Проект "Формування культури статевого життя для запобігання ранньої вагітності і профілактики венеричних захворювань у підлітків" (8-11кл.)

Про матеріал

Мета: сформувати в учнів поняття про небезпеку та наслідки раннього статевого життя у підлітковому віці, формувати навички асертивної поведінки у підлітків, вміння робити безпечний вибір у життєвих ситуаціях та висловлювати свої почуття без інтимних стосунків.

Цільова група: учні 8-11 класів, батьки, педагогічний колектив (учителі біології, основ здоров'я, психолог, соціальний педагог, педагог-організатор, класні керівники, медсестра школи), громадськість села.

Перегляд файлу

                      Управління освіти, молоді та спорту

                    Богородчанської райдержадміністрації

                 Космацька загальноосвітня школа І-ІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

                                               

 

 

 

 

                                                                   Автор-розробник:

                                                                            Лемчак Віра Василівна

 

 

 

 

 

 

                                                    2018 р

 

  1. Проблема та її актуальність.

     Однією з найгостріших проблем сучасності є зростання негативних проявів у поведінці підлітків і молоді. Кожне нове покоління людей формує систему власних життєвих ціннісних настанов, залежно від умов і стану громадського життя формує ставлення до тих або інших явищ. Сучасна українська молодь формується в умовах трансформаційних процесів у нашій державі. Недостатньо сформована культура статевого життя та насиченість інформаційних джерел

 (кіно-  , відеопродукції, друкованої продукції) , як носіїв негативної інформації,

є причиною ранніх спонтанних статевих відносин у підлітків. Як наслідок –  зниження віку початку неповнолітніми статевого життя, що супроводжується зростанням кількості штучного переривання вагітності у підлітків, розширенням діапазону венеричних захворювань, появою серед школярок одиноких матерів, психологічними травмами. Такий стан не може не турбувати. Адже здоров’я підростаючого покоління – показник добробуту держави, тому його збереження є завданням державного рівня. Саме молодь вимагає особливої уваги – важливо, щоб підлітки усвідомлювали цінність здоров’я, розуміли значення здорового способу життя для свого майбутнього.

 

 

  1. Тема: «Формування культури статевого життя для запобігання

ранньої вагітності і профілактики венеричних захворювань у підлітків»

 

 

  1. Автор-розробник:

     Лемчак Віра Василівна

 

 

  1. Цільова група: учні 8-11 класів, батьки, педагогічний колектив

(учителі біології, основ здоров’я, психолог, соціальний педагог, педагог-організатор, класні керівники, медсестра школи), громадськість села.

 

 

  1. Мета:
  • сформувати в учнів поняття про небезпеку та наслідки раннього статевого життя у підлітковому віці
  • формувати навички асертивної поведінки у підлітків
  • формувати вміння робити безпечний вибір у життєвих ситуаціях та висловлювати свої почуття без інтимних стосунків

 

  1. Завдання:
  • надати учням достовірну і повну інформацію з проблеми  ранніх статевих відносин, які призводять до венеричних захворювань, ранньої вагітності і соціально-психологічних проблем
  • формувати в них відповідні ставлення до проблем, викликаних ранніми статевими відносинами
  • розвивати необхідні уміння й навички, які зменшують схильність молоді до ризикованої поведінки і посилюють мотивацію до здорового способу життя
  • співпрацювати з батьками, педагогічним колективом, закладами з охорони здоров’я і громадськими організаціями, які працюють у цій галузі

 

 

  1. Передбачувані (очікувані) результати:
  • підвищення рівня знань з питань репродуктивного здоров’я, профілактики ВІЛ/СНІДу  та інфекцій, що передаються статевим шляхом серед учнів навчального закладу, на які поширюється діяльність проекту, та населення
  • унаслідок упровадження даного проекту в комплексі з багатьма іншими заходами на державному рівні очікується зменшення частки венеричних  захворювань і ВІЛ-інфікованої молоді, зменшення кількості абортів серед молоді
  • активізація батьківського колективу щодо проблеми виховання дітей і значне підвищення рівня самоосвіти батьків

 

 

  1. Кінцевий результат:
  • учнівські мультимедійні презентації на тему: «Небезпека ранніх статевих відносин і наслідки, пов’язані з ними»
  • пам’ятки «10 негативних психологічних наслідків ранніх статевих відносин»,
  • буклети «Раннє статеве життя та його наслідки»
  •  статті на сайті школи
  • матеріали проектів, які будуть використовуватися із року в рік на уроках біології, основ здоров’я, християнської етики, виховних годинах, позакласній діяльності учнів, батьківських зборах

 

  1. Характеристика проекту за такими класифікаційними параметрами:
  • спосіб (характеристика) діяльності: інформаційно- пошуковий, соціально-просвітницький
  • зміст: виховний
  • склад учасників: колективний
  • тривалість: середньої тривалості
  • характер партнерської взаємодії: кооперативний, серед учнів однієї школи
  • реалізація міжпредметних зв’язків: між предметний

 

  1.  Механізм реалізації проекту (план дій)

№ з/п

 

     Назва заходу

Термін вико-

нання

 

   Виконавці

               Ресурси 

матеріальні

людські

1.

    Вступне анонімне соцопитування серед учнів 8-11 класів школи «Як ти ставишся до ранніх статевих стосунків?»

 

06.02

практичний психолог школи

лист –опитуваль-

ник, ручки

класні керівники

2.

Т Тренінги «Репродуктивне здоров’я підлітків», «Усвідомлене батьківство». Підготовка учнів-тренерів (10- 11 кл.)

 

07.02-10.02

вчитель біології, основ здоровя, християнської етики

папір, ручки,

ватмани,

фломастери, магніти

психолог, соц.

педагог, медсестра

 

 

3.

Т Тренінги для 8-9 класів від учнів-тренерів, підготовлених на попередньому етапі.

 

13.02-14.02

учні-тренери 10-11 кл.

папір, ручки,

ватмани,

фломастери, магніти

вчитель біології, психолог

4.

К Конкурс мультимедійних презентацій серед учнів10-11 класів «Небезпека ранніх статевих відносин і наслідки, пов’язані з ними»

 

15.02-16.02

учні 10 -11 кл.

компютер

вчитель інформа-тики, біології

5.

К Круглий стіл «Формування культури статевого життя» (вчителів, батьків, учнів 8-11 кл.)

 

 

17.02

вчитель біології, лікар- гінеколог, психолог, місцевий священик

 

 

 

 

 

 

 

папір, ручки,

ватмани,

фломастери, магніти, памятки

«10 негатив-них психоло-гічних наслідків ранніх статевих відносин», буклети «Раннє статеве життя та його наслідки»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

Перегляд та обговорення тематичного фільму «Вагітна в 16:«за» і «проти» (8-11 кл.)

 

 

 

20.02-

21.02

вчитель біології, основ здоровя

компютер

вчитель інформа-тики, класні керівники

 7.                                                                                                           

Повторне опитування учнів-учасників тренінгів «Як ти ставишся до ранніх статевих стосунків?». Моніторинг результатів соцопитування.

22.02

практичний психолог школи

лист –опитуваль-

ник, ручки

класні керівники

 

 

 

 

 

 

 

 

 8.

ВВисвітлення ходу реалізації  та результатів проекту на сторінках шкільної газети, на сайті школи.

 

23.02-24.02

редколегія

10 -11 кл., адміністратор сайту

 

 

 

Кошторис:

Преміювання учнів – 300 гривень

Канцтовари та інше – 500 гривень

 

  1.  Аналіз силового поля (за 10-ти бальною шкалою)

 

    Підтримка

           Бал

         Опір

           Бал

Адміністрація

           8

Адміністрація

            2

Практичний психолог

           9

Практичний психолог

            1

Учителі

            8

Учителі

            2

Педагог-організатор

            9

Педагог-організатор

            1

Учні

            8

Окремі учні

            2

Батьки

            7

Окремі батьки

             3

 

          49

 

            11

 

     ВИСНОВОК: цей проект має певну підтримку, яка є більшою за опір, тому  вважаємо його життєздатним у подальшому впровадженні.

 

Керівник проектної групи: Лемчак Віра Василівна

 

Джерела інформації

  1. Нерубаєва І.О., Фратолла П. Маршрут Безпеки. Методичні рекомендації щодо застосування інтерактивного профілактичного освітнього інструменту з питань репродуктивного здоров’я, профілактики ВІЛ/СНІДу та ІПСШ: Посібник для педагога – торганізатора. – К.: ХХХ, 2013
  2. Спільна діяльність сім’ї і школи з питань репродуктивного здоров’я: інформаційно – методичні матеріали для класного керівника / Упор. І. Олендер. – Тернопіль: Мандрівець, 2012.
  3. Упатова І.П. Біологія, 9 клас: Розробки уроків. – Х.: Вид-во «Ранок», 2012. – 416 с. – (Новий майстер-клас)
  4. Інформаційно – освітній сайт «Взрослеем вместе!» — http://www.sexualeducation.org.ua/
  5. Інформаційно – освітні матеріали з питань ВІЛ/СНІДу. — http://www.aidsf.les.net.ua/

 

 

1

 

docx
Додано
3 лютого 2018
Переглядів
1697
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку