Проект на тему "ПАРТНЕРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ШКОЛИ ТА СІМ’Ї – ЄДИНИЙ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНИЙ ДІАЛОГ".

Про матеріал
Партнерська діяльність школи та батьків. 1. Вироблення педагогічної компетенції батьків. 2. Сформованість повноцінно, ефективно, злагоджено працюючого колективу педагогів, батьків та учнів класу. 3. Підвищення рівня свідомості, відповідальності, інформативності батьківської громади. 4. Створення комфортного навчально - виховного середовища.
Перегляд файлу

ПАРТНЕРСЬКА  ДІЯЛЬНІСТЬ ШКОЛИ ТА СІМЇ –

ЄДИНИЙ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНИЙ ДІАЛОГ 

            

                                               Проєкт

Обєкт дослідження: учні та батьки початкової школи.

Предмет дослідження: сумісна діяльність педагога та сімей учнів щодо виховання дітей.

Тип проекту: практично-зорієнтований, колективний, довготривалий.

Партнери проекту : заступники директора школи, шкільна соціально-психологічна служба, шкільна медична служба, бібліотека школи, шкільні гуртки та секції, педагогічний колектив, педагоги додаткової освіти.

Термін реалізації проекту : 4 роки; березень 2020 року – червень 2023 року.

Очікувані результати:

1. Вироблення педагогічної компетенції батьків.

2. Сформованість повноцінно, ефективно, злагоджено працюючого колективу педагогів, батьків та учнів класу.

3. Підвищення рівня свідомості, відповідальності, інформативності батьківської громади.

4. Створення комфортного навчально - виховного середовища.

 


Опис проекту

Мета проекту:

1. Створення умов для формування партнерської співпраці школи та сім`ї.

2. Формування у дітей базових навчально - соціальних компетентностей.

Завдання проекту:

1. Створення передумов для зростання соціальної активності батьків  шляхом залучення до участі в шкільному житті.

2. Моніторинг інтересів та потреб батьків щодо визначення необхідних умов для організації успішної спільної діяльності.

3. Надання комплексу психолого- педагогічної, інформаційно – організаційної допомоги батькам.

4. Розробка практичних рекомендацій.

5. Зростання батьківської  компетентності, активності.

6. Сприяння відродженню сімейного виховання, народної педагогіки.

7. Розширення спектру роботи з сім`ями пільгових категорій.

8. Збагачення сімейного життя емоційними враженнями, досвідом культури взаємодії дитини та батьків.

 


Актуальність  проекту

        Якщо ви мрієте залишити по собі  слід на Землі, не обовязково бути видатним письменником або вченим… Ви можете ствердити себе у суспільстві, виховуючи хороших дітей. Створення людини -    найвище напруження з усіх ваших духовних сил. Це і  життєва мудрість, і майстерність, і мистецтво.                В.О.Сухомлинський

Реалізація науково- методичної проблеми, над якою працює колектив,  передбачає забезпечення взаємодії дитини, батьків, педагогів та соціуму. На особливу роль педагогічної культури батьків у родинному вихованні дітей звертали увагу В.Сухомлинський, Г.Сковорода, Т.Шевченко, П.Куліш, Б.Грінченко, І.Франко, О.Духнович, Л.Українка, Т.Лубенець, С.Русова, Г.Ващенко, І.Огієнко. Творчу спадщину В. О. Сухомлинського вивчали й нині вивчають багато українських учених: М. Я. Антонець, І. Д. Бех, Н. М. Бібік, Л. С. Бондар, Н. П. Дічек, С. О. Захаренко, Н. А. Калініченко, О. В. Крутенко, В. Г. Кузь, М. В. Левківський, В. І. Лозова, Ю. І. Мальований, О. В. Сухомлинська, Т. В. Філімонова та ін. Слід сказати і про те, що, як свідчать численні інтерв’ю та спогади відомих музикантів,  олімпійців тощо, результати, яких вони досягли, були б неможливі без активної підтримки з боку сім’ї.  «Материнська школа» повинна виховувати в дитині ніжне, чутливе, чуйне серце. Щоб дитина пізнавала навколишній світ не тільки розумом, а й серцем. «Дбайте про багатство емоційних стосунків у сім’ї», –– пише Сухомлинський у роботі «Сто порад учителеві».

 За результатами анкетування та бесід з батьками учнів з`ясовано, що жоден з них не має спеціальних знань щодо виховання дітей. 92% батьків ніколи не вивчали літературу або матеріали періодичних видань педагогічного напрямку. Більшість батьків вже зараз відчувають певні труднощі у спілкуванні з власними дітьми. Разом з тим, спостереження показали, що не всі батьки відгукуються на бажання вчителя співпрацювати, вони є пасивними, незацікавленими у вихованні дітей спільними зусиллями. Крім того, проблеми виховання  дітей у сім`ях та  школі мають низку об`єктивних та суб`єктивних причин:

  •                   суперечність суспільної ситуації, соціальні труднощі;
  •                   негативний психологічний клімат у сім`ї;
  •                   проблеми зі здоров`ям дітей;
  •                   пропаганда негативної моделі поведінки засобами масової інформації.

Мета початкової освіти - продовжити всебічний загальний розвиток дитини з урахуванням специфіки дошкільного виховання. Навчально-виховний процес має бути спрямований на становлення особистості дитини. Запровадження міцної та системної співпраці вчителя та батьків допоможе виховати сучасну, креативну, упевнену у своїх силах та здібностях,соціально адаптовану та гармонійно розвинену особистість.

Єдиний соціально – педагогічний діалог -  проект «Партнерська діяльність школи та сім`ї» має на меті залучення батьків до навчально – виховного процесу, надання їм конкретної постійної необхідної допомоги, відродження статусу сімейного виховання, вибудову педагогічної площини  «дитина – педагог - сім`я – дитина – педагог».

 

 

 

 

 

 

Реалізація проєкту

Етап

Завдання

Діяльність/очікувані результати

Термін

 

П
І
Д
Г
О
Т
О
В
Ч
И
Й

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Визначення мети і завдань проекту, формування робочої групи.

Обговорення завдань проекту.

Формування завдань педагога. Затвердження проекту на засіданні батьківського активу. Збір цільової робочої групи.

2020 р.

2.Активізація діяльності всіх напрямків навчально-виховної роботи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ознайомлення з нормативно – правовою базою, новинками психолого – педагогічної та соціальної літератури.

Анкетування батьків.

Відвідування сімей вдома : вивчення соціального статусу, можливостей середовища сімей та класу; виявлення факторів, що впливають на загальний рівень морально-правової готовності дитини до перебування у школі.

Визначення основних принципів взаємодії школи та сім`ї.

Надання матеріальної допомоги дітям пільгових категорій.

Вересень-грудень 2020

 

3.Адаптація учнів та батьків до нових умов шкільної діяльності.

 

 

 

 

 

 

 

4. Забезпечення динаміки руху проекту.

 

 

 

 

Складання соціально-педагогічного паспорту класу.

Організація спільного дозвілля.

Всебічний супровід сімей, які потребують підвищеної уваги. Встановлення домінантної мотивації до інтеграції у колективі.

Проведення психолого – педагогічних заходів різних форм для учнів та батьків.

Мотивація та стимулювання роботи усіх учасників проекту. Самоосвіта педагогів та батьків.

 

 

 

Грудень 2020

 

П
Р
А
К
Т
И
Ч
Н
И
Й

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Р
Е
Ф
Л
Е
К
С
И
В
Н
И
Й

 

К
О
Р
И
Г
У
В
А
Л
Ь
Н
И
Й

1. Процес сімейного виховання + навчально –виховний процес

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Посилення батьківської відповідальності та сімейного впливу.

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Інформування батьків про справи школи. Психолого – педагогічна освіта батьків.

 

 

 

 

 

 

 

 

4.Впровадження інноваційних педагогічних технологій.

 

 

 

 

 

5. Визначення критеріїв ефективності виконання проекту.

 

 

 

 

 

6. Створення позитивного мікроклімату у класному колективі.

 

 

1. Аналіз виконання проекту

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Коригування набутого досвіду.

Перспективи

Постійне дотримання принципу єдності вимог і виховних напрямків.

Організація життєдіяльності дітей:

- практикування правильної поведінки;

- надання особистого прикладу учителем та членами родини учня;

- виконання правил режиму дня школяра;

- введення понять «доручення», «вимога», «привчання», «прохання», «наказ», «заборона»;

- застосування методів переконання та стимулювання щодо культурної та відповідальної поведінки дитини.

Діяльність батьків, спрямована на зміцнення здоров`я дітей та досягнення правильного фізичного розвитку.

Цілеспрямований вплив на розвиток розумових сил та мислення дітей, формування культури праці.

Допомога  у навчанні: побутова, моральна, матеріальна, навчально-пізнавальна.

Робота телефону довіри.

Робота класного батьківського всеобучу.

Робота психологічного консультпункту.

Участь у роботі загальношкільних батьківських зборів, засіданнях батьківського активу школи.

Соціально – матеріальна допомога нужденним родинам.

 

Сумісна організація та проведення традиційних шкільних заходів та свят.

Детальне вивчення вчителем перспективного досвіду з проблеми.

Моделювання продуктивної технології інноваційного навчально - виховного процесу.

Використання досвіду «народної педагогіки» вчителів школи.

Робота шкільного методичного

об`єднання вчителів початкових класів та вихователів ГПД.

Засідання цільової робочої групи.

Проведення «круглих столів» з батьківською громадськістю.

Розробка практичних рекомендацій.

 Збагачення життя емоційними враженнями, досвідом культури взаємодії вчителя, дитини та батьків.

Щоденне «живе» спілкування з батьками

 

Моніторинг результативності реалізації проекту.

Формування "пакету" пропозицій щодо забезпечення партнерської діяльності школи та сім`ї.

Презентація розробленої продукції проекту.

 

 

 

 

Внесення корективів та змін до організаційних, педагогічних, матеріальних складових чинників проекту на основі результатів моніторингу. Складання плану діяльності на подальший період розвитку.

Експертиза навчально- методичної продукції проекту.

2021 - 2022 рік

 

 

Критерії ефективності реалізації проекту

1. Рівень сформованості позитивного відношення до школи, педагогів.

2. Рівень престижності та авторитету школи, педагогів.

3. Рівень психолого - педагогічної культури батьків.

4. Рівень самореалізації, самоствердження вчителя у професійній сфері.

5. Рівень розвитку особистісного потенціалу учнів.

6. Рівень єдності дитини зі школою.

7. Усвідомлене планування особистісної діяльності педагога та батьків щодо перспектив партнерства.

8. Підвищення інтересу та зацікавленості у результатах навчально-виховних досягнень дитини.

9. Батьки - суб`єкти навчально-виховного процесу.

Батьки учнів є основними учасниками освітнього процесу, з якими вчитель має поділити зусилля та відповідальність за результат педагогічної роботи. Активна співпраця школи з сімєю стає не просто бажаною діяльністю вчителя, а вимогою часу. Ретельно підготовлена, змістовна, нестандартна за формою та актуальна за  значенням спільна справа владна здійснити переворот  у свідомості мам і татусів, розкрити в них величезний виховательський потенціал, бажання допомогти своїй дитині стати щасливішою, об’єднатися та, врешті решт,  піднести авторитет школи.     

                                                                                                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література

1. Сухомлинський В. Методика виховання колективу // Вибр. твори: У 5-ти т. – Т.1. – К., 1976. – С. 405-637.

2. Сухомлинський В. О. Сто порад учителеві / Сухомлинський В. О. // Вибр. тв. : в 5 т. – К. : Рад. шк., 1976. – Т. 2. – С. 417–654.

3. Сухомлинський В. Як виховати справжню людину // Вибр. твори: У 5-ти т. – Т.2. – К., 1976. – С. 149-416.

4. Сухомлинський В. О. Серце віддаю дітям / Сухомлинський В. О. // Вибр. тв. : в 5 т. – К. : Рад. шк., 1977. – Т. 3. – С. 7–279.

5. Сухомлинський В. О. Народження громадянина / Сухомлинський В. О. // Вибр. тв. : в 5 т. – К. : Рад. шк., 1977. – Т. 3. – С. 283–582.

6. Популярная психология для родителей, А.А.Бодалева, М, 1988.

                          

                                                                                                            

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                        

doc
Додано
15 листопада 2020
Переглядів
1098
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку