Розробка уроку Тема: "Ми - маленькі українці"

Про матеріал
Розробка уроку Тема: "Ми - маленькі українці"Мета: формувати ключові компетентності:*уміння вчитися – викликати інтерес до навчання, формувати почуття відповідальностіза виконуване завдання, готовність самостійно працювати , мати власну думку,обґрунтовувати її, навички самоконтролю та самооцінки;навчальна - поглибити знання дітей про Україну, вчити правильно висловлюватись,аналізувати, узагальнювати, робити висновки; *розвивальна -розвивати творчі задатки школярів, мовлення, мислення, увагу,спостережливість,бажання стати гордістю своєї Батьківщини; *виховна -виховувати патріотичні почуття, любов до рідного краю. Обладнання: зображення голубів, ребуси, картки з прислів'ями, презентація до уроку,портрет Т. Г. Шевченка, рушники, карта України, кольорові олівці.
Перегляд файлу

Тема: "Ми - маленькі українці"

Мета: формувати ключові компетентності:

*уміння вчитися – викликати інтерес до навчання, формувати почуття відповідальності

за виконуване завдання, готовність самостійно працювати , мати власну думку,

обґрунтовувати її, навички самоконтролю та самооцінки;

*соціальна – вчити налагоджувати взаємодію з іншими дітьми, працювати за

правилами у команді, ціннісно ставитися до довкілля та своєї особистості;

*громадянська – розвивати критичне мислення, навички приймати правильне

рішення, виявляти громадянську позицію у ставленні до людей та самого себе;

*загальнокультурна – вчити толерантності, мовленнєвій культурі;

*інформаційно-комунікативна – вдосконалювати вміння добувати, осмислювати,

аналізувати та використовувати інформацію з різних джерел, здійснювати комунікацію

у групі та колективі;

формувати предметні компетентності:

*навчальна - поглибити знання дітей про Україну, вчити правильно висловлюватись,

аналізувати, узагальнювати, робити висновки;

*розвивальна -розвивати творчі задатки школярів, мовлення, мислення, увагу,

спостережливість,бажання стати гордістю своєї Батьківщини;

*виховна -виховувати патріотичні почуття, любов до рідного краю.

Обладнання: зображення голубів, ребуси, картки з прислів'ями, презентація до уроку,

портрет Т. Г. Шевченка, рушники, карта України, кольорові олівці.

Перебіг уроку

1. Організаційний момент

-Швидко літо промайнуло, перейшли ми в 3 клас,

Зараз кожен промовляє, хто і як змінився в нас.

(Діти говорять один одному гарні компліменти).

-Як же хлопці підросли! А дівчатка розцвіли!

Всі засмаглі та здорові! До роботи вже готові?

-Любі мої дітки, вітаю вас з початком нового навчального року! Бажаю міцного здоров’я, успіхів у навчанні, справжніх друзів і високих досягнень!

2.Актуалізація опорних знань

А зараз я пропоную вам невеличку загадку:

 

                       Красивий, щедрий, рідний край

                       І мова наша - солов’їна.

                      Люби, шануй, оберігай

                      Усе, що зветься ... (Україна).

В нашій країні на сьогоднішній день не дуже гарні часи. Мені дуже хотілося б, щоб над нашою Україною завжди світило сонечко і був мир на всій землі. Тому, сьогодні хочу присвятити перший наш урок нашій Батьківщині.

3. Асоціативний кущ

Скажіть, які думки у вас виникають, коли ви чуєте слово " Україна"?

                                                             УКРАЇНА

 

(Діти записують асоціації на голубах і приклеюють біля слова "Україна")

4. Читання віршів про Україну. Виступи дітей.

Дуже багато поетів написали про нашу неньку. І деякі наші учні приготували вірші.

Давайте послухаємо.

 

       УКРАЇНА

На білому світі є різні країни,

А в них – і ліси, і лани...

Та тільки одна на землі Україна,

А ми – її доньки й сини.

Усюди є небо, і зорі скрізь сяють,

І квіти усюди ростуть...

Та тільки одну Батьківщину я маю,

 

Її Україною звуть.

Моя Україно, тебе я кохаю –

Тут дім мій, тут друзі живуть.

Тут мовою рідною пісня лунає

І мальви по селах цвітуть.

                                     В.Новомирова

ЦЕ МОЯ УКРАЇНА

Зацвітає калина,

Зеленіє ліщина,

Степом котиться диво-луна,

Це моя Україна,

Це моя Батьківщина,

Що, як тато і мама, одна.

                                     А. Камінчук

ЯК ТИ ЛЮБИШ УКРАЇНУ

- Як ти любиш Україну,

Мій маленький друже?

- Нашу рідну Україну

Люблю дуже, дуже!

- З Україною нікого

В світі не боюся.

І щоранку я до Бога

За неї молюся.

Щоб була щаслива, дуже,

Щоб була багата.

Я люблю її так дуже,

Як маму і тата.

                          О. Лупій

5.Повідолення мети уроку.

Але урок у нас сьогодні не звичайний, а дуже-дуже цікавий.Коли ми повторимо факти про нашу країну, дізнаємось щось нове, вам треба буде створити рекламу України для іноземних туристів.

Отже, починаємо...

6. Мотивація навчальної діяльності

Ми прийшли в школу, щоб навчитись перемагати труднощі, бути успішними, досягати

поставленої мети.

Що ми візьмемо з собою на урок ? Назвіть слова на кожну букву слова « Перемога».

П- пам′ ять, працьовитість;

Е- енергію;

Р- радість, родину;

Е- емоції;

М- мудрість;

О- острів знань;

Г- гарний настрій, гарну поведінку;

А- активність.

7. Мозковий штурм

Зараз пропоную вам дуже швидко давати відповіді на питання про Україну.

На якому материку розміщена Україна? (Євразія)

Які гори розміщені на території України? (Карпати, Кримські)

Яка найбільша річка в Україні? (Дніпро)

Яка найвища гора України? (Говерла)

Найголовніша пісня України? (Гімн)

Державна мова України? (Українська)

Яке свято ми відзначаємо 24 серпня? (День незалежності)

Край, де ви народились, живете і зростаєте? (Батьківщина)

Яка назва гімну України? (Ще не вмерла Україна)

Чим прикрашають голову українські дівчата? (Вінок)

Як звали сестру Кия, Щека, Хорива? (Либідь)

Який князь охрестив Київську Русь? (Володимир Великий)

Які моря омивають Україну? (Чорне, Азовське)

Яке місто в Україні славиться шоколадом? (Львів)

Як називається свято, коли стрибають через вогнище? (Івана Купала)

Який колір має прапор України? (Блакитно-жовтий)

Кого називають Кобзарем України? (Т. Г. Шевченка)

Яка рослина символізує дівочу красу? (Калина)

Яка найулюбленіша страва українців? (Борщ)

Столиця України? (Київ)

Вишита сорочка. (Вишиванка)

Довгастий шматок тканини для витирання обличчя, тіла, посуду і т. п., а також вишитий шматок тканини для оздоблення житла в українських оселях. (Рушник)

Великий перелітній птах із довгими ногами та довгим прямим дзьобом. (Лелека)

            Які ж ви молодці!!!

8. Робота в групах

Щоб ще більше дізнатися про нашу країну, пропоную роботу в парах.

Вам треба скласти прислів'я і пояснити його.

- як соловей без пісні. Людина без Вітчизни,

- так світить і сонце. У чужій сторонці не

-а вдома найкраще. Всюди на світі добре,

- де мати народила. Там земля мила,

-Рідна і в мила. земля жмені

(Рідна земля і в жмені мила.)

-За віддай . рідний життя край

(За рідний край життя віддай.)

-Людина соловей без без Батьківщини як пісні.

(Людина без Батьківщини, як соловей без пісні.)

-За тепліше та морем миліше. дома

(За морем тепліше, та дома миліше)

-Рідна мачуха земля мати чужа. а

(Рідна земля- мати,а чужа – мачуха.)

-землі за рідної золото. Грудка дорожча

(Грудка рідної землі дорожча за золото.)

9. Робота з ребусами

1. Національний символ України. Його дарують, ним обмінюються у Великоднє

свято. (Писанка)

2. Дерево, яке оспівано у народних піснях, у віршах. Воно освячується в церкві

перед Пасхою, як засіб від злих сил. (Верба)

 

3. Кущ оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої вроди. (Калина)

4. Чим прикрашають голову українські дівчата.(Вінок)

 

5. Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, на

долю, відряджаючи у далеку дорогу. (Рушник)

Молодці!!!

10.Робота з анаграмами

Завдання: прочитати слова-анаграми, пояснити, що об’єднує усі ці слова.

Ваникре, лоса, щбор, лубціго, пушпамки, нисирки.

Вареники, сало, борщ, голубці, пампушки, сирники – українські страви).

І тут ви все знаєте!!!

11.Люби і знай свої звичаї.

Ми українці маємо свої відмінності від інших народів: звичаї , обереги, символи,страви, які відрізняють нас від інших і прославляють.

     Проведемо гру і перевіримо, чи справжні ви українці?

Я читатиму перелік предметів, страв, оберегів ,тощо, а ви визначите один з них, що належить українському народу.

Плов, вареник, пельмень.

Лелека, слон, мавпа.

Пальма, калина, ялина.

Вишитий рушник, віяло, матрьошки.

Береза, каштан, верба.

Місяць, зірка, тризуб.

Чорнобривці,кактус , гвоздика.

Віночок, хустинка, шапка.

Суп , борщ, уха.

- Молодці, ви справжні маленькі українці.

12.Підсумок уроку. Рефлексія

-Чи сподобався вам наш урок? Чим саме?

-Чим корисний наш урок?

-Про яку Україну ви мрієте?

-Що можете зробити для цього уже зараз?

 

А тепер на завершення, я хочу, щоб ви прочитали цей чудовий вірш.

                  У всіх людей одна святиня,

                  Куди не глянь, де не спитай.

                  Рідніша їм своя пустиня,

                  Аніж земний в чужині рай.

                  Їм красить все їх рідний край.

                  Нема без кореня рослини,

                  А нас, людей, без Батьківщини.

 

Яке ж найголовніше слово нашого уроку?

Любіть її і бережіть!!!

В кінці уроку, я би хотіла, щоб ви створили рекламу нашої України для туристів з різних країн з її символами, традиціями, оберегами. Щоб всім завжди хотілося приїхати до нас у гості.

Бажаю вам успіху!

 

docx
Додано
15 жовтня
Переглядів
68
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку