|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Анотація
Сьогодні екологічна освіта та виховання як в Україні, так i в усьому світі, є одним з найважливіших навчально-виховних завдань сучасності. Починати пізнавати світ природи та формувати еколого-природничу компетентність дошкільника потрібно якомога раніше. Екологічне виховання – це не лише процес цілеспрямованого впливу суспільства на дітей та їхню позицію стосовно природного середовища, а й простір міжособистісних стосунків, у яких формується цілісна культура особистості та її невід’ємна екологічна складова.
Робота містить систематизований навчальний матеріал у рамках Акції «День зустрічі птахів», який об'єднує спільною метою викладання різних предметів: логіку, математику, мовлення, малювання, художнє конструювання, спортивну хореографію, англійську мову.
Проект спрямований на розвиток в дітей практичних природоохоронних умінь, на виховання бережливого ставлення до природи, на формування естетичного сприйняття довкілля.
Матеріали призначені для використання у роботі Шкіл раннього розвитку дитини з дітьми віком 4-6 років.
Перната родина
Мета проекту: Розширити знання дітей про птахів, їх спосіб життя, поведінку. |
|
Завдання проекту: формувати у дітей узагальнене уявлення про птахів;
|
|
Характеристика проекту: діяльність: творчий; тривалість: короткотривалий; кількість учасників: колективний; характер контактів: у межах Школи раннього розвитку дитини. |
|
Учасники проекту: керівники гуртків; вихованці школи раннього розвитку дитини «Всезнайко»; батьки. |
|
Форми та методи роботи: бесіди; читання художньої літератури; заняття-спостереження за птахами; створення теки: «Цікаве з життя птахів»; підбір віршів, загадок, приказок, прислів’їв про птахів; виставки дитячих малюнків, аплікацій, поробок. |
|
ЗМІСТ РОБОТИ |
|
1 День. Мотиваційний. Дитина і навколишній світ. |
|
|
Тема: Хто загубив пір’їнку? |
Освітня діяльність |
Завдання: Уточнити та закріпити знання дітей про будову тіла птахів, особливості їх зовнішнього вигляду (тіло вкрите пір’ям). Розвивати пізнавальний інтерес до життя птахів. Виховувати бажання дізнатись нове про спосіб життя птахів. Словник: пташка, голова, тулуб, дзьоб, крила, хвіст, лапки. Матеріал: пір’їнка, ілюстрація птаха, іграшка – пташка. Методи та прийоми: сюрпризний момент – принесення пір’їнки, ігровий момент – приліт іграшкової пташки, бесіда, розповідь, розглядання ілюстрації. |
Ігрова діяльність |
Рухлива ігра: «Горобчики і Совонька» (додаток) |
Спостереження |
- Хто прилітає до нас на подвір'я? – Яких пташок ви упізнали? |
Бесіда |
«Мій пернатий домашній улюбленець» |
Робота з батьками |
Анкетування: «Що ми знаємо про птахів» |
2 День. Інформативно – репродуктивний. Ознайомлення з природним довкіллям |
|
|
Тема: Перелітні птахи |
Освітня діяльність |
Завдання: Ознайомити вихованців із перелітними птахами нашої місцевості. Ввести поняття «перелітні птахи». Розвивати інтерес до життя перелітних птахів. Виховувати любов до птахів. Словник: перелітні птахи, лелека, журавель, шпак, зозуля, соловей. Матеріал: ілюстрації птахів, картина «Відліт птахів». Методи та прийоми: розповідь, бесіда, розгляд ілюстрацій. |
Художня діяльність |
Малювання. Тема: Пташка Завдання: Вчити вихованців малювати пташку за показом і поясненням вихователя, розміщуючи частини тіла птаха у правильному співвідношенні одна до одної (голова менша за тулуб, крило тонше, ніж тулуб тощо). Розвивати окомір, уважність, зосередженість, вміння слухати вихователя. Виховувати любов до малювання. Матеріал: іграшкова пташка, малюнок птаха, гуашеві фарби, пензлі, баночки з водою, клейонки. Методи та прийоми: ігровий прийом, бесіда, розгляд малюнка, показ, пояснення. |
Ігрова діяльність |
Динамічна пауза: «У дорогу поспішаєм» (додаток) |
Спостереження |
За поведінкою птахів. – Що шукають на землі? – Як довго шукають їжу? – Чи легко їм її здобути? – Що ми можемо зробити, щоб полегшити живлення птахів у прохолодну пору року? |
Робота з батьками |
Запропонувати батькам художні твори про птахів для читання удома дітям |
3 День. Інформативний. Логіко-математичний розвиток |
|
|
Тема: Цифри і числа (1-4). Кількісна, порядкова лічба. Геометричні фігури. |
Освітня діяльність |
Завдання: Закріпити знання про числа та цифри (1-4). Вправляти вихованців у кількісній та порядковій лічбі в межах 4. Закріпити знання про площинні геометричні фігури (коло, овал, трикутник, прямокутник, квадрат). Вчити складати зображення птаха з геометричних фігур. Розвивати логічне мислення, уважність, зосередженість, вміння виконувати завдання вихователя. Виховувати любов до занять з математики Матеріал: Демонстраційний: цифри (1-4), площинні зображення дерев, птахів, геометричні фігури, іграшки. Роздавальний: Цифри (1-4) в тарілочках, геометричні фігури, картки з двома смужками. Словник: геометричні фігури, коло, овал, трикутник. Прямокутник, квадрат. Методи та прийоми: бесіда, виконання завдань керівника гуртка |
Ігрова діяльність |
Дидактична гра «Хто чим живиться» |
Розвага |
Динамічна пауза «Чайки ловлять рибу» |
Екскурсія до міського парку |
Спостереження за птахами. Завдання: вчити спостерігати за птахами в природному оточенні, розповідати про їх дії. Вчити підгодовувати птахів. Розвивати спостережливість, уважність. Виховувати потребу піклуватися про птахів. Матеріал: крихти білого хліба, несмажене насіння соняшника. Словник: дикі птахи, дика качка, горобець, голуб. Методи та прийоми: спостереження, бесіда. |
Робота з батьками |
Попросити батьків виготовити декілька годівничок для птахів |
4 День. Інформативний. Розвиток мовлення |
|
|
Тема: Зимуючі птахи |
Освітня діяльність |
Завдання: Ознайомити з деякими зимуючими птахами нашої місцевості, вчити розпізнавати і називати їх. Вчити складати невелику розповідь про пташку за запитаннями вихователя. Розвивати зв’язне мовлення, уважність, пам’ять, спостережливість. Виховувати бажання піклуватися про зимуючих птахів. Словник: зимуючі птахи, горобець, голуб, сорока, ґава, галка, синиця. Матеріал: Картина «Зимуючі птахи», ілюстрації птахів. Методи та прийоми: розповідь, бесіда, розгляд картини, ілюстрацій, складання розповіді за запитаннями. |
Ігрова діяльність |
Дидактична гра: «Придумай розповідь» |
Розвага |
Рухлива гра: «Птахи і зозуля» |
Спостереження |
За голубами. – Як називаються птахи? – Як вони рухаються? – Чи можна бігати за голубами, лякати їх? – Чому? |
Художнє слово |
Читання вірша О. Журливої «Голуби» |
Робота з батьками |
Залучити батьків знайти і принести цікаву інформацію про життя птахів |
5 День. Інформативно- репродуктивний. Англійська мова |
|
|
Тема: Час птахів зустрічати |
Освітня діяльність |
Завдання: закріпити та узагальнити, систематизувати раніше вивчений матеріал за темою «Птахи», вчити дітей розгадувати загадки, слухати вірші англійською мовою, пограти в ігри до теми, розвивати мовлення, мислення, увагу, пам’ять, фонематичний слух та сприймання, мовну здогадку, виховувати інтерес до вивчення англійської мови, любов та бережне ставлення до природи. Матеріал: кольори, зображення птахів, загадки, вірші, завдання до гри. Методи та прийоми: бесіда, показ, пояснення. |
Спостереження
|
Прогулянка до лісу (віртуальна). Фонетична зарядка. |
Літературна студія |
Слухання віршів англійською мовою
|
Ігрова діяльність |
Конструктивно-будівельна гра «Годівничка для пташки» Гра «Right-wrong» |
Робота з батьками |
Попросити батьків допомогти в оформленні виставки дитячих робіт за темою: «Птахи – наші друзі» |
6 День. Творчий. Художнє конструювання |
|
|
Тема: Колективна аплікація «Снігурі на годівниці» |
Освітня діяльність |
Завдання : продовжувати вчити дітей створювати образ птаха засобами аплікації. Закріплювати вміння обережного користування клеєм. Розвивати дрібну моторику пальців, спостережливість, увагу. Виховувати любов та дбайливе ставлення до птахів; Словник: активізувати слова: снігур, голова, тулуб, крила, хвіст, лапки. |
Практична діяльність |
Матеріал: Демонстраційний: фотоматеріали із зображенням снігура в зимовому лісі, вірш, ілюстрація.зразок. Роздавальний: тарілочки з підготовленими деталями поробки, клей, пензлі, клейонки, серветки. Методи та прийоми: бесіда, показ, пояснення, розгляд зразка. |
Ігрова діяльність |
Динамічна пауза «Снігурі» |
Робота з батьками |
Запропонувати батькам зробити та принести до дитсадка поробки пташок |
7 День. Узагальнюючий. Екологічний КВЕСТ |
|
|
Тема: Маленькі знавці птахів |
Освітня діяльність |
Завдання : Узагальнити й систематизувати знання дітей про птахів, їх спосіб життя, особливості зовнішнього вигляду, будови тіла, способу харчування, види тощо. Розвивати бажання приймати участь у змаганнях і перемагати, пам’ять, увагу, мислення. Виховувати пізнавальний інтерес до життя птахів. |
Ігрова діяльність |
З’ясувати, які ігри найбільше сподобалися та запам’яталися вихованцям. У які ігри хотіли б пограти ще? Яких ігор можна було б навчити своїх батьків та друзів?
|
Спортивна хореографія |
«Пташина дискотека» |
Робота з батьками |
Заохочувати бажання батьків розвивати у дітей творчу уяву, кмітливість, безпосередність, надання їм педагогічної допомоги з цього питання.
|