Зміст проєкту «Історія у вишиванках»
1.Вид проєкту. Мета проєкту.
2. Етапи проєкту:
- допроєктна підготовка;
- дослідницький етап;
- презентація отриманих результатів.
3. Вступне слово.
4. Актуальність проєкту.
5. Основна частина.
6. Висновки.
8. Додаток:
- фотоматеріали «Вишиванка-оригамі»;
- презентація «Історію читаємо по вишиванках»;
- відеоролик про виставку вишитих сорочок «Історія у вишиванках»;
- відеоролик «Фестиваль краси»;
- відеоролик «Вишиванка – генетичний код нації, а пісня – душа її».
І етап – допроєктна підготовка
2. Формування теми проєкту «Історія у вишиванках».
3. Визначення проблемного завдання: сприяння формуванню усвідомлення відповідальності за збереження та примноження національних скарбів.
4. Вибір методів дослідження:
- робота з довідковою літературою;
- робота з комп’ютерними технологіями;
- спостереження;
- майстер-клас «Вишиванка-оригамі»;
- консультативна робота.
ІІ етап – дослідницький
Аналіз та обробка отриманих даних.
2. Зустрічі - бесіди з майстринями вишивки.
ІІІ етап – презентація отриманих результатів
Вид проєкту:
Мета: збір, обробка інформації про історію вишиванки, значення її в житті українців, походження українського орнаменту; розвиток зацікавленості учнів у пізнанні витоків багатогранної культури майстрів рідного краю; сприяння відродженню національних традицій; прищеплення відчуття смаку; набуття навичок роботи у техніці оригамі.
Вступ
Мандруючи стежками декоративно-ужиткового мистецтва, ми з учнями вирішили більше дізнатись: про історію вишивки, значення її в житті українців, походження українського орнаменту; про вишиванку, яка для українців є не просто одягом, а частиною душі. В процесі роботи над проєктом познайомилися з творчістю майстрів вишивки, які проживали і проживають на території Ічнянщини, інших районів Чернігівщини та нашого невеликого мальовничого села Дорогинка. Також відвідали майстер-клас з виготовлення вишиванки-оригамі, організували виставку 26 унікальних вишиванок, виготовлених 20 майстринями в період від 1917 року до 2020. Ми запросили чарівний жіночий колектив школи побути моделями для фотовиставки «Фестиваль краси». І це все заради того, щоб побачити, який шлях пройшла вишиванка від найдавніших часів до сьогодення.
Працюючи над проєктом, ми відхилити завісу багатьох таємниць народного мистецтва України. А проєкт назвали «Історія у вишиванках».
Нашим девізом стали слова: «Збережемо спадщину – збережемо Україну!»
Актуальність проєкту «Історія у вишиванках»
В ході пошуку перед нами постало багато запитань. Чи могли собі уявити майстрині, які започаткували ремесло вишивання, що у 21 столітті вишиванка стане символом величного козацького народу? Чому так сталося?
Крізь віки мандрували традиції вишивання. Їх продовжували, розширювали та шанували. Вишиванка змогла осучаснитись і залишитись такою, як багато років тому водночас. Саме з нею уособлюють найкращі емоції та думки.
Останніми роками популярність вишиванок значно зросла. Сьогодні модно носити вишиванку не тільки на національні свята, а й на кожен день. Вишиванку часто називають одягом патріотів. Зараз кожен може купити розкішні, буденні, молодіжні, стародавні або ж сучасні вишиванки. Чому українці ходять у вишиванках? Чи додає це патріотизму? Варто замислитись над цим!
Саме на ці запитання та багато інших дасть нам участь у проєкті «Історія у вишиванках».
Проєкт спрямований на набуття нових знань у галузі українського народного мистецтва у тісному зв’язку з реальною життєвою практикою, формування спеціальних умінь і навичок за допомогою навчального пошуку, а також залучення до активного пізнавального процесу, здійснення збору необхідної інформації, розвиток уміння робити висновки, аналізувати свою діяльність.
Висновки
Матеріали проєкту «Історія у вишиванках» можна використати на уроках образотворчого мистецтва та курсу «Мистецтво», вивчаючи тему «Декоративно-ужиткове мистецтво України», історії – «Промисли рідного краю», трудового навчання, працюючи в техніці оригамі або при роботі з вишивкою.
Матеріалами проєкту також можна скористатися, готуючись до виховних заходів національно-патріотичного спрямування: «Традиції і звичаї мого народу», «Пам’ять поколінь», включити в програму до свята вишиванки, організувати виставку старовинних вишиванок, зустрічі і майстер-класи з майстрами вишивки свого села для учнів 1-11 класів.