Проект "Казка в долонях" (пальчиковий театр)

Про матеріал
Пальчикові ляльки "оживши " на пальці не дадуть вам сумувати. Унікальність пальчикового театру ще і в тому, що це авторські творіння ручної роботи. Пальчикові ляльки виготовлені з душею і несуть в собі творчу енергію, яка передається тому, хто тримає їх в руках.
Перегляд файлу

Херсонська область Каховський район

Семенівський навчально-виховний комплекс

«Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – позашкільний навчальний заклад»

 

 

Творчий проект

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Автор: учениця 9 класу

Куліш Дар’я Сергіївна

Керівник: вчитель

трудового навчання

Ульяницька М.П.

 

 

Зміст

1. Організаційно – підготовчий етап………………………………………

 

1.1 Визначення проблеми, яка спонукає  до роботи над проектом………..

 

1.2 Міні-маркетингові дослідження, спрямоване на вибір об’єкта проектування…………………………………………………………………..

 

1.3 Історичні відомості про виникнення та розвиток пальчикового театру

 

1.4 Аналіз об’єктів – аналогів та визначення критеріїв оцінювання власного виробу……………………………………………………………….

 

2. Конструкторський етап………………………………………………….

 

2.1 Клаузура……………………………………………………………………

 

2.2 Опис проектованого виробу……………………………………………...

 

2.3 Добір матеріалів, інструментів та пристосувань……………………….

 

 

2.4 Розробка кострукторської документації…………………………………

 

 

3. Технологічний етап……………………………………………………….

 

 

3.1 Технологічна послідовність виготовлення виробу……………………..

 

 

4. Заключний етап……………………………………………………………

 

 

4.1 Економічні розрахунки……………………………………………………

 

 

4.2 Підбиття підсумків роботи над проектом ………………………………

 

 

4.3 Рекламний проспект ……………………………………………………..

 

 

Список використаних джерел

 

Додатки

 

 

 

 

 

 

1. Організаційно – підготовчий етап

1.1Визначення проблеми, яка спонукає  до роботи над проектом

Зустріч з казкою завжди повертає в дитинство, навіть дорослих. У казці добро перемагає зло, а винагорода чекає того, хто чесний працьовитий, щедрий. Народна казка приваблює ще й тим, що ти сам можеш вносити корективи в хід подій. І ти сам стаєш частиною чарівного дійства.

Я добре пам’ятаю навчання  в початковій школі. Моєю першою вчителькою була моя мама. Не раз ми з однокласниками інсценували казки, виготовляючи паперових героїв, яких прилаштовували на пальчики. Нашими глядачами були школярі 1-4 класів, діти у дитячому садочку, батьки. Світ казки розвивав наше мовлення, творчі здібності. Наш міні–театр приносив багато радості, приваблював своєю яскравістю, а головне – ми створювали власні казки, здійснювали інтерпретацію вже відомих, жили цікавим життям.

Зараз моя мама знову навчає першокласників. Вони ще маленькі, тому мама щодня, готуючись до уроків, придумує щось цікаве, виготовляє  яскраві предметні малюнки, роздатковий матеріал, маски героїв для інсценізації програмних казок. І часто ця підготовка змушує її трудитись допізна.

Тому в мене виникла ідея: подарувати мамі для роботи пальчиковий театр. Ляльки я виготовлятиму до української народної казки «Кобиляча голова» (Додаток 1). Але герої: дід, баба, дідова дочка, бабина дочка, собака, коник, можуть бути використані і для постановки інших казок. Пальчиковий театр–відмінний помічник не тільки вчителям та вихователям, але й батькам. Пальчикові ляльки "оживши " на пальці не дадуть вам сумувати.  Унікальність пальчикового театру ще і в тому, що це авторські творіння ручної роботи. Пальчикові ляльки виготовлені з душею і несуть в собі творчу енергію, яка передається тому, хто тримає їх в руках.

 

 

1.2. Міні-маркетингові дослідження, спрямоване на вибір об’єкта проектування

Для того щоб мій виріб користувався попитом, був оригінальним, функціональним не дорогим у виготовленні я вирішила провести міні-маркетингове дослідження серед вчителів початкової школи, вихователів та батьків, а також серед дітей. Його мета полягала в тому, щоб з’ясувати чи хотіли б вони мати власний пальчиковий театр (домашній ляльковий театр), визначити думку щодо конструкції ляльок, матеріалу та кольорової гами. Для здійснення даного дослідження було проведено анкетування.

Результати анкетування виявилися досить цікавими. 100% опитаних хочуть мати власний пальчиковий театр (одні -  для роботи з дітьми, інші – для розваг). Більшість опитаних вказали на те, що конструкція таких ляльок повинна бути не складною, а матеріали доступні і не дорогі.  Всі опитані стверджували, що ляльки повинні бути яскравими, щоб привертати увагу глядачів.

 

1.3. Історичні відомості про виникнення та розвиток пальчикового театру

Пальчиковий театр – ляльки, що надіваються на палець - самі маленькі артисти лялькових театрів. Їх висота всього 7 - 9 сантиметрів. Таких маляток можна без зусиль взяти з собою в будь-яку подорож, на прогулянку або при візиті до кого-небудь.

Історія лялькового театру сягає у сиву давнину, ще в Давньому Єгипті,  Римі,  Греції використовували ляльку вигляді звертання до Богів. Пізніше подібні вистави почали переходити уже в постановки естрадного типу, коли бродячі групи лялькарів кочували с одного місця на інше та  збирали натовпи зівак.

На Русі перші відомості про ляльковий театр датовано 1636 роком, а в 1700 році відомі перші гастролі ляльківників, одна група яких поїхала по всій Росії, а друга по Україні. Так з’явився ляльковий театр на Русі, після чого став дуже знаменитим. 

Відвідування театру - завжди свято. З ним пов'язані радість, веселощі, яскраві враження, нові почуття. А як цікаво бути не тільки глядачем, а й учасником спектаклю! Спеціальні дослідження вчених – психологів показали, що обидві ролі - глядача і актора - є для розвитку дитини дуже значущими. Він розвиває уяву і фантазію, сприяє творчому розвитку дитини. Театральна діяльність допомагає дитині розкріпаститися, формує комунікативні вміння, підвищує самооцінку, розвиває мову, емоційну сферу і просто вносить яскраве незабутнє різноманітність у повсякденне життя, збагачує внутрішній світ.

Наші предки не були вченими, але вони настільки були мудрими! Ось наприклад зайчик на пальчик – перша іграшка малюка. Здавалося усе на стільки просто, але малюк її вже не викине. Ручками водить, сам себе розважає. Навіть зараз дитячі невропатологи дивляться як дитина стискає кулачок. Якщо ховає великий палець всередину, то це вважається слабким м’язовим тонусом. Наші предки не знали таких слів, а просто розуміли, що таке положення пальця може завадити  освоєнню ремесел і надівали зайчика на мізинець. Малюк рефлекторно стискав кулачок, і ось – великий палець згори залишається. Йому нікуди подітися…

Ляльковий театр живе і розвивається у наш час. Переважно побудований на казковому матеріалі. Як правило, переслідує дві  мети - виховну та розважальну. Театральна вистава розкриває перед дитиною весь світ засобами мудрої та вічної казки, розвиває творчі здібності особистості, а найголовніше, виховує справжню людину.

 

 

 

 

1.4. Аналіз об’єктів – аналогів та визначення критеріїв оцінювання власного виробу

з/п

Моделі-аналоги

Переваги виробу

Недоліки виробу

1

http://s41.radikal.ru/i093/0906/48/42528564adb7.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ляльки виготовлені  із фетру. Простота конструкції, яскраві кольори.

Недостатня об’ємність виробів.

2

 

http://nsportal.ru/sites/default/files/2012/9/3308701.3172281.teremok.jpg

 

Ляльки об’ємні, яскраві, зручні у користуванні.

Мають складну конструкцію голови і надто спрощену нижню частину.

 

 

3

 

http://nsportal.ru/sites/default/files/2012/9/42283906_1.jpg

 

Яскраві, об’ємні, мають привабливий вигляд. Точно передають зовнішній вигляд героїв.

Мають надто складну конструкцію і це займе багато часу для їх виготовлення

4

 

http://nsportal.ru/sites/default/files/2012/9/127797068019862_original.jpg

 

Яскраві, об’ємні, мають нескладну конструкцію.

Ляльки зв’язані гачком і я думаю, що їх виготовлення вимагає багато часу.

У результаті проведеного аналізу моделей-аналогів можна зробити висновок: усі вироби відповідають своєму призначенню, моделі 1,4 мають досить просту конструкцію з точки зору технології виготовлення, а мод.2,3 більш складні. Усі моделі мають естетичний вигляд, оригінальні щодо дизайну. Їх можна використати як зразки для подальшого проектування. Щоб мої ляльки врахували недоліки моделей-аналогів та мали переваги, я розробила власні критерії оцінювання, яких буду дотримувати.

 

Критерії оцінювання власного виробу:

  •            Естетичність зовнішнього вигляду;
  •            Оригінальність та новизна у виготовленні;
  •            Функціональність;
  •            Якість технологічної обробки;
  •            Зручність у користуванні;
  •            Кольорове рішення;
  •            Доступність матеріалів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Конструкторський етап

 

2.1 Клаузура

 

C:\Users\Tania\Pictures\2013-01-29\IMAGE0002.JPG

 

2.2 Опис проектованого виробу

Я запланувала виготовити пальчиковий театр для інсценізації української народної казки «Кобиляча голова». У даній казці 6 героїв: дід, баба, дідова дочка, бабина дочка, кобиляча голова та собака. Для його створення  я обрала матеріал, який доступний всім – це дитячі шкарпетки білого, рожевого, зеленого, коричневого та фіолетового кольорів. Даний матеріал гарний на вигляд, приємний на дотик, міцний та зручний у технологічній обробці. А ще даний матеріал еластичний тому ляльки можна буде одягти на пальчики як маленької дитини так і дорослої людини, що надасть виробу більшої функціональності.

Волосся діда, баби, дочок та гриву конячки  я  планую виготовити із залишків в’язальних ниток. Обличчя розфарбую акриловими фарбами. Дівчаткам у коси заплету яскраві шовкові стрічки.

 

2.3 Добір матеріалів, інструментів та пристосувань

Матеріали

  • дитячі шкарпетки або колготки;
  • шовкові стрічки;
  • пряжа для в’язання;
  • швейні нитки;
  • синтепон;
  • акрилові фарби.

 

Інструменти та пристосування

  • ножиці;
  • швейна машина;
  • швейна голка.

 

 

 

 

 

2.4 Розробка кострукторської документації

 

 

М 1:1

 

3. Технологічний етап

 

3.1 Технологічна послідовність виготовлення виробу

 

Послідовність виготовлення виробу

Поопераційні схеми

1

Розкроїти деталі ляльок

2

Зшити дедалі основи ляльок швом «назад голку» та вивернути на лицьову сторону.

 

 

 

 

 

 

 

3

Наповнити голівки синтепоном

Закріпити нижню частину ляльки.

Діду, бабі, дочкам зробити носики утяжкою

4

Зшити та наповнити синтепоном руки. Потайним швом пришити до тулуба.

 

 

 

 

 

 

5

Зшити спіднички та шаровари і закріпити їх  на ляльках

 

6

Зшити вуха, хвостик, лапки та мордочку собачки та пришити їх до основної деталі. Носик оформити бусинкою

7

Підготувати волосся, гриву, бороду, прострочивши пряжу на швейній машині. Пришити їх до основи.

 

8

Зшити вуха конячої голови та прикріпити їх потайним швом

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 Заплести коси дівчаткам закріпивши їх шовковими стрічками

10

Намалювати акриловими фарбами очі, рот усім героям

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Заключний етап

 

4.1 Економічні розрахунки

А) Розрахунок матеріалів

 

Назва матеріалу

Ціна

Витрати матеріалів

Вартість витрат

1

Шкарпетки

5грн/за пару

2.5пари

12,5грн

2

Синтепон

15грн/ за метр

0,05м

0,75грн

3

Пряжа для в’язання

Без ціни

 

0

4

Шовкова стрічка

0,5грн/за метр

0,5м

0.25грн

5

Швейні нитки №40

2грн/за котушку

1/3 котушки

0, 70грн

Разом

14грн 20 коп

 

Б) Витрати на амортизацію інструментів та матеріалів

Становлять 0,01% на годину від їх вартості. Витрати на амортизацію обчислюють за формулою: А=Ві :t × 0,01

Назва інструмента

Вартість інструмента (грн),Ві

Час використання,t

Амортизація (грн), А

Голка

0,5 грн

11

0,04грн

Ножиці

35грн

1

0,35

Разом

0,39грн

 

В) Розрахунок оплати праці

Оп–умовна оплата праці за 1 год=2грн

Чп–час виготовлення виробу =12 год

Зоп– затрати на оплату праці.

Зопп ×Чп =2×12=24грн

 

Г) Податок на заробітну плату становить 13%

24:100×13% =3,12 грн

 

Д)  Собівартість виробу

 

Витрати

Вартість витрат

Матеріальні витрати

14,2грн

Затрати на оплату праці

24грн

Податок на заробітну плату

3,12 грн

Амортизація інструментів

0,39 грн

Разом

41,71грн

Є) Визначення величини прибутку

Прибуток має становити 15% від собівартості виробу

41,71×15%: 100%=6,26грн

Загальна вартість виробу

41,71+ 6,26= 47,97

 Загальна вартість мого лялькового театру 47,97грн. Я вважаю цю ціну невеликою тому, що цей виріб є ексклюзивним, виконаний у сучасній техніці.

 

 

4.2 Підбиття підсумків роботи над проектом

Метою мого проекту було виготовлення пальчикового театру до української народної казки «Кобиляча голова». Я вважаю, що мої ляльки будуть цікавими для дітей тому, що вони мають привабливу форму, яскраві, приємні на дотик.

Доповнюючи театр іншими героями можна інсценувати багато казок.

На мій погляд, із поставленою задачею  я впоралася, адже мій пальчиковий театр відповідає поставленим вимогам: має естетичний зовнішній вигляд, функціональний, зручний у користуванні, виготовлений із доступних матеріалів, а також має невелику вартість у порівнянні з ляльковими театрами, які пропонують магазини.

Діти швидко ростуть залишається велика кількість майже нового одягу з якого можна виготовити такий ось театр на радість дітям.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.3. Рекламний проспект

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел

 

  1. «Країна майстрів». Прикладна творчість: вироби з різних матеріалів своїми руками, майстер-клас, конкурси [Електронний ресурс].- Режим доступу: http://stranamasterovry.node/137863/. – Назва з екрана.

 

  1. Вироби своїми руками. – [електронний ресурс]. - Режим доступу:www.samodelki.com.ua.

 

  1. Горічева В.С. Ляльки для дівчаток/В.С. Горічева// Академія розвитку.- 1999.

 

  1. Пальчиковий ляльковий театр. –[електронний ресурс].- Режим доступу: http://handmadebyira.blogspot.com

 

  1. Чурзіна Н.О. Пальчикові ляльки для домашнього театру/Н.О. Чурзіна// Сова. – 2007.

 

 

doc
Додано
4 січня 2022
Переглядів
1206
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку