Проект "Особиста гігієна"

Про матеріал
Мета та завдання проекту: • формування навички роботи з енциклопедичною та додатковою літературою; • залучити учнів до набуття нових знань на основі реальної життєвої практики;
Перегляд файлу

Свято-Покровський заклад

загальної середньої освіти І-ІІ ступенів

 

http://school.home-task.com/pictures/image033_53.jpg

                                       ПРОЕКТ

«Складові особистої гігієни»

 https://fc.vseosvita.ua/001ym8-3bf0/005.jpg

 

 

     Мета та завдання проекту:

  • формування навички роботи з енциклопедичною та додатковою літературою;
  •  залучити учнів до набуття нових знань на основі реальної життєвої практики;
  •  поглибити знання школярів про важливість збереження і зміцнення власного здоров’я  як основи щастя людини;
  •  формувати поняття, що здоров’я  значною мірою залежить від способу життя;
  •  прищеплювати учням елементарні навички особистої гігієни та здорового  способу  життя;
  •  з’ясувати  значення особистої гігієни в житті людини;
  • вчити здійснювати проектну діяльність на основі дослідження;
  • формувати здібності розв’язувати проблеми пошукового характеру;
  •  тренувати навички роботи в групі;
  •  формувати мотивації успіху  та досягнень, творчої самореалізації;
  • виховувати відповідальність за своє здоров’я  та здоров’я  рідних людей;
  •  прищеплювати розуміння необхідності вивчення теми для загального рівня розвитку;
  •  виховувати товариськість, доброзичливе ставлення до оточення.

 

 

 

 

 

 

 

 

Актуальність проекту:

       Здоров'я - одна з основних багатогранних і багатомірних характеристик людини  Основою життєвого успіху для кожної людини є її здоров'я, яке закладається і формується з моменту планування народження дитини, з раннього її дитинства й до старості.Сучасний стан здоров'я та суспільної свідомості населення України свідчить, що існує реальна загроза нації. Майже 90% дітей, учнів і студентів мають відхилення у здоров'ї, понад 50% – незадовільну фізичну підготовку. Щороку до лав Збройних Сил України за станом здоров'я не призивається кожний четвертий юнак призовного віку. Тільки протягом останніх п'яти років на 41% збільшилася кількість учнівської та студентської молоді, віднесеної за станом здоров'я до спеціальної медичної групи.

        Актуальність  проекту обумовлена гострою потребою у зміні програмних підходів та визначенні пріоритетних напрямків у вихованні підростаючого покоління та просвітницької роботи серед батьків. Вкрай необхідно виховання у населення України відповідних мотиваційних та поведінкових характеристик, активної соціальної орієнтації на здоровий спосіб життя.

         Здоровий спосіб життя є передумовою для розвитку різних сторін життєдіяльності людини, досягнення нею активного довголіття та повноцінного виконання соціальних функцій, для активної участі в трудовій, громадській, сімейно-побутової, дозвільної формах життєдіяльності. Тільки здорова людина має перспективу отримати належну освіту, стати добрим фахівцем, створити сімейний добробут, реалізувати свої кар’єрні та суспільні амбіції. Тільки здоровий випускник школи має можливість в повній мірі стати гідним громадянином нашої держави. Власне, вимогою сучасності є не лише володіння знаннями та певним набором умінь і навичок, а ще й усвідомлення життєвих цінностей, оскільки здоров’я через свою основоположну цінність є водночас і основою гармонійної життєдіяльності людини, й умовою саморозвитку та самовдосконалення особистості.

       Отже, на підставі вищевикладеного, проблему формування свідомого ставлення до свого здоров’я, навичок здорового способу життя , можна вважати  актуальною, оскільки  вона відповідає як загальним тенденціям розвитку освіти в нашому суспільстві, так і потребам молоді України взагалі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст проекту «Складові особистої гігієни»

 має прикладний характер, тому його  реалізація можлива на основі таких

    компонентів:

* мотиваційний (поєднує в собі знання основ збереження життя і здоров'я з

   ціннісними орієнтаціями на задоволення соцiально значимих і особистісно

   орієнтованих потреб);

* операційний (поєднує в собі засоби, методи і форми організації діяльності, способи  

    планування і регулювання її перетворювальними процесами);

 * інформаційний (поєднує в собі знання про фізичну, соціальну, психічну, духовну

    складові здоров'я, основні умови і способи його збереження і зміцнення, основні

    засади здорового способу життя та безпеки життєдіяльності)

Успішна реалізація проекту «Складові особистої гігієни»  можлива лише на засадах активної співпраці, партнерства всіх учасників навчально-виховного процесу (учнів, педагогів, сім'ї та громади), що передбачає й уможливлює:

* особистісно орієнтоване навчання;

* збагачення змісту інтегрованого предмета емоційним, особистісно значимим

   матеріалом;

* використання інтерактивних методів навчання;

* стимулювання позитивних інтелектуальних почуттів учнів, послідовну  

  диференціацію та індивідуалізацію вивчення цього предмета;

* роботу учнів із різними джерелами інформації, різними видами і типами ресурсних  

   матеріалів;

* відпрацювання практичних дій при вивченні кожної теми;

* створення умов для активного діалогу між учасниками-партнерами навчально-

   виховного процесу (учнів, учителів, членів сім'ї, громади) та вільного вибору  

   учнями навчальних завдань і способів поведінки;

* залучення учнів до самооцінки різних видів своєї діяльності, у тому числі й

   розвитку життєвих навичок;

* багатоваріантність форм різних видів діяльності учнів;

* залучення до активної співпраці сім'ї та громади.

 

 

 

 

 

 

 

 

Очікувані результати:

 учні знатимуть: про переваги здорового способу життя й негативний вплив на людський організм шкідливих звичок; складові особистої гігієни; гігієнічні процедури.

учні вмітимуть: оцінювати різноманітні джерела інформації про проблему та критично ставитись до власних дій і вчинків;

 вмітимуть здійснювати експрес-оцінку та моніторинг здоров`я;

проводити заходи та акції для популяризації здорового способу життя.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учасники проекту:

*учні 5-9 класів Свято-Покровського ЗЗСО І-ІІ ступенів;

*вчитель основ здоров’я

   Синюшко  Валентина   Володимирівна

*медичний працівник школи Зєлюкіна Тетяна Михайлівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Анотація проекту

     Ми живемо в складних умовах, де навіть проста поїздка на автобусі може стати причиною нервового зриву, ведення здорового способу життя набуває особливої ​​актуальності

   . Актуальність здорового способу життя викликана зростанням і зміною характеру навантажень на організм людини у зв'язку з ускладненням суспільного життя, збільшенням ризиків техногенного, екологічного, психологічного, політичного та військового характеру, що провокують негативні зрушення в стані здоров'я. Отже, здоров’я молодого покоління – одна із потреб сьогоднішнього суспільства, а освіта – одна із важливіших передумов і складових формування й поліпшення здоров’я. В Концепції «Нової української школи» пріоритетом є зміцнення здоров’я

    . Складові здорового способу життя включають елементи, які стосуються всіх аспектів здоров'я — фізичного, психологічного, соціального та духовного. Тому робота над проектом охоплювала всі ці аспекти. Були сплановані та проведені заходи, які цікаві учням, виховують у них почуття відповідальності за власне здоров’я, формують у них здоров’язберігаючу, соціальну та комунікативну компетентність. Новий напрямок, що виник останніми роками – це «Освіта з урахуванням ризику конфліктів». Мета розбудови миру через освіту – зміцнювати згуртованість і безпеку людини в умовах впливу конфліктів. Залучення до роботи учнів, медичної сестри, надало змогу більш серйозно працювати над проектом, допомогло підвищити загальний рівень проекту. У межах концепції «Нової української школи» Міністерством освіти і науки України запровадження включення до предмета «Основи здоров’я» проект «Вчимося жити разом», згідно якого заняття проводяться у формі тренінгів. В Свято-Покровській ЗОШ І-ІІ ступенів заплановано та проведено виховні заходи: Результатами науково-дослідної роботи педагогів по формуванню здорового способу життя є розроблені шкільні заходи: «Здорове харчування», «Безпека і здоров'я», конкурс агітбригад «Ми за здоровий спосіб життя», конкурси плакатів та малюнків , конкурс «Учень року», «Спортсмен рокуПроект виявився результативним і цікавим для учнів. Досвід роботи над ним можна застосовувати для , а учнів 1-4 класів, змінюючи заходи згідно з віковими особливостями учнів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Опис проекту

  Наука гігієна вивчає вплив довкілля на організм людини і розробляє норми, правила та рекомендації, які допомагають зменшити дію негативних чинників довкілля на здоров’я. Існують заходи громадської і особистої гігієни.

Особиста гігієна спрямована на збереження і зміцнення індивідуального здоров’я. Серед її складових — гігієна органів слуху, зору, гігієна порожнини рота, гігієна шкіри, волосся, а також гігієна одягу, взуття, житла, гігієна харчування.

 Формування у дітей знань про основи здоров'я передбачається в процесі повсякденного життя та на окремих заняттях. Допомагають їм дорослі – педагоги, медики в тісній співпраці з батьками. Шляхи і методи для цього кожному належить вибрати свої, найбільш прийнятні для конкретної дитини, її здібностей, потреб, інтересів, але такі, щоб вона одночасно і розважалася, і збагачувалася знаннями та вміннями дбати про своє здоров'я. Треба досить виважено подавати дітям інформацію: лише ту, що доступна для їхнього віку, яка допомагає малюкам використовувати знання на користь власного здоров'я та здоров'я оточуючих людей.

Тому  важливо акцентувати увагу на виконанні таких завдань:

  • формувати у дітей знання про будову тіла, призначення та діяльність органів;
  • стимулювати навички особистої гігієни;
  • розвивати уявлення про ознаки здоров’я, хвороби та шляхи її запобігання;
  • знайомити з помічниками і друзями здоров'я – природними і соціальними чинниками;
  • розкривати поняття про вікові зміни в організмі;
  • виховувати в дітях позитивне ставлення до антропометрії, медичних обстежень, профілактика щеплень;
  • знайомити дітей з історією та значенням  здоров'язберігаючої поведінки;
  • вчити розуміти влучність та доцільність народної мудрості про здоров'я людини та вживати її у своїй мові;
  • вони мають усвідомити, що здоров'я  людини  здебільшого передається дітям спадково від батьків, але воно також залежить від стану навколишнього середовища, способу життя .

 

 

https://mozok.click/uploads/9-osnovy-zdorovia-bekh/9-osnovy-zdorovia-bekh-38.jpg

https://moi-tvoi.ru/upload/iblock/photos77/product_76943_2.jpgСтародавні люди вважали причиною хвороб кару богів. Але вже в ті часи люди склали правила, яких треба дотримуватися, щоб не захворіти. Ці правила називаються гігієною.

В міфах стародавньої Греції був бог Асклепій. Він лікував людей. В нього була донька Гігієя, вона допомагала батькові в його справах. На честь неї з’явилося слово гігієна.

Гігієнічні процедури

       Всі з дитинства знайомі з такою гігієнічною процедурою, як миття рук перед їдою, умієте чистити зуби. Усе це є важливим для нас і сьогодні.. Які ж особливості гігієни? 

По-перше, у підлітків через гормональні зміни в організмі активніше працюють потові залози. Піт швидко набуває сильного запаху внаслідок розмноження в ньому бактерій. Тому підліткам бажано приймати душ двічі на день — уранці та ввечері. Можна використовувати дезодоранти, але необхідно пам’ятати, що дезодорант можна наносити тільки на чисту шкіру. Крім того, слід щодня міняти натільну білизну: сорочки, футболки, майки, труси, шкарпетки.

По-друге, у підлітків зазвичай підвищена секреція сальних залоз, що може стати причиною виникнення вугрів і гнійників, переважно на обличчі й спині. Підлітки повинні правильно доглядати за шкірою і вчасно звертатися до дерматолога в разі появи серйозних проблем.

По-третє, у підлітковому віці може з’явитися лупа, що також пов’язано зі змінами в секреції сальних залоз шкіри голови. Для того щоб її позбутися, слід проконсультуватися з фахівцем.

Крім цього у підлітковому віці змінюється гормональний фон організму, через що на тілі підлітка починає рости волосся. Доводиться вчитися користуватися станком для гоління, добирати косметичні засоби для гоління, не забувати про гігієну пахв.

Загальний план гігієнічних процедур для підлітків може бути таким:

• душ щодня (краще двічі на день);

• миття голови відповідно до типу волосся;

• чищення зубів двічі на день;

• зміна нижньої білизни й шкарпеток щодня.

Зрозуміло, що особиста гігієна є невід’ємною частиною здорового способу життя, частиною загальної культури людини.

       Отже, Гігієна — це практика підтримання чистоти з метою забезпечення здоров'я. Особиста гігієна є однією з необхідних умов для нормального спілкування з іншими людьми, установлення соціальних контактів як з однолітками, так і з дорослими. Особиста гігієна допомагає запобігати багатьом захворюванням, що їх спричиняють шкідливі мікроорганізми, порушення режиму роботи і відпочинку, нераціональне харчування. До складових особистої гігієни належать гігієна тіла, шкіри, волосся, нігтів, зубів, органів зору та слуху, порожнини рота, одягу та взуття, сну й відпочинку, гігієна житла, харчування тощо.

 

 

https://4.bp.blogspot.com/-nA3Ki6p8sj4/WeR7wYMbe-I/AAAAAAAAAuM/XB2Ub6-VF-c4mdDYv062vOujCflLNXghwCLcBGAs/s1600/image05.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Шкіра — найбільший орган нашого тіла. Вона виконує багато функцій.

Зокрема, завдяки рецепторам шкіри ми відчуваємо дотик, а також тепло, холод, біль. Це допомагає нам краще пристосовуватися до умов навколишнього середовища.

Одна з найкорисніших властивостей шкіри — її здатність підтримувати сталу температуру тіла. Якщо уважно роздивишся свою шкіру (краще під лупою), то побачиш маленькі волосинки. Коли тобі холодно, волосинки настовбурчуються, з'являється «гусяча шкіра». Наші пращури були вкриті густою шерстю, її настовбурчування допомагало зберегти тепло. Згодом люди почали носити одяг, і шерсть зникла, залишилися тільки маленькі волосинки, які зберегли здатність настовбурчуватися від холоду.

Уявіть себе якоюсь твариною і протягом хвилини імітуйте її рухи (стрибайте, бігайте). Розігрілись і спітніли? Так ви продемонстрували здатність шкіри до охолодження. Під час фізичних вправ температура тіла підвищується, і організм через шкіру виділяє піт, щоб охолодитися.

Мікроби найкраще почуваються в теплому і вологому середовищі. На спітнілих ділянках тіла вони швидко розмножуються і, якщо їх вчасно не видалити, можуть спричинити запалення. Іноді на шкірі розмножуються мікроскопічні грибки, що призводить до виникнення лупи та інших проблем. Щоб уникнути цього, треба навчитися правильно доглядати за шкірою.

Поговори з дорослими, яким довіряєш про особливості  особистої гігієни у підлітковому віці.

Особиста гігієна під час занять спортом

Той, хто займається спортом, часто пітніє і тому має набути додаткових навичок гігієни. Розглянемо два випадки: коли є змога прийняти душ і коли такої змоги немає.

Зазвичай у басейні чи в спортивному залі є душ, однак не забувай про небезпеку зараження грибком. Тому обов'язково заходь у душ у гумових капцях. Пам'ятай, що митися і витиратися слід згори донизу. Так ти не занесеш інфекцію з ніг в очі або на інші частини тіла.

Для витирання тіла і ніг краще мати окремі рушники (щоразу чисті). Якщо в тебе лише один рушник, ноги витирай насамкінець. Ретельно висушуй шкіру між пальцями ніг.

Якщо не вдалося уникнути зараження грибком і на ногах шкіра почервоніла й лущиться, негайно звернися до лікаря, тому що грибок може перекинутися на інші частини тіла та інших людей.

Якщо після фізкультури чи спортивного тренування немає можливості прийняти душ, можна тимчасово скористатися вологими серветками. Обирай ті, що призначені для всього тіла. Серветки допоможуть тобі і в подорожі. Збираючись у дорогу, візьми з собою велику упаковку серветок, адже невідомо, чи завжди матимеш змогу помитися.

Як правильно митися

Спочатку відкривай холодну воду, а потім гарячу.

Закривай у зворотному порядку.

Завжди намилюйся згори донизу: спочатку обличчя, відтак руки і тулуб, а насамкінець ноги.

Важливо добре вимити частини тіла, де збираються мікроби унаслідок пітніння і після туалету.

Гігієна ротової порожнини

Важливим елементом особистої гігієни є догляд за зубами, яснами і всією ротовою порожниною. Чому? Тому що:

ти матимеш привабливу усмішку, яка додасть тобі впевненості у спілкуванні;

отримуватимеш більше задоволення від їжі. Адже тим, у кого хворі зуби, важко їсти яблука, інші тверді продукти;

це допоможе правильно вимовляти усі звуки; це допоможе уникнути витрат на лікування, яке до того ж не приносить задоволення.

Найбільшою проблемою є наліт у роті. Він містить бактерії, які виділяють кислоту щоразу після їжі. Кислота пошкоджує емаль зубів і спричиняє карієс.

Щоб запобігти цьому, треба чистити зуби двічі на день, а також щодня видаляти наліт між зубами за допомогою зубної нитки (флосу) та чистити язик, на якому міститься до 90% бактеріального нальоту (мал. 19).

Для догляду за ротовою порожниною тобі знадобляться зубна щітка з м'якою щетиною, зубна паста, зубна нитка (флос) і склянка з водою.

https://subject.com.ua/textbook/health/6klas/6klas.files/image029.jpg

 

 

Десять правил здорових зубів

1. Вживай достатню кількість сирих овочів і фруктів, нежирного м'яса, сиру і молока, які забезпечують зуби усіма необхідними поживними речовинами.

2. Не захоплюйся солодощами, зокрема тими, що застряють у зубах та прилипають до них.

3. Постарайся не їсти водночас холодну і гарячу їжу, наприклад, морозиво з чаєм.

4. Не розгризай зубами горіхи, кістки, олівці та інші тверді предмети. Так ти можеш пошкодити емаль чи навіть зламати зуб.

5. Захищай зуби під час занять контактними видами спорту.

6. Не кури. Під дією тютюну зуби жовтіють, руйнується емаль, виникають хвороби ясен.

7. Щодня чисть зуби після сніданку та ввечері зубною пастою, яку тобі порекомендував стоматолог.

8. Зубну щітку треба міняти раз на три місяці.

9. Один раз на день користуйся зубною ниткою.

10. Двічі на рік відвідуй стоматолога. Звертайся до нього за перших ознак захворювання зубів чи ясен.

Підсумки

Охайність допомагає вберегтися від багатьох інфекцій, а також сприяє твоєму емоційному та соціальному благополуччю.

Брудні руки можуть спричинити небезпечні захворювання. Тому їх треба якомога частіше мити.

Заняття спортом потребують додаткових навичок гігієни, зокрема для запобігання зараженню грибком.

Ротова порожнина може стати воротами для інфекцій і тому потребує постійного догляду.

Чистота і здоров'я

Нас оточують мільярди мікроорганізмів. Більшість із них не шкідливі для людей, але деякі можуть спричинити захворювання. Колись люди нічого не знали про це і тому страждали від багатьох інфекційних хвороб, епідемії яких спустошували міста, країни і навіть континенти.

З винайденням мікроскопа люди усвідомили, що багатьом небезпекам з невидимого світу можна запобігти за допомогою водиі мила. Тоді й виникла галузь медицини, яка має назву «гігієна».

Було розроблено правила, що суттєво зменшили поширення інфекційних хвороб у лікарнях, а також рекомендації, як захистити себе у щоденному житті. Це — правила особистої гігієни, які повинна знати і яких має дотримуватися кожна людина.

Крім правил, було розроблено безліч засобів гігієни, що допомагають підтримувати чистоту тіла.

 

 

 

 

https://subject.com.ua/textbook/health/6klas/6klas.files/image027.jpg

Предмети і засоби особистої гігієни

Правила миття рук

змочи руки водою;

старанно намиль їх;

не забувай про тильні сторони рук та про місця між пальцями;

добре промий руки водою;

витри чистим рушником.

 

 

 

https://subject.com.ua/textbook/health/6klas/6klas.files/image028.jpg

 

 

 

 

ВИСНОВКИ 
        Учасники проекту збирали статистичні дані щодо проблеми здорового способу життя, опрацювали теоретичний матеріал з даної теми, зібрали прислів’я, приказки та афоризми. Для проведення інформаційно-освітньої роботи молодь закладу періодично залучалась до участі в акціях, спрямованих на вироблення навиків здорового способу життя. Школярам прочитані лекції з даного питання, їх увазі пропонувався виступ агітбригади, проводились анкетування, презентації. Частина учнів взяли активну участь в конкурсах малюнків, плакатів. Щоб показати рівень обізнаності з факторами, що зміцнюють та послаблюють здоров’я виготовлялись пам’ятки та буклети, створено веб-сайт. При допомозі медпрацівника розроблено таблицю доцільного поєднання харчових продуктів.

Завдання Проекту в основному виконано, в результаті чого його учасники прийшли до висновку, що здоровий спосіб життя – це запорука здоров’я людини і нації

  Василь Олександрович Сухомлинський писав у своїй відомій книжці «Серце віддаю дітям»: «Я не боюся ще й ще раз говорити: турбота про здоров'я – це найважливіша праця вихователя. Від життєрадісності, бадьорості дітей залежить їхнє духовне життя, світогляд, розумовий розвиток, міцність знань, віра в свої сили».

І справді,  хто з батьків не хоче бачити свою дитину здоровою, фізично розвиненою? Звичайно, всі. Але самого лише бажання замало. Треба вміти організувати здоровий спосіб життя дитини з раннього дитинства. Що ж тут найважливіше? Ось майже повний перелік чинників, які мають забезпечити здоров'я і правильний розвиток дитини:

  • Додержання гігієнічних норм і правил;
  • Режим – відповідно до віку й індивідуальних особливостей дитини;
  • Повноцінне й раціональне харчування;
  • Розумне й систематичне загартування;
  • Систематичні фізичні вправи;
  • Відповідно до віку - заняття спортом;
  • Своєчасні профілактичні щеплення;
  • Нормальна спадковість.

Все це треба для здоров'я.  Народна мудрість каже: «Здоров'я – всьому голова». Здоров'я – безцінний дар природи, який треба вправно зберігати, джерело щастя, яке потрібно направляти до правильного русла.

        Піклуючись про фізичне виховання своїх дітей, не забувайте про силу особистого прикладу. Коли до цього ви були далекі від фізичної культури та спорту, нехай першим кроком для вас буде бажання зробити зранку зарядку, завершити її водними процедурами. Всією родиною провести вихідний на спортивному майданчику, пляжі, в турпоході. Можливо спочатку все це не так просто, але проявіть наполегливість і далі буде легше. Поступово ваша родина відчує смак до занять фізичної культурою, потім ці заняття стануть доброю звичкою, а звідси гарне самопочуття, бадьорість та відмінне здоров'я.

 

docx
Додано
4 квітня 2021
Переглядів
6853
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку