13 травня о 18:00Вебінар: Як навчати майбутніх програмістів: практичні кейси для уроків інформатики

Проект "Разом до прекрасного" до 250- річчя Людвига ван Бетховена

Про матеріал
Публікація містить матеріал оnline - проекту " Разом до прекрасного", присвяченого творчості великого німецького композитора Людвіга ван Бетховена. Указано ідею проекту, мету та задачі для учасників - майбутніх вчителів музичного мистецтва та слухачів -школярів молодших та середніх класів ЗОШ. Представлено також сценарій відеофільму ( кінечний продукт проекту), що був створений з використанням програмних музичних творів композитора.
Перегляд файлу

                          Макашова  З.О.- викладач  основного музичного інструменту,   Бахмутський  педагогічний  фаховий  коледж

Людвиг ван Бетховен Матеріали

Onlinе проекту

«Разом  до  прекрасного»,

                             до  250 - річчя                                 Людвига  ван  Бетховена

 

ІДЕЯ  ПРОЕКТУ

       В  умовах  online  освіти  вчити  студентів  нестандартним  підходам  до  реалізації  проблеми, здатності  до  креативних  рішень в  майбутній  професійній  діяльності.                                                                                                                                                                                                     МЕТА  ПРОЕКТУ

        До  250 –річчя  з  Дня  народження  Людвига  ван  Бетховена створити  відеофільм  для  учнів молодшого та  середнього  шкільного  віку з викорисанням  програмних  творів  композитора.                                                                                                                ЗАДАЧІ  ПРОЕКТУ  ДЛЯ  УЧАСНИКІВ

  • Підвищення  виконавської  майстерності  та піаністичної  культури  майбутніх  фахівців;
  • формування  професійних  вмінь  та  навичок  у  процесі  роботи  над  проектом;
  • вчити  нестандартним  підходам  до  вирішення  задач,  пошукам  креативних  рішень  їх  реалізації;
  • розвиток  творчого  потенціалу  та  професійної   спрямованісті  особистості;
  • сприяти  розвитку  навичок  самостійної  роботи  та  роботи  у  команді;
  • розвивати  позитивні  особистісні  якості, музичний  світогляд, художній  смак  та  інтерес  до  професії.

ЗАДАЧІ  ПРОЕКТУ  ДЛЯ  ШКОЛЯРІВ

  • Поглибити  знання  учнів  про  композитора  та  його  творчість;
  • розвивати  емоційний  інтелект  через слухання  та  сприйняття  творів  композитора;
  • прищеплювати  любов  до  класичної  музики, розширювати  світогляд  та  розвивати  художній  смак.

                                  УЧАСНИКИ  ПРОЕКТУ:

студенти  музичного  відділення   КЗ « Бахмутський  педагогічний  фаховий  коледж».

J:\1607783641075.jpgJ:\1607783398534.jpg

J:\1607783697287.jpg                                              Макаренко  Марина  

 Тарануха  Катерина                                                     Шльома  Софія

J:\1607783664330.jpg

J:\1607783680898.jpgJ:\1607783527658.jpg 

                                             Гриценко  Любов             

   Матвійчук  Ольга                                                            Ткаченко  Дар`я

                                    

                                       КЕРІВНИК ПРОЕКТУ

 Викладач  комісії  інструментального  циклу  -   Макашова З.О.,  

                                 Сценарій  online проекту                                 «Разом  до  прекрасного»,                                                                             присвяченого   250 - річчю  з Дня  народження                           

Людвіга  ван  Бетховена.

        Вітаю вас, юні друзі!   Хочу розказати вам про неймовірно талановитого композитора, чиє ім`я  знають усі на Землі, який ще за життя став  легендою. Людвиг ван Бетховен. Слухайте ж!

         Дуже давно – 250 років тому – в невеликому  німецькому містечку Бонні народився хлопчик. Назвали його, як діда, і як старшого брата – Людвиг. Так що він став 3м Людвигом  в родині Бетховенів. Сам факт народження хлопчика в сім`ї музикантів визначив його долю.

Л.В. Бетховен. "Звучанье струн души" 

 

   

 

 

 

  

 

      Дитиною Людвіг навчався грі на клавесині, органі, скрипці, флейті.

      Першим  вчителем музики був батько, який мріяв зробити з нього другого Моцарта,  щоб концертами заробляти гроші для родини.

    Батько примушував 4 річного сина грати на інструментах по 6 годин, а інколи й ночами.

      Ані жорстокість, ані грубість батька не змогли  відвернути  хлопця від музики. Найбільше він  полюбляв  грати свої  власні твори, фантазувати за інструментом, імпровізувати. Дуже подобалось йому слухати орган на богослужіннях у храмі та як грають музики веселі танці й пісні на народних святах.

       З 12 років хлопчик пише свої власні  музичні твори.

J:\1607783598214.jpg 

  Послухайте   німецький  танець Бетховена. Нескладний  мотив  нагадує  інтонації  народного  характеру.    Виконується  у  бадьорому  темпі . Звертає  на  себе  увагу  акцентований  звук  у  першій  частині, який ,ніби  притоп,     надає  завзятості  і веселого   настрою.                                                                                                                                                                 ( Л. Бетховен .Танець. Виконання на  фортепіано ) 

Крестьянская тема у Брейгеля | Artrue  Декілька  пізніше  цей  танець  увійшов  у  цикл  « 12 німецких  танців  для  симфонічного  оркестру». Пропонуємо  послухати  його  і в  такому  варіанті.                                                                                                       (Твір  звучить  у запису)

 

 

 

 

    

 

                                     

                                            Пітер  Брейгель «Танець» 

       Як бачите, дитинство  Людвига не можна назвати щасливим. Його родина була небагатою, а врешті-решт, збідніла зовсім.

       З 14 років  він був вимушений залишити школу і працювати, допомагаючи рідні. 

     

          До ранніх творів Бетховена належить серія пісень. Серед них – «Бабак»

C:\Users\Гость\Downloads\1607957244977.jpg 

 

 

 

 

 

                                        

            Мелодія  пісні  сумна  й  одноманітна. Чому? Тому  що  герой  пісні  - бідний  хлопчик,  який  виступав  зі  своїм  дресированим  бабаком та  так  заробляв  на  життя. Мелодичні  фрази  постійно  повторюються,таким  чином  підкреслюючи  безвихідне  становище  хлопчика.                                                                                                      (Л.Бетховен «Бабак».Виконання  твору  на  фортепіано.)

Репродукция на холсте «Свобода ведущая народ» Эжен Делакруа купить в  интернет магазине         Щоб зрозуміти, якім був юний Бетховен, треба згадати, що він жив у часи, коли в Європі  відбувалися революційні події. Людвиг усім своїм палким серцем підтримував  ці ідеї.

 

   

 

 

 

                             

                                     

                                      Е.Делакруа «Свобода  на  барикадах»

        У підлітка сформувався гордий, незалежний, мужній характер. Він не терпів насилля,  свавілля багатих.               Одного разу, коли барчуки насміхалися з його небагатого вбрання, хлопець сказав  : «Коли я стану відомим композитором, ніхто не зверне уваги на мій одяг»

           Цікавим фактом є те, що протягом  свого життя композитор приділяв увагу обробкам різних народних  пісень. Поряд із німецькими, шотландськими,  ірландськими  є й українські.      

         Коли  Бетховен  жив  у  Відні, він  був  частим  гостем  на  музичних  вечорницях,  які    проводилися  у  посольстві  Росії. Це  був  своєрідний  музичний  острівець,  де  незмінний  успіх  мала  саме  українська  музика.  На  замовлення  посла  графа  Розумовського  Бетховеном  було  написано  декілька  творів з  використанням  мелодій  українських  народних  пісень.

C:\Users\Гость\Downloads\IMG-3c999a2d0a1e9f3d01dccd647d0e7562-V.jpg      (Л.Бетховен.  «Українська пісняі» Виконання на  фортепіано )  .)

 

    

   

 

 

 

 

 

 

       Людвиг  завжди вірив в себе , знав своє призначення і, починаючи з юнацького віку присвятив усе життя досягненню своєї мети.

        Він був  настільки неймовірно талановитим, що навіть втративши слух, продовжував створювати свої геніальні шедеври .

        Бетховен  залишив нащадкам більше 240 творів. Кожен з них має свою історію появи на світ.  Інколи вона непроста  і досить таємнича. Така історія одного з найвідоміших творів автора – фортепіанної п`єси «До Елізи».

        Через 40 років після смерті Бетховена дослідникам його творчості було знайдено листочок з нотними записами та надписом «До Елізи» . Хто ця таємнича Еліза? Це достеменно невідомо. Але п`єса живе своїм життям. Її з задоволенням  вивчають діти в музичних школах, вона полюбилася публіці

J:\1607783566676.jpg(Л.Бетховен  «До  Елізи». .Виконання  на  фортепіано)

 

 

 

 

 

 

      

 

 

      У грудні цього року людство відзначає  250-річчя  з дня народження    Людвига ван Бетховена – найвидатнішого  композитора усіх віків і народів.

      Це був справжній  боєць і Трибун! «Музика повинна висікати вогонь із грудей людини!» - ці слова  показують, які високі задачі ставив перед собою композитор.

Людвиг ван Бетховен и три его сонаты - новости культуры, статьи об истории  - газета «Обзор», новости Литвы        Він і сьогодні, говорячи словами Ромена Роллана , залишається «самим великим другом усіх, хто страждає і бореться!»

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Makashova Bpk
Додано
17 грудня 2020
Переглядів
173
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку