Проект "М. Булгаков "Майстер і Маргарита""

Про матеріал
Проект містить матеріали по вивченню творчості М.Булгакова та його роману "Майстер і Маргарита"
Перегляд файлу

Тема : «Нет такого писателя, чтобы он замолчал. Если замолчал, значит был не настоящий. А если настоящий замолчал - погибнет»                                                                                                                                                       М. А. Булгаков.

( Життєвий і творчий шлях М. Булгакова. Роман «Майстер і Маргарита» - вершина творчості письменника)

Умные люди на то и умны,

чтобы разбираться в запутанных вещах

М. Булгаков.

Мета: Висвітлити життєвий і творчий шлях М. Булгакова, визначити місце письменника в літературному процесі  XX століття. Розкрити художні особливості роману «Майстер і Маргарита»; Розвивати вміння самостійно опрацьовувати літературний матеріал, навички аналізу літературного твору , формувати вдумливого, пронизливого читача; виховувати учнів на гуманістичних ідеалах.

 

Хід уроку.

I Організаційна частина.

( Клас поділено на творчі групи, які заздалегідь отримали завдання).

II Вступне слово вчителя.

Що є добро і зло, що біле, а що - чорне?

 Де та межа, що ділить ці світи?

 Чи є вона? Як відрізнити Янгола від Чорта?

 Як, до мети діставшись, душу зберегти?

Що є свобода - марево, омана?

 Це засіб мислення чи стан душі,

 А може, вдалий різновид обману,

 Свідомості людської міражі?

Безсмертя, влада, істина і віра -

 Суть існування?, просто так - слова?

 У всьому обережність чи довіра

 Є оберегом від біди і зла.

Що є любов - красива дивна казка,

 Фізіологія, інстинкт, потреба, стан?

 А, може, в ній і криється підказка,

 Таємний людства код і Всесвіту закон.

Такі думки бентежили, роїлись,

 Коли Булгакова роман читала я.

 Великий Майстер, Ви не помилились -

 Це варто роздумів, хоч раз за все життя.

  • Наш урок я розпочала віршем, який був написаний після прочитання роману «Майстер і Маргарита» М. Булгакова. Ви запитаєте мене, чи може людина написати вірш, прочитавши роман? Так, може. А в цьому ви переконаєтесь самі, коли познайомитесь із творчісю М. Булгакова та його романом «Майстер і Маргарита».

III Повідомлення теми та мети уроку.

Слайд 1

Проблемне запитання:

До кого , на вашу думку, звертався М. Булгаков словами, які є темою уроку,: до себе? до керівництва? до свого героя?  ( відповідь – останній урок)

       Виступи груп.

1 Біографи – розповідають про життєвий та творчий шлях письменника.

Слайд 2

Слайд 3

Слайд 4

Слайд 5

Слайд 6

Слайд 7

Слайд 8

 Слайд 9

Слайд 10

      - Що найбільше вас вразило в біографії письменника? Чому?

      -  Перед вами лежать  інформаційні картки, на яких виписані всі значущі події  XX століття.

 - Скажіть, на вашу думку, які з цих подій відіграли ключову роль у житті М. Булгакова і вплинули на його творчість?

  2  Літературознавці – історія створення роману «Майстер і Маргарита».

  Слайд 1

Слайд 2

Слайд 3

Слайд 4

  • Після перегляду слайдів і короткого повідомлення про історію роману, чи виникло у вас бажання прочитати роман? Чому?

    - А хто вже почитав роман?

    - Яке враження у вас від прочитаного?

IV  Підсумок уроку.

  3  Екскурсоводи – подорож  булгаківськими місцями.

Слайд 1

Слайд 2

 Слайд 3

Слайд 4

Слово вчителя:

  • Особистість М. Булгакова,  його творчість, роман «Майстер і Маргарита» цікавили і будуть цікавити не одне покоління . Хтось осудить, хтось залишиться байдужим, а комусь дуже сподобається.
  • А наш урок я хочу завершити віршем А. Ахматової, який вона присвятила М. Булгакову.

ВОТ ЭТО Я  ТЕБЕ, ВЗАМЕН МОГИЛЬНЫХ РОЗ,

ВЗАМЕН КАДИЛЬНОГО КУРЕНЬЯ;

ТЫ ТАК СУРОВО ЖИЛ И ДО КОНЦА ДОНЁС

ВЕЛИКОЛЕПНОЕ ПРЕЗРЕНЬЕ.

ТЫ ПИЛ ВИНО, ТЫ КАК НИКТО ШУТИЛ

И В ДУШНЫХ СТЕНАХ ЗАДЫХАЛСЯ,

И ГОСТЬЮ СТРАШНУЮ ТЫ САМ К СЕБЕ ВПУСТИЛ,

И С НЕЙ НАЕДИНЕ ОСТАЛСЯ,

И НЕТ ТЕБЯ, И ВСЁ ВОКРУГ МОЛЧИТ

О СКОРБНОЙ И ВЫСОКОЙ ЖИЗНИ,

ЛИШЬ ГОЛОС МОЙ, КАК ФЛЕЙТА, ПРОЗВУЧИТ

И НА ТВОЕЙ БЕЗМОЛВНОЙ ТРИЗНЕ.

О, КТО ПОВЕРИТЬ МОГ, ЧТО ПОЛОУМНОЙ МНЕ,

МНЕ, ПЛАКАЛЬЩИЦЕ ДНЕЙ НЕБЫВШИХ
МНЕ, ТЛЕЮЩЕЙ НА МЕДЛЕННОМ ОГНЕ,

ВСЕХ ПОТЕРЯВШЕЙ, ВСЕХ ЗАБЫВШЕЙ, -

ПРИДЁТСЯ ПОМИНАТЬ ТОГО, КТО ПОЛНЫЙ СИЛ,

И СВЕТЛЫХ ЗАМЫСЛОВ, И ВОЛИ,

КАК БУДТО БЫ ВЧЕРА СО МНОЮ ГОВОРИЛ,

СКРЫВАЯ ДРОЖЬ СЕРДЕЧНОЙ БОЛИ

  • Як ви думаєте, що об’єднує  Булгакова і Ахматову?

V Домашнє завдання.

1 Прочитати роман «Майстер і Маргарита»

2 Вміти давати характеристику персонажам роману.

3 Знайти прототипів  персонажів роману.

docx
До підручника
Світова література (академічний, профільний рівень) 11 клас (Звиняцковський В.Я.)
Додано
9 квітня 2020
Переглядів
582
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку