6 клас
Проєкт «EKO - LAB»
«Дослідження морфологічного складу побутових відходів»
Проєкт сприятиме популяризації сортування сміття.
Мета проєкту: формування особистості, яка здатна свідомо, активно, творчо впливати на навколишній світ; виявити джерела екологічних проблем, як наслідок неадекватних дій людей; привернути увагу учнів до побутових відходів; залучення дітей до практичної діяльності з розв’язання проблем навколишнього середовища регіонального та міжнародного значення.
Завдання проєкту: створення умов, які сприяють збереженню навколишнього середовища, формування позитивного відношення учнів до усього, що нас оточує; створення виховної системи, яка зорієнтована на формування позитивної мотивації щодо сортування сміття; розвиток уявлення про раціональне використання побутових відходів, формування корисних навичок; втілення оздоровчих технологій, розвивальних та інтерактивних методів в освітній процес; формування навичок та компетенцій свідомої екологічної поведінки; пояснення та усвідомлення основних понять екологічної культури.
Задачі:
Навчальні
Розвиваючі
Розвивати:
Виховні
Продовжити формувати:
АКТУАЛЬНІСТЬ ПРОЄКТУ
Можливість збереження та примноження краси довкілля рідного краю; усвідомлення власної потреби в діяльності, спрямованої на захист, збереження навколишнього середовища; можливість отримати кошти за здану вторинну сировину з метою подальшого їх використання у благодійних цілях.
Сьогодні ми все частіше чуємо слова «забруднення навколишнього середовища», «забруднення довкілля», «забруднення дитячих майданчиків», і так можна продовжувати довго. Ми вже стали звикати до цих слів і продовжуємо свою бездіяльність. Такі дії людей на Землі у найближчий час можуть повернутися великим нещастям, бідами усього людства.
Тривалість: 2021-2022 навчальний рік
ЕТАПИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЄКТУ
І ЕТАП: організаційно - підготовчий
ІІ ЕТАП: iнформаційно – просвітницький
IІІ ЕТАП: Практичний. Реалізація проєкту
ІV ЕТАП: Презентація й оцінювання результативності проєкту.
V ЕТАП: Перспективний
Організаційно - підготовчий
Інформаційно – просвітницький
Практичний етап
Реалізація проєкту
Презентаційний етап
Підсумковий етап
Виховні заходи проведені під час реалізації проєкту:
І – група: Товстопятко Анастасія ІІ – група: Криворучко Ярослав
Пілка Дмитро Чілій Ліля
Матренінська Вікторія Журавльова Тетяна
Дімітрова Ліна Мамчій Аліса
Кривошей Данило Борисенко Влад
ІІІ – група: Багатюк Данило ІV – група: Кочеткова Катерина
Гридчина Анна Басанько Валерій
Бордюг Данило Рєзнік Ліля
Булатова Крістіна Тертичний Максим
Коноваленко Анжела Саприкіна Софія
ЕТАПИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЄКТУ
Етап |
Термін реалізації |
Завдання |
Відповідальні |
І. Підготовчо-організаційний |
Вересень – Жовтень 2021 |
обґрунтувати актуальність і перспективність для учнів класу необхідності дослідження даної проблеми. І – група |
Тихоновська Л.О. |
ІІ. Інформаційно-просвітницький |
Листопад 2021 |
розробити проєкт (визначити конкретні цілі і завдання, зміст на кожному етапі дослідження). ІІ – група |
Тихоновська Л.О. |
ІІІ. Практичний. Реалізація проєкту. |
Грудень 2021
|
|
Тихоновська Л.О. |
ІV. Презентація й оцінювання результативності проєкту.
|
Січень - Лютий 2022 |
Підготуватися до проведення звіту про результати роботи над проєктом: аналіз та узагальнення результатів, оформлення методичних матеріалів, даних моніторингових досліджень. ІІІ – група |
Тихоновська Л.О. |
V. Підсумковий |
Квітень 2022 |
Відзвітувати про результати роботи над проектом. (підготовка презентації). ІV – група |
Тихоновська Л.О. |
Додаток
Акція «Батарейка здайся»
Сортування на переробку вторинної сировини.
7 клас
Проєкт «Ресайклінг». «Дослідження морфологічного складу побутових відходів. Вплив ТПВ на навколишнє середовище».
Гасло: « Мислити глобально – діяти локально»
Мета проєкту: виховання екологічних компетентностей молоді, впровадження інформаційних компетентностей учнів у навчально-виховний процес; відродження кращих традицій українського народу щодо відносин із довкіллям, вихованням любові до природи;виховання поколінь з новою екологічною культурою, новим екологічним світоглядом;удосконалення практичних умінь учасників проєкту.
Завдання проєкту:
1. Виховувати екологічний світогляд та екологічну культуру молоді.
2. Сприяти поширенню екологічних знань.
3. Оволодіти правилами раціонального природокористування.
4. Засвоїти народні традиції у взаєминах людини і природи на базі краєзнавчого матеріалу.
5. Залучити молодь до природоохоронної діяльності на основі набутих у школі знань.
6. Розвивати інформаційно-технологічні компетентності в учнів.
Тривалість: 2021-2022 навчальний рік
Учасники проєкту: учнівський та учительський колективи.
Актуальність проєкту: Екологічне виховання молоді – важлива складова загальної освіти й надзвичайно важливий чинник розвитку гуманістичного суспільства.
Екологічна освіта повинна бути спрямована на формування екологічної культури і виховання екологічних компетентностей учнів. З юних років важливо закріпити у свідомості кожної дитини, що людина – частина природи, тому від стану природи залежить життя людства.
Екологічне виховання слід починати не в космічних масштабах, а прямо тут: біля свого будинку, на своїй вулиці, у дворі своєї школи. Тільки усвідомлюючи особисті можливості, навчаючись вирішувати найближчі екологічні проблеми, людина зуміє замислитись про долю всесвіту в цілому.
Щоб у дитини виникла потреба захищати і зберігати довкілля, треба навчити її любити світ природи.
Виховні заходи проведені під час реалізації проєкту:
І – група: Улітенко Дар’я ІІ – група: Гузій Софія
Молдаван Кирило Наточина Венера
Цяпа Михайло Прихожий Ігор
Дімітрова Єва Бубнова Олена
Акімова Богдана Міщенко Ксенія
ІІІ – група: Поліщук Павло ІV – група: Кандиба Єлізавета
Гамаль Євген Красницька Ангеліна
Земляна Катерина Жепська Катерина
Бойко Марина Войтенко Валерія
Іванов Олексій
ЕТАПИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЄКТУ
Етап |
Термін реалізації |
Завдання |
Відповідальні |
І. Підготовчо-організаційний |
Вересень – Жовтень 2021 |
Обґрунтувати актуальність і перспективність для учнів класу необхідності дослідження даної проблеми. І – група |
Пеня В.О. |
ІІ. Інформаційно-просвітницький |
Листопад 2021 |
Розробити проєкт (визначити конкретні цілі і завдання, зміст на кожному етапі дослідження). ІІ – група |
Тарасенко І.В. |
ІІІ. Практичний. Реалізація прокєту. |
Грудень 2021
|
|
Фролова Л.М. |
ІV. Презентація й оцінювання результативності проєкту.
|
Січень - Лютий 2022 |
Підготуватися до проведення звіту про результати роботи над проєктом: аналіз та узагальнення результатів, оформлення методичних матеріалів, даних моніторингових досліджень. ІІІ – група |
Фролова Л.М. |
V. Підсумковий |
Квітень 2022 |
Відзвітувати про результати роботи над проєктом. (підготовка презентації). ІV – група |
Фролова Л.М. |
Додаток
Ресайклінг
Друге життя пластику
Пошук інформації в інтернет мережі
Пошук інформації в шкільній бібліотеці.
Друге життя паперу
Типи та шляхи ресайклінгу
Екологічний проєкт 8 клас:
«За життя без сміття»
Наш девіз: «Ми врятуємо красу, а краса врятує світ»
«Якщо людина не зробить так, щоб на Землі стало менше сміття, то сміття зробить так, щоб на Землі стало менше людей…»
Світ природи - багатюще джерело емоцій.
Він робить широким, світлим те віконце, крізь яке дитина дивиться на світ.
Василь Сухомлинський
Тип проєкту: довгостроковий
За кількістю учасників: колективний
Тривалість: 2021-2022 навчальний рік
Мета проєкту: підвищення екологічної культури і свідомості учнів; формування в дітей та молоді дбайливого ставлення до природи, розвиток дослідницьких компетентностей; привернення уваги до проблеми сучасності накопичення сміття та його вплив на навколишнє середовище; вивчення проблеми збору та утилізації твердих побутових відходів і пошук можливих шляхів її вирішення; формування в учнівської молоді активної життєвої позиції, готовності брати участь у суспільному і культурному житті села.
Актуальність проєкту: на сьогодні в Україні проблема сміття – одна з найважливіших і найактуальніших серед проблем забруднення навколишнього середовища. На жаль, не оминула вона і наше славне село, Матвіївка, і стала настільки кричущою, що вислів «по вуха у смітті» чи не найкраще відображає масштаб ситуації, що склалася та постійно ускладнюється.
Виховні заходи проведені під час реалізації проєкту:
І – група: Сергієнко Дар’я ІІ – група: Смолярова Софія
Ковальова Дар’я Ісенко Аліна
Борщов Денис Солов’янова Поліна
Соломонов Олександр Середа Софія
Кенебас Аристарх Міщенко Олеся
Ілліч Євгенія Маліков Кирило
ІІІ – група: Фень Даніїл ІV – група: Смола Надія
Артюшин Захар Красницький Владислав
Горюнова Ірина Андрєєва Владислава
Оношенко Іоланна Бутенко Валентина
Мозольова Анна Синявська Анна
Голубєв Дмитро
Етап |
Термін реалізації |
Завдання |
Відповідальні |
І. Підготовчо-організаційний |
Вересень – Жовтень 2021 |
Обґрунтувати актуальність і перспективність для учнів класу необхідності дослідження даної проблеми. І – група |
Фролова Л.М. |
ІІ. Інформаційно-просвітницький |
Листопад 2021 |
Розробити проєкт (визначити конкретні цілі і завдання, зміст на кожному етапі дослідження). ІІ – група |
Фролова Л.М. |
ІІІ. Практичний. Реалізація проєкту. |
Грудень 2021
|
|
Фролова Л.М. |
ІV. Презентація й оцінювання результативності проєкту.
|
Січень - Лютий 2022 |
Підготуватися до проведення звіту про результати роботи над проєктом: аналіз та узагальнення результатів, оформлення методичних матеріалів, даних моніторингових досліджень. (Смолярова С., Сергієнко Д., Ісенко А., Ілліч Є., Кенебас А., Соломонов О., Міщенко О.) |
Фролова Л.М. |
V. Підсумковий |
Квітень 2022 |
Відзвітувати про результати роботи над проєктом. (Підготовка презентації). ІV – група |
Фролова Л.М. |
ДОДАТОК
Цикл розкладання побутових відходів
Результат експерименту з відходами через місяць
ОПИС ЕКОЛОГІЧНОГО ПРОЄКТУ
ВСТУП
Україні в майбутньому, та ще й у найближчому часі, загрожує криза,
пов’язана з накопиченням сміття. Щоб це зрозуміти, не потрібно відкривати
підручника з екології, де чітко написано, що «в Україні накопичилась велика
кількість відходів — близько 25 млрд. тонн промислових і близько 5 млрд.
побутових (за вагою близько 1 млрд. тонн) — тобто близько 500 кг(!) на
одного жителя України», — а слід вийти на вулицю, де на смітнику, біля
смітника, на газоні, на дорозі, одним словом, скрізь — відходи.
Кому ПОТРІБНЕ СМІТТЯ?
Цей проєкт за метою і характером діяльності - практично- орієнтований. Такий вид проєктів поєднує теорію та практику, постановку певного розумового завдання і практичне його виконання. Відрізняються такі проєкти від інших тим, що результат діяльності їх учасників визначається на самому початку. Цей результат обов’язково орієнтований на соціальні інтереси учасників.
Реалізація такого проєкту потребує продуманої структури, навіть сценарію діяльності учасників. Потрібно чітко спланувати діяльність всіх учасників проєкту і визначити функції кожного в оформленні кінцевого результату. Дуже важливо добре організувати координаційну роботу.
Це можуть бути:
поетапні обговорення ходу виконання проєкту;
корекція як спільних, так і індивідуальних дій (вчасне виявлення помилок та їх усунення);
презентація отриманих результатів (у вигляді свята, створення інформаційних матеріалів, статті, репортажі у місцевих та регіональних засобах масової інформації) і можливі засоби їх втілення;
зовнішня та систематична оцінка проєкту.
Отже, на першому етапі визначили:
Тип проєкту: практико-орієнтований.
Термін реалізації: довгостроковий.
Учасники проєкту: учнівський, учительський, батьківський колективи школи, органи місцевого самоврядування.
Актуальність обраної теми полягає в необхідності пошуку та реалізації шляхів підвищення екологічної культури учнів, педагогів, батьків. В школі все повинно бути пронизано прагненням до прекрасного, а школярі повинні навчитися відчувати, розуміти, цінувати, і найголовніше творити красу.
РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЄКТУ:
підготовчий етап: формування творчих груп з урахуванням діяльності всіх його учасників із визначенням функцій кожного.
ЗАВДАННЯ ПРОЄКТУ:
формувати в учнів переконання, моральні принципи, систему екологічних цінностей, що визначатимуть їхню життєву позицію і поведінку у сфері охорони навколишнього середовища сприяти раціональному використанню природних джерел, бережливому ставленню до природи зацікавити у глибшому пізнанню навколишнього середовища, екологічних проблем мотивувати учнів до участі в розв’язанні екологічних проблем, формувати переконання і готовність до конкретних природоохоронних дій, спонукати до усвідомлення особистої відповідальності за збереження природних об’єктів, навчати учнів здобувати нові багатогранні знання шляхом взаємонавчання та самонавчання.
Види сміття:
Розкладання:
В ході проєктної діяльності ми з’ясували, що вперше проблема ліквідації звалищ сміття та відходів виникла у зв’язку зі збільшенням площі Олександрії, а в Римі існувала спеціальна служба, яка підтримувала чистоту вулиць, щонайменше з I ст. до н. е. Про «цивілізовану» переробку сміття говорять вже дуже давно, але зрушення наступають повільно. Тож кожен із нас задумався над цією проблемою, а як ми можемо надати друге життя речам, які збираємося викинути у сміття.
Є в домі чимало такого, що викинули б без жалю: старе, зіпсоване, таке, що вийшло з ладу. Хіба ощадливий господар викине те, чому він може дати друге життя?! Ми пригадали всі корисні поради: що, до чого і як треба приладнати, припасувати, пристосувати, щоб продовжити вік речі або приладові. Була проведена акція «Не викидай – згодиться!» Учні школи виготовили корисні речі ( іграшки, рамочки, вази ) з того, що могли викинути на смітник. Особливо зацікавило використання пластикових пляшок і автомобільних шин. Ми побачили, що багато корисних речей можна виготовити із автомобільних шин: етажерку для суниці; басейн для купання дітлахів, вази для квітів та величних птахів, які прикрасять будь – який квітник; спортивне знаряддя. Був зібраний цікавий матеріал, який буде оформлений у вигляді творчої роботи «Друге життя пластикових пляшок».
За нашими підрахунками, після повторного проведення аудиту «Сміття», кількість сміття, що викидається в сім’ях щотижня, зменшилася на 8 кг в кожній родині. Може ці показники і не дуже відрізняються від перших, але ж ми одержали перемогу, перші позитивні цифри. І це тільки початок тих дій, що може зробити кожна сім’я, кожна людина.
Тема «Сміття» викликала зацікавленість і у інших учнів школи. Учні школи разом із учителями влаштували «генеральне прибирання» місця відпочинку населення селища. Учасники екологічної акції почистили від сміття території навколо місцевої водойми. Стало вже традицією проводити у школі природоохоронні та екологічні заходи: тиждень « Чистий двір», “Подвір′я школи – найчистіше”, акція «Посади деревце», екологічне змагання між класами «Наша кімната найчистіша, в нашій кімнаті квіти кращі». Ми склали правила екологічної відповідальної поведінки, з якими ознайомили учнів школи та закликали усіх школярів до збереження ресурсів, у школі поставили окремі скриньки для паперового сміття, скла та пластику. З кожної тонни макулатури можна одержати 750 кг нового паперу і зберегти 5 дерев. Виростити ж нове дерево на зміну зрізаному потребує десятки років! Всього з однієї тонни макулатури можна виготовити 25000 учнівських зошитів. Для того, щоб уявити економічне значення цієї справи, варто назвати кілька цифр. Одна тонна переробленої макулатури зберігає 4 кубометри деревини, тисячу кіловат-годин електроенергії. Якщо врахувати, що з непотрібного паперу в металургії виробляють цеглу, яка використовується для виплавки металу спеціальних марок, що її експортують в інші країни світу, то стане зрозуміло, що збирання мукалатури не дитяча гра, а велика і відповідальна справа. Ми запланували шкільний збір макулатури на січень місяць 2022р.
У ході проведення акцій «Діти дітям» та «Подаруй бібліотеці книжку (журнал)» бібліотека поповнилася на 18 книжок і 10 журналів. Учні демонстрували костюми з побутових відходів. Свої творчі здібності вторинного застосування відходів школярі продемонструють у березні 2022р. виготовляючи вироби на виставку «Нове життя непотрібних старих речей».
Висновок
Отже, виходячи з отриманих протягом дослідження даних, ми можемо
зробити такі висновки:
Постійне зростання обсягів виробничих і побутових відходів, спричинило погіршення здоров'я людей, скорочення тривалості їх життя, значні екологоекономічні збитки і соціальне напруження. Тому вирішення проблеми екологічно безпечного поводження з відходами є одним із пріоритетних завдань у галузі природокористування. Необхідною умовою забезпечення процесу переходу до сталого розвитку є регулювання взаємозв'язків між екологічною, економічною і соціальною системами, що вимагає посилення ролі держави та підвищення ефективностідержавного управління.
Інформування населення в сфері поводження з відходами залишається на досить низькому рівні. Метою інформування населення є забезпечення повноти інформації щодо еколого-економічних і соціальних наслідків накопичення виробничих і побутових відходів, а також способів вирішення цієї проблеми. Інформування населення (просвітницька діяльність) здійснюється кількома групами методів: за допомогою стендової агітації, соціальної реклами, проведення конференцій та акцій, екологічних екскурсій тощо. В останні роки популяризується і набирає ефективності метод проведення екологічної екскурсії. Його практикують промислові підприємства, які запрошують групи учнів та окремих людей для ознайомлення з технологією їх роботи, продукцією, умовами виробництва тощо.