КОНСПЕКТ ПРОГУЛЯНКИ
«Осіння мандрівка»
керівник
Саганець
Ірина Миколаївна
2019 р.
Осіння мандрівка
Мета : Поглиблювати та розширювати знання вихованців про природу рідного краю восени, учити дітей милуватися нею. Розширювати словниковий запас дітей, навчити їх використовувати порівняння. Розвивати у вихованців спостережливість та увагу, заохочувати пізнавальний інтерес до довкілля. Прищеплювати дітям дбайливе ставлення до живої природи, сприяти формуванню основ екологічно доцільної поведінки. Виховувати вміння доводити розпочату справу до кінця.
Обладнання: целофанові та паперові пакетики
Форми активності: фізична, пізнавальна, мовленнєва, емоційно – ціннісна, художньо –естетична, креативна.
Хід прогулянки
- Осінь – приваблива пора року. Щедро дарує нам свої дарунки – їх у неї безліч! Вона завжди викликає подив і захоплення, зачаровує своєю дивоказкою і дорослих і малих. Вабить до себе ліс, кличуть у мандри стежки – доріжки, хіба всидиш дома?
- Діти, у нас немає поблизу лісу? Не журіться! Недалечко є парк, і туди теж цікаво прогулятися.
(Діти шикуються парами і йдуть до парку).
- Ось ми прийшли до нашого чудового осіннього парку.
Вправа " Друзі природи".
- Малята піднімемо ручки до гори та привітаємося з сонечком: "Добрий день, сонечко!" Опустимо ручки долоньками донизу, привітаємося із земелькою: "Добрий день, земелько!" Простягнемо ручки вперед, привітаємося із водичкою: "Добрий день, водичко!" Поставимо ручки до плечей, привітаємося з вітерцем: "Добрий день, вітерець!"
Вправа "Слухаємо осінь".
- Зупиніться, не ворушіться, заплющіть очі, зосередьтеся. Що ви чуєте? Які звуки можна вважати характерними для осінньої пори? (Шарудіння листя під ногами, крики птахів, що збираються в дорогу, шум осіннього дощу, вітру, опадання листя ).
Відгадайте загадку.
То шерехне, то хрусне, то трісне,
Килимок під ногами барвистий. (Опале листя ).
Дуже часто опале листя порівнюють із барвистим килимком. Які порівняння вам іще спадають на думку? (Яскраві цукеркові обгортки, золоті монетки).
- Малята, які ж тут гарні дерева та кущі, немов би вбрані до свята, золоті яскраві пасма з’явились в косах берізок, жовтогарячим стало пишне кленове віття.
Дидактична гра : " Впізнай їх ".
На основі своїх спостережень та набутих знань діти відповідають на питання, називають потрібне дерево.
Рухлива гра : " Діточки – пташенята "
Промовляються назви знайомих дітям птахів нашої місцевості. Почувши назву перелітного птаха, діти пересуваються легким бігом, змахуючи руками - " крилами ". Коли малята чують назву зимуючого птаха, вони присідають і не рухаються з місця.
Варіанти слів до гри: дятел, журавель, зозуля, синичка, горобець, ворона, жайворонок, сорока, шпак, соловейко , голуб, ластівка, сова.
Помилки допущені окремими малятами під час гри, одразу обговорюються та виправляються.
- Діти, послухайте вірш та дайте відповіді на запитання: з чим автор порівнює листя?
Кленовий вирій
Летіли птахи зелені,
Сіли спочити на клені
По десять птахів на кожну гілку,
Сіли весною, сидять і улітку,
А прийде осінь – запалить крони,
Птахи зелені стали червоними.
Зірвуться з гілок у лежичці сірій, -
Полинуть з вітром в кленовий вирій.
(Л.Лучук)
- З чим іще можна порівняти листочки, що падають з дерев? (З різнобарвними метеликами, парашутиками).
- Про що мріють дерева скидаючи листя? (Вони тихенько будуть спати і будуть чекати на сонечко, тепло і весну).
Вправа: " Розмова з природою ".
Ми сьогодні з вами милуємося такою чудовою природою, і я вам пропоную поспілкуватись з деревом, пташкою, хмаринкою. Ви поставте запитання і намагайтесь "почути" відповідь, а потім розповісти, що "відповів" об’єкт, до якого ви звернулись.
- Діти, ось для вас цікаве завдання, потрібно назбирати листочків, гілочок, жолудів, каштанів, шишок, кленового насіння – вони стануть нам у добрій нагоді. От побачите!
(Роздати дітям паперові та целофанові пакети).
- Малята, будьте уважними, гарненько озирайтеся довкола, придивляйтеся до всього, помічайте цікаве й запам’ятовуйте. Збирайте гарні листочки, каштани, жолуді. Намагайтесь запам’ятати осінні картини природи. (Діти знаходять відповідні предмети, вихователь звертає увагу на те, що вони кладуть у свої пакетики).
- Молодці! Усі ви, малята, дуже сумлінно сьогодні попрацювали. Це все знадобиться нам для створення різних виробів власноруч.
(Діти шикуються парами і повертаються до закладу).
- Отже, малята, давайте все розкладемо, що принесли з мандрівки по парку.
Обговорення.
Діти збираються біля керівника, обговорюють те, чим вони займались, що їм найбільше сподобалось.
1