Пропоную груповий проект для 3 класу, в якому інтегруються предмети: "Я у світі", "Літературне читання", "Образотворче мистецтво".
Провідна проблема проекту: глибше зануритися в основне поняття добродійності, показати на найпростіших прикладах відчуття щастя та добра як практичного втілення надбань людини, національних та загальнолюдських цінностей.
Світловодська загальноосвітня
школа І – ІІІ ступенів № 9
П Р О Е К Т
Людина має творити добро Тривалість проекту: 1 тиждень
Учасники проекту:
учні 3 класу
Керівник проекту:
вчитель початкових класів
Ненько С.І.
2017
ПАСПОРТ ПРОЕКТУ
Тема: Людина має творити добро
Мета:
- створити в шкільній родині творчу, дієву атмосферу популяризації доброчинності;
-формувати в дітей ціннісне ставлення до власного життя, до інших людей,почуття чуйності, тактовності, здатності до співпереживання;
- виховувати бажання жити у світі добра, розуміння своєї причетності до всіх подій, які відбуваються у житті, заохочення до добрих вчинків і корисних справ.
Очікувані результати:
Тип проекту: груповий
Предмети, що інтегруються: Я у світі, українське читання, образотворче мистецтво.
Вид проекту: інформаційно-творчий.
Провідна проблема: глибше зануритися в основне поняття добродійності, показати на найпростіших прикладах відчуття щастя та добра як практичного втілення надбань людини, національних та загальнолюдських цінностей.
Спосіб розв`язання проблеми: пошук літературного матеріалу; малювання малюнків; освоєння групами різних практичних технологій.
Тривалість проекту: 1тиждень.
Кінцевий продукт: урок-презентація, випуск плакату
Керівник проекту: вчитель.
Учасники проекту: учні 3 класу.
П Л А Н В И К О Н А Н Н Я П Р О Е К Т У
І.Організація проекту
Формування основної проблеми і дидактичної мети.
ІІ. Планування проектної діяльності:
ІІІ. Робота на уроках
∙ Я у світі
Провести урок – презентацію на тему: «Людина має творити добро».
∙ Читання.
∙ Образотворче мистецтво
Завдання для груп
«Поети»
-Скласти «Сенкан» до слова ДОБРО.
«Літературознавці»
«Музиканти»
«Художники»
«Актори»
ІV. Презентація проекту
Інтегрований урок
Тема: Людина має творити добро
Мета:
- створити в шкільній родині творчу, дієву атмосферу популяризації доброчинності;
-формувати в дітей ціннісне ставлення до власного життя, до інших людей,почуття чуйності, тактовності, здатності до співпереживання;
- виховувати бажання жити у світі добра, розуміння своєї причетності до всіх подій, які відбуваються у житті, заохочення до добрих вчинків і корисних справ.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу. (слайд1)
Доброго ранку!
Мовлю за звичаєм.
Доброго ранку!
Кожному зичу я.
Кому дозволено першому сісти?
Дівчаткам.
Так, спочатку краса,
А потім сила.
ІІ.Актуалізація опорних знань (слайд 2)
— Назвіть позитивні якості людини.
Чесність, егоїзм, чуйність, хитрість, делікатність, щирість, рішучість.
— Наведіть приклади ввічливого поводження, щедрості, ощадливості.
III. Повідомлення теми і мети уроку
-Цілий тиждень ми з вами готувалися до сьогоднішньго уроку. Длля проведення його ви готували завдання в групах. Давайте нагадаємо для всіх, які завдання ви виконували. (слайд 3)
-То яка ж тема нашого уроку?
-Так, правильно тема нашого уроку: «Людина має творити добро» (слайд4)
І девізом нашого уроку будуть слова видатного педагога Шалви Амонашвілі (слайд 5)
«Незалежно від того, чекають від тебе добро чи не чекають – Твори добро.
Незалежно від того, помітять твоє добро чи не помітять – Твори добро.
Незалежно від того, приймають твоє добро чи відкидають – Твори добро.
Незалежно від того, чим будуть платити тобі за добро: добром чи злом – Твори добро.
Твоори добро і ні у кого не питай дозволу, бо ніхто не може бути володарем твого добра».
ІV. Робота над новим матеріалом
Добро – благо, корисна справа, гарний вчинок.
Доброта – чуйність, прагнення робити добро іншим.
а) Група «Літературознавців» підберала прислів’я, приказки та вірші на задану тему.
б) Гра « Хвости» (слайд 8)
- Продовжіть прислів’я:
* Хто людям добра бажає…
* Перший крок до добра…
* Робиш добро - …, робиш зло - …
Слова для довідок: не кайся; той і собі має; не роби зла; зла й сподівайся.
в) Група «Поети» складала сенкан до слова «Добро»
Доброта Доброта
Щедра, взаємна Світла, душевна
Допомагає, надихає, окрилює Зігріває, одухотворяє, радує
Місток до серця людини Допомагає бачити прекрасне
Милосердя. Ніжність
Добро Додро
Чисте, непорочне Ніжне, красиве
Творить, притягує, захищає Підіймає, веселить,захищає
Надихає жити в мирі Допомагає жити в любові
Співчуття Любов
г) Гра «Ми поети» (складаємо вірш «Яким треба бути в житті») (слайд 9)
Щедро ллє проміння сонце
У твоє й моє… (віконце),
Щоб в теплі ми виростали
Й світло людям…(дарували).
Й де б ми в світі не були,
Щоб завжди любов…(несли),
Щастя, радість і тепло,
Щоб чудово всім… (було).
В світ прийшли ми: я і ти –
Для любові й…..(доброти)!
Будь привітним і прихильним,
Добрим, лагідним і …(сильним).
Вчися правдою прожити,
Теплим словом вмій…( зігріти ).
Вчись завжди допомагати
І людині …(співчувати).
І старайся так прожити,
Щоб, як сонечко…(світити)!
І в душі завжди нести
Теплий промінь… (доброти)!
д) Діти із групи «Музиканти» знайшли та виконають пісню «Про доброту»
|
Слова: Валерія Шульжика, Музика:Володимира Львовського
|
Дуже добре бігать влітку З карамелькою у роті, А в руці тримать для друга Карамельку про запас.
Приспів: Бо найкраща, бо найкраща, Щира, безкорисна завше, І довірливо-потрібна В цьому світі доброта, В цьому світі доброта!
Добре бігати по вулиці З теплим кроликом на грудях, Маючи за нагороду Серденька малого стук.
Приспів. Добре бігати по місту З голубом у капелюсі. З шариком на нитці жовтим І з усмішкою до вух. Приспів испів
|
е) інсценізація оповідання В. О. Сухомлинського «Сьома дочка» - група «Актори»
Запитання: хто найбільше любив матір?
Висновок: добро – дієве. Воно любить конкретні справи.
Керуйтеся в своєму житті принципом: «Янайменше красивих фраз,
якнайбільше красивих справ».
є) «Художники» представляють виставку своїх робіт.
V.УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
— Я пропоную вам стати добрими чарівниками. Ви одне одному передаватимете «мікрофон»і пригадаєте, які добрі справи зробили.
2.Практичне завдання — Організуйте в класі куточок добрих побажань. На великий аркуш вирізати і наклеїти долоньки з добрими побажаннями своїм друзям, батькам, іншим людям.
VІ.. Підбиття підсумків. Рефлексія
Що таке добро? (Корисна справа, вчинок.)
— Що таке доброта? (Чутливе, дружнє ставлення до людей.)
— Як Виховати в собі доброту?
— Що дається в нагороду за добро?
— Чи можна прожити без доброти? Чому?
— До кого можна бути добрими?
— Кого у нашому класі можна назвати добрим?
— Яке слово є протилежним до слова доброї
— До чого призводить зло?
Заключне слово вчителя: (слайд 10)
Врятує світ краса -
Завжди так говорили.
Тепер врятує світ лиш доброта,
Бо однієї вже краси занадто мало,
Бо стільки всюди зла - людина вже не та.
Тож, люди на Землі,
Спішіть добро творити,
Щоб нам не згинути у морі зла,
Щоб кожен міг серед краси прожити
У царстві справедливості й добра.
Пам'ятайте:
Приходить зло лише до злих,
Про те хай кожен пам’ятає,
Той, хто копає яму для других,
У неї сам і попадає.
А той, хто дарить всім добро,
І лагідність, і щиру ласку,
Того злий біс не схватить за ребро,
Той і живе, і діє без опаски.
Той, хто любов у серці має,
У цю чудову дивну мить,
Душа у просторі витає
І, як струна натягнута бринить…
Використана література:
НАШІ ДОБРІ СПРАВИ
Наші малюнки
І. Вірші Генріха Акулова
Друже милий, пам’ятай,
Цю абетку завжди знай:
Щоби зла не сіяти,
Думай перш ніж діяти.
***
Не тримай у душі своїй зла,
Стережись злого слова сказати.
Злеє слово – біда не мала,
То ж не варто і злоби тримати.
***
Не суди, не знаючи напевно,
Хто твій ворог, де і хто твій друг.
Не суди, лише молитсь смиренно,
І геть покине тебе цей недуг.
***
Не випускайте з вуст молитви
Без болі в серці за других.
Молитва – це духовна битва,
Для молодих і для старих.
Нехай у вас із серця лине
Свята, Божественна любов,
Нехай Господь вас не покине
І буде з вами знов, і знов.
***
Невдача і біль – це частина життя,
Невдача і біль – це симптоми буття,
Невдача і біль – це очищення мить,
Коли наш Господь все нам може простить.
***
Не раніше, не пізніше,
Прийде все у певний час,
Як дітей своїх утіше
Наш Господь, бо любить нас.
***
Наші шляхи визначає Господь –
Він указує до себе дорогу.
Душу виховує, здержує плоть,
І за гріхи нас судитиме строго.
***
Жити працею у злагоді із Богом,
Жити в злагоді з природою й людьми –
Це в житті надійніша дорога,
Та якби ж це розуміли ми.
***
Шануй людину і тварину,
Все на землі дано від Бога.
Шануй і море, і зимину,
Бо всі ми кореня одного.
***
Якщо ти батька й матір поважаєш,
Піклуєшся про їх життя,
Знай, що перед Богом чисту душу маєш,
Ото твоє прощення й каяття.
***
Люди, шановні, сказати вам мушу,
Гнів та образа отруюють душу.
Гнів заважає молитися Богу,
І закриває до Бога дорогу.
ІІ. Вірші про добро та зло невідомих авторів
Врятує світ краса -
Завжди так говорили.
Тепер врятує світ лиш доброта,
Бо однієї вже краси занадто мало,
Бо стільки всюди зла - людина вже не та.
Тож, люди на Землі,
Спішіть добро творити,
Щоб нам не згинути у морі зла,
Щоб кожен міг серед краси прожити
У царстві справедливості й добра.
***
Мудрець сказав: живи, добро звершай
Та нагород за це не вимагай.
Лише в добро і вищу правду віра
Людину відрізня від мавпи й звіра.
Нехай ця істина стара:
Людина починається з добра.
***
Не залежить доброта від зросту,
Не залежить доброта від віку.
Доброта з роками не старіє,
Доброта, як сонце, гріє.
***
Приходить зло лише до злих,
Про те хай кожен пам’ятає,
Той, хто копає яму для других,
У неї сам і попадає.
А той, хто дарить всім добро,
І лагідність, і щиру ласку,
Того злий біс не схватить за ребро,
Той і живе, і діє без опаски.
Той, хто любов у серці має,
У цю чудову дивну мить,
Душа у просторі витає
І, як струна натягнута бринить…
***
Наш мир двуличный. Добро и зло. |
***
Якою скромною би справа не була, |
***
Зустрілись в двобої раз Правда і Зло,
Зустрілись в смертельнім двобої.
Підняли мечі і забрала чоло
Закрили на час цього бою.
Закрили й не видно, насправді, є хто,
Лиш брязкіт мечів не вшухає
І серце змістилося десь у висок,
І в грудях тривога палає.
Ось Зло торжествує, і шкіриться вмить,
Бо бачить вагому підмогу -
То Зрада до Правди іззаду біжить,
Щоб підло підставить їй ногу.
Усе проти неї, і Зрада вже в щит
Вчепилась брудними руками,
І обрій в кривавих відтінках горить,
І смерті стоїть панорама.
Та ось воно, Сонце! Піднялось з-за гір,
Заграло у Правди на криці -
Могутній удар! І от шолом злетів
Із Зла і упав на копиці.
Умить ті копиці відсунулись вбік,
Уздрівши вкінець де є Правда
А зрада втекла, щоб не втратити лик
Й не бачили з ким є насправді.
Той бій не вшухає... І раз-поза-раз
Усе повторяється знову.
Та Правді у поміч устав лицар-Час,
Щоб в Вічність внести перемогу!
***
Нас задушили власнії гріхи,
Нас власнії образи задушили,
І ми друг-друга ладні загребти
Та схоронити заживо в могилах.
О, спамятаймось, люди, накінець!
Та схаменімось всі нещасним світом!
А закопаєм воєн топірець
Й обернем взір в майбутнє наших діток!
І вийдем всі до Господа у двір,
І подамо ураз друг-другу руки,
І сам Творець зійде до нас із гір
Й благословить Вкраїну у день злуки!