Проект розвитку лідерських здібностей та створення пришкільного оздоровчого центру "Співдружність"

Про матеріал

Даний проект має на меті пропаганду здорового способу життя, виховання групи лідерів, що впроваджуватимуть у повсякденне життя та розповсюджуватимуть серед однолітків дотримання норм здорової і відповідальної поведінки.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

розвитку лідерських здібностей та створення оздоровчого центру

 

 

 

 

Керівники проекту

Бабчук Ольга Анатоліївна – вчитель англійської мови, класний керівник 9 класу

Хелен Хейнріх – волонтер Корпусу Миру США

Мета проекту

Даний проект має на меті пропаганду здорового способу життя, виховання групи лідерів, що впроваджуватимуть у повсякденне життя та розповсюджуватимуть  серед однолітків дотримання норм здорової і відповідальної поведінки.

 

Завдання проекту

  • поліпшити  культурне і спортивне дозвілля дітей з метою  підвищення їх рухової активності ;
  • виховувати свідоме, ціннісне ставлення до власного здоровя як першочергової  умови формування та реалізації життєвих компетентностей;
  • опрацювати перелік методичної літератури  щодо вимог та рекомендацій  у галузі здоровязберігаючи технологій;
  • провести навчання учнівського колективу з метою отримання ними знань, умінь та навичок щодо збереження та покращення власного здоровя;
  • виховати групу лідерів, які пропагуватимуть здоровий спосіб життя серед однолітків та передаватимуть отримані знання та набутий досвід підростаючому поколінню;
  • залучити батьків до співпраці у заходах щодо профілактики негативних проявів у дитячому та молодіжному середовищі, формування культури здоровя у підростаючого покоління.

  Дії щодо реалізації проекту

  •  створення активної групи учнів-лідерів (анкетування);
  •  проведення тренінгових занять за напрямками:
    • «бути лідером»  (волонтер Корпусу Миру США в Україні Х.Хейнріх та вчитель англійської мови Бабчук О.А.)
    • «основи бухгалтерського обліку»  (вчитель математики Жушман Я.А.)
    • «дотримання т/б та медичний супровід під час роботи у фітнес-центрі»  (вчитель фізкультури Гончарук С.Г. та медична сестра школи Замятіна Н.П.)
  •  реконструкція та ремонт кімнати під фітнес-центр;
  •  створення хореографічного гуртка та навчання танцям;
  •  організація батьківського лекторію та проведення тренінгових   занять з батьками з даного питання;
  • придбання та встановлення тренажерів. Відкриття центру.

Стаття 3: «Здоров’я людини, як і її життя, особиста честь, гідність, недоторканність та безпека, визначено найвищою соціальною цінністю»

Конституція України

 

Здоров’я — це найвище благо, дароване людині природою. Без нього життя не може бути повноцінним  і щасливим. Здоровим потрібно бути з раннього дитинства, добре здоров’я дається Богом та батьками, але зберігати його мусить кожен сам. Не можна розраховувати на те, що можна залишитися здоровим, зовсім не докладаючи до цього ніяких зусиль. Здоров’я в усі часи вважалося найвищою цінністю, що є важливою складовою активного творчого життя, радості та благополуччя людини.

Тільки здорова, всебічно розвинена, освічена людина здатна бути справжнім творцем власної долі і долі своєї країни. Здоров’я людей належить до глобальних проблем, тобто таких, які мають життєво важливе значення для всього людства. Поняття «здоров’я» містить усі його види: фізичне, інтелектуальне, особистісне, соціальне, емоційне та духовне. Здоров’я — це не відсутність хвороб, а фізична, соціальна, психологічна гармонія людини, доброзичливі, спокійні стосунки з людьми, з природою, із собою

Турбота про здоров’я молодого покоління є одним з найважливіших завдань не тільки працівників охорони здоров’я, але й усіх, хто причетний до навчання і виховання дітей. Пріоритетним завданням для кожної особистості є вироблення відповідального ставлення до власного здоров’я та здоров’я оточуючих як до найвищих суспільних і національних цінностей, виховання здорового способу життя та культури поведінки.

Здорова дитина  — запорука здорової нації. Усі ми хочемо бачити дитину розумною, сильною, здоровою.  Для здоров’я потрібні чотири умови: фізичні навантаження, повноцінне харчування, загартування та час і вміння відпочивати. Безумовно, важливим чинником зміцнення здоров’я є гарний настрій, позитивні емоції

Проблема здоров’я — головна проблема, вирішення якої зумовлює факт подальшого розвитку нашої держави. Тому слід приділяти увагу усвідомленню молоддю цінностей здоров’я, розуміння визначної ролі здорового способу життя та формування індивідуальної поведінки на цих засадах.

Діяльність загальноосвітнього закладу зі збереження та зміцнення здоров'я учнів лише тоді може вважатися повноцінною та ефективною, якщо в повній мірі, професійно та ефективно в єдиній системі реалізуються здоров'язберігаючі та здоров’яформуючі технології.

Для досягнення мети здоров’язберігаючих освітніх технологій застосовуються такі групи засобів:

·  рухової спрямованості (фізичні вправи, фізкультхвилинки, динамічні перерви, лікувальна фізкультура, рухливі ігри та ін.);

·  оздоровчі сили природи (сонячні та повітряні ванни, водні процедури, фітотерапія, інгаляція, вітамінотерапія та ін.);

·  гігієнічні (виконання санітарно-гігієнічних вимог; особиста та загальна гігієна, дотримання режиму дня та режиму рухової активності, режиму харчування та сну та ін.).

Систематичний вплив на організм та психіку учнів може бути успішним лише за умови доцільного використання методів здоров’язберігаючого впливу, а саме сукупність шляхів, засобів досягнення мети, вирішення завдань. Одним із засобів досягнення поставленої мети у педагогіці оздоровлення ми вважаємо створення даного проекту, здійснення якого стало можливим в результаті плідної співпраці волонтера Корпусу Миру США в Україні Хелен Хейнріх (фінансова підтримка уряду Сполучених Штатів) та педагогічного колективу Бандурівської ЗШ І-ІІІ ст. на чолі з директором школи Бобко А.М.

DSCN1008.JPG

 

І. Даний проект має статус довготривалого, адже розрахований на те , що спеціально навчена група учнів-лідерів розповсюджуватимуть та пропагуватимуть ідею ціннісного ставлення до власного здоров’я та  передаватимуть отримані знання підростаючому поколінню. Одже, на початковому етапі реалізації проекту було проведено анкетування серед учнів 8-11 класів по виявленню лідерських якостей.

 

Анкета «Діагностика лідерських здібностей»

Мета :здійснити самоаналіз лідерських здібностей учнів.

1. Дружба для вас:

а) співпраця; б) підтримка; в) альтруїзм.

2.  Справжній художник (артист) має насамперед володіти:

а) талантом; б) рішучістю; в) підготовкою.

3.  На вечірці ви найчастіше почуваєтеся:

а) півником; б) куркою; в) курчам.

4.  Якби ви були геометричною фігурою, то:

а) циліндром; б) сферою; в) кубом.

5.  Коли вам подобається дівчина (хлопець), ви:

а) робите перший крок; б) чекаєте, поки він (вона) зробить перший крок; в) робите дрібні кроки.

6.  Ви зіткнулися з несподіванкою і:

а) гальмуєте; б) додаєте швидкості; в) нічого не змінюєте.

7. Якщо вам доводиться виступати перед аудиторією, ви від­
чуваєте, що:

а) вас слухають; б) критикують; в) бентежитеся.

8.  В експедицію краще брати товаришів:

а) міцних; б) розумних; в) досвідчених.

9.  Попелюшка була:

а) нещасною дівчинкою; б) хитрункою - кар'єристкою; в) буркункою.

10.  Як би ви визначили своє життя:

а) партія в шахи; б) матч з боксу; в) гра в покер. 

Оцінка результатів відповідей 

  1. а—3, б —2, в—1
  2. а—3, б —2, в—1
  3. а—3, б —2, в—1
  4. а—1, б —3, в—2
  5. а—3, б —2, в—1
  6. а—3, б —2, в—1
  7. а—3, б —2, в—1
  8. а—3, б —2, в—1
  9. а—1, б —3, в—2

10.а—2, б —1, в—З

 Інтерпретація

16 болів і менше. Ви — «рядовий». Ви занадто поважаєте ін­ших і ототожнюєте свої слабкості зі слабкостями ближніх, а тому не здатні командувати і конкурувати, адже для цього необхідно вміти «поглинати й перетравлювати» чужі труднощі. Якщо і без лідерства ви почуваєтеся прекрасно, залишайтеся трохи осторонь подій. По суті, це не так вже й погано — так спокійніше.

1723 бали. Ви — «офіцер». Це досить неприємне стано­вище — між молотом і кувалдою. Ви з труднощами приймаєте рішення, трошки керівник і трошки підлеглий. Вам важко домагатися великого визнання, ваші аргументи занадто раціональні й грунтуються тільки на власному досвіді.

24 бали і більше. Ви — «капітан». З дитячих років ви завжди в числі перших. З віком ваш вплив на людей міцнів і особливо виявлявся у тяжкі хвилини. Якщо ви честолюбні і не боїтеся роботи, це може вас підняти дуже високо.

 

В анкетуванні прийняло участь 25 добровольців та в результаті обробки даних було обрано 7 найкращих, які і стали «ядром» проекту. Це:

Орел Лілія – 8 клас                            Замишляк Галина – 9 клас

Євгенюк Аліна – 8 клас                      Бадика Тетяна – 10 клас

Москаленко Аліса – 8 клас                 Плаксій Микола – 10 клас

Рябов Юрій – 9 клас

Рисунок13.jpg

ІІ. Протягом трьох місяців новостворена група лідерів працювала над вдосконаленням власних лідерських здібностей. Загалом під керівництвом волонтера міс Хелен Хейнріх та вчителя англійської мови Бабчук О.А. було проведено близько 12 занять, які мали форму тренінгів і проводились з використанням інтерактивних методів та технічних засобів навчання.

 

Завдання тренінгів:

  • поглиблення знання учнями самих себе, своїх психологічних особливостей, усвідомлення своїх дій і думок, зміцнення позитивних якостей особистості, набуття навичок адекватної поведінки у певних соціальних ситуаціях;
  • відпрацювання організаторських та комунікативних здібностей, що характеризують особу лідера групи;
  • формування стратегії дій лідерів з перенесення здобутих знань і навичок на актив та весь колектив класу.

 

Заняття № 1-2  „Лідер і лідерство”

„Привітання-знайомство” 

Учасники по черзі називають своє ім'я або псевдонім та пові­домляють деяку інформацію про себе (вік, клас, успішність, свої захоплення тощо). На основі цього кожен за 10 хв оформляє свою «візитну картку».

Розповідь ведучого про мету занять, завдання, можливості, укладання групового контракту (не запізнюватися, не пропуска­ти заняття, дотримуватися правил роботи групи тощо). Потім на заздалегідь підготовлений великий ватман клеяться «візитки» і разом з усіма оформляється «Візитівка». Кожен учасник клеїть свою картку самостійно.

Визначення запитів та очікувань учасників тренінгу. Учас­ники по черзі відповідають на запитання:

— Що ви очікуєте від занять?

— Що ви очікуєте від групи?

Вироблення правил роботи групи 

Ведучий зачитує «Правила роботи групи», Усі обговорення і дії відбуваються за принципом «тут і зараз»; учасники відкрито висловлюють свої думки, проявляють почуття; члени групи гово­рять від свого імені «Я гадаю..», «Мені здається...»; в дискусії учасники звертаються до конкретної людини; вони не оцінюють один одного, а описують те, що відбувається, вносять свої про­позиції і доповнення.

Інформаційні повідомлення «Стилі лідерства» 

Учням дається завдання підготувати повідомлення про стилі лідерства.

Стиль лідерства — сукупність соціально-психологічних при­йомів і засобів, які застосовує керівник чи лідер з метою впливу на залежних від нього людей.

Авторитарний стиль характеризується вираженою владою лідера, директивністю його дій, самостійністю у прийнятті рі­шень, систематичним контролем за діями залежних осіб. Авто­ритарний лідер зазвичай не дозволяє іншим втручатися в керів­ництво, піддавати сумніву, оспорювати прийняті ним рішення. Він чітко розмежовує свої права та обов'язки підлеглих, обмежує дії останніх тільки виконавчими функціями.

Демократичний стиль відрізняється від авторитарного тим, що лідер постійно цікавиться думкою залежних від нього людей, радиться з ними, запрошує до прийняття рішень, до співпраці у керівництві колективом» чітко не розмежовує власні обов'язки і права залежних людей. Частину своїх повноважень він передає іншим членам колективу і» своєю чергою, бере на себе частину їхніх обов'язків, якщо в цьому є потреба. Демократичний лідер активно підтримує ініціативу, постійно турбується про ство­рення і підтримання в колективі хороших стосунків з іншими людьми.

Ліберальний стиль — це така форма поведінки лідера, за якої він фактично відходить від своїх функцій керівника і поводиться в колективі так, ніби він не лідер, а один із членів колективу. Цю форму поведінки можна назвати лідерством лише умовно.

Спочатку вважалося, що демократичний стиль лідерства є найкращим. Однак непоодинокими є випадки, коли ефек­тивнішими виявлялися авторитарний і навіть ліберальний стилі лідерства. Зараз же вважають, що жоден з них не можна назвати ні найкращим, ні найгіршим. Ефективність різних стилів залежить від індивідуальних рис лідера, поставленого завдання, рівня розвитку колективу і ситуації, що склалася в ньому.

Зворотний зв'язок. Учасники заняття (зокрема, і ведучий) висловлюють свої почуття, які виникали в них під час першої зустрічі, висловлюють побажання щодо проведення наступних занять. 

 

Заняття № 3-4 „Основи лідерства”

Мозковий штурм «Лідер — це...»

Учні працюють над продовженням речення «Лідер— це...». Висловлюють свої думки, яким має бути сучасний лідер. Ведучий доповнює наприкінці роботи їхні висловлювання визначеннями з на­укової та публіцистичної літератури, які вивішуються на стінах.

Вправа «Емблема лідерства»

Учні отримують завдання символічно зобразити власну «Ем­блему лідерства» на малюнку (своє бачення лідерства). Потім кожен захищає свою емблему, пояснює, чому саме такі емблеми включено в зображення. За бажання можна придумати і девіз.

Методика  „Аукціон” 

Перед початком кожному з учасників ведучий роздає по 10 же­тонів і повідомляє, що їх можна обміняти на той чи інший лот. Максимальна кількість лотів — 10, але в них може бути різна вартість, тобто будуть лоти, ціна яких вища, ніж один жетон. Якщо учасник використає всі жетони, він уже нічого не зможе купити. В одному лоті на продаж одночасно виставляються дві цінності* Учасник може вибрати одну з них або нічого не купити. Назву того, що він готовий купити, він пише на жетоні й відкла­дає як використаний. Свій вибір треба робити швидко. Перехід до наступного лота означає, що попередній знято з торгів. Піс­ля того як ведучий пояснив правила, називаються пари лотів, виставлених на продаж. Асистенти з числа учасників стежать за ходом гри.

Можна роздати кожному не окремі жетони, а аркуш паперу, на якому позначені 10 кружечків жетонів. Купуючи щось, учас­ник помічає на жетоні, що він придбав. У процесі гри жетонів стає дедалі менше.

Після закінчення «Аукціону» доцільно дати учасникам змогу висловити свої почуття, думки, асоціації, пов'язані з покупками, запитати, чи були у них сумніви щодо правильності вибору.

У заключному коментарі ведучий звертає увагу на те, що си­туації вибору життєвих цінностей досить різноманітні й часом є дуже складними. Для будь-якої людини, зокрема й Лідера, надзвичайно важливо навчитися робити вибір і нести за нього відповідальність. 

Перелік лотів

1. Хороша квартира або будинок

(1 жетон)

Новий спортивний автомобіль

(1 жетон)

2. Відпочинок у будь-якому ку­точку планети протягом одного місяця з найкращим другом

 

(2 жетони)

Наступний щабель в успішній кар'єрі

 

 

(2 жетони)

3. Стрімка політична кар'єра (2)

Можливість постійного само­вдосконалення (2)

4. Хороша сім'я (2)

Підприємство, що приносить високі прибутки (2)

5. Здорова совість (3)

Світова слава (3)

6. Чиста совість (2)

Успіх будь-якою ціною (2)

7. Матеріальне благополуччя (1)

Повага і визнання соратників та послідовників (1)

8. Керувати і розпоряджатися (2).

Працювати в команді однодумців (3)

9. Стрівша кар'єра завдяки ви­падку (2)

Поступове сходження до успіху шляхом постійного самовдосконалення (2)

10.Додаткові роки життя (3)

Безболісна смерть, коли настане час (2)

  

 

Заняття № 5  „Основи лідерства”

Методика «Імена по батькові»

Мета: підготувати учасників до методики «Історичні пор­трети»» визначити їхній загальний рівень ерудиції і сприяти розширенню світогляду.

Ведучий швидко зачитує перелік імен та по батькові відомих людей різних епох і країн. Учасники мають якомога швидше вгадати прізвище персонажу. 

Список

  1. Тарас Григорович (Шевченко).
  2. Вольфганг Амадей (Моцарт).
  3. Володимир Ілліч (Ленін).
  4. Алла Борисівна (Пугачова).
  5. Леонід Макарович (Кравчук).
  6. Едуард Амвросійович (Шеварднадзе).
  7. Антон Павлович (Чехов).
  8. Володимир Володимирович (Путін).
  9. Віктор Робертович (Цой).
  10. Фелікс Едмундович (Дзержинський)
  11. Олександр Сергійович (Пушкін).
  12. Лариса  Петрівна (Косач).
  13. Іван Якович (Франко).
  14. Віктор Андрійович (Ющенко).
  15. Дмитро Ілліч (Менделєєв).

Методика «Історичні портрети» 

Мета: на підставі аналізу біографій відомих особистостей визначити їхні основні лідерські риси.

Матеріали: ксерокопії коротких біографій відомих політич­них та громадських діячів минулого і сучасності.

Учасники об'єднуються у групи, кожній з яких пропонуєть­ся ознайомитися з біографією одного історичного діяча і про­аналізувати, які якості допомогли йому стати лідером. Групи не знають, чиї портрети розглядають їхні опоненти. Кожна трупа записує виокремлені якості на аркуші паперу і презентує лідера, після чого інші учасники намагаються відгадати, хто був героєм біографічного нарису.

Після презентації результатів роботи ведучий у своїх комен­тарях порівнює риси, властиві різним лідерам, і звертає увагу на те, що вирізняє того чи іншого героя* Доречно зупинитися на тому» чим лідери минулого схожі на лідерів сучасного і май-бутнього. Лідеру важливо вміти приймати рішення у різних ситуаціях, що вимагає вміння робити вибір і брати за нього відповідальність.

Після виконання завдання учасникам роздаються робочі ма­теріали «Риси лідера» (пам'ятка). 

Пам'ятка «Риси лідера» 

  • Вольовий, здатний переборювати перепони на шляху домети;
  • наполегливий, вміє розумно ризикувати;
  • ініціативний, хоче працювати без дріб'язкової опіки;
  • психічно врівноважений;
  • добре пристосовується до нових умов і вимог;

самокритичний, тверезо оцінює не лише успіхи, а й невдачі;

  • вимогливий до себе та інших;
  • критичний, здатний бачити у привабливих ситуаціях слаб­кі боки;
  • надійний, тримає слово, на нього можна покластися;
  • витривалий, може працювати в умовах інтенсивних навантажень;
  • оптимістичний, ставиться до труднощів як до переборних перешкод;
  • здатний міняти стиль поведінки, може і вимагати, і підбадьорити.

 

Пам'ятки залишаються в учасників, обговорюються.

 

 

Заняття № 6 „Лідер у тобі”

Гра-розминка «Хто я?» 

Гра, що дозволяє презентувати себе як особистість, свої індивідуальні особливості. Учні записують на папірцях 10 відповідей на запитання: «Хто я?». Потім за бажання зачитують власні характеристики. 

Вправа «Асоціативний ланцюжок» 

Учні разом із ведучим сідають у коло і називають асоціації, які викликає людина, що сидить праворуч. Наприклад, «Оленко, якби ти була книжкою, то «Українською літературою»; «Богда­не, якби ти був автомобілем, то сріблястим «Опелем» і т. д. По закінченні вправи кожен висловлює і обґрунтовує свою згоду-незгоду з озвученим порівнянням. 

Взаємна характеристика «Дзеркало» 

Взаємна характеристика проводиться у письмовій формі й має за мету продемонструвати учням їхні переваги і вади, побачені очима інших. Для цього кожному дається заготовка — аркуш, поділений навпіл. Одна частина — «Похвальна грамота», дру­га — «Аркуш порад». Кожен учень унизу записує своє прізвище, ім'я або псевдонім, за яким він працює в групі. Ведучий збирає аркуші й роздає їх у довільному порядку* Кожному дістається листок з іменем іншого члена групи. 

Інструкція. Ви тримаєте папірець, підписаний вашим това­ришем. У «Похвальній грамоті» напишіть ті риси лідера, заякі слід було б його відзначити, а в «Аркуші порад» — у тактовній формі пораду, яку можна дати щодо вад його характеру. Заува­ження не повинні стосуватися зовнішності чи якихось особистих проблем. По закінченні роботи загортаєте свій запис і передаєте сусідові праворуч. Аркуш має обійти все коло і повернутися до вас. Наприкінці вправи за бажання учасників характеристики зачитуються. Хто не готовий до того, щоб «колективний портрет» зачитувався вголос, отримує його особисто. 

 

 

Заняття № 7 „Лідер у тобі”

Гра - розминка «Оратор» 

Мета: розвинути навички володіння аудиторією і збага­тити словниковий запас. Ведучий пропонує заготовлені на папірцях теми кожному учасникові, наприклад: «Дружба»,  «Конфлікт», «Наш клас», «Батьки і діти» тощо. Учні по черзі витягують теми і протягом 1 хв. без підготовки розвивають їх. По закінченні відбувається обговорення: чи легко було гово­рити експромтом і чому; чиї промови були переконливішими, зрозумілішими; для чого лідеру потрібно швидко і правильно орієнтуватися в ситуаціях і добирати правильно слова.

Ділова гра «Лідер» 

Учасники отримують завдання придумати і презентувати уявний фантастичний чи реальний проект будь-чого: житлово­го будинку під водою, конкурсу моделей у місті, реорганізації гімназійної їдальні тощо. Для цього залежно від кількості учас­ників створюється кілька підгруп. Обирається журі — Міжна­родний конгрес зі вкладання благодійних грошей. Члени журі отримують символічні купюри у 1000 доларів США. На розроб­ку проектів дається 20 хв. Після захисту кожен член журі віддає свої гроші тому, чий проект був найбільш переконливим.

Вимоги до промовців: час — 3 хв, задіяти переконливі жести, міміку, аргументацію, позитивні емоції тощо. Оцінюється не так зміст промов, як їхнє оформлення (вміння переконувати).

 

 

Заняття № 8 „Лідери — одноліткам”

Розгляд проблемних ситуацій 

Учасникам пропонується для розгляду низка проблемних ситуацій із повсякденного життя. Учні аналізують їх, вислов­люють власне бачення ситуації, шляхи виходу з неї, пропонують стратегію дій лідера у таких умовах. 

Ситуація 1

У клас прийшла молода вчителька. Частина учнів поводяться зухвало і намагаються зірвати урок. Які ваші дії?

Ситуація 2

Дехто з вашого оточення спробував курити, і йому це сподо­балося. Він продовжує далі. Які ваші дії?

Ситуація З

Ви отримали незадовільну оцінку за диктант, і однокласники почали сміятися з цього. Які ваші дії?

Ситуація 4

Один з ваших однокласників поширює плітки про вас. Ви...

Ситуація 5

Клас іде на екскурсію. Ваш товариш підходить і каже: «Давай краще сходимо до мене додому пограємося за комп'ютером». Які ваші дії?

Після розбору ситуацій обговорюється тема: «Формальний і неформальний лідер». 

Вправа «Паркан ідей» 

Призначена для розробки пропозицій щодо можливих сфер застосування лідерських здібностей у повсякденному житті та навчанні. 

Інструкція. Вам пропонуються кольорові папірці, на яких треба написати де можна застосувати ваші лідерські здібності. У яких сферах ви хотіли б їх проявити. Наприклад, це може бути організація якогось свята» акції, проведення виховної години замість класного керівника чи разом із ним, видання інформа­ційного бюлетеня на актуальну тематику в гімназії тощо. Про­позиції клеяться на «Паркан ідей», озвучуються і передаються в Раду гімназистів. 

 

 

Заняття № 9 „Лідери — одноліткам”

Театралізована гра «Турнір предметів» 

Учасникам за тиждень до заняття дається завдання проду­мати і підготувати 5-хвилинну презентацію групами у складі по 2 учнів шкільного предмета, який вивчається за програмою. Наголосити на значенні предмета, його життєвій корисності, перевагах над іншими, придумати емблему і девіз, представити найвідоміших людей з цієї галузі в особах, у сценках тощо. Ве­дучий обирає собі двох асистентів і разом з ними визначає групу - пе-реможницю.   

 

 

Заняття № 10  „Лідер майбутнього”

Міні-твір «Яким я буду через 20 років» 

Учасники  отримують  завдання за 10 хв.  написати міні-твір. 

Інструкція. Уявіть собі, що члени школи «Лідер» у ниніш­ньому складі зібралися на ювілейну зустріч через 20 років. На­пишіть, ким ви стали, чого в житті домоглися, яких висот досягли, яку професію здобули, опишіть посаду, яку обіймаєте, ваш сімейний стан і фінансове становище. Що посприяло вам у житті. 

По закінченні роботи твори зачитуються і коментуються. 

Вправа «Кодекс поведінки лідера» 

Учні отримують заздалегідь заготовлені «Кодекси поведінки лідера». Не дивлячись у готовий текст» вони повинні самостійно скласти кожен свій «Кодекс» із семи пунктів. Після закінчен­ня роботи зачитують свої думки» обговорюють їх. Потім один з учасників зачитує заготовлений текст.

 Кодекс поведінки лідера

  1. Діяти і доводити справу до кінця.
  2. Пропонувати зміни, аргументуючи їх.
  3. Зосереджуватися на результатах, не наголошувати на своїх заслугах.
  4. Школи не відступати перед складними завданнями.
  5. Постійно спілкуватися, надихаючи, впливаючи, за потреби критикуючи.
  6. Вміти слухати інших.
  7. Не ображати молодших і слабших. 

Вправа «Баласт» 

По колу пускається аркуш паперу з назвою «Баласт». Кожен учасник має можливість записати по одній рясі особистості, що є неприйнятними для лідера. Наприкінці «Баласт» урочисто викидається у смітник.

 

 

 

2). Активне функціонування фітнес-центру передбачає певні фінансові витрати (заміна лампочок, батарейок, миючі засоби, ремонт тренажерів тощо). Постає питання «Де брати гроші?», «Як правильно їх використати?». З метою вирішення цієї проблеми вчителем математики Жушман Яною Анатоліївною для групи лідерів було організовано і проведено урок з основ бухгалтерського обліку.

Фото0037.jpg

 

Тема.  Фінансовий  урок.

Мета: навчити групу  лідерів  правильно  використовувати наявні  кошти.

 

Хід  уроку:

Шановні  учні! Сьогодні  ми  з   Вами  навчимося правильно використовувати  кошти. А  для  того, щоб  їх  використати  нам  потрібно  спочатку їх  мати.  Насамперед потрібно  зібрати  батьківський комітет для  проведення  бесіди  та  залучення  батьків  до  співпраці ; провести  бесіду  з громадськістю;  спонсорами.

    Отже  наш бюджет буде  складатися  з  таких  надходжень:

 

 

 

                                                     Бюджет

 

 

 

 

 

Зараз  ми  з  вами  проведемо  ділову  гру  «Як  використати  свої  гроші».

Інструкції щодо  проведення  гри

І. Об’єднайтеся  у  групи   по 3-4 учні.

ІІ. Ознайомтеся  з  ігровими  ситуаціями.

ІІІ. Розгляньте картку з  переліком товарів і  послуг  та їх  вартістю,  зробіть свій  вибір.

ІV. Складіть звіт. 

Ігрові ситуації

І група . 

 Уявіть, що у  вас  є 500 грн.  Які  товари  або  послуги  ви  придбаєте  за  ці  гроші ? Свій  вибір обґрунтуйте.

ІІ група. Уявіть, що у  вас є 10000 грн. Які  товари  або  послуги  ви  придбаєте  за  ці  гроші ? Свій  вибір обґрунтуйте.

ІІІ група. Уявіть, що у  вас  є 5000 грн.  Які  товари  або  послуги  ви  придбаєте  за  ці  гроші ? Свій  вибір обґрунтуйте.

ІV  група. Уявіть, що у  вас  є 500 грн.  Які  товари  або  послуги  ви  придбаєте  за  ці  гроші ? Свій  вибір обґрунтуйте.

 

Товари  й  послуги  та їх вартість

 

Товари  й послуги

Вартість грн.

Кількість  та  вартість товарів

1

Морозиво

3,00

 

2

Кока-кола

4,50

 

3

Квиток на  концерт  Діми  Білана

70,00

 

4

Книжка «Пригоди  Гаррі  Поттера»

25,00

 

5

Комп’ютерна  гра

20,00

 

6

Скейт-борд

250,00

 

7

Відеопідручник  з  історії України

35,00

 

8

Роликві ковзани

350,00

 

9

Квиток  на атракціони

4,00

 

10

Путівки на  канікули до м. Праги (Чехія)

2750,00

 

11

Спортивний  рюкзак

100,00

 

12

Калькулятор

5,00

 

13

Велосипед

1200,00

 

14

Спорядження  для дайвінгу

120,00

 

15

Мобільний  телефон

1500,00

 

 

Час  роботи : 5-8 хв.

   Після  витрати  коштів на товари та послуги  ви маєте  задокументувати  свої витрати.  Це можуть  бути  товарні чеки,  які зберігаються  у голови  батьківського комітету. 

    Якщо ви  використали  не  всю  суму, отже на балансі  вашого  бюджету має  залишитися  ще  певна  кількість коштів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3). Фітнес як система зміцнення здоров’я. Техніка безпеки під час занять.

Звідки слово “фітнес”?  

Слово «фітнес» - має досить широке тлумачення і є іноземним аналогом для малих визначень як бадьорий, пристосований, здоровий. Найближче за значенням йому відповідає «підготовлений».

Загальний фітнес можна визначити як ступінь збалансований фізичного, психічного, соціального станів без зайвого фізичного психічного напруження в стані  гармонії з навколишнім середовищем.

   Офіційно цей термін народився в США близько 30 років тому, хоча тренувальні програми сформувались ще під час другої світової війни. До кінця 80 років минулого століття фітнес потрапив і до СССР.

На сьогодні фітнес існує як вид спорту в межах сучасного бодібілдингу, чималим успіхом користуються різні змагання з фітнесу. Фітнес – це ціла система вдосконалювання   людини.

  У результаті недостатньої рухової активності в організмі людини порушуються певні нервово-рефлекторні зв’язки, тому цей процес призводить до регулярних зборів у діяльності серцево-судинної й інших систем. Основний оздоровчий ефект фітнес-тренування пов'язаний з підвищенням функціональних можливостей серцево-судинної системи. У результаті систематичних занять відбуваються певні зміни в системі дихання, що забезпечують збільшення споживання організмом кисню.

   Існують деякі протипоказання для фітнес-тренувань і підвищення температури тіла, переломи кінцівок, сколіоз, цукровий діабет, артеріальна гіпертонія.

   Будь-яка фізична вправа або комплекс тренувань, кінцевою метою якого є досягнення певного рівня здоров’я належить до фітнесу. Саме  тому існує безліч різноманітних програм в яких  використовується  різноманітне знаряддя види музики, що  є  складовою  частиною  фітнесу.

    Колове тренування з використанням тренажерів. Запропоновані вправи   можуть застосуватись під час роботи з  старшокласниками. Перший урок присвячується вивченню вправ і правил користування тренажерами. Потім  учні виготовляють за зразком картки обліку виконання  вправ перед  виконанням першої  вправи учні підраховують пульс за 15 с.

 

Вправи на кожній станції повторяються, задану кількість разів протягом 25-30с. Після чого надається відпочинок протягом 10с. під час якого учні переходять до наступної станції. Після виконання останньої вправи учні знову підраховують пульс протягом 15с. учням у яких він перевищує 180 удар. за хв. на наступних заняттях пропонується зменшити навантаження.

Але заняття фізкультурою у фітнес-центрі тільки тоді можуть принести фізичне та моральне задоволення, якщо усі учасники процесу чітко дотримуватимуться правил з техніки безпеки. Отже, під час даного тренінгу було оговорено та створено памятку безпечної поведінки.

До занять гімнастикою та на тренажерах допускаються вихованці, які пройшли медогляд та інструктаж з техніки безпеки.

    

- Можливість отримання травм під час виконання вправ:

  • на несправних приладах та тренажерах;
  • без застосування гімнастичних матів;
  • на забруднених спортивних приладах, а також під час виконання вправ на приладах із вологими долонями.

 

 - Вимоги безпеки до початку занять:

  • спортивне взуття має бути з неслизькою підошвою;
  • перевірити надійність кріплення стопорних гвинтів на тренажерах;
  • у необхідних місцях приготувати гімнастичні мати. Поверхня матів повинна бути рівною;
  • провести обовязкову розминку до начала роботи на тренажерах.

- Під час проведення занять:

  • не виконувати вправ на приладах без дозволу керівника гуртка або його помічника
  • не стояти близько до учня, який виконує вправу на приладі;
  • не виконувати вправи з вологими долонями;
  • підчас виконання вправ поточним методом слідкувати за оптимальністю інтервалів між учнями (з метою запобігання зіткнень).

   - Дії у разі непередбачених обставин

  • у разі появи у вихованця больових відчуттів у суглобах рук, почервоніння або потертості шкіри і поганого самопочуття – припинити заняття і сповістити про це керівника гуртка;
  • у разі виникнення пожежі у спортзалі негайно припинити заняття і вивести вихованців із залу, сповістити про пожежу адміністрацію і відповідальні органи, а самому керівнику гуртка безпосередньо почати ліквідацію пожежі;
  • якщо учень отримав травму, треба негайно надати йому першу медичну допомогу, сповістити про нещасний випадок адміністрацію навчального закладу і батьків, і, у разі необхідності, відвезти потерпілого до лікарні.

- Вимоги безпеки після закінчення занять

  • прибрати спортивний інвентар у місця його зберігання;
  • протерти мати вологою ганчіркою;
  • ретельно вимити руки і обличчя з милом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Для облаштування фітнес-центру було обрано кімнату №32 (колишній кабінет географії), яка потребувала ретельної реконструкції та ремонту. Розпочали із заміни вікон на енергозберігаючі, корекції стін та кріплення дзеркал та поручнів.

Рисунок6.jpg

Рисунок3.jpg

Наступним етапом стала поклейка шпалер та фарбування підлоги

Рисунок4.jpg

Рисунок5.jpg

 

 

Рисунок7.jpg

 

А завершальним етапом стала заміна дверей

D:\робочий стіл\Всі документи Н.І\Фотоапарат\Серпень 2012 вікна, тренажерний зал\101NIKON\DSCN3202.JPG

V. Створення хореографічного гуртка.

Духовне багатство людини, його інтелектуальна і фізична краса грунтуються на здоровому і гармонійно розвиненому організмі людини. Для багатогранного розвитку особистості необхідно використовувати всі засоби виховання і, перш за все хореографічне мистецтво. Для цього важливе створення і реалізація комплексної програми фізичного та естетичного виховання дітей, заснованої на вивченні хореографії у системі додаткової освіти.

Безсумнівно, в процесі занять хореографією відбувається гармонійний фізичний розвиток дітей. Діти, які займаються танцями, на відміну від своїх однолітків, отримують достатнє рухове навантаження. У результаті тривалих занять хореографією інтенсивно розвивається багато фізичних якостей: збільшується рухливість в суглобах, гнучкість, сила м'язів, витривалість. Таким чином заняття хореографією суттєво впливають на фізичний розвиток дитини. Хореографія не лише сприяє розвиткові емоційного відчуття у дітей і підлітків краси реального світу, але й зміцненню здоров’я, формує поставу, розвиває увагу, пам’ять, позитивно впливає на загальний фізичний стан, а також позитивно впливає на духовне удосконалення. Саме це, а також наявність спеціально облаштованої кімнати (деревяна підлога, дзеркала, поручні) спонукало створити танцювальний гурток при школі.

Рисунок15.jpg

D:\Фото  ФОТОАПАРАТ\МАЙДАНС І, ПАРЛАМЕНТ І т.д\Майданс І і спорт уроки геогр і\DSCN1289.JPG

 

D:\Співдружність\фото\DSCN2268.JPGV.

Залучення батьків.

Здоровя дітей це загальна справа. Більш того, вона обумовлена загальним станом країни. Тому проблему здоровя дітей потрібно розвязувати комплексно та усім разом. Навряд чи можна знайти батьків, які не хочуть, щоб їхні діти зростали здоровими. Поява фітнес-центру дала змогу батькам прилучитись до кропіткої роботи виховання здорових дітей. Під час спільних занять спортом не тільки покращується фізичний стан обох сторін, а й виникає сприятлива психологічна атмосфера, формуються добрі, дружні стосунки, довіра та взаєморозуміння, можливість знайти підтримку та допомогу близької людини, спільно провести вільний час. Саме з цією метою до роботи фітнес-ценру було залучено найбільш активних батьків, з якими було проведено ряд тренінгів з правил користування тренажерами, техніки безпеки під час занять.

D:\робочий стіл\Всі документи Н.І\Фотоапарат\Київ, Капличка, ост дзв,лідер\101NIKON\DSCN1920.JPG

D:\Співдружність\фото\DSCN1376.JPG

VІ. Встановлення тренажерів. Відкриття центру.

Довгоочікуваними для усіх учасників проекту були купівля тренажерів, їх доставка з м.Одеси та встановлення у приміщенні центру. Тому день, коли це сталося, був справжнім святом, адже це означало, що відкриття фітнес-центру незабаром. Відкриття приурочили Дню Перемоги. На цю урочисту подію були запрошені начальник відділу освіти Романюк Т.Б. та голова фермерського господарства «Лан» Опаленко А.Я.

 

Рисунок8.jpg

Рисунок10.jpg

Висновки

Одже, робота по втіленню в життя даного проекту виявилась процесом клопітким та довготривалим. Але результати роботи очевидні. Насамперед, активно діє група лідерів з чітко зформованим свідомим ставленням до власного здоровя та мотивацією на здоровий спосіб життя, до яких прислухаються однолітки . По-друге, при школі відкритий оздоровчий центр «Співдружність», де усі бажаючи можуть займатися спортом у свій вільний час, а також де працюють вихованці танцювального гуртка «Струмочок». По-третє,  спостерігається позитивна тенденція у залученні батьків до співпраці з педагогічним колективом та власними дітьми, що сприяє кращому розумінню одне одного. Таким чином, мета проекту по впровадженню здоровязберігаючих технологій була повністю досягнута і залишається пріоритетною в подальшій роботі оздоровчого центру.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Бабчук Ольга
Додано
12 квітня 2018
Переглядів
1495
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку