Проект "Сторінки історії Києва".

Про матеріал
Актуальність даного проекту полягає у прищепленні учням інтересу до культурної спадщини нашого народу, у формуванні прагнення глибше вивчати історію твого міста, розвитку правильного сприйняття наслідків людської діяльності та виробленню в учнів умінь і навичок пошукової діяльності; розширенні кругозору та формуванні світогляду школярів; вихованні любові і поваги до минулого нашого народу, його історії, звичаїв і традицій, відомих людей, якими пишається народ.
Перегляд файлу

Тема проекту: "Сторінки історії Києва"

Суть і актуальність проекту

Суть проекту полягає в дослідженні історичного минулого міста Києва, столиці України.

Як відомо, вивчаючи минуле, дбаєш про майбутнє. Шанобливе
та бережливе ставлення до місця , де ти народився , де зростаєш повернеться повагою до самого себе. Славетні сторінки історії твого міста примусять тебе задуматись про велич народу, що його творив. Особливості історичного минулого – цікава та захоплююча історія , яку ти маєш знати. Дослідження цих особливостей і є метою даного проекту.

Актуальність даного проекту полягає у прищепленні учням інтересу
до культурної спадщини нашого народу, у формуванні прагнення глибше вивчати історію твого міста, розвитку правильного сприйняття наслідків людської діяльності та виробленню в учнів умінь і навичок пошукової діяльності; розширенні кругозору та формуванні світогляду школярів; вихованні любові і поваги до минулого нашого народу, його історії, звичаїв
і традицій, відомих людей, якими пишається народ.

Мета і основні завдання проекту.

  1. З’ясувати за науковими джерелами історію окремих місць, вулиць, площ столиці.
  2. Дослідити особливості спорудження пам’яток історії у Києві.
  3. Продовжити знайомство школярів зі скарбницею людських досягнень.
  4. Дібрати фотоматеріали.
  5. Виховувати почуття гордості за минуле столиці та її людей.
  6. Розвивати уміння й навички пошукової діяльності.

Тривалість проекту: 1 місяць.

Розподіл доручень:

1 група - досліджує за науковими джерелами інформацію про заснування Києва.

2 група – досліджує існуючі знання учнів про столицю.

3 група – готує доповіді.

4 група – готує фотоматеріали.

5 група – готує презентацію роботи.

Очікуванні результати:

  • розвиток пізнавальних інтересів учнів та їх пошукової діяльності ;
  • зацікавлення учнів класу культурною спадщиною українського народу, прагнення вивчати історію, історію Києва ;
  • виховання любові до рідного міста ;
  • розвиток умінь і навичок співпраці в групі ;
  • розвиток комунікативних умінь та навичок роботи з науковими джерелами.

Етапи реалізації проекту:

  • визначення мети, завдань;
  • створення команди та розподіл доручень щодо створення проекту;
  • збір матеріалу;
  • упорядкування матеріалу та оформлення проекту.

Методи: пошуковий, словесні, наочні.

 Хід проекту

1.Інформація про заснування Києва.

Київ – одне з найдавніших слов’янських міст. Заснували його, згідно
з літописною легендою, три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь
з племені полян. Багато століть тому на високому правому березі Дніпра
на Старокиївській та Замковій горах вони збудували городище. Назвали його іменем старшого брата – Києвом. Іменами двох молодших братів назвали гори Щекавицю і Хоревицю. А річку, що впадає в Дніпро, назвали Либіддю. Були тоді навколо міста лише непрохідні хащі. А нині Київ – одне
з найкрасивіших міст Європи.

2.Доповіді про історію виникнення площ столиці.

Головна площа столиці й усієї України – Майдан Незалежності. Свою назву площа отримала після здобуття Україною незалежності в 1991 році.
На честь цієї події тут встановлено Монумент Незалежності України – дівчина – українка з гілкою калини. У давнину тут проходили оборонні вали
і стояли Лядські ворота. Вони не збереглися. На площі розташована Національна музична академія України (консерваторія).

На Контрактовій площі, що на Подолі, колись відбувалися київські ярмарки. Тут збиралися юрми народу, купці укладали контракти (угоди). Окрасою площі був фонтан «Самсон», що зображує міфічного героя. Тривалий час існувало повір’я, що той, хто вип’є води з «Самсону», назавжди залишиться у Києві. У 1930 році фонтан знесли, бо боялися поширення інфекційних хвороб. Дерев’яна фігура Самсона зберігається в Національному художньому музеї України. Відновили фонтан 30 років тому.

3.Історія пам'яток.

У Києві є чудова пам'ятка давньої історії – Золоті ворота. Побудовані вони були за правління князя Ярослава Мудрого майже тисячу років тому. Розташовані ворота біля Володимирської вулиці, в центрі нашого міста.
А в давні часи вони були парадним в'їздом до Києва. Давнє місто було обнесене високим валом і глибоким ровом. Та й самі ворота були такими міцними,
що ніколи й нікому із загарбників не вдавалося потрапити до міста через них.
У 1982 році над руїнами давніх Золотих воріт збудували павільйон, який відтворює їхній первісний вигляд.

4.Історія музеїв.

У будинку по вулиці Б. Хмельницького, 11 знаходиться Національний музей літератури України. А понад 140 років тут була колегія.
Цей навчальний заклад заснував Григорій Галаган на честь померлого
15-річного сина Павла. За свої кошти Григорій Галаган придбав два будинки
і облаштував їх для навчання. До колегії приймали дітей у віці 16 років
із незаможних сімей. У подальшому майже всі вихованці колегії стали визначними діячами науки й культури.

5.Презентація дитячих малюнків.

6.Презентація фотоматеріалів.

7. Творчі завдання на канікули.

* Прогулятися з батьками набережною Дніпра і помилуватися пам'ятником засновникам Києва (він має вигляд лодії).

* Запропонувати батькам дізнатися, як ім'я Самсона пов'язане з Києвом.

* Здійснити з батьками прогулянку на вулицю Шовковичну, роздивитись будинок, його оздоблення, розказати про свої враження.

* Завітати у Софійський собор та уважно розглянути настінний живопис,
на мозаїчне зображення Діви Марії – Оранти (вона вважається оберегом Києва).

* Відвідати Київський академічний театр ляльок

docx
Додано
9 січня 2022
Переглядів
504
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку