. – От зараз її обжену і бабусю проковтну.

Білочки. – Ой лишенько, біда, біда треба швидше червону Шапочку повідомити.

Ч.Ш. – Який хитрий вовк,

Обдурив мене.

Мені за бабусю страшно.

Зараз я подзвоню своїм друзям.

  • Ало, - це щенячий патруль.
  • Терміново треба допомога.

Сірий вовк хоче зїсти мою бабусю.

( закривається ширма)

Бабуся. – (під музичний супровід заходить  і сідає в крісло).

Заходьте, відчинено.

(вовк нападає на бабусю).

Щенячий патруль. – (під муз. Супрові зявляється щенячий патруль на машині і рятують бабусю).

Ч.Ш. – Дякую вам мої друзі.

Вовк. – Мені соромно за свою поведінку.

Пробачте мене.

Я більше так не буду.

Бабуся. – Ну що пробачbмо сірого вовка?

(всі обіймаються та пригощаються смачними пиріжками).

Ведуча. – У казці завжди добро перемогає  зло.

Всі актори хором: От і казочці кінець,

А хто слухав молодець.

ІV Презентація

Працюючи над проєктом діти виготовили: (збірку прислів’я та загадки  про казки, книжку - саморобку).

Діти дарують збірку , яку виготовили власноруч учням 3-А класу. Книжку - саморобку « Чарівний світ казок» дарують в бібліотеку.

 V Узагальнення  матеріалу. Рефлексія.

Музична гра для  всіх гостей «Арам зам за».

У результаті роботи над проєктом ми дійшли висновку:

Казки увібрали  в себе той досвід пізнання людини і світу, який склався протягом усієї історії народу. Таким чином, звернення до народної казки – це звернення то витоків людської моралі, народних уявлень про одвічну боротьбу добра і зла, життя і смерті. А в неминучій перемозі добра над злом  - джерело того народного оптимізму, що стає одним із чинників у формуванні високоморальної особистості.

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Шелудяк Інна
Пов’язані теми
Літературне читання, Сценарії
Інкл
Додано
25 травня 2020
Переглядів
1909
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку