Проект "Створення композиції вишивки за допомогою комп'ютерних програм"

Про матеріал

Даний проект дозволяє використовуючи комп'ютер в ролі інструмента художника на уроці трудового навчання відкривти нові простори для творчості, а також вдосконалити знання учнів про композиційні особливості вишивки, сформували вміння складати композицію вишитих виробів на основі набутих знань про ритм, рапорт, пропорційність та колорит; познайомили з можливостями використання комп'ютера для створення композицій.


Перегляд файлу

Рисунок2.jpg             Відділ освіти Костянтинівської районної державної адміністрації

 Марківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

                                                                                               Вчитель трудового навчання

Марківської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Кулінченко О. Л.

 

 

 

 

 

2017 рік

 

Актуальність проекту

Трудове навчання — це особливий навчальний предмет, який вимагає засвоєння учнями великої кількості різнобічних  умінь та навичок, без яких неможливе подальше формування, вдосконалення алгоритмів дій та їх творче застосування під час виготовлення виробу. На сьогодні немає універсального підручника з трудового навчання і технології, в якому б поєдналися всі технології виготовлення різноманітних виробів , але таку інформацію можна дістати використовуючи Інтернет-ресурси і  Інтернет – технології, які надали людству необмежений доступ до будь – якої галузі людських знань.

    Людина, яка володіє технологіями та інформацією, має інший, новий стиль мислення, принципово інакше підходить до оцінювання проблеми, що виникла; до організації своєї діяльності. Використання комп’ютерних технологій на уроках трудового навчання дозволяє формувати та розвивати у учнів такі компетентності: саморозвитку та самоосвіти, інформаційної, комунікативної, полікультурної, а за умови залучення прикладних комп’ютерних програм, ще й компетентності продуктивної творчої діяльності.

Новий крок в розвитку ініціативи і художньої творчості можна здійснити за допомогою комп’ютерної графіки - нового виду художньої діяльності.

 

 Сподіваюсь,що мій проект «Створення композиції вишивки за допомогою комп’ютерних програм» допоможе зробити цей крок учням нашої школи.

 

Мета проекту: створення умов для реалізації індивідуальних можливостей

           кожного учня, формування та розвитку творчої ініціативи, пошуку,

           наповнення трудової діяльності учнів інтелектуальним змістом;

формування технологічно грамотної особистості, підготовленої до життя і активної трудової діяльності в умовах сучасного високотехнологічного інформаційного суспільства.

Завдання проекту:

  • вдосконалити знання учнів про композиційні особливості вишивки,
  • продовжити  формувати  вміння складати композицію вишитих виробів на основі набутих знань про ритм, рапорт, пропорційність та колорит;
  • познайомити з можливостями використання комп’ютера для створення композицій;
  • навчити створювати композицію для вишивання виробу за допомогою комп’ютерних програм ;
  • удосконалити навички правильної організації робочого місця з дотриманням санітарно-гігієнічних вимог та правил безпечної праці;
  • розвивати художньо-естетичні  смаки і творчі здібності, логічне мислення;
  • сприяти розвитку пізнавальних інтересів учнів; пробуджувати почуття краси, прекрасного; вихованню наполегливості, цілеспрямованості;
  • виховувати повагу і цікавість до культурної спадщини українського народу;
  • формувати дбайливе ставлення до здоров’я, культуру праці.

Учасники проекту: Учні 7-11 класу

Термін реалізації проекту: вересень 2017 – травень 2018

Тип проекту: творчий

Прогнозовані результати: 

  • Розвиток творчих здібностей і інтересів, нахилів учнів
  • Активізація пізнавальна активність, самостійністі учнів
  • Створення власної оригінальної композицію вишивки
  •  Виховання творчої гармонійно розвиненої особистісті з почуттям національної самосвідомості.

Етапи реалізації і хід виконання проекту

 

Етапи реалізації

Зміст роботи

Термін провед.

Форма проведення

Відповід.

1

Організаційно-підготовчий

Розробка виступу і презентації на тему: «Комп’ютерні технології необхідна умова сучасного іміджу                             вчителів трудового навчання»

Розробка уроку на тему: «Композиція виробів української народної вишивки»

Розробка буклетів: «Побудова малюнка вишивки за допомогою комп’ютерних програм»

Січень 2017

Робота з інформаційними джерелами і комп’ютерними програмами,

Кулінченко О.Л.

2

Практичний

Виступ на районному семінарі вчителів трудового навчання на тему: «Комп’ютерні технології необхідна умова сучасного іміджу                             вчителів трудового навчання»

Лютий 2017

Виступ на семінарі, майстер- клас: «Побудова малюнка вишивки за допомогою комп’ютерних програм»

Кулінченко О.Л.

 

 

Уроки в 10,11 класі: «Художне конструювання об’єктів технологічної діяльності»

Жовтень 2017,

жовтень 2018

Розробка різних композицій (ритмічних, асиметричних, симетричних, з геометричних фігур..) за допомогою комп’ютерних програм

Кулінченко О.Л.

 

 

Урок в 9 класі: «Створення візерунку для вишивання виробу»

Січень 2018

Розробка композиції вишивки за допомогою комп’ютерних програм

Кулінченко О.Л.

 

 

Урок в 7класі: «Створення візерунку для вишивання виробу»

Березень

2018

Розробка композиції вишивки за допомогою комп’ютерних програм

Кулінченко О.Л.

 

 

Виставка дитячих робіт, малюнків

Протягом  року

Виставка робіт вихованців гуртка декоративно-прикладного, образотворчого мистецтва

Кулінченко О.Л., Золотухіна Т.І.

 

 

Майстер-клас з декоративно-прикладного мистецтва

Протягом  року

Майстер-

клас

Керівники вихованці гуртків

 

 

Парад вишиванок

травень

Дефіле у вишиванках, відеопрезентація « Вишиванка на подіуме», відеофільм «Від бабусиної скрині до ІТ професії»

Кулінченко О.Л., Свільонок О.М.

 

 

Свято «Українська господинька – вправна майстринька

березень

свято

Кулінченко О.Л.

3

Підсумковий

Підсумкове заняття «Українське мистецтво - наш скарб» 

травень

свято

Кулінченко О.Л.

 

    Під час виконання практичної роботи по створення композицій для вишивки , чи то дизайну предметів я  надаю учням, попередньо ознайомивши їх  з можливістю використовувати стандартні програми пакету «Microsoft Оffice», «Paint»  та іншими  прикладними  комп'ютерними програмами, такими як: «Вишивка крестом», програми для створення схем вишивок «EmbroBox», «PCStitchта ін. , можливість створити власну композицію вишивки на комп’ютері.  

   Створення зображень в графічних редакторах здійснюється комбінуванням точок, відрізків, ламаних ліній, прямокутників, ромбів, кіл і овалів. Рисунки в процесі роботи можна багаторазово копіювати й переносити, повертати, відображати відносно осі, замальовувати окремі фрагменти, одержувати інвертоване (обернене) за кольором зображення. Відкриваючи необмежений простір фантазії, графічні редактори дають змогу значно прискорити розробку композицій, які передують вишиванню виробу.

  Стандартна програма Paint,Word  дає можливість, вибравши відповідний масштаб, розбити  робоче поле  на сітку і в ній створювати композиції для вишивки лічильними техніками: хрестиком, точною гладдю, занизуванням. Розробляючи композиції для виробів більшого розміру (рушників, скатертин), комп’ютер дає можливість побачити, як буде виглядати композиція на готовому виробі.  Також можна змінювати кольори і підбирати потрібну гаму для вибраної композиції, роздрукувати її в кольорі.

   Спеціальні програми для створення схем вишивки.

   Програми для створення схем вишивки – це цілий ряд програм, які можуть звичайні кольорові або чорно-білі зображення перетворювати в схеми для вишивки. Переважно використовуються такі програми для створення схем вишивки хрестиком, але також є і деякі програми, здатні створювати схеми та для інших технік вишивки.

  • PCStitch7 є однією з найпоширеніших платних  програм для створення схем вишивки. Так, у PCStitch7 можна створювати на схемах текстові написи – для цього в програму включені 50 шрифтів. Можна також створювати свої власні стежки, а за допомогою вже готових схем-шаблонів можна створювати власний унікальний дизайн вишивки.
  • Програма для створення схем вишивки Pattern Maker також є дуже поширеною серед рукодільниць. Ця програма є платною, а для безкоштовного використання доступна чотириденна триальна версія. В Pattern Maker можна вручну малювати необхідні елементи схем.

Pattern Maker дозволяє створювати і редагувати схеми для вишивки, роздруковувати готові схеми в зручному для подальшої роботи вигляді. Програмою підтримуються різні види стібків, а також вишивка бісером. Готову схему можна переглядати в символічному вигляді, у вигляді безпосередньо стібків, в кольоровому вигляді. Вся необхідна для вишивки інформація представлена в спеціальному переліку.

  • Програма Stitch Art Easy на відміну від попередніх описаних редакторів схем вишивки, є повністю безкоштовною.

 Дана програма для створення схем вишивки дозволяє регулювати розміри одержуваних схем, управляти кількістю використаних для вишивки ниток, палітрами кольорів.

  • EmbroBox – за допомогою цієї програми можна самостійно створювати схеми з будь фотографій і малюнків. Досить завантажити зображення в програму, вона підбере кольори, розмір майбутнього малюнка на канві, яку кількість ниток необхідно для створення вишивки, зробить підбір необхідних відтінків ниток і їх аналогів, а також вирішить одну з найважчих завдань – створення схеми для вишивання.
  •   За допомогою програми «Хрестик»  ви за лічені хвилини створите схему вишивки з любого фото, чи зображення. Програма вкаже вам довжину ниток і номери за каталогом усіх використаних у схемі видів муліне (DMC, Gamma, Madeira, ПНК ім.Кірова, Anchor), щоб Ви могли відразу купити їх у магазині.
  •   За допомогою програми «Бисерок»   ви створите схему вишивки бисером із любого фото, чи зображення. Вона  сама підбере до створеної схеми потрібні кольори з найбільш розповсюдженого в світі чешского бісеру.

  На мою думку, технологія проведення уроків з використанням  сучасних технічних засобів і нових інформаційних технологій тренує й активує пам'ять, спостережливість, кмітливість, концентрує увагу учнів, змушує їх по новому оцінити пропоновану інформацію.  Одночасно, комп’ютер на уроці значно розширює можливості подання навчального матеріалу. Застосування кольорів, графіки, звуку, сучасних засобів відеотехніки, наочно показати практичні цінності виконуваних робіт, скомпонувати кілька розрізнених видів творчості в одну гармонійну картину (наприклад: вишивку, квілінг та інші види декоративно-ужиткового мистецтва можна подати в одному інтер’єрі, показати роботи визнаних майстрів тощо). Це переводить виконання простих вправ з площини «дитячої творчості» до «дорослих проектів».

Висновок.

  Таким чином, використовуючи комп’ютер в ролі інструмента художника на уроці трудового навчання ми полегшили роботу творців, відкривши  нові простори для творчості, а також вдосконалити знання учнів про композиційні особливості вишивки, сформували  вміння складати композицію вишитих виробів на основі набутих знань про ритм, рапорт, пропорційність та колорит; познайомили з можливостями використання комп’ютера для створення композицій.

  Кожен учень  з задоволенням  створив власну композицію для вишивання виробу за допомогою комп’ютера, особливо спободалась можливість швидкої зміни кольорів при підборі ниток для вишивання  та створення схеми з власного портрета.

  Творче використання інформаційних технологій дозволило підвищити інформаційну культуру учнів,  активізувати учнів в процесі навчання і виховання, створити  умови для реалізації індивідуальних можливостей

 кожного учня, розвити творчу ініціативу. Так дівчата 7 класу, Поперека Д. і Шпиця О.,  поставили собі за мету створити відеофільм «Від бабусиної скрині до ІТ-професії» до дня Вишиванки.  В фільмі ми плануємо об’єднати творчість трьох  поколінь майстринь, історію і технологію вишивки та більш детально ознайомитись з професією дизайнер комп’ютерної вишивки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЛІТЕРАТУРА:

 

  1. 1. Кравченко Т., Коберник О. Використання інтерактивних методик на уроках трудового навчання// Трудова підготовка  в закладах освіти. №2, 2010. – с. 28 – 31.
  2. Пометун О.І., Пироженко Л. В. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Наук.-метод.посіб. / [за ред.О.І.Пометун]. – К.: Видавництво А.С.К., 2009. – с. 192.
  3. Терещук А. Методи творчої діяльності на уроках трудового навчання
    // Трудова підготовка в закладах освіти. - 2010.-№1.-с.19-23

4. Анна Ращенко Національна свідомість як поклик часу// Позашкілля 2008

№ 1  с. 7 – 17.

5. Іван  Бех,  Катерина  Чорна.  Патріотичне  виховання  дітей  та  молоді//

Позашкілля 2011 № 10 с. 9 – 16.

7 . Макаренко Л. Розширюємо можливості уроку// Трудова підготовка в закладах освіти.-2005.- №1(35).-с.7-9.

8. Кравцова В.В., Використання інтерактивних технологій на уроках трудового навчання// Трудове навчання в школі.-2009.-№7(7).-с.4-5. 

9. Інтернет- ресурси.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 вересня 2018
Переглядів
2534
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку