Проект: «Енергозбереження в селищі, в школі та вдома»

Про матеріал
Поетапна заміна традиційних електричних ламп розжарування на новий тип економічних ламп зменшила споживання енергії приблизно в 2 рази. Заміну ламп проведено в фой’є школи, актовій залі та в 10 кабінетах. Якщо ж провести заміну ламп по всій площі школи, це дасть за розрахунками економію до 43,6%. Термін служби енергозбережної лампи - в середньому 10000 годин. При стандартному режимі горіння 2,73 години в добу, лампа справно працює до 10 років. У режимі безперервного свічення (чергове освітлення і так далі), енергозбережна лампа може пропрацювати до 12 000 годин. Вартість заміни окупиться вже в найближчі 2 роки. Результати привабливі.
Перегляд файлу

 

Тема проекту: «Енергозбереження  в селищі, в школі  та вдома»

Підготувала вчитель математики

          КЗ «Степногірська ЗОШ І - ІІІ ступенів» ВРР ЗО

Гавага Тетяна Вячеславівна

 

Девізом діяльності є слова : «Кожна справа – з користю, інакше-навіщо? Кожна справа - заради майбутнього , інакше - навіщо? Кожна справа творчо, інакше - навіщо?»

       Розвиток людського суспільства нерозривно пов’язаний з використанням природних ресурсів нашої планети, з споживанням різних видів енергії в всезростаючих масштабах. Усі здобутки сучасної цивілізації - величезна різноманітність товарів, різний за швидкістю і комфортом транспорт, космічні польоти і т.д. - можливі завдяки тій величезній кількості штучної енергії, яку виробляє людство. . Темпи зростання виробництва енергії перевищують нині темпи зростання населення Землі . Зараз перед енергетикою стоїть багато проблем і найбільш гостро проблема її джерел . На сьогоднішній день 7 млрд. чоловік на землі споживають більше 12 млрд. кВт на рік, тобто в середньому близько 2 кВт на людину. Це енергія отримується за рахунок вугілля, нафти, газу, гідроенергії, ядерної та інших джерел. . Більшості споживачам енергії байдуже в який спосіб цю енергію вироблено, але ж запаси корисних копалин не безмежні. Запасів вугілля, нафти, природного газу, які видобуваються із земних надр, стає дедалі менше.  До того ж підчас отримання енергії відбувається забруднення навколишнього середовища. Шлях  зменшення шкідливого впливу є: споживати енергоресурсів менше.  

       Міжнародне енергетичне агентство (МЕА) стверджує, що кожен долар, інвестований в енергоефективність, обернеться 4 доларами економії, причому проект повністю окупиться приблизно за 4 роки. У майбутньому економія за рахунок енергоефективності тільки зростатиме, оскільки ціна енергоносіїв постійно підніматиметься.

На освітлення в Україні витрачається 13% виробленої електроенергії, що в 1,5 рази більше,  ніж в західних країнах.

       В 2012 році в смт. Степногірську стартувала програма «Місцевий розвиток, орієнтований на громаду», проекти якої фінансуються Європейським Союзом та супроводжуються програмою розвитку ООН  при умові, що 5% вартості проекту оплачує громада. З метою формування в громаді  свідомого ставлення до проблематики енергозбереження,  селищна рада, вивчивши пріоритети селища,  запропонувала  енергозберігаючий проект «Реконструкція вуличного освітлення між І і ІІІ мікрорайонами смт. Степногірська Василівського району, Запорізької області». Для втілення проекту була організована громадська організація «Перемога», яка проводила регіональний семінар, тренінги, виступи  в місцевій газеті «Степногірський вісник»,  роз’яснювальну роботу серед населення громади, узгоджувала всю документацію. Протягом року запрацювала система освітлення -  22 енергозберігаючих натрієвих лампи потужністю 150 Вт.

        Високі результати, досягнуті Україною в рамках реалізації проектів за схемою зелених інвестицій створили надійне підґрунтя для співпраці України та Японії у майбутньому. Комунальний заклад  «Степногірська ЗОШ І-ІІІ ступенів» Василівської районної ради Запорізької області, дитячий садок «Вербиченька» реалізували   у повному обсязі проект  за схемою зелених інвестицій  з енергозбереження. Протягом 2012-2013 років в школі   були замінені 275 металопластикових блоків, 12 дверей,  а протягом 2013-2014 років утеплені стіни площею   3600  м2, проведено  моніторинг вживання  енергоресурсів,  витрати теплоносіів, електроенергії і води. Система опалення школи  електрична.

       Школою розроблено проект енергозбереження на 2012-2015 роки.

       Цей проект життєво необхідний для кожного з нас, бо привчає до бережливості, економії, дає можливість передбачати, прогнозувати, аналізувати.

Мета і завдання проекту:

Мета:  Економія витрати енергоресурсів і зниження тепловтрат, дослідження шляхів енергозбереження в навчальному закладі і  вдома, виявлення можливостей більшого заощадження і економії у споживанні теплової та електричної енергії. Пропаґанда енергозбереження.

Основними  завданнями  які продукуватимуть  успішну реалізацію проекту:

1. Проаналізувати споживання енергії за період з 2012-2015 років в школі.

2. Сформулювати принципи енергозбереження в школі. Встановити проблемні місця.

3.Ознайомити учнів, вчителів, батьків  з необхідністю раціонально використовувати тепло, світло.

4. Запропонувати реальні кроки покращення ситуації.

5.Практична реалізація проекту

 Особистий внесок:   проведено моніторинг використання енергії, створено проект енергозбереження в школі, проведено випуск листівок із проблем енергозбереження; дана проблема з практичними рекомендаціями розкривається в шкільній і селищній  пресі;  розпочато реалізацію проекту, який базується на простих рішеннях; результатами впровадження проекту зацікавились громадськість селища, голова селищної ради, можлива спонсорська допомога для реалізації.

Учасники проекту:  Учнівський та педагогічний колектив школи.

Тривалість проекту: 2012-2015н.р..

І. Стратегія реалізації 

Енергозбереження – це сукупність трьох основних видів заходів:

моніторинг вживання  енергоресурсів;

регулювання витрат теплоносіїв, електроенергії і води;

підвищення мотивації учасників.

ІІ. Кадрове забезпечення:

Керівник проекту: Т.В. Гавага - вчитель фізики та  математики, депутат селищної ради.

 Члени реалізації проекту:

 

Учнівський та педагогічний колективи школи, працівники школи.

 

ІІІ.Організаційне забезпечення.

 

Творча група працює за власним планом роботи.

 

ІV. Матеріальне забезпечення проекту.

 

Для реалізації проекту використовується матеріальна база школи. Передбачається використання спонсорської допомоги.

V. Операційна частина.

Таблиця 1. Етапи проекту.

 

Зміст роботи

 

Форма роботи

 

Відповідальний

Термін виконання

 

 

 

1.

І Підготовчий етап. Визначення напрямків роботи по проблемах та призначення керівників за векторами роботи.

 

Засідання творчої групи

 

Керівник

 

 

Листопад 2012р.

 

 

2.

Організація просвітницької роботи в школі, селищі.  

Акція «Інформування суспільства»

Педагоги-організатори

 

2012

 

 

 

 

3.

З метою популяризації економного витрачання енергоресурсів в класах та коридорах школи створити  інформаційні куточки з енерго- і теплозбереження.

 

 

Акція «Інформування суспільства

 

 

Педагоги-організатори

 

 

 

2013

 

4.

Енергетичний всеобуч

 

Уроки, класні години, поради

Вчителі-предметники

2012-2015

5.

Моніторинг теплового режиму.

Дослідження

 

Творча група

2012-2015рік

6.

Облік використання електроенергії.  

Дослідження

 

Завгосп.

2012-2015рік

 

 

 

 

 

7.

І І Практичний етап

1. Поступова заміна традиційних електричних ламп розжарування на новий тип економічних ламп             

2. Використання тепловідбивного матеріалу з поверхнею з фольги

 

 

 

Акція «Школа наш дім і ми господарі в нім»

 

 

 

Батьківський комітет.

 

 

 

 

2013-2015р.

 

 

8.

Аналіз досліджень реалізації проекту  на   шкільному  святі «День Наума».

Дослідження.

Моніторинг

Учні творчої групи

Грудень 2014

 

 

 

 

9.

ІІІ Підсумковий етап

1. Узагальнення результатів роботи 

2. Звіт про реалізацію проекту.  

 

3. Презентація проекту.  

 

 

 

 

 

Тематична

папка

 

 

 

Матеріали до захисту проекту

 

 

 

 

Творча група.

 

 

 

 

Березень  2015

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

Таблиця 2.  Планування роботи енергетичного всеобуча.

 

Захід

клас

Відповідальний

Дата проведення

 

1.

Місячник з енергозбереження

В иховна година "Бережімо енергію Землі"

10,11

Класні керівники

Листопад

2012

2.

Виховна година  "Енергозбереження в побуті"

9А, 9Б

Класні керівники

2012

3.

Виховна година  "Альтернативні види енергії"

8

Класний керівник

2012

 

4.

Інтегрований урок з читання і основ здоровя "Ми бережемо електроенергію".

 

3-4

 

класоводи

 

2012

 

5.

Година спілкування  з енергозбереження   «Подорож до кухні, або як хазяйнувати розумно»

 

1-2

 

класоводи

 

2012

6.

Випуск стіннівок.  Поради по економії енергії

 

4-11

МО класних керівників

 

2013-2014

 

7.

Урок з природознавства «Значення енергії . Енергозбереження»

6А, 6Б

Вчителі географії

2013

 

8.

Складання проекту «Енергозбереження

в оселі»

5А, 5Б

Класні керівники

2013

 

9.

Написання творів, текстів презентацій «Що ми можемо зробити для заощадження енергії»

 

5-11

Вчителі МО філологічних наук

2013

 

10.

Акція Година Землі. (31 березня з 20:30 до 21:30 вимкнути світло)

 

Жителі селища

щорічно

 

11.

Екологічна акція «вимкни світло»

 

Жителі селища

Листопад 2013-2015

 

12.

Презентація  «Споживання електроенергії побутовими приладами в режимі очікування»

Класний керівник

Свято Наума

2014

 

13.

Урок: Перспектива прогресу енергетики на базі розвитку ядерного палива.

9, 11

Вчитель фізики

2014

14.

Урок: Використання енергії людиною та охорона природи.

 

7А,7Б

Вчитель ОБЖ

2014

 

15.

 

Урок-конференція «Збереження електроенергії.  Починай із себе!»

 

 

7-11

 

Вчителі МО природничо-математичних наук

 

грудень 2014

 

16.

 

Урок-диспут «Енергозберігаючі лампи: за і проти»

 

8-11

Вчителі МО природничо-математичних наук

 

Січень 2015

 

 

VІ. Очікувані результати.

 1.Комфортні умови праці та навчання у школі.

 2. Активізація участі школярів у процесі енергозбереження у школі та вдома.

 3.Сформованість свідомого ставлення до проблем економного енергоспоживання.

 4.Економія електроенергії у приміщеннях школи за рахунок контролю енергоспоживання.

  5. Зниження рівня захворюваності серед учнів та учителів школи.

  6. Зменшення витрат домогосподарств на ліки.

  7. Залучення батьків, громадськості  до вирішення проблем закладу.

  8. Активізація діяльності з енергозберігаючих заходів.

        Висновки: Поетапна  заміна традиційних електричних ламп розжарування на новий тип економічних ламп  зменшила  споживання енергії приблизно в 2 рази.  Заміну ламп проведено в фой’є школи, актовій залі та в  10 кабінетах.  Якщо ж провести заміну ламп по всій площі школи,  це дасть за розрахунками економію до 43,6%. Термін служби енергозбережної лампи - в середньому 10000 годин. При стандартному режимі горіння 2,73 години в добу, лампа справно працює до 10 років. У режимі безперервного свічення (чергове освітлення і так далі),  енергозбережна лампа може пропрацювати до 12 000 годин.  Вартість заміни окупиться  вже в найближчі 2 роки. Результати привабливі.

 

Діаграма 1. Динаміка зміни споживання енергії при заміні ламп на енергозберігаючі.

Діаграма 2. Розрахунки спожитої електроенергії в порівнянні з періодом утеплення школи.

 

 

 

         Вивчивши дані спожитої електроенергії  за 2013 і 2014 роки, зроблено висновок, що після утеплення стін і вікон школи, дотримання умов теплозбереження., а також частковою заміною енергозберігаючих ламп,  споживання електроенергії зменшилось  майже  на 30%.

 

       Найпростіший спосіб збільшення температури   в класах і в коридорах    на декілька градусів – використання тепловідбивного матеріалу з поверхнею з фольги. Для збільшення тепловіддачі наявних батарей за батареї поміщається тепловідбивний матеріал з поверхнею з фольги (наприклад «Пенофол»). Тепловідбивний матеріал з поверхнею з фольги вартістю до 25 грн. за кв.м. зменшує тепловтрати на 20% без додаткових витрат на збільшення температури теплоносія. Дослідження тепловтрат в підвальних приміщеннях дозволяють зробити висновок про необхідність закриття вентиляційних ходів на зиму, що також сприятиме утепленню.

        Колектив працівників та колектив учнів в рамках підготовки до проведення урочистого запуску проекту стали одною командою, змогли передати свій творчий запал батькам. Результати вражають.

Найпростіший спосіб   зменшити  забруднення довкілля –витрачати енергію розумніше!

 

 

1

 

doc
Додано
28 січня 2019
Переглядів
3977
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку