Проєкт “Щастя у дрібницях” Леся Українка Лелія»

Про матеріал
Закріпити знання учнів про життя та творчість Лесі Українки. Розвивати зв’язне мовлення та інтерес до казок. Привити любов дітей до природи, навколишнього середовища. Виховати любов до прекрасного. Навчити цінувати працю оточуючих.
Перегляд файлу

Проєкт “Щастя у дрібницях”

Леся Українка Лелія»

Мета: Закріпити знання учнів про життя та творчість Лесі Українки. Розвивати зв’язне мовлення та інтерес до казок. Привити  любов дітей до природи, навколишнього середовища. Виховати  любов до прекрасного. Навчити цінувати працю оточуючих.

Очікувані результати: бажання читати казки і фантазувати, любов до природи (берегти її, не смітити, не псувати навколишню красу), повага до людей, розуміння, що щастя може бути в дрібничках.

Ключове питання: Що для мене щастя?

Тематичні питання:

  1. Родина Лесі Українки.
  2. Казка – світ дитинства.

3. Для щастя треба небагато

4. Природа- прекрасний фантастичний світ.

Методичні рекомендації. взаємодія з іншими особами в усній формі, сприймання й використання інформації для досягнення життєвих цілей у різних комунікативних ситуаціях, висловлювання думок, почуттів і ставлень. Аналіз та порівняння фрагментів  казки з сучасністю. Робота з словниками. Узагальнення знань з життєвого шляху Лесі Українки. Порівняння себе з героями казки.

Для  проєктування  доцільно  відвести  урок,  організувати  роботу  учнів  у  чотирьох групах. Рекомендована форма презентації (захисту) проєктів: презентації, лепбуки.

Операційна карта з розробки тематичного питання

Родина Лесі Українки.

Леся Українка (із інтернет- джерел)- українська письменниця, перекладачка, фольклористка та культурна діячка. Входить до переліку найвідоміших жінок давньої та сучасної України.

Родина та родинні цінності:

Родина (великий академічний словник) - група людей, що складається з чоловіка, жінки, дітей та інших близьких родичів, які живуть разом; сім'я.

  1. Лариса Петрівна Косач народилась 25 лютого 1871 року в місті Новоград-Волинському (тепер Житомирської області) в інтелігентній, «літературній» родині.
  2. Мати, Ольга Петрівна Драгоманова-Косач, — письменниця, яка творила під псевдонімом Олена Пчілка. Батько — високоосвічений поміщик, який дуже любив літературу і живопис. Дядько Лесі Українки, Михайло Драгоманов – видатний український історик, філософ, дослідник мови, фольклорист, прихильник ідеї «європеїзму» України.
  3.  Усіх дітей (а було їх аж шестеро) у родині Косачів змалку  привчали до праці. Кожен мав свій маленький город, квітник. Леся зі своїми братами та сестрами вирощували садочок. Всі діти дуже любили один одного, але особливі відносини були з братиком Михайлом. Усі Косачі в ранньому віці вміли читати, а згодом організовували свята та ставили вистави.
  4. Батьки вкладали в дітей найцінніші знання, які мали самі. З раннього віку навчали дітей різним мовам, прививали любов до книг, привчали до самоосвіти. Всі літературні вечори організовувала Олена Косач, щоб у дітей встатковувалась любов до прекрасного. Багато читала їм українських та зарубіжних казок. Намагалася зробити все, щоб діти були досвідченими та культурними.

Найцікавіші подробиці життя письменниці:

  • У 4 роки дівчинка навчилася читати (перша прочитана книжка «Розмова про земні сили» Михайла Комарова​),
  • у 5 – грала на роялі і почала самостійно писати листи своєму дядькові Михайлу Драгоманову;
  • у 6 років уже майстерно вишивала;
  • у 9 – склала перший вірш – «Надія»,
  • у 13 років – вперше опублікувала свої поезії, взявши псевдонім «Леся Українка»;
  • у 14 – видала першу свою поему «Русалка», а також два переклади повістей Гоголя;
  • у 19 років написала підручник «Стародавня історія східних народів»,
  • у 22 – за сприяння Івана Франка видала першу поетичну збірку «На крилах пісень».

Операційна карта з розробки тематичного питання

Казка – світ дитинства

Казка (словник української мови) - розповідний народно-поетичний або писемно-літературний твір про вигадані події, вигаданих осіб, іноді за участю фантастичних сил. 

Види казок

  1. Казки про тварин
  2. Фантастичні казки
  3. Соціально-побутові

В чому відмінність літературної казки від народної

     Літературна казка створена одним автором, у більшості випадків відомо рік її створення, вона існує в єдиному варіанті - якщо автор сам не схоче її змінити.

    У народної казки автор - народ, неможливо визначити дату її створення, зазвичай пишуть, яке століття. Так як це усна народна творчість, кожен оповідач може щось змінити в своїй розповіді, одна і та ж казка може відрізнятись в різних місцевостях.

Розкажіть,  що Вам найбільше сподобалося в казці «Лелія

Які казки Вам читали батьки?

Операційна карта з розробки тематичного питання

Для щастя треба небагато

Щастя (із словника української мови) –  стан цілковитого задоволення життям, відчуття глибокого вдоволення й безмежної радості, яких зазнає хто-небудь.

Що відчуває щаслива людина?

  • Чи був щасливий Павлусь?
  • Яка з квіточок, на Вашу думку, була щасливою?
  • У чому було щастя Мар’янки?
  • Чи була щасливою панночка?Чому?
  • Що для Вас щастя? (спираючись на казку знайдіть моменти щастя та поясність що є щастям для Вас)

 

Операційна карта з розробки тематичного питання

Природа- прекрасний фантастичний світ.

Природа (із словника)- органічний і неорганічний матеріальний світ, Всесвіт, у всій сукупності і зв'язках його форм, що є об'єктом людської діяльності і пізнання, основний об'єкт вивчення науки, зокрема з тим, що створене діяльністю людини.

Цінність природи у казці «Лелія»

  1. Як описано в казці ганебне ставлення до природи?
  2. Як описано в казці любов до природи?
  3. Чи можна вважати, що дівчатка, які створювали штучні квіти, любили природу. Чи були вони щасливими?
  4. Як в сучасному світі люди відносяться до природи?
  5. Уявіть себе героєм казки «Лелія», ким би Ви хотіли бути?
  6. Щоб Ви змінили, якби стали ельфом або квіточкою?
docx
Додав(-ла)
Легка Олена
Додано
4 квітня 2023
Переглядів
525
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку