Проект "Харків без сміття - крок до кращого життя"

Про матеріал
Екологічний проект покликаний привернути увагу дітей та дорослих міста до глобальної проблеми твердих побутових відходів, а також до участі у впорядкуванні та благоустрою міської території. Він спрямований на формування екологічної культури учнів, виховання відповідального ставлення до сьогодення та майбутнього нашого міста (країни), патріотизму. Учні ознайомляться та дослідять екологічні проблеми, знайдуть та впровадять шляхи вирішення цієї проблеми. Адже екологія починається з кожного з нас!
Перегляд файлу

3-1УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ

АДМІНІСТРАЦІЇ СЛОБІДСЬКОГО РАЙОНУ

ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

ХАРКІВСЬКИЙ ТЕХНІЧНИЙ ЛІЦЕЙ № 173

ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

 

МІСЬКИЙ КОНКУРС УЧНІВСЬКИХ ПРОЕКТІВ

«Харків очима небайдужих дітей»

 

Номінація «Харків – місто щастя і добра»

 

 

 

підготували:

Сочєєва Майя, Беримець Анастасія – учні 3-А класу

Харківського технічного ліцею № 173

 

керівник проекту:

Довгуша Тетяна Олександрівна, класний керівник 3-А класу

Харківського технічного ліцею № 173

 


 

 

 

2019 р.


І. Теоретична частина

  1.        Паспорт проекту

АВТОРИ ПРОЕКТУ:

Прізвище, ім’я, по батькові авторів: Довгуша Тетяна Олександрівна

Назва навчального закладу: Харківський технічний ліцей № 173 Харківської міської ради Харківської області

ОПИС ПРОЕКТУ:

Назва проекту: «Харків без сміття – крок до кращого життя!»

Актуальність теми:

Проект «Харків без сміття – крок до кращого життя!» актуальний, під час  реалізації проекту діти познайомляться з екологічною проблемою рідного міста, дізнаються  про шляхи вирішення проблеми і використовуватимуть це на практиці. Під час роботи розвиватимуться пізнавальні інтереси, буде формуватися  почуття патріотизму, любові до рідного краю.

Тип проекту:

За кінцевим результатом: практико-орієнтований

За кількістю учасників: груповий

За тривалістю: 1 рік

Керівник проекту: Довгуша Тетяна Олександрівна

Учасники проекту: учні 3-А класу, батьки, класний керівник, бібліотекар

Консультанти проекту: (якщо є)

Короткий опис:

     В межах даного проекту заплановано провести: анкетування (батьків та дітей); виготовлення сміттєвих баків, у які діти будуть сортувати сміття; виготовлення буклетів, які поширять серед учнів, батьків ліцею та серед населення; проведення бібліотечного уроку на тему: « Скажемо сміттю – ні!»; уроку позакласного читання на тему: «Люби природу, сортуй сміття – думай про майбутнє міста Харкова»; виховної години «Разом у чисте майбутнє»; експерименту щодо переробки сміття в природі. Як результат роботи буде виготовлено та представлено ряд корисних предметів, які можуть використовувати як учні (батьки), так і жителі міста, а саме: екосумки, мозаїку з кришок, поробки на виставку «Апсайкл фест», «Планети Сонячної системи» та камін для роботи у класі

     Фіналом проекту будемо вважати наповнення створеної соціальної групи в Instagram «cleanliness_starts_with_you» (Чистота починається з тебе), де планується викладення статистики забруднення, ролику щодо екологічних продуктів використання серед населення, фотозвіт про демонстрацію авторської екологічної казки «Нехай сміття зникає всюди, Харків'янію свою бережімо, люди!» та іншої корисної інформації. у ліцеї.

     Екологічний проект покликаний привернути увагу дітей та дорослих міста до глобальної проблеми твердих побутових відходів, а також до участі у впорядкуванні та благоустрою міської території. Він спрямований на формування екологічної культури учнів, виховання відповідального ставлення до сьогодення та майбутнього нашого міста (країни), патріотизму. Учні ознайомляться та дослідять екологічні проблеми, знайдуть та впровадять шляхи вирішення цієї проблеми. Адже екологія починається з кожного з нас!

Мета проекту:

  •  затвердження в суспільній свідомості аксіоми – «Чисто не там, де прибирають, а там, де не смітять»;
  • підвищення екологічної культури і свідомості учнів;
  • формування в дітей дбайливого ставлення до природи, розвиток дослідницьких компетентностей;
  • привернення уваги до проблеми сучасності – накопичення сміття та його вплив на навколишнє середовище;
  • вивчення проблеми збору та сортування сміття і пошук шляхів вирішення цієї проблеми;
  • формування в учнів активної життєвої позиції, готовності брати участь у суспільному і культурному житті міста;
  • сприяти формуванню етичних взаємовідносин людей з довкіллям, прищеплювати учням усвідомлення відповідальності за утримання в належному стані місця проживання.

Завдання:

  • Дослідити райони міста Харкова, розробити план заходів щодо покращення екологічної проблеми щодо забруднення сміттям;
  • формувати екологічну культуру та етичні взаємовідносини учнів  з довкіллям;
  • розвивати почуття відповідальності за дотримання в належному стані навколишнього середовища;
  • прищеплювати та виховувати в учнів 3-А класу  усвідомлену причетність до корисних справ;
  • вивчення результатів взаємодії людини та природи;
  • оволодіння навичками екологічно грамотної поведінки в природному  середовищі;
  • рекомендувати учням, жителям міста вжити необхідних заходів щодо сортування сміття на території міста;
  • виховувати відповідальність, почуття патріотизму, гордості за рідне місто, здатності до самоорганізації, самодисципліни;
  • навчити  презентувати  та  захищати  власні знахідки та думки;
  • розширювати форми співпраці з батьками;
  • виховувати почуття прекрасного, естетичні смаки, шанобливе та патріотичне ставлення до рідного міста.

Очікуваний результат:

  • Розвиток життєвої компетентності учнів.
  • Набуття учнями навичок дослідника.
  • Розвиток почуття відповідальності за свої дії.
  • Усвідомлення необхідності вироблення нової екологічної філософії життя, спрямованої на запобігання знищення природних ресурсів і забруднення навколишнього середовища.
  • Створення лепбука  «Моє екологічне місто Харків».
  • Виставка «Апсайкл фест».
  • Екологічна казка «Нехай сміття зникає всюди, Харків'янію свою бережімо, люди!».

Шляхи реалізації проекту:

1. Створити анкету для батьків та дітей щодо знання екологічної ситуації рідного міста.

2. Виготовити сміттєві баки, у які діти сортирують сміття.

3. Виготовити буклети, які поширюємо серед учнів ліцею, їх батьків та серед населення.

4. Провести бібліотечний урок на тему: «Скажемо сміттю – ні!»

5. Провести урок позакласного читання на тему: «Люби природу, сортуй сміття – думай про майбутнє міста Харкова».

6. Провести виховну годину «Разом у чисте майбутнє».

7. Провести експеримент щодо переробки сміття в природі.

8. Виготовити екосумку, яку використовують діти та їх батьки.

9. Виготовити поробки на виставку «Апсайкл фест».

10. З вторинної сировини виготовити у клас «Планети Сонячної системи», олені, сніговик, камін на новорічні свята. Виготовити мозаїку з кришок, гру «Шахи»

11.Записати соціальний ролик щодо екологічних продуктів використання серед населення.

12. З метою поширення інформації створити групу в Instagram.

    «cleanliness_starts_with_you» (Чистота починається з тебе). Викладаємо статистику забруднення, користь використання екологічних продуктів, поробки з вторинної сировини.

13. Організувати ярмарку поробок з вторинної сировини.

14.Скласти авторську екологічну казку «Нехай сміття зникає всюди, Харків'янію свою бережімо, люди». Готуємося до представлення її у ліцеї.

 


План заходів з реалізації проекту

Етапи та терміни реалізації проекту

Зміст заходів

Відповідальний

Підготовчий (вересень-жовтень)

Визначення теми, мети, завдань, етапів проекту;  анкетування дітей і батьків за темою проекту; розробка різних форм роботи з дітьми: занять, екскурсій, дидактичних ігор; добір дидактичного, наочного матеріалу для роботи з дітьми; розробити план роботи щодо  питання  вивчення території смітників у зоні дії проекту.

Довгуша Т.О.

Діяльнісний (листопад-березень)

Екскурсії вулицями, парками; провести тематичні уроки з читання, бібліотечні уроки, виховні години, довідкові хвилини, перегляд відеоматеріалів, віртуальні екскурсії, тематичні бесіди, робота над колажами, виставка малюнків, фотовиставки; виготовлення та встановлення сміттєвих баків для сортування сміття; проведення експерименту щодо переробки сміття в природі; складання та поширення екологічної пам'ятки; запис соціального ролика щодо проблеми забруднення сміттям; виготовлення екосумки.

Довгуша Т.О.

Звіт і презентація, рефлексія    (квітень-травень)

Підготувати презентацію результатів проекту «Харків без сміття - крок до кращого життя», колажі, буклети, відеоролики, записати соціальний ролик, висвітлювати всі етапи роботи проекту на сайті ліцею. Виставка «Апсайкл фест», екологічна казка «Нехай сміття зникає всюди, Харків'янію свою бережімо, люди». Презентувати лепбук  «Моє екологічне місто Харків».

Довгуша Т.О.

 


ІІ. Практична частина.

(Результати роботи за проектом )

1. Проведено анкетування батьків та дітей щодо знання екологічної ситуації рідного міста (Додаток 1)

2. З вторинної сировини виготовили у клас камін, оленів, сніговик та «Планети Сонячної системи». Виготовили дитячі книги, гру «Шахи», екомішечки з вторинної сировини. Виготовлені мусорні баки, у які діти сортирують сміття (Додаток 2)

3. Виготовили екосумку, яку використовують діти та їх батьки (Додаток 3)

4. Виготовляємо поробки на виставку «Апсайкл фест» (Додаток 4)

5. Склали авторську екологічну казку «Нехай сміття зникає всюди, Харків'янію свою бережімо, люди». Готуємося до представлення її у ліцеї (Додаток 5)

6.Провели майстер клас до дня Святого Валентина «Виготовлення солодкої баночки щастя» з вторинної сировини (Додаток 6)

7. Провели  майстер клас  «Виготовлення галстуків бажання» з вторинної сировини  (Додаток 7)

8. Проведення досліду «Розлагання сміття в природі» (Додаток 8)

9. З метою поширення інформації було створено групу в Instagram.

«cleanliness_starts_with_you» (Чистота починається з тебе). Викладаємо статистику забруднення, користь використання екологічних продуктів, поробки з вторинної сировини (Додаток 9)

10. Проведено бібліотечний урок на тему: «Скажемо сміттю – ні!» (Додаток 10)

11. Виготовили мозаїку «Квіти для наших мам на 8 березня» (Додаток 11)

12. Сортуємо  вторинну сировину (Додаток 12)


ІІІ. Додатки

Додаток 1

Анкетування учнів про екологічний стан міста Харкова

1. Чи любите природу?
а) так; чому  б) ні, чому
       2. Що таке «екологія»?
а) наука, що вивчає походження Землі;
б) наука про навколишнє середовище, оселю, людину, її взаємодію з цим середовищем і шляхи забезпечення умов для її життя;
в) світорозуміння, яке включає в себе і свідоме ставлення до всього сущого, і

3. Чи існують екологічні проблеми в Харкові?
а) так; б) ні.

4. Що буде з тим куточком природи, де повністю вирубають ліс?
а) там буде поле;
б) руйнуватимуться ґрунти;
в) погіршиться повітря;
г) порушиться природний баланс, що може призвести до негативних наслідків.

5. Чому не можна в річці мити автомобіль?
а) гине риба;
б) бензинова плівка перешкоджає надходженню кисню;
в) це погано;
г) автомобіль руйнується.

6. Чи хвилює вас доля природи?
а) так; б) ні.

7. Чи всі люди знають правила поведінки на природі?
а) так; б) ні.

8. Як слід учинити з людьми, котрі забруднюють довкілля?
а) проводити роз’яснювальну та агітаційну роботу;
б) примусити прибирати після себе;
в) накласти грошове стягнення;
г) не зачіпати їх, бо однаково не буде результату.

9. Які екологічні проблеми існують на території вашого населеного пункту?
а) винищення зелених насаджень (вирубування лісів, винищення квітів);
б) нераціональне використання ґрунтів;
в) забруднення повітря (шкідливе виробництво, транспорт, спалювання листя);
г) забруднення водойм (прання в річці, миття автомобілів, викиди нечистот);
д) засмічення вулиць, відсутність смітників поза жилою зоною;
е) нема проблем.

10. Що ви робите для того, щоб покращити стан довкілля?
а) садимо дерева та квіти;
б) проводимо акції з охорони природи;
в) нічого;
г) очищаємо територію населеного пункту та розчищаємо русла річок;
д) збираємо макулатуру.


Додаток 2

 

«Камін, «олені» з вторинної сировини

Поробка з пластикових стаканчиків «Сніговик»

«Планети сонячної системи» з вторинної сировини

Баки для сортування сміття з вторинної сировини

Виготовлення дитячої книги з вторинної сировини

Виготовлення гри «Шахи» з вторинної сировини

 

Виготовлення екомішечків з вторинної сировини (залишків непотрібної тканини)

 


Додаток 3

 

Виготовлення ЕКОСУМКИ (дівчата)

Виготовлення ЕКОСУМКИ (хлопці)

 

Виготовлення ЕКОСУМКИ

 


Додаток 4

 

 

«Колодязь» з вторинної сировини на виставку «Апсайкл фест»

 

«Меблі для вітальні» з вторинної сировини на виставку «Апсайкл фест»

 

«Органайзер» з вторинної сировини на виставку «Апсайкл фест»

«Мухомори» з вторинної сировини на виставку «Апсайкл фест»

«Символ року» з вторинної сировини на виставку «Апсайкл фест»

«Таємний годинник» з вторинної сировини на виставку «Апсайкл фест»

«Кухонний органайзер для спецій» з вторинної сировини на виставку «Апсайкл фест»

«Кошики» з вторинної сировини на виставку «Апсайкл фест»

«Новорічний годинник» з вторинної сировини на виставку «Апсайкл фест»

 

«Ловець мого  сну» з вторинної сировини на виставку «Апсайкл фест»

«Чарівна матусина скринька» з вторинної сировини на виставку «Апсайкл фест»

«Друге життя глобуса» з вторинної сировини на виставку «Апсайкл фест»

«Мультяшне панно» з вторинної сировини на виставку «Апсайкл фест»

«Зимове панно» з вторинної сировини на виставку «Апсайкл фест»

«Шпаківня» з вторинної сировини на виставку «Апсайкл фест»

«Мотанка» з вторинної сировини на виставку «Апсайкл фест»

«Сім чудес Харкова» з вторинної сировини на виставку «Апсайкл фест»

 


Додаток 5

 

Екологічнка казка

«Нехай сміття зникає всюди, Харків’янію свою бережімо, люди»

 

Экстренні збори Ради Лордів Харків`янії. Круглий стіл. Лорди земель королівства вирішують долю держави.

 

Перший радник королеви: Шановні, немає часу на балачки. Одразу перейдемо до справи! Наше королівство намагається захопити найстрашніший злодій планети – Звалище. Він намагається підкорити собі все живе, що існує на наших просторах. Його зброя надто потужна. У нього найнебезпечніша в світі армія. Всі називають її «Сміття». Найбільшою проблемою є те, що ворог надто хитрий і діє досить обережно. Солдати цієї армії збільшуються у кількості на стільки швидко, що їх неможливо підрахувати. Майже всі використані предмети і речі в нашій країні миттєво приєднуються до цієї армії. Ми зобов’язані якнайшвидше вирішити яким чином захищатися. Харків`янія в небезпеці! Королеві потрібна ваша допомога!

Лорд Основ`янії: Ох-ох-ох, як таке може бути? Я відмовляюся в це вірити.

Лорд Шевченкії: Я чув про цього злодія, на планеті майже не залишилося країни, в якій би він не побував. І якщо це дійсно той, про кого я думаю, то не можна чекати ні хвилини, потрібно негайно починати боротьбу з ним.

Лорд Слобідянії: Якщо ми вже не перша країна, на яку він напав, то потрібно дізнатися, як від нього захищалися інші.

Перший радник королеви: Слушна думка. Негайно відсилаємо послів, можливо це допоможе знайти гарний спосіб.

Лорд Київлянії: Я чув, один спосіб боротьби з ним! Його армію можна зібрати і втопити в морі!

Лорд Новобаварії: Але ви напевне не чули про те, що такі дії знищили все живе, що було у воді! Це безглузде діяння навпаки допомогло ворогу досягти його цілей.

Лорд Немишлянії: Ну добре, а чим тоді вам не догодив спосіб, коли цю зброю збирати докупи і спалювати? Як на мене, дуже дієво!

Лорд Холодногорії: Колего, ви, певне,  сьогодні не в гуморі?! Ви певне забули, що таким чином ми забруднюємо атмосферу, і це призводить до страшних наслідків! Наші віщуни говорять, що якщо ми продовжимо забруднювати атмосферу, то прокинеться страшне створіння Глобалус Потеплініум, і тоді наша планета опиниться на межі зникнення.

Лорд Індустріянії: Шановний, вам не догодиш!

Лорд Холодногорії: Я просто вважаю, що не можна боротися з одним злом, пробуджуючи ще більше.

Лорд Москів`янії: Погоджуюся з вами, але я чув що є ще один спосіб. Кажуть, що можна збирати солдатів цієї армії, саджати на космічні кораблі, і відправляти у простори космосу. Там вони нам точно не зможуть зашкодити.

Лорд Шевченкії: Звісно не зможуть зашкодити, допоки не почнуть звідти падати нам на голови, або ще гірше, створять катастрофу всесвітнього масштабу!

Лорд Основ`янії: То може ви самі знаєте якийсь засіб для боротьби з ним?

Лорд Шевченкії: Поки що ні, але дайте мені трохи часу, і я знайду його!

Перший радник королеви: Добре, я вважаю, що на сьогодні досить. Повертайтеся всі до своїх земель і всі оберіть по одному найсильнішому лицарю, який і стане на захист нашої країни!

Тронна  зала. Перший радник доповідає королеві. Принц підслуховує з-за шафи.

 

Перший радник королеви: Ваша Величносте, доповідаю, що раду лордів було проведено, всі оповіщені про становище, в якому опинилася наша Харків’янія. Я наказав знайти найсильніших лицарів королівства, задля боротьби з ворогом.

Королева(сидить на троні, втомлено схиливши голову): Добре раднику, хоча яке там добре… в нашому положенні немає нічого доброго. Але потрібно зібратися з силами і починати оборону. Чи є в тебе якісь ідеї?

Перший радник королеви: Моя королево, один з лордів запропонував відіслати послів до інших королівств, яким вдалося перемогти злодія. Але це не можливо без вашого наказу.

Королева(зацікавлено): А що, ідея звісно гарна. Ось тобі мій королівський наказ: « Я, її Величність Королева Харків’янії, наказую негайно відправити послів до королівств заморських. Нехай дізнаються про найкращі способи боротьби з найстрашнішою армією Сміттям.»

Радник виходить з кімнати. Королева помічає принца.

Королева: Виходь, я давно помітила тебе. Чому ти ховався?

Принц: Не хотів вам заважати.

Принц підійшов до миски з цукерками на столі. Бере декілька, розгортає, їсть і викидає у вікно обготки.

Королева(розгнівано): Що ти робиш?! Чи ти зовсім не маєш совісті?

Принц(не розуміючи у чому проблема): А що не так, Королево? Я не розумію, що вас так розгнівало.

Королева(здивовано): Чи ти вперше чуєш про те, що не можна смітити?

Принц: Та і що тут такого? Якщо ви переймаєтесь, про те, що ці обгортки будуть псувати вигляд саду, то слуги скоро їх приберуть.

Королева: Але ж не всюди за тобою будуть ходити слуги і прибирати? А більше того, хіба в них нема інших справ?

Принц: Та якщо в них немає часу, то нехай лежить, що з того?

Королева: Тобто ти справді не розумієш, до яких наслідків призводить засмічення довколишнього середовища?

Принц: Та ні, я розумію, що це вигляд псує, але що в тім такого страшного?

Королева: Вигляд псує?! Чи ти глузуєш з мене?

Принц: Мамо, я справді не розумію про що ви говорите!

Королева: Я все зрозуміла , іди до себе і готуйся до подорожі. Ти поїдеш до земель королівства, які постраждали від засмічення. Так ти зрозумієш, до чого це може призвести.

Принц залишає кімнату.

Принц разом з нянею виїжджають за межі палацу. Карета зупиняється, принц чує розмову кучера з кимось незнайомим.

Кучер: Лети, чого ти сидиш поперек дороги? Хіба за життя не боїшся? А що як ми тебе не помітили?

Пташка: Я не можу летіти, бачиш, мої крила заплутались у чомусь. Я не можу ними і поворухнути.

Принц: Що тут відбувається?

Кучер: Пробачте, принце, тут сталося дещо непередбачуване. Бачите цю пташку? Вона заплуталась у шматку поліетиленово пакета.

Принц: Ну ж бо, допоможіть їй. Розплутайте її, та нехай собі летить.

Кучер розплутує її. Пташка намагається полетіти, але їй не вдається – її крило поранене.

Няня: Бідна пташка, їй треба допомогти.

Принц: Занесіть її в карету, ми подбаємо про неї.

Кучер допомагає пташці потрапити в карету. Вони їдуть далі. Няня обробляє рану пташки.

Принц: Розкажи як це сталося.

Пташка: Я намагалася перелетіти сміттєзвалище, але воно було на стільки величезним, що втомилася, і мені довелося зупинитися. Сівши на кіпу сміття я трохи перепочила але я побачила, що звалище почало горіти і мені довелось летіти, але виявилося, що до мене причепився шматок пакета. Я летіла далі, але вітер заплутав його в мої крила. Так я впала на дорогу. Я лежу тут вже декілька днів.

Принц: Те звалище загорілося? Як таке можливо?

Пташка: Таке часто буває, принце, і звісно це дуже небезпечно, адже якщо вчасно не загасити вогонь, то він може натворити небувалого лиха.

Принц: Я хочу побачити це місце.

Пташка показала дорогу до звалища, яке неможливо було і оком окинути.

Вони їдуть далі. Проїжжають повз бідне село

Подорож  принца. Вони спостерігають різні катастрофи і біди, до яких призводить засмічення навколишнього середовища. Забруднені річки і озера,  забруднені поля, на яких нічого не росте,

Тим часом злодій Звалище захоплює палац. Бере у полон Королеву і лордів. Поступово весь палац перетворюється на величезну купу сміття.

Принц повертаючись додому( тепер він зрозумів, що насправді сміття може сильно зашкодити навколишньому середовищу) зустрічає послів, які везуть із собою  братів-чаклунів Пластикуса і Паперуса, який на своїх фабриках перетворюють використані пластик і папір на такі, що можна знову використовувати. Чарівницю, яка робить із матеріалів які не можна переробити різні речі і предмети, які можна використовувати як прикраси, меблі, одяг і тд, садівника, який за допомогою органічних відходів може врятувати будь-яку рослину. Всі вони повертаються до палацу і завдяки чарівним здібностям гостів рятують палац і королеву. Розпочинається бал, показ моди у вбранні з вторинної сировини.

 


Додаток 6

Майстер клас до дня Святого Валентина «Солодка баночка щастя»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 7

 

Майстер клас «Виготовлення галстуків бажання» з вторинної сировини

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 8

 

Дослід «Розлагання сміття в природі»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 9

 

Instagram

 

 

Додаток 10

 

Бібліотечний урок на тему: «Скажемо сміттю – ні!»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 11

Мозаїка «Квіти для наших мам на 8 березня»

 

 

 

 

 

Додаток 12

Сортування вторинної сировини

 

 

 

docx
Додано
30 вересня 2019
Переглядів
2082
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку