Проєкт " Мова дитини - краса України"

Про матеріал
Практичий матеріал проєкту сприяє своєчасному формуванню мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку, надає практичні поради щодо мовленнєвого розвитку дошкільнят шляхом використання елементів етнопедагогіки та народного фольклору , батьки та педагоги ДНЗ отримають практичну допомогу, щодо забезпечення компетентнісно спрямованованого комунікативного розвитку дитини засобами народознавства.
Перегляд файлу

Мова дитини -краса України.

Чим глибше людина пізнає тонкощі рідної мови,

тим  тонша їїсприйнятливість до гри віддтінків

рідного слова, тим більше підготовлений її розум

до оволодіння мовами інших народів, тим активніше

сприймає серце красу слова

(В.Сухомлинський). 

 

Проект

  1. Реєстраційна картка до проекту

Тема. Мова дитини – краса України

Автор проекту: О.Г.Книжник, вчитель – логопед групи дітей з порушеннями мовлення №2 ДНЗ №11Дружба.

Учасники проекту: діти групи, батьки, педагоги ДНЗ.

Характеристика проекту:

  • За метою проектної діяльності – проект - вправа
  • За кількістю учасників  - груповий
  • За тривалістю –середньої тривалості
  1. Анотація

Практичий матеріал проекту сприяє своєчасному формуванню мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку, надає практичні поради щодо мовленнєвого розвитку дошкільнят шляхом використання елементів етнопедагогіки та народного фольклору , батьки та педагоги ДНЗ отримають  практичну допомогу, щодо забезпечення компетентнісно спрямованованого комунікативного розвитку дитини засобами народознавства.

3.Опис проекту

Освіта і виховання є найважливішими компонентами культури, яка в усьому світі розвивається національними шляхами.Правильно організоване національне виховання формує повноцінну цілісну особистість, яка щиро цінує свою громадянську, національну і особистісну гідність, совість і честь.

Оволодіння українською мовою як державною є найважливішим засобом національного виховання, що забезпечує не тільки комфортне існування людини в суспільстві, а й дозволяє виробити систему національно зумовлених уявлень, пізнати національний характер, мовний тип особистості.

У цілісній та багатогранній освітній системі згідно сучасних програм розвитку дитини велику роль відіграє мовленнєвий розвиток дитини, адже саме від його рівня великою мірою залежить формування інтелекту, комунікативних навичок, мислення дитини, становлення базових якостей особистості, здатність самостійно та відповідально визначати свою позицію в суспільстві.

На думку К. Д. Ушинського, виховання не треба вигадувати, бо воно існує в народі стільки віків, скільки існує сам народ, з ним народилося, з ним зросло, відобразило в собі всю його історію і всі його якості. Тому на сучасному етапі розвитку суспільства завданням педагогів та батьків є активізація мовлення дошкільнят, спрямування його у потрібне русло, сприяння інтенсивному всебічному та граматично і фонетично правильному розвитку мовлення дітей.

Виховання особистості починається із засвоєння дітьми духовних надбань рідного народу – мови, усної народної творчості, всієї спадщини батьків, дідів. Без оволодіння  дітьми в сім'ї, дошкільному закладі культурою народу, пізнання його самобутнього національного обличчя, практичного продовження його культурно-історичних традицій, звичаїв неможливо говорити про успіх реформування освітнього процесу.

Природне входження дитини у духовний світ і в традиційне життя рідного народу, його культуру починається у дошкільному віці. І тут вирішального значення набуває використання дитячого фольклору, який узагальнює багатовіковий людський досвід і є втіленням народної мудрості, народного світогляду, його ідеалів.


Мета проекту– формування мовленнєвої компетентності дитини засобами етнопедагогіки, народного фольклору.

Завдання проекту:

Діти

  • Формувати уявлення вихованців про свою Батьківщину, народ, звичаї, рідну мову; дати поняття про роль та значення рідної мови для людини; підтримувати бажання пишатися нею;
  • учити виявляти інтерес до людей, зокрема українського народу, національних традицій;
  • учити дітей дотримувати у спілкуванні з довколишніми необхідних моральних норм та правил;
  • поповнювати активний словник різними частинами мови, учити добирати слова – рими, слова – синоніми тощо, підтримувати інтерес до художнього слова;
  • учити естетично відгукуватися на красу та милозвучність рідної мови, учити малят засвоювати образний зміст тематичних віршів, виразно розповідати їх напам’ять;
  • розвивати творчі здібності, комунікативний досвід дітей

Батьки:

-підвищити мовленнєву компетентність батьків.

-пропагувати необхідність створення батьками належних умов для правильного мовного виховання дитини; забезпечення гармонійного становлення повноцінної особистості дитини шляхом поєднання процесів формування мовлення засобами народознавства із розвитком інших психічних процесів шляхом застосування ігрової діяльності, сучасних інтерактивних форм роботи з дітьми;

- стимулювати взаємозв’язок дітей і батьків при виконанні сумісних завдань по розвитку мовлення дитини.

- розвивати співробітництво в роботі вчителя-логопеда, вихователів, батьків у формуванні мовлення дітей.

Педагоги

  • Розширити свої  теоретичні знання з проблеми формування мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку:
  • Отримати практичні поради щодо мовленнєвого розвитку дошкільнят шляхом використання елементів народознавства;
  • Отримувати практичну допомогу щодо забезпечення компетентнісно спрямованого комунікативного розвитку дитини засобами народознавства;
  • Поповнення предметно – ігрового розвивального середовища, осередків народознавчого срямування.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.План реалізації проекту

№ З/П

Заходи

Термін

Виконавці

Прогнозовані результати

1

 

 

2.

 

 

 

 

3.

 

 

 

4.

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

8.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.

 

 

 

 

10.

 

 

 

 

 

11.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13.

 

 

 

 

 

 

 

14.

 

 

 

15.

 

 

 

16.

 

 

 

 

 

 

 

 

17

 

18.

 

 

19.

 

 

 

 

20.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Формування теми проекту.

 

Визначення мети та завдань проекту.

 

 

 

Діагностичне обстеження дітей (з теми проекту)

 

Анкетування батьків

 

 

Робота з джерелами інформації

 

 

Консультація для педагогів: «Значення національної української мови у вихованні дітей».

«Культура мовлення вихователя»

 

День народних ігор

 

 Логопедичне заняття з розвитку лексико – граматичних категорій та зв’язного мовлення на тему: «І багата, і чудова наша українська мова»

Розвага «Ходить гарбуз по городу»

 

 

Консультація для батьків «Мовлення дорослих взірець для наслідування»

Виступ на педгодині:  «Формуємо розвивальне середовище. Етнопедагогіка при збагаченні розвивальн. середовища фольклорним словом»

Консультаціїї для педагогів: « Методи  і прийоми навчання дітей рідної мови»,

« Методичні рекомендації та поради щодо використання різних жанрів фольклору», «Українські прислів’я, приказки та загадки»

Бінарне заняття з розвитку лексико граматичних категорій та зв’язного мовлення «У бабусиній світлиці»

Дозвілля « Вечорниці»

 

 

Консультація для батьків «Колискові пісні»

Консультації для педагогів: « Методика роботи з українською казкою», «Етнопедагогіка і виховання дітей».

Заняття «українські народні загадки»

Бінарне заняття

«Свято казки»

Родинне свято для дітей та їх батьків «Заспіваймо колискову»

Доповідь на педраду «Формування національної свідомості дитини, її мовлення на основі використання фольклорного матеріалу.

-Ділова гра для вихователів «Словесна вікторина»

-Презентація Збірки народного фольклору.

 

-Презентація проекту

« Мова дитини - краса України»

Вересень

 

 

Вересень

 

 

вересень

 

 

вересень

 

вересень

 

 

 

вересень

 

 

 

 

вересень

 

 

жовтень

 

 

Жовтень

 

 

 

 

 

Жовтень

 

 

 

Жовтень

 

 

 

Жовтень

 

 

 

 

 

 

 

Жовтень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Листопад

 

 

 

 

Листопад

 

 

Листопад

 

 

Листопад

 

 

 

 

 

Листопад

 

Грудень

 

Грудень

 

 

 

Грудень

 

Методист ДНЗ,вчитель –логопед  Книжник О.Г.

 

Вчитель  - логопед, вихователі групи

 

Вчитель  - логопед, вихователі групи

 

Вчитель  - логопед, вихователі групи

 

Вчитель – логопед, вихователі групи, вихователь – методист.

 

Вчитель –логопед

 

 

 

 

 

Вчитель –логопед

Вихователі, музичний керівник.

 

 

Вчитель –логопед

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель –логопед

Вихователі, музичний керівник.

 

 

Вчитель –логопед

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-Одержання показників на початковому етапі проекту

-Зясування ставлення до  розвитку мовленнєвої компетентності дітей в умовах сімї

-Добір та опрацювання інформації. Розширення знань стосовно теми проекту.

 

-Поглиблення знань з цього питання

 

 

 

 

 

 

 

 

-Розширення знання

дітей про красу і силу рідної мови

 

5.Очікувані результати.

1.Підвищення дитячого, батьківського інтересу та любовідо рідної мови, формування патріотичних почуттів.

2.Формування мовленнєвої компетентності дитини засобами етнопедагогіки, народного фольклору.

3.Оволодіння дітьми знаннями народних ігор підвищить моторну рухову активність, благотворно впливатиме на фізичний розвиток дітей.

4.Створення творчої атмосфери в колективі.

6.Результативність проекту

Збагачення освітнього та розвивального середовища ДНЗ.

7.Ресурси

Додатки
Література

1.Барабаш О.Д., Калуська Л.В., Яновська О.В. Свята і розваги в дитячому садку: Навчально – методичний посібник.-К. : Освіта, 1995.

2.Богуш А.М., Котик Г.М. Методика навчання дітей української мови в дошкільному закладі. Практикум. - К.,1994.

3.Богуш А.М. Розвиток українського мовлення у дошкільників. Програма для дошкільних закладів з російським мовним режимом. -К., 1991.

4.Богуш А.М; Лисенко Н.В. Українське народознавство в дошкільному закладі. - К.: Вища школа,2002.

5.Вікторіна О.М. Використанння в роботі логопеда фольклорного матеріалу:журнал «Логопед»№9.- Х.:ВГ «Основа»,2012.

6.Гончаренко А. Сучасні підходи до створення розвивального середовища у дошкільних навчальних закладах. Інтернет ресурс.

7.Крутій К.Л., Лопатинська НА., Маковецька Н.В. Вчимося мови та розмови. - Запоріжжя, 1999.

8.Хорошковська О.Н„ Мовчанюк В.В. Програма з розвитку українського мовлення дітей для дошкільних закладів з російським мовним режимом. - К., 1991.

9.Хорошковська ОЛ., Мацько НД. Дошколярик. –К., 1996.

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Інкл
Додано
4 жовтня 2021
Переглядів
1657
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку