Проект "Образ природи у віршах Т. Г. Шевченка".

Про матеріал
Мета проекту: - доповнювати і розширювати знання учнів про життєвий і творчий шлях Кобзаря; формувати уявлення про рослинний і тваринний світ у віршах як образ художнього слова та живопису; учити сприймати змальовані словами образи природи рідної землі у віршованих текстах та відтворювати їх на папері у вигляді малюнків, аплікацій; вдосконалювати навички декламування віршів напам’ять; поповнювати словниковий запас учнів; спонукати їх до самостійної пошукової діяльності; формувати інформаційну компетентність.
Перегляд файлу

Опис проекту

Назва проекту: «…Ніжно вплітається в гомін Дніпра Добре і щире Шевченкове слово» (В. Скомаровський). Образ природи у віршах Т. Г. Шевченка.

Мета проекту:

  • доповнювати і розширювати знання учнів про життєвий і творчий шлях Кобзаря; формувати уявлення про рослинний і тваринний світ у віршах як образ художнього слова та живопису; учити сприймати змальовані словами образи природи рідної землі у віршованих текстах та відтворювати їх на папері у вигляді малюнків, аплікацій; вдосконалювати навички декламування віршів напам’ять; поповнювати словниковий запас учнів; спонукати їх до самостійної пошукової діяльності; формувати інформаційну компетентність;
  • розвивати зв’язне мовлення, образне мислення, естетичний смак, спостережливість, вміння аналізувати, узагальнювати, систематизувати опрацьований матеріал; творчі здібності дітей, уміння втілювати у малюнку своє бачення твору, героя;
  • виховувати заохочення до читання творів Т. Г. Шевченка, любов і шану до природи рідного краю, зацікавленість народознавством;
  • сприяти національному вихованню учнів (ціннісне ставлення до суспільства і держави, ціннісне ставлення до культури і мистецтва, ціннісне ставлення до природи). 

Учасники проекту: учні, батьки, бібліотекар.

Тип проекту:

 за характером діяльності – творчий;

 за предметно-змістовною сферою – мовно-літературний;

 за кількістю учасників – колективний;

 за широтою змісту – міжпредметний;

 за часом проведення – середньої тривалості.

Предмети, у межах яких виконується навчальний проект: літературне читання, українська мова, образотворче мистецтво, музичне мистецтво, трудове навчання, основи інформатики.

Джерела інформації, які можуть використовувати учасники проекту: художня література, словники, довідники, енциклопедії, Інтернет-ресурси.

Очікувані результати.

Під час виконання проекту  учні:

  • поглиблять і розширять свої знання про життєвий і творчий шлях Шевченка-поета, Шевченка-художника; про рослинні символи і символи пташок у народознавстві та поезії;
  • опановуватимуть практичні навички самостійної роботи з різними джерелами інформації, Інтернет-ресурсами;
  • вчитимуться складати алфавітний покажчик назв дитячих оповідань про долю Тараса Шевченка;
  • поповнять словниковий запас прислів’ями про Шевченка;
  • ознайомляться з творами Кобзаря, покладеними на музику;
  • вчитимуть вірші поета, розвиватимуть творчу уяву при малюванні малюнків та створенні аплікацій до них.

Опис реалізації проекту (попередня діяльність)

  1. Об’єкт  пізнання: образи рослин і птахів у віршах Т. Г. Шевченка.
  2. Завдання проекту:
  • залучити учнів та їхніх батьків до пошуку інформації про життєвий і творчий шлях поета;
  • опрацювати низку вибраних віршів автора;
  • намалювати малюнки та зробити аплікації до вибраних поетичних творів;
  • написати власне повідомлення про рослинні символи у прочитаних творах автора;
  • написати власне повідомлення про птахів – народних символів, описаних у віршах;
  • знайти та записати прислів’я про Кобзаря та крилаті вислови про нього;
  •  скласти алфавітний покажчик назв дитячих оповідань про долю Т. Г. Шевченка.
  1. Спосіб реалізації завдань:
  • пошук інформації  про життєвий і творчий шлях Шевченка;
  • малювання малюнків і виготовлення аплікацій;
  • написання повідомлень про рослинні символи і птахів-символів, зображених автором у віршах.
  1. Поділ класу на групи та розподіл доручень-завдань.

І група – «Всезнайки» готують інформацію про життєвий шлях Т. Г. Шевченка за планом.

1. У якій сім’ї виріс хлопчик?

2. Ким були батьки Тарасика?

3. Яким було дитинство майбутнього поета?

4. Про що мріяв сиротина?

5. Якою була доля дорослого Тараса?

6. Ким став Тарас Шевченко для України та усього світу?

ІІ група – «Літературознавці» готують інформацію про творчий шлях поета за планом.

1. Що спонукало Шевченка до творчості?

2. Коли розпочав віршувати Тарас?

3. Як називається перша книга поета? Чому?

4. Що оспівував Шевченко у своїх віршах?

5. Чим захоплювався хлопчик у дитинстві?

6. Чи допомогло йому це захоплення в майбутньому?

 

ІІІ група – «Творці» виконують такі завдання.

  1. Опрацьовують вірші Т. Г. Шевченка, в яких оспівується краса природи:
  • «Зацвіла в долині червона калина…»,
  • «Світає…» («Сон» («У всякого своя доля…»)),
  • «Вранці…»,
  • «Сонце гріє, вітер віє…» («На вічну пам'ять Котляревському»),
  • «Реве та стогне Дніпр широкий…» («Причинна»),
  • «Тече вода з-під явора…»,
  • «Тополя».
  1. Вивчають один з обраних уривків напам’ять .
  2. Малюють малюнок або створюють аплікацію до вивченого уривка.

ІV група – «Народознавці».

  1. Опрацьовують вірші Т. Г. Шевченка, в яких оспівується краса природи:
  • «Зацвіла в долині червона калина…»,
  • «Світає…» («Сон» («У всякого своя доля…»)),
  • «Вранці…»,
  • «Сонце гріє, вітер віє…» («На вічну пам'ять Котляревському»),
  • «Реве та стогне Дніпр широкий…» («Причинна»),
  • «Тече вода з-під явора…»,
  • «Тополя».
  1. Аналізують та узагальнюють матеріал про дерева і птахи,  які поет використав у своїх віршах як літературні образи.
  2. Опрацьовують інформацію з різних джерел про дерева і птахи – символи України, використані Шевченком для збагачення опису природи.

V група – «Пізнайки».

  1. Шукають і записують  5 прислів’їв про Шевченка.
  2. Шукають і записують  5 висловів з віршів поета, які стали крилатими серед народу.
  3. Складають алфавітний покажчик авторів назв оповідань для дітей про долю Тараса.

 

  1. Самостійне обговорення та вибір завдання членами групи для подальшого опрацювання та виконання.

 

  1. Пошук, опрацювання необхідного матеріалу для виконання завдання .

 

  1. Підготовка учнями звіту про виконану роботу. Самооцінка проекту.

 

  1. Презентація проекту.

 

docx
Додано
12 лютого 2020
Переглядів
2392
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку