Проект для позакласної роботи вихователя "Вода"

Про матеріал
Розробка навчального проекту "Вода" З описом плану реалізації, дослідів та ключовими питаннями для захисту.
Перегляд файлу

 

Мета і завдання:

  •   розвивати вміння проводити досліди, спостереження, обробляти отримані результати;

 

  •   залучати учнів до пошуку цікавих думок;

 

 

  •   учити знайти відповіді на проблеми і запитання;

 

  •   виховувати інтерес до вивчення природи рідного краю, любов до рідної природи, прагнення берегти природу, зокрема воду.

 

 

 

 

 

План реалізації проекту

  1.       Підготовчий етап
  •              Створення ініціативної групи.
  •              Визначення проблеми.
  •              Розробка плану роботи.
  1.       Організаційний етап
  •              Поділ на дослідницькі групи.
  •              Навчання.
  •              Пошук матеріалів.
  •              Самостійне використання поставлених завдань.
  1.       Практичний етап.
  •              Обробка інформації.
  •              Робочий етап (практичне застосування).
  1.       Підсумковий етап
  •              Оформлення матеріалів.
  •              Представлення результатів.
  •              Захист (презентація) проекту.

 

Обладнання:

  •   різноманітне обладнання для проведення дослідів із водою;

 

  •   «Абетка народної мудрості про Воду» (народні прикмети, загадки, прислів’я, приказки);

 

 

  •   плакат із висловлюваннями видатних людей про воду;

 

  •   ноутбук для музичних пауз: 1) Пісня «Капітошка» (із мультиплікаційного фільму «Капітошка і вовк»); 2) шум водоспаду.

 

 

 

 

 

Хід презентації

  1.               Оголошення теми.
  •              Послухайте, будь – ласка, рядки з вірша Любові Забашти і скажіть, яке слово необхідно вставити замість пропусків.

 

Жива … (вода) дає життя всьому живому в світі,

Якщо живе жива …(вода), тоді земля у квіті.

… (Вода) несе життя для всіх.

  •              Чому ви переконані, що це слово «вода»?
  •              Про що йдеться в цій загадці?

Що таке: пливе і ллється,

Часом на камінь дереться.

Як немає – все всихає,

Звірі й птахи помирають?

(Вода)

  •              Про які властивості води ви почули в цій загадці?
  •              Сьогодні у нас захист проекту «Сила води»

 

  1.               Актуалізація опорних знань:

Читання творів – мініатюр, що були складені за опорними словами.

Опорні слова:

  •              краплинки – сестрички, подружки;
  •              хмаринка – хатинка;
  •              вітер – розбишака;
  •              посипалась, полетіли, опустились;
  •              літали, нагрілись, перетворились;
  •              піднялись, повернулись.
  •              Складаючи казку, пам’ятайте приказку «У кожній казці є частина правди», - тож не забувайте про кругообіг води у природі.

«Мокра» вікторина

  •              Чи все ви знаєте про воду?
  •              Лежав,  лежав, та й у річку побіг. (Сніг)
  •              На вогні не горить, у воді не тоне. (Кріпа)
  •              Удень вікно розбите, вночі вставлене. (Ополонка)
  •              Коли воду можна носити в решеті? (Взимку)
  •              Уночі тріщить, а вдень плющить. (Навесні)
  •              Що біжить без повода. (Вода)
  •              Без ніг, а біжить, без рук, а рукава має. (Річка)
  •              Де є річка без води? (На карті)
  •              Ждуть, ждуть, а як покажусь, ховатись почнуть. (Дощ)
  •              Яке каміння на дні моря? (Мокре)
  •              Якого каміння в морі не буває? (Сухого)
  •              Посеред поля срібні зерна лежать. (Роса)
  •              Де вода стоїть стовпом?(У склянці)
  •              Яким стане білий камінь, якщо його кинути у Чорне море? (Мокрим)

 

  1.               Виступ групи дослідників

Ключові питання

  1.               «Робота води»
  •                 Вода має велику силу, несе в собі енергію, як позитивну (творчу), так і негативну (руйнівну).
  •                 Ріки використовують для зрошення земель.
  •                 У стародавні часи на ріках будували водяні млини, і вода обертала колесо млина.
  •                 Використовують у побуті та для фабрик і заводів.
  •                 Вода є водними шляхами для транспорту.
  •                 Морські течії мають впливати на клімат, відіграють велику роль у перерозподілу тепла на Землі.
  •                 На узбережжі, де висота припливу більша ніж 5 м, споруджують припливні електростанції.
  •                 Для роботи пожежників, тушить пожежі.
  •                 Крутить турбіни.
  •                 Переплавляє лісосплав.
  •                 Руйнує будинки, оселі.
  •                 Несе за течією людину, човен.

Властивості води та їх ви користування людиною.

  1.               Попередня робота.
  •                 Збирання інформації у папку.
  •                 Проведення цікавих дослідів про властивості води.

Зміст виступу групи дослідників

  1.               Досліди про властивість води та її використання.
  •                   Чому вода найсильніша у світі?

Яка б не була перешкода, вода завжди знайде шлях обминути або зруйнує постійним натиском. Наш народ здавна помітив цю властивість води і переконався у прислів’ї «Мала крапля – та камінь точить».

Дослід 1. «Вода піднімається вгору»

а) Налити у склянку воду й підфарбувати її кількома краплями фіолетових (або чорних) чорнил.

б) Опустити у підфарбовану воду гілку селери і поставити склянку у тепле місце.

Результат: через кілька годин і гілка, і листочок набудуть кольору чорнил.

 

Це відбувається тому, що на зрізі гілки селери можна побачити маленькі дірочки, через які підфарбована вода піднялася до листя. Вода в тонких трубочках піднімається вгору, немов щось її притягує. Це явище називається капілярністю. Воно дозволяє кореням із ґрунту висмоктувати воду і спрямувати її до листя. У такий самий спосіб можна підфарбувати білі квіти.

Дослід 2. «Квітка, що розквітла на воді».

а) Вирізати з паперу восьмикутну зірочку.

б) Загнути пелюстки у середину.

в) Покласти паперову квітку у тарілку з водою.

Результат: квітка поступово «розтулить пелюстки».

 

Це відбувається тому, що вода через капілярність проникає в найменші пусті простори між волокнами паперу й заповнює їх. Папір набухає, згини на ній розпрямлюються, і квітка «розтуляє пелюстки».

Дослід 3. «Родзинки пірнають»

а) Налити в склянку води, додати 2 ложки оцту і стільки ж соди, повільно перемішати.

б) Опустити в воду родзинки.

Результат: спочатку родзинки опустяться на дно. Потім газові бульбашки пристануть до їх поверхні, і вони почнуть підніматися нагору. На поверхні газові бульбашки лопнуть, і родзинки утонуть. Таким чином вони підніматимуться й опускатимуться декілька разів.

 

Це відбувається тому, що коли з’єднуються оцет і сода, то вони виділяють вуглекислий газ у вигляді бульбашок. Вуглекислий газ, як і всі гази, легший ніж вода. Тому бульбашки газу, що пристали до родзинок, піднімають їх за собою вгору, потім розсіюються у повітрі, а родзинки знову стають важкими і опускаються вниз. Так повторюється декілька разів.

 

  1. Підсумок проекту

Екологічна гра «Комплімент воді»

  •  А зараз ми поп′ємо водички

Із поетичної скарбнички!

  • Доберіть будь ласка, влучні слова для уславлення краси та значущості води.
  • Розляглася земля неозора, а найкраща вода…(прозора).
  • На землі калинове намисто, а найкраща вода…(чиста).
  • Тут діброва шумить невмируща, а найкраща вода… (цілюща).
  • Ось і день проминув. Ніч коротка, та найкраща вода … (солодка).

 

Заключне слово вихователя.

 

  • Кажуть люди: скільки криниць на землі, стільки зірок на небі. І якщо, вам доводилося бачити, як падає зірочка, знайте, що десь замулилося джерело. Отже, щоб не згасали зірки, оберігайте живі криниці!

 

 

docx
Додано
28 січня 2021
Переглядів
657
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку