Тема .Види робочого одягу , його призначення.
Мета
- корекційно-освітня: ознайомити учнів з різними видами робочого одягу та його призначенням, вміти підбирати одяг відповідно професії, профорієнтація учнів ,розширювати уявлення учнів про дизайн, колірну гамму конструкцію моделей ,спецодягу ;
- корекційно-розвиваюча: розвиток пізнавальних інтересів, творчих здібностей, комунікативних якостей, естетичних смаків, уяви, фантазії, уваги, соціалізація учнів;
- корекційно-виховна: виховування охайності, уваги, уміння працювати в групах ,виховувати почуття взаємодопомоги і самостійність;
- здоров’язберігаюча: здійснювати профілактику порушення постави і зору.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Методи і прийоми навчання: розповідь, бесіда, самостійна робота, диференційована робота.
Словник до уроку : спецодяг, модель, колірна гамма , фактура, оздоблення.
Обладнання : комп’ютер , підручник , робочий зошит, інтерактивна дошка, пазли, ілюстрації.
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Привітання з учнями
2. Створення позитивного емоційного настрою
Учитель - Який сьогодні день? Похмурий,світлий або сонячний ? Який настрій викликає у вас така погода?
-А знаєте, що треба зробити, щоб покращити настрій, щоб на душі було тепло і спокійно? Треба посміхнутися.
Звучить пісня:
Від посмішки похмурий день світліше.
Від посмішки в небі веселка прокинеться.
Поділися усмішкою своєю,
І вона до тебе не раз ще повернеться.
Учитель - Я хочу з вами поділитися посмішкою. Порадуйте своєю посмішкою тих, хто з вами поруч. Посміхніться один одному. Виберіть смайлик , який відповідає вашому настрою.
ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів
Для того щоб дізнатись про що ми будемо сьогодні говорити на уроці вам необхідно розгадати анаграми. Потрібно правильно поставити літери .
Г О Д Я ( одяг) З У Т ЯТ В (взуття)
Так правильно відповіли . Ми сьогодні будемо говорити про одяг.
-А чи всі знають що таке одяг? Навіщо він нам потрібен? Так, вірно одяг захищає нас в холодну погоду, прикрашає нас. Іноді поглянувши на одяг людини, можна визначити її настрій.
- Як поділяється одяг за призначенням? ( домашній, спортивний,робочий,святковий).
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Знання отримані на сьогоднішньому уроці дадуть вам можливість чітко поділяти та розрізняти різні види одягу. Навчать вас правильно підбирати одяг для виконання тої чи іншої роботи.
ІV. Повідомлення теми, мети і завдання уроку
Завжди людину зустрічають по зовнішньому вигляді . Сучасний одяг дуже різноманітна - це велика кількість виробів, які дозволяють створювати комплекти одягу різного призначення: для роботи та відпочинку, для дому та занять спортом . На сьогоднішньому уроці ми поговоримо про один з видів одягу, а саме про робочий одяг. Отже, тема сьогоднішнього уроку: «Види робочого одягу його призначення.» Запис в зошит.
V. Вивчення нового матеріалу. Призначення спецодягу – захищати людину від впливу негативних факторів, які розрізняються залежно від профілю організації. Зварнику потрібен захист від іскор і бризок розплавленого металу, лаборанту – від розчинів кислот і лугів, кухарю – від бризок олії чи жиру. Працівникам з різними умовами роботи потрібні різні види спецодягу. Його поділяють по функціональності і за професіями.
Переконатися в цьому легко, досить подивитися на фото спецодягу різних видів.
Презентація види робочого одягу.
Складовою сучасного спеціального одягу часто є брендування — нанесення логотипу. Одяг з нанесеним логотипом стає рекламним носієм. Наносяться логотипи на спецодяг трафаретним друком по тканині (шовкографією), термотрансферами, флокуванням, фольгуванням, вишивкою тощо.
ЯКИМ ЖЕ ВИМОГАМ ПОВИНЕН ВІДПОВІДАТИ РОБОЧИЙ одяг
В першу чергу він має:
ВИБІР СПЕЦОДЯГУ
Розмір одягу повинен відповідати вашим розмірам. Надіньте спецодяг, спробуйте в ньому присісти, розвести руки, зігнути лікті. Чи все влаштовує, чи немає відчуття скутості, дискомфорту? Якщо ви плануєте носити спецодяг за різних погодних умов, то треба передбачити можливість надіти під нього сорочку, светр. Тобто одяг треба брати трохи із запасом за розміром.
На кожному підприємстві, заводі обов’язково потрібний спецодяг. Він потрібний для того щоб, люди могли бачити що перед ними знаходяться працівники тої чи іншої компанії. Ще плюс до того, щоб люди могли розрізняти які види робот ці працівники виконують. До того спецодяг – важливий атрибут роботи, він захищає шкіру і внутрішні органи, від впливу шкідливих речовин, пошкодження шкіри, а ще від потоку гарячого, або холодного повітря. Працівники які працюють в спецодязі почувають себе комфортно, впевнено і в них з’являється ще більше бажання працювати і вчасно виконати певний фронт роботи. Але безпека і комфорт – це не єдині функції спецодягу. Такий одяг може сприяти гарному іміджу, рекламі, тієї чи іншої фірми. Коли працівники певного підприємства чи організації одягнені всі в однаковий одяг, це виглядає акуратно, естетично і створює приємну робочу атмосферу.; Щоб він обов’язково був правильного розміру. Тому що, тісний спецодяг буде сковувати працівника,що може призвести до поганого самопочуття. А занадто великий, може зачіплювати за предмети, тому завдасть багато незручностей, а в деяких випадках навіть травми;. До основних видів зазвичай відносять: комбінезон, халат, штани, сорочку. А до додаткового входять такі елементи як – засоби захисту і взуття, тобто до них входять (респіратори, маски, каски, фартухи, рукавиці).
А який же одяг без взуття. До кожного виду роботи необхідно підбирати відповідне робоче взуття.
Взуття має бути виконане з матеріалів, що забезпечують максимальний захист від холоду та вологи. Варіантів устілок і підкладок буває безліч. Для виготовлення підошви багато виробників використовують спеціальну пористу гуму, що істотно знижує ковзання. На багатьох виробництвах застосовується спеціальне взуття з металевим підноском (склянкою) і металізованою вставкою в підошві, які призначені для запобігання травм на робочому місці. Звичайно, головне призначення робочого взуття - захист ноги від зовнішніх впливів, але в той же час не варто забувати і про комфорт: складно працювати, якщо взуття незручне.
А зараз ми з вами пограємо у гру « Показ мод» Учнів запрошують на показ моди. Для цього потрібно по черзі пройтися, зупинитися та розповісти про те, у що вони одягнені. Розпочинає показ учитель.
Учень виходить до дошки повертається і демонструє одяг.
Столяр у цеху працює
І його вся дошка чує.
Вмить він зробить стіл чи ліжко,
Треба постаратись трішки.
-Слідуючу модель одягу нам представить Крістіна.
Лікарем працюю радо,
Всіх лікую залюбки:
Припишу вам лікування,
І хвороби зникнуть всі.
На подіум ми запрошуємо Валентина .
Забиття , поріз , заноза.
Травма будь-яка загроза
Для здоров’я дітвори набираємо 103
-Наступну модель нам представить Надя
Кухар варить борщ і суп,
Голубці готує.
Він дорослих і малят
Смачно нагодує.
-Слідуючим на наш подіум ми запрошуємо Сергія.
Якщо в будинку згасло світло,
Якщо струму немає у вас,
Якщо зламані електроприлади
Електрик швидко йде до вас
-Заключну модель одягу нам представить Аліна
Золоті у нього руки:
Робить зачіски й перуки,
Підстриже і пофарбує,
Гарний настрій подарує.
Ви прослухали теоретичний матеріал, подивились показ мод, а зараз давайте закріпим ваші знання і ви попрацюємо на комп’ютері в ролі модельєрів. Ви створите моделі та підберете відповідні аксесуари.
Але перш ніж приступити до роботи давайте повторимо правила поведінки за комп’ютером.
Правила поведінки за комп’ютером.
VІ Практична робота.
Хто перший справиться підіймайте руку. Опишіть одну модель, який елемент аксесуару ви підібрали і чому, відповідь обгрунтуйте.
Робота в групах на ПК
https://learningapps.org/watch?v=pf8sqqsg520
V. Фізкультхвилинка
Кількість сторін геометричних фігур вказує на відповідну кількість дії фізкультхвилинки
Скільки разів в долоні плеснимо
Скільки разів ногою тупнемо
Ми присядемо скільки разів і піднімемось в той час
Підстрибнемо рівно скільки,
Ну й рахунок гра та й тільки!
VІІ. Закріплення вивченого матеріал
Під кінець нашого уроку давайте ще раз з вами пограємо і ви мені розповісте ,що ви нового дізналися. Для чого потрібен спеодяг.
-А зараз ви отримаєте конвертики, де знаходяться пазли. Які вам необхідно скласти і розповісти про професію які зображені на цих картинках.
VIIІ.Рефлексія.
Дидактична гра «Заверши речення».
IХ. Оцінювання діяльності учнів.
Х. Домашнє завдання.
Підібрати одяг для виконання роботи на пришкільній ділянці.
ХI. Прибирання робочих місць.