Проєкт "Smart-piknik для майбутніх п'ятикласників"

Про матеріал
Матеріал для допомоги у розв’язанні проблем наступності в освітньому процесі, особливо в період адаптації молодших школярів до нових умов навчання у 5-му класі
Перегляд файлу

1

                          Анотація проєкту

Про заклад:   Монастирищенський ліцей  №2   постійно оновлює форми, методи та зміст навчання, що  дає змогу досягати важливої мети: становлення учнів як особистостей. Орієнтується на можливості, нахили та інтереси кожного окремого здобувача освіти,  орієнтований  на європейську освіту. В закладі впроваджуються сучасні засоби навчання, педагогічні інновації, використовуються інформаційно-комунікаційні технології.  

Термін виконання і територія : 1 рік;

заклад освіти , спортивний майданчик.

Мета проекту: створення оптимальних умов  для виявлення, розвитку і реалізації потенційних можливостей майбутніх 5-класників  у всіх напрямках: інтелектуального, творчого, спортивного,естетичного.

Співвиконавці і партнери : батьки майбутніх 5-класників.

          Актуальність проекту: забезпечення наступності, що є  однією з основних умов успішної адаптації молодших школярів до навчання в основній школі та важливою передумовою успішного навчання у 5-му класі.

Особливість фінансування: за сприяння батьківських коштів.                                

 

Опис проблеми, на вирішення якої направлений проєкт

 

Перехідний період з початкової школи в основну позначається на всіх учасниках освітнього процесу: учнях, педагогах, батьках. Часто наслідки бувають негативними, що обумовлено об’єктивними і суб’єктивними чинниками труднощів адаптаційного періоду: Досить поширеним є явище, коли вчителі-предметними приходять у п’ятий клас, випустивши зі школи старших школярів. Вони переносять на учнів 10—12 років методи навчання, характерні для старшої школи: висувають дуже серйозні вимоги до самостійності, різко збільшують темп вивчення навчального матеріалу, вводять одразу багато нових понять із різних навчальних галузей, розібратися в яких діти неспроможні.

Адаптація дитини до навчання в середній школі відбувається не одразу. Це досить тривалий процес, пов’язаний зі значним навантаженням на всі системи організму.

Для учнів 5-го класу багато що стає новим і непізнаним: нові вчителі, нові предмети, форми навчання, а іноді і однокласники. 

Учителі, також проходять період адаптації:  потрібно запам’ятати нових учнів, вивчити їхні особливості, переключитися на роботу з п’ятикласниками, враховуючи основні психологічні особливості дітей цього віку. І чим швидше  вчителі та  учні знайдуть  спільні шляхи, тим швидше пройде адаптація в учнів 5-го класу.

П’ятикласники пристрасно бажають добре вчитися, щоб радувати оточуючих. Але, зіткнувшись з першими труднощами, часто розчаровуються.

Усі зазначені причини нерідко виступають не ізольовано, а спільно, поєднуючись у досить складні комбінації, і потребують зазвичай спільної активної роботи не тільки психолога й педагога, а й батьків, а головне – самого підлітка.

Для розв’язання проблем наступності в освітньому процесі, особливо в період адаптації молодших школярів до нових умов навчання у 5-му класі, адміністрації, учителям, батькам необхідно:

  •                 враховувати індивідуальні та психологічні особливості 10-11-річних школярів;
  •                 постійно спиратись на попередні знання, уміння та навички і на основі зазначеного забезпечувати їх удосконалення, осмислення вже на новому, вищому рівні;
  •                 здійснювати обов’язкову підготовку школярів до засвоєння нових навчальних компетентностей;
  •                 створювати освітньо-дидактичні ситуації, в яких дитина почувала б себе невимушено, комфортно, не боялась розкривати світ власних емоцій;
  •                 забезпечити систему оптимальних вимог до знань і поведінки учнів, їхніх моральних якостей, форм і методів роботи з ними на всіх етапах навчання;
  •                 упроваджувати засоби стимулювання та заохочення дітей до пізнавальної діяльності;
  •                 формувати навички самоконтролю й самооцінки:
  •                 запроваджувати способи, спрямовані на подолання труднощів у навчанні учнів 5-х класів.

 Отже, успішній адаптації учнів 5-х класів до навчання в основній школі сприятимуть цілеспрямована координація дій учителів та батьків.

 

Опис діяльності в рамках проєкту: стратегія, механізми та план досягнення поставленої мети

Проєкт розрахований на 1 рік.

Цільовими групами (учасниками) даного проєкту є: класні керівники, учні, батьки учнів п’ятого класу, вчителі-предметники, які працюють у п’ятому класі,  адміністрація закладу.

Проєкт реалізовуватиме команда проєкту (ініціативна група):

1.Лисюк Валентина Прокопівна – заступник директора з ВР.

2.Корчменюк Алла Вікторівна – практичний психолог.

3. Русанова Ольга Миколаївна – вчитель математики.

4.Михайлець Наталія Вікторівна – вчитель української мови та літератури.

5.Кудин Ніна Олексіївна – учитель мистецтва .

6.Полонська Людмила Іванівна – учитель  технології.

 

 

 

 

 

План реалізації проєкту

Захід

Термін виконання

Відповідальний (посада виконавця)

Підготовчий етап

 

Базовий етап, під час якого відбувається підготовка до реалізації проекту, розробка проєктних заходів, моніторинг базової успішності учнів 4-го класу

 

Березень -квітень 2023

 

 ЗДВР

 

Основний етап : Проведення Smart-пікніка для майбутніх

 5-класників

 

1.Локація « Психологічна» Див.додаток 1

Травень-червень

практичний психолог

2.Локація «Цікава математика». Див.додаток 2

Травень-червень

учитель математики

3. Локація

 « Морфологія у віночку »

Див.додаток 3

Травень-Червень

 

учитель української мови та літератури

4.Локація

  « Палітра самоцвітів»

Див.додаток 5

 

Травень-Червень

 

 учитель мистецтва

5. Локація «Смаколики»

Див.додаток 6

Травень-Червень

учитель технологій

 

Діагностико-коригуючий та прогностичний етап

 

Етап вивчення результативності реалізації проекту та прогнозування щодо напрямів його подальшого впровадження.

 

 Вересень 2023-лютий 2024

 

 ЗДВР

ЗДНВР

 

Очікувані результати: підсумки заходів, довгострокові результати, позитивні зміни

За результатами реалізації проєкту очікується ряд досягнень.

  1. Задоволеність дитини процесом навчання.
  2. Дитина легко справляється з програмою.
  3. Ступінь самостійності дитини при виконанні нею навчальних завдань.
  4. Задоволеність міжособистісними стосунками з однокласниками і вчителем.
  5. Безумовне прийняття дитиною результатів, незважаючи на ті невдачі, з якими він вже зіткнувся або може зіткнутися.
  6. Створення умови для розвитку самостійності у поведінці дитини.

Презентація результатів та звітність за результатами проєктної діяльності

/п

Презентація результатів

Виконавець

11.

Сторінки на шкільному сайті

Пед..- орг..

22.

Інформування через соціальні мережі

Пед..- орг..

                                                      

 

                                                       Бюджет проєкту

Загальна вартість проєкту – 2 тис. грн:

з/п

Стаття витрат

Вартість, грн

Джерела фінансування

1

Закупівля продуктів і смаколиків  для проведення пікніка

2000грн

Фінанси батьків

 

Всього:

2000грн.


Додатки:

Додаток 1

Кожен вчитель перші уроки нового навчального року бажає провести так, аби учні їх запам’ятали, і ці заняття стали стартом цікавого, корисного та насиченого періоду. Один з варіантів проведення першого уроку в навчальному році – це тренінг для школярів. Пропонуємо вашій увазі тренінгові вправи для учнів, які допоможуть згуртувати колектив дітей, особливо, коли діти перейшли в п’ятий клас.

  1.     Вправа «Фігура». Всі учасники стоять в колі і тримаються за руки. Ведучий називає будь-яку фігуру (коло,квадрат,трикутник). 

Завдання учасників – без слів зробити цю фігуру, не розриваючи рук. Після виконання вправи відбувається обговорення.

  1.     Вправа «Імена-якості». Кожен придумує певну якість особистості, рису характеру і т.д., що починається на ту ж букву, що і ім’я (наприклад, Лариса – любов, Сергій – скромність), яке він міг би привнести в цю групу сьогодні.
  2.     Вправа «Я ніколи не …». Учасники по черзі говорять фразу, що починається зі слів «Я ніколи не …» (наприклад, «Я ніколи не стрибав з парашутом»). Решта учасників загинають по одному пальцю на руці, якщо для них твердження неправильне (тобто вони, наприклад, стрибали з парашутом). Виграє той, у кого залишиться останній не загнутий палець на руках.
  3.     «Мінне поле» — наступне завдання. Учні об’єднуються в пари (можна за принципом «на перший-другий розрахуйсь» ) і розходяться по різні сторони класу (коридору, актової зали). Між ними в довільному порядку розкладаються «міни» — апельсини. Перші  заплющують очі, другі повинні їх провести «мінним полем» так, щоб не «підірватися». Складність — у тому, що всі виконують це одночасно — в атмосфері суцільного галасу неможливо почути голос того, хто тебе веде.

                                                                                                     

                                                                                                   Додаток 2

 

Однією  з  форм  позакласної  роботи  з  математики  є  інтелектуальна  гра. Вона  дає можливість задовольнити інтереси  та запити учнів, що виходять за межі навчальної  програми. Інтелектуальна гра направлена на розвиток пізнавального інтересу, тісно пов’язаного з навчальним процесом. Гра активізує діяльність дітей і допомагає краще засвоїти навчальний матеріал.

Виходячи з цього можна виділити наступні цілі і завдання:

  •                   розвиток комунікативних здібностей в умовах ігрової ситуації;
  •                   створення інтересу до засвоєння знань в різних сферах життя;
  •                   активізація пізнавальної діяльності;
  •                   розширення кругозору;
  •                   підвищення математичної культуру;
  •                   сприяння вихованню почуття колективізму, розвитку гармонійної життєво компетентної розумної особистості.

Гра «М`яч та числа»

Принцип гри. Учасники стають у коло. Перший гравець називає будь-яке число від 1 до 19 і кидає м'яч будь-кому в колі. Той, хто спіймав м'яч, має миттєво відреагувати, назвавши число на одиницю більше від попереднього та одразу ж перекинути м'яч іншому гравцеві, назвавши своє число. 

Головне правило – коли гравець, спіймавши м'яч, перекидає його наступному учаснику, можна назвати будь-яке число, окрім того, що на одиницю більше за щойно сказане.  

Наприклад, перший гравець називає число 6 та кидає м'яч, другий гравець має назвати 7, а, перекидаючи наступному гравцеві , назвати будь-яке число, окрім 8. Правильним вважається такий приклад ряду: 1-2 – 4-5 –18-19.

Сенс у тому, що дотримання цієї умови дається досить складно, особливо, коли м'яч перекидається у швидкому темпі. Адже після того, як названі 2 порядкових числа один за одним, то автоматично учасники називають 3 число також на одиницю більше за попереднє. 

Той, хто помиляється, вибуває з гри.

Почніть виконання гри повільно, потім поступово підвищуйте темп. Називати число потрібно одночасно з кидком. Відповідати на число – відразу, поки м'яч летить в повітрі. 

Гра «33»

Принцип гри. Учасники стають колом та послідовно називають числа від одного Якщо число, яке потрібно назвати учаснику кратне трьом (наприклад, 9), або містить у собі цифру 3 (наприклад, 13), то учасник замість того, щоб назвати число, має плеснути у долоні. Той, хто помиляється , вибуває з гри.

Після цього відлік у грі поновлюється з будь-якого учасника, на кого вкаже ведучий.

Гра «Тир»

Принцип гри. Намалюйте крейдою на стіні мішень, а навколо неї кола з певною кількістю балів. Кожен учень має з певної узгодженої відстані поцілити м'ячиком у мішень, дається 3-4 спроби на це. 

Мішень і кожне коло навколо неї – певна кількість балів. Загальний результат – сумарна кількість балів за всі спроби. Перемагає той учень, який показав найвищий результат.

Наприклад:

  •                  мішень – це 100 балів;
  •                  перше коло, всередині якого мішень, – 82 бали; 
  •                  друге – 54; 
  •                  третє – 32 бали; 
  •                  четверте – 18; 
  •                  п`яте – 5.

Отже, учень, який влучив 1 раз у мішень та 2 рази у друге коло отримує сумарний бал 208 і перемагає суперника, який влучив 2 рази у перше коло та 1 раз у четверте, набравши загальний бал 180.

Гра «Арифметичні дії»

Принцип гри. Учасники стають у коло. Перший гравець називає певне число і передає м`яч наступному гравцеві в узгодженому напрямку (наприклад, за годинниковою стрілкою).  Наступний гравець має назвати будь-яку з основних арифметичних дій:

  •                  додавання;
  •                  віднімання;
  •                  множення;
  •                  ділення. 

Третій гравець має назвати будь-яке число. Наступний за ним учасник має подумки порахувати результат арифметичної дії між числами, названими попередніми гравцями, і вказати наступну арифметичну дію.

Наприклад, перший гравець називає число 2, другий вказує дію додавання, третій називає число 4, а четвертий оголошує результат арифметичної дії – число 6, і називає наступну арифметичну дію. І далі колом.

Обов'язкова умова – всі обчислення проводяться подумки, користуватися калькуляторами та записами на листочках не можна.

Завдання з утворенням цифр і чисел з сірників

1. До трьох додайте ще 2 сірники таким чином, щоб утворилося вісім

Відповідь

2. Відомо, що довжина кожного сірника 4,5 см. Складіть з 13 сірників 1 метр. 

Відповідь:

3. Рівняння 3 х 3 + 1 = 9 невірне. Перенесіть всього 1 сірник таким чином, щоб рівняння стало вірним.

Відповідь:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

 

«Морфологія у віночку»

Учні плетуть віночок із заздалегідь підготовлених квітів. Кожна дитина  клеїть квітку на шаблон вінка тоді, коли дає правильну відповідь на питання.

Питання:

  1. Скільки частин мови в українській мові?
  2. Назвіть всі частини мови.
  3. Що таке іменник?
  4. На які питання він відповідає?
  5. На що вказує іменник?
  6. Яким членом речення може виступати іменник?
  7. Що таке прикметник?
  8. На які питання відповідає?
  9. На що вказує прикметник?
  10. Навести приклад прикметника.
  11. Яка частина мови вказує на дію предмета?
  12. Навести приклад дієслова.
  13. Шостий, десять, тридцять сім – яка це частина мови?
  14. На що вказує числівник?
  15. Частина мови, яка вказує на предмет чи особу , але не називає її, називається?
  16. Навести приклад займенника.
  17. Яка частина мови називається прислівником?
  18. Навести приклад прислівника.

Після того, як зібрали віночок, учні виконують наступні завдання. Використовуючи частини мови охарактеризувати віночок.

Завдання:

  1. Використовуючи іменники назвати всі квіти, які є у віночку.
  2. За допомогою прикметника описати вінок.
  3. Використовуючи дієслова описати дії, які можна робити з віночком.
  4. Скільки яких квітів у віночку, нам допоможе визначити числівник.
  5. Використовуючи займенник, скласти словосполучення або речення із словом вінок, ввести їх у текст.
  6. Які відчуття ви отримали під час виконання цього завдання нам допоможе визначити частина мови прислівник.              

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4

Локація мистецька «Палітра самоцвітів»

  1.                Гра «Музична квітка»

 Учитель розташовує на дошці паперову квітку, на пелюстках якої містяться визначення видів мистецтв, з якими пов’язана музика, без їх назв.

Діти в команді отримують пелюстки з назвами видів мистецтв. Учитель зачитує завдання, учні обговорюючи доходять до спільної думки, яку висловлюють вчителеві.

1 пелюстка. Вид мистецтва, головним виражальним засобом якого є слово.(Література)

2 пелюстка. Вид мистецтва, в якому головними є виразні рухи тіла, які обов’язково підпорядковані музиці.(Хореографія)

3 пелюстка. Вид мистецтва, в якому  сценічна дія є головною. Поєднує кілька видів мистецтва. (Театр)

4 пелюстка. Мистецтво, яке створює візуальні образи, які поєднуючись з нашою уявою, можуть «звучати». (Образотворче мистецтво)

5 пелюстка. Аудіовізуальний вид мистецтва, який складається з епізодів, об’єднаних спільним задумом. Музика в ньому створює особливий емоційний фон.(Кіно)

6 пелюстка. Вид видовищного мистецтва, яке включає в себе смішне, незвичне, акробатичні трюки, дресуру, які поєднуючись з музикою роблять видовище незабутнім.(Цирк)

0-02-05-6b3cb1ddf3f4cc03dc18f8960270c3c6620a658a9200699bc1e941f726edc4e6_9237d5a58fe6f079.jpg

 

  1. Гра «Мелодія моєї Батьківщини»

Учитель вмикає  по черзі мелодії з українських популярних пісень, а команда повинна відгадати, що за пісня та проспівати її.

 

 

 

 

 

  1. Гра  «Модельєр»

Команді роздаються аркуші паперу, де вони малюють одяг українців у майбутньому (через 10 років). На аркушах заздалегідь намальовані  силуети людини.

 

завантаження (2).jpg       images.jpg      завантаження.png

 

(Можна замість цієї гри запропонувати гру «Розмалюй сорочку-вишиванку»)

 

 

th.jpg

Додаток 5

Локація «Смаколики»

У сучасному житті нас оточує багато різних предметів: техніка, меблі, одяг, книги, транспорт. Усі ці предмети стали невід’ємною частиною нашого життя. Вони полегшують працю людей, створюють затишок у наших  оселях, сприяють відпочинку. Ці предмети та багато інших речей є результатом праці або  об’єктами технологічної діяльності людини.

Технологія – це сукупність прийомів і способів обробки або переробки сировини, матеріалів з метою отримання виробів.

Будь-яка технологія складається з таких елементів:

                предмет праці;

                засоби праці;

                носії технологічних функцій;

                продукт праці.

Усі речі, якими ми користуємося, виготовляють вручну або за допомогою спеціального обладнання на спеціалізованих підприємствах — заводах, фабриках, приватних підприємствах, агропромислових виробництвах.

Уся робота таких підприємств поєднана в єдиний технологічний процес і спрямована на перетворення матеріалів і виготовлення виробів.

Технологічна діяльність властива не тільки виробництву, а й побуту. Майже щодня удома ми переробляємо продукти для приготування їжі, прибираємо помешкання, прасуємо вироби. Дехто вдома із захопленням вишиває, в’яже, шиє вироби або ремонтує та виготовляє меблі. Усе це також технологічна діяльність, в результаті якої ми з матеріалів отримуємо виріб.

Зараз і ми з вами, маючи набір продуктів, приготуємо страву. Відгадавши загадку, дізнаємося її назву.

Хліба свіжого смуга,

Зверху сир і ковбаса.

Сам він проситься до нас в рот,

Апетитний…                (Бутерброд)


 


 

Слово «бутерброд» вам настільки знайоме та звичне, що ви, можливо, не замислювалися, який безмежний простір для вашої кулінарної фантазії в ньому. Справді, приготування цієї нескладної страви може стати справжнім мистецтвом!

                Які бувають бутерброди?

  •            Гарячі та холодні;
  •            Солоні та солодкі;
  •            Прості, калорійні, листкові й коктейльні бутерброди, сандвічі, гамбургери;
  •            Закускові – канапе
  •            Бутербродні рулети та бутербродні торти.

                Що потрібно для приготування бутербродів?

  •           Ніж та дошка для різання хліба;
  •           Ніж із заокругленим кінцем – для намазування масла;
  •           Виделка для закладання м’яких продуктів;
  •           Таріль для готових бутербродів.

Практична робота:

 Приготування бутербродів і частування.

 

docx
Додано
19 березня
Переглядів
33
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку