Проект «Обдаровані діти»

Про матеріал
Актуальність проекту продиктована необхідністю педагогічної підтримки обдарованих дітей, зниженням зацікавленості учнів та батьків в досягненні максимально можливих результатів навчання, характерним для суспільства послабленням значущості якісних знань, досягнень в інтелектуальному розвитку.
Перегляд файлу

Досить грати словами.

Життя нам хоче нагадати:

Талантам потрібно допомагати.

Бездарні скрізь пробються самі.

(Л.Озеров)

 

Проект «Обдаровані діти»

 

    Зміни соціально -  економічного та суспільного життя України потребують своєчасного аналізу наявних інтелектуальних і творчих ресурсів держави,  серед яких  одне із визначних місць посідає дитяча обдарованість.   Сучасні тенденції соціального розвитку ставлять перед освітою нові задачі -  відхилення від орієнтації на «середнього» учня, підвищений інтерес до обдарованих і талановитих дітей, до особливостей розкриття й розвитку їх здібностей у процесі освіти.

   Підтримка та розвиток обдарованості є одним із пріоритетних напрямків сучасної освіти, оскільки поступ будь – якої країни, регіону, міста залежить  саме від здатності її громадян нестандартно, креативно мислити, впроваджувати перспективні інновації в різні сфери суспільного життя.

  Талановиті діти – це той ресурс, з якого створюється інтелектуальна  еліта. Інтелектуальну еліту будь – якого народу становлять особистості творчі, яскраві, мислячі. Щоб це потенційне національне багатство зберегти й примножити, необхідно вміти відбирати таких дітей, допомагати їм знайти себе й правильно оцінити, підтримувати їхній розвиток. 

   Обдаровані діти в будь-якому суспільстві мають розглядатися як національне надбання й розраховувати на особливі соціальні права. Такі діти повинні бути об'єктом спеціальних педагогічних і соціальних програм, оскільки найбільші сподівання на покращення умов життя й розквіту  нації пов'язані саме з обдарованою молоддю. Обдарована дитина це дитина, що виділяється яскравими незвичайними, іноді видатними досягненнями (або має внутрішні передумови для таких досягнень) в тому чи іншому виді діяльності. Відповідно до даних психологічних досліджень обдарованими є не більше 5% дітей. Разом з тим, беручи до уваги генетично закладені в кожній дитині здібності й різноманіття видів обдарованості, можна припустити, що потенційно кожна дитина – обдарована.

   Формування творчої особистості, розвиток індивідуальних здібностей і таланту є пріоритетним напрямком навчально-виховного процесу школи.

   Педагогічна діяльність спрямована на впровадження нових педагогічних технологій навчання, організацію профільного навчання, психологічний супровід.

 

   Актуальність проекту

Актуальність проекту продиктована необхідністю педагогічної підтримки обдарованих дітей, зниженням зацікавленості учнів та батьків в досягненні максимально можливих результатів навчання, характерним для суспільства послабленням значущості якісних знань, досягнень в інтелектуальному розвитку.

 

  Мета

Пошук обдарованих дітей; створення умов для розвитку здібних та обдарованих учнів; підтримка та стимулювання розвитку інтелектуально і творчо обдарованих дітей; формування високопрофесійного, творчо працюючого педагогічного колективу.

 

  Завдання

  • спрямувати роботу педагогічного колективу на створення сприятливих умов для пошуку, підтримки та стимулювання інтелектуально і творчо обдарованих дітей;
  • педагогічну діяльність спрямувати на впровадження нових педагогічних технологій навчання, організацію профільного навчання, психологічний супровід  через методичні об’єднання вчителів;
  • створити умови для інтелектуального, духовного розвитку здібних дітей та умови для реалізації творчих ініціатив педагогів та учнів школи через зміст освіти, позакласну роботу з навчальних предметів, впровадження інноваційних технологій навчання, організацію індивідуальної роботи з учнями, організацію та координування дослідницько - експериментальної роботи в школі;
  • залучити обдарованих дітей до неперервного процесу самовдосконалення, самовиховання, саморозвитку, самонавчання; формувати різні типи мислення, засвоєння навчального матеріалу на рівні теоретичного узагальнення й систематизації; постійно залучати обдарованих дітей до освітнього процесу через системне використання різноманітних видів урочної та позаурочної діяльності.

 

Навчально-виховні модулі проекту

 

№ з/п                         

 

Назва

Кількість міні-модулів

1.

Методичний супровід

16

2.

Секції МАН

10

3.

Предметні олімпіади

14   

4.

Конкурси, турніри, змагання

13

5.

Портфоліо учня

11    

6.

Психологічний підтримка обдарованих дітей

12

7.

Робота з батьками обдарованих дітей

8

8.

Заохочення

3

 

 

 

 

Модуль 1. Методичний супровід

 

  1.        Наказ  по НВК

Основний зміст

«Про організацію роботи з обдарованими дітьми»

 

  1.        Нарада шкільних методичних об’єднань ШМО

Основний зміст

(На засіданнях  методичних обєднань розглянути питання роботи вчителів з обдарованими дітьми)

  1. Аналіз досягнень учнів за попередній рік. Моніторинг діяльності вчителів ШМО «Обдаровані діти».
  2. Корегування списків банку «Обдаровані діти» ШМО та їх зайнятість.
  3. Планування роботи ШМО з талановитими та обдарованими учнями.
  4. Планування роботи гуртків, факультативів, індивідуальних занять. секцій МАН.

 

  1.        Педагогічний консиліум

Основний зміст

  1. Розгляд подань на дітей для внесення до банку «Обдаровані діти»  

різних рівнів.

  1. Затвердження списків «Обдаровані діти».
  2. Координаційна рада по роботі з талановитими та обдарованими учнями.

 

  1.        Методична рада по НВК

Основний зміст

  1. Затвердження плану роботи з обдарованими учнями
  2. Затвердження індивідуальних програм розвитку обдарованих дітей.
  3. Оформлення діагностичних карток на обдарованих дітей різних рівнів.

 

  1.        Зовнішній моніторинг

Основний зміст

  1. Корегування картотеки обдарованих дітей (обновлення банку)
  2. Подання списків обдарованих дітей.

 

1.6.   Облік обдарованих дітей

Основний зміст

           Корегування та поповнення банку даних обдарованих дітей різних рівнів на  кінець навчального року.

 

1.7.    Консалтинг

Основний зміст

Індивідуальні консультації для вчителів щодо роботи з обдарованими дітьми

 

1.8.    Консалтинг

Основний зміст

Інструктивні консультації для керівників предметних методичних обєднань по організації роботи педагогів з обдарованими дітьми

 

  1.        Автомоніторінг

Основний зміст

1.   Взаємоперевірка робочих зошитів, щоденників і класних журналів з метою зрізу обсягу домашніх завдань спеціально для обдарованих дітей.

2.   Аналіз успішності учнів зі шкільного банку даних обдарованих дітей.

3.   Моніторинг участі обдарованих дітей в конкурсах, олімпіадах, турнірах, змаганнях, результативність навчання за результатами І семестру.

 

  1.   Координаційна рада по НВК

Основний зміст

Розробка методичних рекомендацій по роботі з обдарованими учнями

     1.    Про зайнятість обдарованих дітей в позакласній навчальній роботі

     2.    Корегування індивідуальних програм розвитку обдарованих дітей за результатом І семестру навчання і результатів конкурсів

     3.    Аналіз результатів автомоніторингу

 

  1.   Методичний кейс

Основний зміст

Створення електронного кейсу «Обдарована дитина ».

 

  1.   Методичні куточки

Основний зміст

Створення методичного куточка для вчителів по роботі з обдарованими дітьми

 

  1.   Координаційна рада

Основний зміст

     1.    Аналіз системи роботи з обдарованими дітьми

     2.    Звіти вчителів ШМО про роботу з обдарованими дітьми

3.    Корегування шкільного банку даних обдарованих дітей

 

  1.   Наказ по НВК

Основний зміст

«Про підсумки роботи з обдарованими дітьми»

 

  1.   Консалтинг

Основний зміст

Співбесіди з учителями - предметниками щодо роботи з обдарованими учнями, які знижують успішність і творчий потенціал

 

  1.   Методичний кейс

Основний зміст

Створення дидактичного матеріалу для роботи з обдарованими дітьми

 

Модуль 2.  Секції МАН

 

 2.1.  Наказ по НВК

Основний зміст

Організація роботи шкільних секцій МАН

 

2.2. Інформація

Основний зміст

Звіт – реєстрація шкільних секцій МАН в міському центрі

 

2.3. Консалтинг

Основний зміст

Індивідуальні консультації для вчителів – керівників секцій МАН щодо організації науково – дослідницької роботи учнів

 

2.4. Консалтинг

Основний зміст

Інструктаж «Оформлення конкурсних науково – дослідницьких робіт учнів – членів МАН»

 

2.5. Наказ

Основний зміст

Організація та проведення шкільного конкурсу науково – дослідницьких робіт учнів – членів МАН

 

2.6. Нарада при заступнику директора з навчально- методичної роботи НВК

Основний зміст

  1. Звіт учителів – керівників шкільних секцій МАН щодо готовності науково-дослідницьких робіт учнів до міського конкурсу
  2. Про роботу шкільних секцій МАН, гуртків, секцій, тощо, робота з обдарованими. Обмін досвідом. Моніторинг досягнень.

2.7 Міський конкурс МАН

Основний зміст

2.8 Нарада при директорі НВК

Основний зміст

  1. Аналіз та звіт про роботу шкільних секцій МАН. Моніторинг ШМО.
  2. Рівень організації та результативності роботи з обдарованими учнями
  3. Шляхи подолання труднощів у навчанні, розвитку, спілкуванні (за підсумками анкетування обдарованих дітей), поради психолога

 2.9. Облік обдарованих дітей НВК

Основний зміст

Корегування шкільного банку даних обдарованих дітей за підсумками МАН

   2.10. Підсумки навчально- виховної діяльності НВК

Основний зміст

Підсумки роботи модулю «Мала академія наук»

 

Модуль 3.   Предметні олімпіади

 

3.1. Наказ по НВК

Основний зміст

Про організацію та проведення шкільних предметних олімпіад

(Про проведення шкільного конкурсу «Ерудит» серед учнів школи І ступеня)

 

3.2. Консалтинг

Основний зміст

Співбесіди з керівниками ШМО щодо складання текстів шкільних предметних олімпіад. (засідання ШМО з питань організації шкільних предметних олімпіад. (За потребою))

 

3.3. Шкільні олімпіади у НВК

Основний зміст

Проведення шкільних предметних олімпіад ( згідно графіка). 6-10 класи

 

3.4. Шкільний конкурс «Юний Ерудит»

Основний зміст

Проведення шкільного конкурсу «Юний Ерудит» серед учнів школи І ступеню

 

3.5. Звіти про підсумки проведення олімпіад у НВК

Основний зміст

Надання звітів в шкільний метод кабінет (Роботи учасників, протоколи, аналіз олімпіад них робіт)

 

3.6. Підсумкове засідання журі.

Основний зміст

Звіт членів журі «Про підсумки шкільних предметних олімпіад. Аналіз проведеної олімпіади» (На шкільному рівні)

 

3.7. Нарада при заступнику директора з навчально- методичної діяльності

Основний зміст

Планування заходів, щодо підготовки учнів до міських олімпіад (кер. ШМО).

 

3.8. Наказ по НВК

Основний зміст

Про підсумки шкільних олімпіад з базових дисциплін

 

3.9. Інформація

Основний зміст

Надання заявки в міськвно щодо участі дітей в міських олімпіадах, конкурсі «Ерудит»

 

3.10. Підготовка до міських предметних олімпіад

Основний зміст

Організація підготовки до міських предметних олімпіад

 

3.11. Міські олімпіади

Основний зміст

Участь учнів школи в міських предметних олімпіадах  (згідно графіка)

 

3.12. Міські олімпіади

Основний зміст

Участь учителів в журі міських олімпіадах (згідно наказу міськво)

 

3.13. Міській конкурс «Ерудит»

Основний зміст

Участь учнів І ступені в міському конкурсі «Ерудит»

 

3.14. Методична рада

Основний зміст

Досвід роботи з підготовки та проведення олімпіади

  1. Про роботу експертних груп, які розглядають завдання різних рівнів і етапів олімпіад та конкурсів
  2. Кількісний і якісний аналіз складу команд учнів
  3. Про роботу вчителів з кожною дитиною
  4. Визначення якісного рівня учнівських команд

 

Модуль 4.   Конкурси, турніри, змагання

 

4.1. Інтелектуальні конкурси

Основний зміст

Залучити обдарованих дітей до участі у І-ІІ (ІІІ) турі інтелектуальних змагань, олімпіад міського, обласного та Всеукраїнського рівнів (згідно плану)

 

4.2. Творчі конкурси

Основний зміст

Залучити обдарованих дітей до участі у І-ІІ турі творчих конкурсів, змагань, конференцій міського, обласного та Всеукраїнського рівнів (згідно плану)

 

4.3. Спортивні змагання

Основний зміст

Залучити творчих та обдарованих дітей до участі у І-ІІ (ІІІ) турі спортивних  змагань (згідно плану)

 

4.4. Інтелектуальні конкурси

Основний зміст

Залучити обдарованих учнів школи до участі в олімпіадах ліцею «Ерудит»

 

4.5. Інтелектуальні конкурси

Основний зміст

Організація та проведення шкільного конкурсу ім. Петра Яцика

 

4.6. Інтелектуальні конкурси

Основний зміст

Підготовка та участь у міському конкурсі ім. Петра Яцика

 

4.7. Творчі конкурси

Основний зміст

Організація та проведення шкільного конкурсу «Творча юнь Донбасу»

 

4.8. Творчі конкурси

Основний зміст

Підготовка та участь дітей в міському конкурсі «Творча юнь Донбасу»

 

4.9. «Левеня »

Основний зміст

Підготовка та участь дітей в конкурсі «Левеня»

 

4.10. «Золотой ключик»

Основний зміст

Підготовка та участь дітей в грі Всеукраїнського рівня «Золотой ключик». (згідно плану)

 

4.11. «Кенгуру»

Основний зміст

Підготовка та участь дітей в грі Всеукраїнського рівня «Кенгуру».(згідно плану)

 

4.12. Екскурсії

Основний зміст

Організація навчальних екскурсій та практики дітей за профілями

 

4.13. Спортивні змагання

Основний зміст

Залучення бажаючих до участі у шкільних спортивних змаганнях (згідно плану)

 

Модуль 5.  Портфоліо учня НВК

 

5.1. Нарада при директорі

Основний зміст

Технологія «Портфоліо». Моніторинг розвитку інтелектуальних та творчих здібностей учнів (презентація досвіду)

 

5.2. Творча група

Основний зміст

Планування роботи творчої групи за технологією «Портфоліо»

Розробка положень по роботі «Портфоліо учня»

 

5.3. Консалтинг

Основний зміст

Технологія «Портфоліо»

 

5.4. Файл «Я»

Основний зміст

Робота за розділом портфоліо

 

5.5. Файл «Я в поиске»

Основний зміст

Робота за розділом портфоліо

 

5.6. Файл «Я - исследователь»

Основний зміст

Робота за розділом портфоліо

 

5.7. Файл «Мои результаты»

Основний зміст

Робота за розділом портфоліо

 

5.8. Захист «Портфоліо учня»

Основний зміст

Конкурсна вистава

 

5.9. Презентація

Основний зміст

Портфоліо робіт дитячої мистецької і прикладної творчості

 

5.10. Презентація

Основний зміст

Портфоліо літературної творчості дітей

 

5.11. Творча група

Основний зміст

Підсумкове засідання творчої групи за планом.

 

Модуль 6.  Психологічна підтримка обдарованих учнів, які навчаються у НВК

 

6.1. Діагностика учнів

Основний зміст

Виявлення обдарованих. Діагностика особливостей розвитку особистості, психічних процесів та функційних станів.

 

6.2. Діагностика учнів

Основний зміст

Дослідження інтелектуальних здібностей (числовий, вербальний, просторовий компоненти) учнів 5-10 класів

 

6.3. Діагностика учнів

Основний зміст

Дослідження творчих здібностей

 

6.4. Діагностика учнів

 

Основний зміст

Дослідження соціального інтелекту (як одного з показників нормальної адаптації обдарованих дітей у соціумі) та статусу в колективі

 

6.5. Діагностика учнів

Основний зміст

Дослідження професійних нахилів

 

6.6. Реєстраційна картка

Основний зміст

Психологічний супровід учасників МАН.

Складання реєстраційної картки учнів, переможців шкільного конкурсу МАН

 

6.7. Психологічний супровід

Основний зміст

Розяснювально - консультаційна робота серед вчителів, учнів та батьків з метою створення сприятливого морально-психологічного клімату (кл. керівники, психолог)

 

6.8. Психологічна експертиза

Основний зміст

Вивчення рівня організації та результативності роботи з обдарованими учнями. Анкетування обдарованих дітей.

 

6.9. Консультація вчителів

Основний зміст

Консультування вчителів випускних класів щодо формування в дітей самостійності, відповідальності, необхідних у разі зміни умов навчання.

 

6.10. Психологічний моніторинг

Основний зміст

Корегування банку обдарованих учнів на початок та кінець навчального року

 

6.11. Індивідуальні консультації учнів

Основний зміст

Індивідуальні консультації обдарованих дітей

 

6.12. Підсумок

Основний зміст

Підсумок роботи модулю психологічна підтримка обдарованих дітей

 

Модуль 7.  Робота з батьками обдарованих дітей

 

7.1. Засідання

Основний зміст

Початок роботи модулю «Робота з батьками обдарованих дітей»

 

7.2. Індивідуальні консультації батьків

Основний зміст

Індивідуальні консультації для батьків обдарованих учнів щодо результатів психологічної діагностики

 

7.3. Анкетування

Основний зміст

Анкетування батьків

 

7.4. Бесіди з батьками

Основний зміст

Бесіди з батьками обдарованих дітей щодо соціальної адаптації учнів в класному колективі

 

7.5. Індивідуальні консультації батьків

Основний зміст

Індивідуальні консультації для батьків ОД. Режим дня. Як зняти зайве навантаження з дитини

 

7.6. Індивідуальні консультації батьків

Основний зміст

Поради батькам, які прагнуть розвивати здібності своєї дитини

 

7.7. Консультація батьків

Основний зміст

Індивідуальні консультації для батьків ОД щодо участі дітей в ЗНО

 

7.8. Нарада при заступнику директора

Основний зміст

Підсумки роботи модулю

 

Модуль 8. Заохочення учасників навчально- виховного процесу НВК

 

8.1. Стенд «Кращі учні школи»

Основний зміст

Оновлення стенду кращих учнів школи

 

8.2. Грамота

Основний зміст

Нагороджування відмінників школи, медалістів та учнів, проявивши гідності в будь-якому виді діяльності

 

8.3. Стипендія

Основний зміст

Надання інформації до міськво для нагородження стипендіями обдарованих учнів

 

 

Очікувані результати

 

  • Підвищення рівня професійної підготовки вчителів, які працюють з обдарованими учнями

 

  • Зростання результативності учнів у предметних олімпіадах, творчих конкурсах, турнірах, спортивних змагань

 

 

  • Підготовка пакету методичних документів для роботи з обдарованими учнями

 

 

 

 

 

 

Система пошуку обдарованих дітей

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Сидоренко Юлія
Додано
27 травня 2020
Переглядів
1902
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку