Проєкт вишивка 8 клас

Про матеріал
Матеріали для проведення уроку у 8 класі з Технологій, де представлена робота з вишивкою
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Проєкт

«Декоративний рушник»

 

Технологія виготовлення вишитого виробу.

 

8 клас

 

 

 

 

 

 

Тема:  Обробка країв вишитого виробу.

Мета уроку: 

  • Навчальна:  ознайомити  учнів зі способами оздоблення країв вишитих виробів; засвоїти знання про застосування художніх засобів під час оформлення виробів, вишитих гладдю; сформувати вміння обробки країв виробу «косою бейкою»;
  • Розвивальна: розвивати увагу, пам'ять, естетичний смак, почуття доброзичливості, взаємоповаги і творчі здібності; сприяти формуванню навичок культури праці вишивальниці;
  • Виховна:  виховувати акуратність, наполегливість, повагу до української культури й історичних традицій.

Обладнання, матеріали й наочність: зразки вишитих виробів, картки-завдання, демонстраційна дошка, робочі матеріали; виріб, що вишивають; папір, інструкційні картки, комп’ютер, комп’ютерна презентація.

Тип уроку: формування умінь та навичок учнів

 

Віддавна, з незапам’ятних часів

Красою невмирущого надбання,

Немов зворушливий народний спів

Дійшло до нас мистецтво вишивання.

 

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

Перевірити:

  • Наявність і готовність учнів до уроку;
  • Наявність чергових;
  • Наявність робочого одягу.

    

  ІІ. ВИЯВЛЕННЯ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ УЧНІВ

   Ми з вами завершуємо вивчати проєкт « Декоративний рушник». Перевіримо, як ви засвоїли знання, отриманні під час вивчення цієї теми.

 

Гра «Кубик»

Дайте відповіді на запитання:

  1. Які види гладі ви знаєте? (Вільна та лічильна)
  2. Наведіть приклади лічильної гладі.(Пряма, коса, качалочкова, занизування, набирування )
  3. Наведіть приклади вільної гладі. (Двобічна, однобічна, художня, ришельє )
  4. Які ви знаєте способи перенесення малюнка на тканину? (Через копіювальний папір, через скло, методом «припороху», за допомогою шва «вперед голкою»)
  5. Чим відрізняється двобічна гладь від однобічної?
  6. Які шви використовують для виконання вишивки «ришельє»

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

     Кожному коштовному каменю потрібне ограновування, лише тоді він засяє своєю природньою красою, уміло підкресленою рукою майстра. Подібно до діаманта можуть засяяти ті пам’ятні для кожного речі, які прикрасять ваш будинок і зберігатимуть затишок вашого життя.

    Фінальним акордом  створення кожної вишивки є її оформлення. Дійсно, що може бути приємнішим, коли наша старанна кропітка праця багатьох днів-тижнів-місяців знаходить свій остаточний, завершений вигляд, отримує красиве обрамлення. Ми можемо пишатися своєю вишивкою, доповнити і прикрасити свій інтер’єр, милуватися, показувати гостям, або ж порадувати близьку людину прекрасним вишитим дарунком.

 

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Порівняти зразки оброблених та необроблених виробів.

Демонстрування зразків виробів.

 

 

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

   Вишивка, як і будь-який витвір мистецтва, вимагає красивого оформлення, яке зможе підкреслити всі переваги малюнка. Звісно, якщо вишивка виконана на серветках, рушниках, скатерках або на одязі, то вона вже є закінчений витвір. Однак малюнок, вишитий на окремому шматку тканини, необхідно оформити належним чином, інакше вся його привабливість загубиться.

   І часто трапляється, що з оформленням готової вишивки виникає багато проблем. Ось декілька рішень, що значно полегшують вам процес оформлення вишивки.

  1. Дерев’яний або пластмасовий багет з паспарту або без нього.
  2. Фоторама звичайна або фоторамка, декорована будь-якими аксесуарами: намистинами, шматочками скла, камінчиками, бісером, мушлями тощо.
  3. Рамки, виконані  власноруч: дерев’яні, паперові, глиняні, пластмасові, з тіста, плінтуса для стелі, з підручних матеріалів, прикрашені пшоном, гречкою, кавовими зернами і багато-багато іншого матеріалу, який може надихнути вас на творчість.
  4. Картина з паспарту, на якому продовжують композицію вишивки фарбами або олівцями.

    Крім оформлення вишивки у вигляді картин є багато інших способів. Серветка з досить простим візерунком заграє по новому за рахунок незвичайної обробки краю.

    Його можна обробити мережкою, можна пришити готове мереживо, а можна сплести мереживо гачком.

    Вишивкою можна прикрасити:

  • Одяг;
  • Скатерки, рушники, предмети побуту;
  • Іграшки;
  • Листівки;
  • Власні дрібнички;
  • Створити авторські елементи декору, які прикрасять інтер’єр, та багато іншого.

    Для цього зовсім не потрібно бути майстринею і знати складні методики плетіння. Усе, що вам потрібно, у вас уже є. Пригадайте, які способи оформлення вишивки нам уже відомі?

* обробка хрестиком з утворенням китиць;

* обробка мережкою;

* обробка петельним швом;

* обробка торочкою;

VI. ФОРМУВАННЯ УМІНЬ ТА НАВИЧОК УЧНІВ

Практична робота.

Оформлення краю торочкою.

Інструменти й матеріали: нитки, голка, ножиці, вишитий рушник..

1.Вступний інструктаж.

*Пояснення вчителем послідовності виконання обробки краю торочкою.

*Демонстрування слайдів і виконання на демонстраційній дошці.

*Повторення правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог.

Послідовність виконання

  1. Приготувати рушник.
  2. Висмикнути певну кількість ниток на відстані 2-5 см  від краю тканини.
  3. Виконати мережку «одинарний прутик».
  4. Видалити всі крайні нитки..

2. Поточний інструктаж

* Учні самостійно виконують практичну роботу.

* Учитель контролює виконання, звертає увагу на недоліки, інструктує, як                          виправити, проводить поточний інструктаж з правил ТБ.

* Самоконтроль та взаємоконтроль учнів.

* Під час виконання практичної роботи можна прослухати музику.

3. Заключний інструктаж

* Висновки практичної роботи.

*Демонстрування кращих робіт.

*Аналіз недоліків та шляхи їх усунення.

*Оцінювання виконання завдання практичної роботи.

VII. РЕФЛЕКСІЯ. ОСМИСЛЕННЯ УЧНЯМИ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

    Провести опитування: який вид оздоблення або оформлення ви обрали для проекту?

IX. ПІДСУМОК УРОКУ

    Гарне обрамлення дарує роботі друге життя.

    Дайте можливість вишивкам жити своїм життям! Підкресліть виразність інтер’єру.

    Сьогодні на уроці ви працювали як дизайнери, і тепер ви зможете самостійно оздоблювати вироби декоративно-прикладного мистецтва.

Виставлення та мотивація оцінок

Х. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

    Оформити проект за власним бажанням.

ХІ. ПРИБИРАННЯ РОБОЧИХ МІСЦЬ

 

 

Додаток 1.

 

F:\07.12.15_модули_Барченко Н.И\DSC06784.JPG

 

F:\07.12.15_модули_Барченко Н.И\DSC06793.JPG

 

 

 

 

 

 

F:\07.12.15_модули_Барченко Н.И\DSC06812.JPG

 

 

F:\07.12.15_модули_Барченко Н.И\DSC06817.JPG

 

F:\07.12.15_модули_Барченко Н.И\DSC06822.JPG

doc
Пов’язані теми
Технології, Розробки уроків
Додано
28 лютого 2023
Переглядів
417
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку