Управління освіти Чернівецької міської ради
Будинок творчості дітей та юнацтва
Відкрите заняття на тему:
«Декорування об'ємної форми з використанням природних матеріалів»
(для вихованців основного рівня ІІІ року навчання)
Підготувала:
Воронюк Г.Ш.,
керівник гуртка-методист
«Природа і творчість»
м. Чернівці
Тема: декорування об'ємної форми з використанням природних матеріалів.
Мета: навчитися декорувати предмети, використовуючи різні матеріали. Створити цілісну роботу з деталей. Розвивати творче мислення, уяву, спостережливість. Виховувати наполегливість, бережливе ставлення до робочого матеріалу, охайність.
Інструменти та матеріали: картон, кольоровий папір, паперові коробочки невеликої форми, нитки, стрічки, природні матеріали, клей ПВА, клей "дракон", ножиці.
Форма заняття: практичне.
Тип заняття: удосконалення умінь та навичок.
Хід заняття
-
Організаційний момент
-
Привітання.
-
Створення позитивного емоційного настрою.
-
Гра «Гарні побажання».
-
Актуалізація опорних знань
-
Важливу роль у виготовленні виробів інтер'єрного призначення відіграє їх декорування та оздоблення. Саме ці види робіт надають виробу ексклюзивності, довершеності. Давайте пригадаємо вивчене та завершимо речення.
-
Декорація це – (художнє прикрашання предмета або приміщення).
-
Декорування це – (набір технік та художніх прийомів, за допомогою яких можна прикрашати вироби).
-
Декорування виробів поділяється на два види це – (за матеріалами виготовлення декоративного елементу: дерев'яний, текстильний декор тощо), (за технікою виконання оздоблення : декупаж, вишивка тощо).
-
Два способи декорування це – (декор наноситься на елементи виробу; накладний декор – декоративні елементи виготовляється окремо і кріпляться до виробу).
-
Мотивація навчальної діяльності
-
Оголошення теми і мети заняття
-
Тема нашого заняття сьогодні "Декорування об'ємної форми з використанням природних матеріалів". Кожен з вас виготовить будиночок на основі коробочки, задекорує його за власним задумом різними матеріалами. Ми з вами вже виготовляли колективні композиції з окремих елементів. Сьогодні ми виготовимо спільне панно "Вулиця Позашкілля", яке буде складатися з ваших будиночків.
-
Практична робота
-
А зараз ми переходимо до практичної роботи. Пригадаємо правила техніки безпеки при роботі з клеєм, ножицями (гра "Швидкий м'ячик").
-
Розглянемо та проаналізуємо зразки робіт (демонстрація та обговорення зразків : на основі чого зроблена робота, з яких матеріалів, як прикріпленні деталі).
-
Пояснення послідовності виготовлення виробу.
-
Хвилина відпочинку (вправа "Будуємо дім").
-
Самостійне виконання роботи. Гуртківці виготовляють будиночки на основі коробки та декорують їх.
-
Створення колективного панно з виготовлених деталей (на заздалегідь підготовлену основу діти прикріплюють свої будиночки, викладаючи вулицю).
-
Підсумок заняття.
-
Ми завершили роботу і створили колективне панно "Вулиця Позашкілля".
-
Рефлексія "Запитальний ряд"
-
Що для вас було найважчим у роботі?
-
Які правила безпеки використовували на занятті?
-
Чи сподобався вам результат роботи?
-
З яким настроєм ви йдете додому? (прикріплення смайликів до стенду "Наш емоційний стан")
Технологічна послідовність виготовлення будиночків на основі коробочки
|
|
|
Зразок виробу
|
Матеріали та інструменти
|
Схема роботи
|
№ з/п
|
Назва технологічної операції
|
Фото
|
1
|
Виготовлення будиночку: обклеюємо коробочку нитками, стрічками, кольоровим папером (або інше на ваш вибір).
|
|
2
|
Виготовляємо дах: вирізаємо картон на 1 см ширше розміру коробочки, складаємо картон навпіл. Декоруємо дах гарбузовим насінням, горохом, макаронами (або іншим на ваш вибір).
|
|
3
|
Декоруємо будиночок: приклеюємо віконечко з соленого тіста, пластиліну, гілочок (або інше на ваш вибір). Фундамент з камінців. Прикрашаємо будиночок природними матеріалами. Приклеюємо дах.
|
|
|
|
|
|
Зразки робіт
Список використаних джерел
-
Л.В.Папіш. М.М.Шутка./ образотворче мистецтво/ - К.: Грамота. 2015
-
Ірина Жукова. Декорування предметів інтер'єру.- Скіф. 2016
-
https://narodna-osvita.com.ua/6112-dekoruvannya-virobu.html