Проєкт "Чи обираєш апельсин?"

Про матеріал

Учні 6 класу добирали й вивчити літературу, аналізували інформацію з інтернет-джерел, вивчали фізичні і хімічні властивості апельсина, використовуючи математичний апарат, проводячи досліди.

Довели, що апельсин – один з унікальних фруктів, а тому знання про його користь важливі для кожного. Показали впровадження елементів STEM-освіти, здатність застосовувати свої знання в навчальних і реальних життєвих ситуаціях.

Перегляд файлу

 Тема проєкту. «Чи обираєш апельсин»

Коротка анотація. В наш час здоровий спосіб життя – це популярний тренд сучасного світу. Найважливіше при здоровому способі життя - це харчування. Можна і потрібно вживати тільки натуральні продукти. Які вітаміни треба вживати, щоб зміцнити імунітет організму?

А ще уявіть собі: кінець 1 семестру, попереду канікули, зимові свята. У багатьох апельсини асоціюються зі святом Різдва. Тому вибір очевидний.

Предметом дослідження став апельсин.  Учні 6 класу  вивчали фізичні і хімічні властивості апельсина, використовуючи математичний апарат, проводячи досліди.

Довели. що апельсин – один з унікальних фруктів, а тому знання про його користь важливі для  кожного. Показали впровадження елементів  STEM-освіти,  здатність  застосовувати свої знання в навчальних і реальних життєвих ситуаціях.  

Тип проєкту. Пізнавально-дослідницький

Термін проєкту. 2 тижня

Вид проєкту. Колективний

Міжпредметна інтеграція: математика, біологія, хімія, географія, фізика, історія, основи здоров’я, технології.

Проблема проєкту: з’ясувати, кому й для чого потрібен апельсин, яка від нього користь і шкода.

Ключове питання. Апельсин. Міф чи реальність?

 Мета проєкту. Поєднати знання з математики, фізики, біології, хімії, географії, щоб вивчити  властивості апельсина з метою  застосування  в житті людини.  

Завдання проєкту.

1. Добрати й вивчити тематичну літературу.

2.Зібрати й проаналізувати інформацію з інтернет-джерел.

3.З’ясувати, кому й для чого потрібен апельсин, яка від нього користь і шкода.

4.Провести досліди з апельсином із вивчення його властивостей.

5. Проаналізувати отримані результати й зробити висновки.

 Очікувані продукти проєкту.

1. Підвищення обізнаності про апельсин, його властивості та значення в житті людини.

2. Розвиток уваги, пам’яті, логіки, культури мислення та інтуїції.

3.Підвищення рівня знань, умінь, і навичок учнів  з математики.      

4. Розвинення допитливості,   пізнавальної активності, кругозору учасників проєкту, вміння працювати в команді.

    Учні  6 класу поділяються на групи за інтересами та отримують завдання та перелік очікуваних результатів.

Перший тиждень – пошуковий (збір інформації про апельсин), презентація робіт.

Другий тиждень – дослідницький (провести досліди з апельсином із вивчення його властивостей)

Оцінюють згідно з критеріями свою роботу та роботу своїх одногрупників.

Перший тиждень – пошуковий.

Історія і апельсин.1 група вивчає історичні факти про апельсин

Біологія і апельсин.2 група  підбирає цікаві  факти з біології про апельсин 

Географія і апельсин. 3 група  досліджує питання виробництва,  експорту та імпорту апельсинів.

 Звіт подається у вигляді презентацій.

Другий тиждень- дослідницький. Всі учні- дослідники. Для підготовки дослідів роздруковані іструкції, Підготовлено все необхідне лабораторне обладнання. Проводимо досліди з апельсином для вивчення його властивостей.

 

Фізика і апельсин.

Дослід . Чи тоне апельсин? Чому апельсин без шкірки тоне у воді, а апельсин в шкірці - не тоне і плаває на поверхні?  Може шкірка - це «рятувальний жилет» для апельсина 

Висновок.  В шкірці та між шкіркою і апельсином є повітря, а повітря легше води, то шкірка для апельсина є своєрідним  «рятувальним жилетом» і не дає апельсину потонути.

Математика і апельсин.  

Лимон чи апельсин?

Не треба зайвий раз нагадувати  про те, як важливо забезпечити свій організм достатньою кількістю аскорбінової кислоти.

Всі знають , що цитрусові містять велику кількість  вітаміну С. Давайте з’ясуємо, де його більше в апельсині чи лимоні?

Задача1. Середній апельсин, вага якого 150 г, містить 90 мг вітаміну С, а середній лимон, вагою120 г – 48 мг вітаміну С.  Який цитрусовий містить більше вітаміну С?

Задача 2.Скільки потрібно дитині (9- 13 років) з'їсти апельсинів, щоб отримати добову норму вітаміну С? (45 мг вітаміну С - добова норма для дітей 9-13 років).

Розв’язання.                                 

90мг :150000мг = 0,0006 -   апельсин

48мг :120мг = 0,0004 -  лимон

Висновок. В апельсині міститься більше вітаміну С.

https://www.nkj.ru/upload/iblock/13b/13bd7ff53e24220e961340349353aec8.jpgФотообои на стену Апельсин на заказ в Одессе, Киеве, Харькове,  Днепропетровске!З точки зору геометрії апельсин- куля. Розрізали апельсин навпіл.

Можна показати центр кулі, виміряти радіус, діаметр, переріз кулі- круг.

 

 

Задача 3. Чи можна, дивлячись на половинку апельсина, визначити, чого в ній більше - шкірки або м'якоті?

Розв'язання.

R= 5cm ,  r = 4cm

V1 = 4/3 ПR3  =   4/3 П*53 = 500/3 П cm3

V2 = 4/3 Пr3  =  4/3 П*43 = 256/3 П cm 3  

  V1 - V2  =  244/3 П cm3

Висновок. Майже половина всього об’єму  апельсина  зосереджена в шкірці!

Чи варто використовувати апельсин, якщо половина- відходи? Поговоримо про користь апельсинової цедри.

 

 

 

 

Хімія і апельсин

https://38.media.tumblr.com/58e73005813ec7d8b5af437956c1ad89/tumblr_no997fUL9Z1tmq1g7o1_500.gifДослід. Чи є в апельсині ефірні масла?

Очистити апельсин від шкірки,  запалити свічку.   Піднести апельсинову цедру на невелику відстань до палаючої свічки, стиснути скоринку пальцями так, щоб сік бризнув на вогонь. Полум’я яскраво спалахне.

Висновок. Апельсин містить ефірні масла.

В шкірці багато вітамінів, ефірних олій, калію, фосфору, які корисні не тільки для людини, а й для рослин.

Дослід. Чи може повітряна куля лопнути, якщо на її поверхню потрапить сік апельсинової кірки?

Висновок. Один з компонентів  ефірного масла - лімонен, що міститься у цедрі цитрусових у великій концентрації, активно розчиняє гуму. В результаті куля вибухає.

До речі, лімонен  має багато корисних властивостей, що використовуються в косметології, в побуті, в народній медицині. Саме лімонен надає апельсину такого цитрусового запаху.

Основи здоров’я і апельсин.

 Дослід. Основи здоров’я і апельсин    Перевірка апельсинів на нітрати.

Висновок. Використовуючи нітратомір, виявили, що зміст нітратів в апельсині в нормі.

Вчені стверджують, що завдяки кислоті в  даному фрукті немає.

Поради для споживачів. Як вибрати смачні апельсини? 

Найкращий спосіб купити смачний апельсин-потримати його в своїй руці. Якщо відчуваєте його вагу, то в плоді багато соку. Якщо апельсини не холодні, можете понюхати, оцінити їх аромат. Стиглі апельсини більш запашні. Маленькі і середні плоди, найчастіше, солодше, ніж великі. Апельсини - переростки зазвичай пухкі, з посереднім смаком і сухуватою м'якоттю. Мити апельсини потрібно безпосередньо перед вживанням.Технології і апельсин.

C:\Users\05101\OneDrive\Робочий стіл\зображення_viber_2023-02-12_14-06-52-578.jpgC:\Users\05101\OneDrive\Робочий стіл\зображення_viber_2023-02-12_14-06-47-920.jpg  Який Новий рік без подарунків? Подарунки до Нового року- це надзвичайні речі, які є показниками любові, уваги, турботи і традицій, що об’єднують сім’ю Зробили  апельсині  свічки, прикраси на ялинку, подарунки рідним.

 Висновки.   Апельсин –один із унікальних фруктів. Даний плід можна ефективно використовувати в житті людини, починаючи від соку і закінчуючи цедрою.

Підсумковий етап. Аналіз виступів, самооцінка, взаємооцінка виконаних робіт група  ми, а також оцінка діяльності учнів учителем.

docx
Пов’язані теми
Математика, Інші матеріали
Додано
30 червня 2023
Переглядів
187
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку