Проект "Врятуй життя пташине"

Про матеріал

Любов Стрілько,

вчитель вищої категорії

Стайківської ЗОШ І-ІІІ ступенів,

Кагарлицького р-ну ,Київської обл..

Проект «Врятуй життя пташині»

Характеристика проекту:

за діяльністю: дослідницько-інформаційний, творчий;

за кількістю навчальних предметів : між предметний;

за кількістю учасників проекту: груповий;

за характером контактів: внутрішній;

за тривалістю виконання: короткостроковий;

за характером партнерських взаємодій: кооперативний.

Мета та завдання:

• Формувати навички роботи з енциклопедичною та додатковою літературою;

• учити учнів знаходити необхідну інформацію в різноманітних джерелах знань;

• навчитись систематизувати те, що вони дізналися про життя зимуючих птахів взимку з власних спостережень, прочитане у книжках, та з розповідей старших людей;

• поглиблювати знання школярів про явища в живій природі;

• збагачувати знання учнів про зимові прикмети;

• формувати уявлення про зимові зміни в житті птахів;

• формувати потребу в пізнанні живої природи;

• з'ясувати значення птахів у житті людини;

• учити здійснювати проектну діяльність на основі дослідження;

• розвивати здібності розв'язувати проблеми пошукового характеру;

• тренувати навички роботи в групі; учити шукати відповіді на цікаві запитання; розвивати вміння обмінюватися думками;

• формувати мотивації успіху та досягнень, творчої самореалізації;

• виховувати любов до природи, прищеплювати бажання бачити красу природи взимку, розуміння необхідності вивчення теми для загального рівня розвитку;

• виховувати товариськість, організованість, доброзичливе ставлення до навколишнього середовища.

Хід презентації проекту

І. Організаційний момент

Дзінь-дзелень, дзінь-дзелень!

Починаймо новий день.

Сядьте рівно, посміхніться,

До сусіда поверніться.

Спинку гарно порівняйте

І урок розпочинайте.

ІІ. Спрямування до мети

Холодно взимку зайчатам і білці,

песику в будці, в сараї корівці…

Мерзнуть у котика лапки і вуха,

мерзне ворона в лиху завірюху.

Як допоможемо дружно, малята, —

виживуть взимку птахи і звірята.

Л. Левченко

— Біла і холодна прийшла на землю зима. Потонув у снігу ліс, і сховалися під ним плоди і насіння рослин. Зима для птахів – найважча пора року. Важко знаходити птахам корми під час снігопадів, заметі­лей, в люті морози. Бідолахи мерзнуть, голодують, чекають допомоги від добрих людей. Сьогодні ми дізнаємося, як можна правильно допомогти зимуючим птахам.

ІІІ. Визначте проблеми проекту

-Яких птахів називають зимуючими?

-Які птахи залишаються зимувати в наших краях?

-Чому взимку птахи наближаються до людських осель?

-Чому зима приносить птахам багато клопоту?

-Як змінюється життя птахів взимку?

-Як птахи готуються до зими?

-Які птахи прилітають в наші краї взимку?

-Що відбувається в житті птахів?

-Які наші дії можуть врятувати птахів від голодної смерті?

ІV. Визначення шляхів розв'язання проблеми

1.Читання додаткової та енциклопедичної літератури про життя зимуючих птахів

2.Добирання зображень зимуючих птахів

3.Вправляння у розпізнаванні птахів, запам'ятовування їх назв

4.Проведення самостійних спостережень за зимуючими птахами

5.Проведення екскурсії у природу (парк), мета якої – дізнатися , які птахи залишилися зимувати,як поводяться птахи взимку

6.Дізнатися які птахи прилітають до нас взимку

7.Залучити батьків до допомоги дітям з виготовлення годівниць для зимуючих птахів

8.Заготівля кормів для пташок, з'ясувати які пташки чим люблять ласувати?

9.Підібрати народні прикмети про погоду взимку, пов'язані із птахами

10.Випуск міні-збірки «Загадки про птахів»

11.Написання статті до шкільної газети

12.Презентація роботи.

V. Формування груп для проведення дослідження

Учні класу об'єднуються у групи:

І група – «Дослідники»;

ІІ група – «Орнітологи»;

ІІІ група – «Науковці»;

ІV група – «Знавці»;

V група – «Літературознавці»

VІ група – «Творча майстерня»

VІ. Обговорення та презентація проекту групами

І група «Дослідники»

1.Технологія «Кошик знань»

-Чому зиму вважають для птахів найважчою порою року?

2.Технологія «Мікрофон»(повідомлення учнів)

З настанням холодів відбуваються зміни у житті птахів. Їм нічого їсти, і частина птахів відлітає у теплі краї.

Першими відлі­тають комахоїдні птахи: стрижі, ластівки, солов'ї, тому що наба­гато зменшується кількість комах; метелики забираються в щі­лини, де перезимовують до весни; засинають жуки, бабки, надійно ховаються гусениці і личинки.

Як тільки замерзають водойми, відлітають водоплавні птахи. Пташки, які на зиму покидають свій рідний край, називаються перелітними. До перелітних пташок належать ластівки, лелеки, зозулі, шпаки, солов'ї, журавлі.

Перелітні птахи до осені починають жиріти, адже в них попереду далекий шлях, на який треба буде витратити багато сил і енергії.

Одні птахи вирушають у мандри малими групами, інші — ве­ликими зграями. Журавлі і гуси летять кутом і клином, шерен­гою, а також один за одним.

Скупченою зграєю — шпаки. Деякі птахи летять по одному, наприклад, зозулі. Кожного року птахи-мандрівники долають ба­гато тисяч кілометрів, вони знають такі місця, у яких можна пев­ний час прожити — добре прогодуватись.

Птахи летять із різною швидкістю. Дрібні співочі птахи — со­ловей, горихвістка долають відстань зі швидкістю 30–48 км/год. А деяких летунів не наздоженеш і найшвидшим потягом!

Стрижі, ластівки, які годуються в повітрі під час польоту, ле­тять зі швидкістю 130 км/год. Є такі птахи, що летять день і ніч без відпочинку. От, наприклад, журавлі. Як виберуться в дорогу, то не зупиняться доти, доки не прилетять на місце. А деркач, пере­пілка сотні кілометрів проходять пішки. (Під час розповіді діти демонструють малюнки птахів.)

Скільки б разів не гостювали птахи в теплих краях, та що­року навесні вони повертаються до рідних домівок.

Є пташки, які залишаються зимувати у нас, бо можуть знайти собі поживу. Птахи, які не відлітають — це осілі пташки. До них належать го­робці, сороки, ворони, сичі, дятли, синиці. Ці пташки полюбля­ють насіння лободи, подорожника, живляться рештками рослин, а от синиці дуже люблять свіже несолоне сало.

ІІ група – «Орнітологи»

Виступи учнів супроводжуються демонструванням зображень пташок.

Орнітологія – наука,яка вивчає птахів, їх звички, вплив на них навколишнього середовища та їх – на довкілля.

Орнітолог – фахівець, який вивчає, спостерігає птахів.

Важко доводиться птахам узимку. Адже страшнішим за люті морози для них є голод.

Горішки ліщини, бука в тріщинах кори ховають повзики.

Жолуді й горіхи запасають сойки. Ці красиві птахи теж завчасно готуються до зими. Восени при доброму врожаї вони цілими днями біля великих самотніх дубів, набирають у під`язичний мішок п`ять – шість, інколи навіть десять жолудів, летять за ними до потаємного місця, часом досить далеко від дуба, закопують і повертаються за новою порцією. За осінь кожна сойка може влаштовувати понад 2500 схованок. Завдяки хорошій пам`яті ці птахи з легкістю знаходять свої схованки. Більшість своїх запасів птаха за зиму з`їдає, а решта або дістається іншим тваринам, або весною проростає. Дивишся часом – у чагарникових заростях чи в садку, далеко від дубового лісу, росте дубочок. Це робота сойки.

Повзик – його назва сама говорить за себе: значить, хтось повзає. Але так може сказати про сю пташку тільки неуважна людина. Повзик не повзає, а бігає, притому дуже спритно. Це єдиний птах, здатний пересуватися по стовбуру вниз головою так само добре, як і вгору головою. Ноги у повзика сильні. Бігаючи, він постійно засовує свій довгий і гострий дзьоб у кожну шпаринку, тріщинку в надії знайти насіннячко або зернятко. Ще любить поласувати горіхами і жолудями. Будучи запасливим птахом, повзик дбайливо складає їх у просторому гнізді.

Гніздо повзика – це комора, у якій може вміститися до двох кг харчів. Улаштовано воно в дуплі і відрізняється тим, що вхід, а не рідко навіть стеля і стіни в ньому до блиску оштукатурені розмоченої слиною або ж просто водою і глиною. У такому затишному будиночку, особливо коли у гнізді багаті запаси їжі, нестрашний і лютий мороз. Адже ситій пташці не страшні холоди. У перші весняні дні з`являються у щасливої пари пташенята, за якими протягом місяця доглядають обоє батьків.

ІІІ група – «Науковці»

1.Гра «Хто зайвий?»

На дошці — малюнки чотирьох зимуючих птахів і одного пере­літного. Хто зайвий? Чому?

2. Робота в парах

1) Підкресліть перелітних птахів.

Зозуля, гуси, журавлі, повзики, вівсянки, ластівки, горобці, синиці, голуби, солов'ї, лелеки, граки, шпаки.

2) Підкресліть, що ви покладете у годівничку птахам?

Гарбузове насіння, пшоно, підсмажене соняшникове насіння, зерно, крихти хліба, насіння бур'янів, солоне сало, насіння клена, кавуна, дині, конопель, цукерки.

ІV група – «Знавці»

Загадка

Відгадайте, дітки, хто

Має носик-долото,

Хто комах з кори виймає

Про здоров'я лісу дбає. (Дятел)

— Дятел видовбує з-під кори дерев шкідливих комах, а у хвой­них лісах він харчується насінням шишок.

Дятел встромляє шишку в розколину стовбура чи пенька і до­вбає її дзьобом, виколупуючи з них насіння, а самі шишки вики­дає. За зиму може назбиратися декілька тисяч розбитих шишок.

Загадка

Жовтогруді щебетушки

Купили чорні капелюшки,

А ще мають білі щічки,

Називають їх... (синички).

— Синиці своїм сильним дзьобом проникають у тріщини кори дерев і дістають яйця і личинки комах; видовбують насіння з ши­шок. Підлітають до кватирки хати і клюють продукти: сало, масло, сир. Відвідують годівниці. Вони мають сильні товсті лапи з міцними пальцями і заломленими кігтями — причіплюються до будь-якої гілки дерева і гойдаються вниз головою, заглядаючи у щілини, витягуючи заціпенілі комахи. Синиці за добу з'їдають стільки, скільки важать самі. Восени і взимку синиці заготовляють корм про запас, ховаючи комах, плоди, летючки клена, горішки липи у щілини і тріщини кори. Тоді взимку знаходять хоча б частину запасів.

Загадка

Галаслива і криклива,

Яскрава і красива.

Свої комори забуває,

А білчині розгрібає. (Сойка)

Маленький, сіренький на соняшник сів,

Надзьобався добре й далі полетів. (Горобець)

Одяг сіруватий, повадки воруваті,

Крикуха хриплувата —

Відома всім персона.

Звичайно, це... (ворона, ґава).

V група – «Літературознавці»

1.Народні прикмети про погоду взимку, пов'язані із птахами

Горобці дружно збирають пух і пір'я біля курників, утепляють свої укриття — через декілька днів настануть люті морози.

Горобці купаються в снігу — до дощу.

Синиця зранку починає пищати — чекай морозу.

Ворона каркає уранці на верхівці дерева — до завірюхи.

Галки і ворони кричать безперервно — буде снігопад, а мож­ливо і заметіль.

Якщо ворони сідають на сніг або на дерева головою в різні боки — буде безвітряний день.

Якщо ж сідають в один бік головою на сук потовще і ближче до ствола дерева — буде вітер. Ідутиме з того боку, в яку ворони повернули голови.

Дятел рано стукає, в січні ще — до ранньої весни.

2.Вікторина «Чи знаєш ти птахів?» (за малюнками)

1)Якого птаха називають лісовим лікарем? (Дятел)

2)Який птах висиджує пташенят узимку? (Шишкар)

Шишкарі живляться насінням шишок. Узимку багато корму для пташенят, оскільки дозріло насіння шишок. А гніздо у шиш­каря тепле, і мама, як пухова ковдрочка гріє, тому мороз не страш­ний.

3)Який птах пересувається, притискаючись до ствола, немов по­взе по корі? (Повзик)

4)Якого птаха називають санітаром? (Ворона)

5)Голівка у цієї пташки в чорній шапочці, а грудка яскраво-жовта. Вона охоче їсть несолоне сало, м'ясо, рибу. (Синиця)

6)Якому птахові дали назву за властивість з'являтися з першим снігом? (Снігур)

7)Якого птаха називають компанійським? (Горобець)

3.Гра «Голос птахів»

— Відобразіть голос птахів.

Ворона, зозуля, горобець, півень, голуб, сова.

VІ група – «Творча майстерня»

Діти презентують виготовлені власноруч годівниці

VІІ. Підбиття підсумків

Картка «підбиття підсумків роботи над проектом»

Тема була цікавою для мене, тому що____________________________

Мені було складно під час роботи над проектом, тому що________________

Мені було легко, тому що ____________________________________

Працюючи над проектом, я навчився ________________________________

Мені заважало _______________________________________________________

Працюючи над проектом, я дізнався____________________________________

На мій погляд проект був:

А) успішним,тому що _______________________________

Б) не успішним,тому що ___________________________________

Що я зробив би інакше наступного разу?_________________________

Я пишаюся тим , що під час роботи надж проектом ____________________

Я так оцінюю виконану проектну роботу ( за рівнем):

Високий

Достатній

Середній

низький

Література

1.Державний стандарт початкової освіти.

2.Даніліна І.В. Навчальні проекти в початковій школі-Х.:Вид.гр. «Основа»

3.Володарська М. О. Усі уроки природознавства. 2 клас. — Х. : Вид. група «Основа», 2013. ‒ 336 с.: табл. ‒ (Усі уроки в початковій школі).

4.. Періодичні видання ВГ «Основа»

5.. office.microsoft.com, wikipedia.org

Перегляд файлу

 

 

                                                                                               Любов Стрілько,

                                                                             вчитель вищої категорії

                                                                            Стайківської ЗОШ І-ІІІ ступенів,

                                                                            Кагарлицького р-ну ,Київської обл..

 

                         Проект «Врятуй життя пташині»

Характеристика проекту:

     за діяльністю: дослідницько-інформаційний, творчий;

     за кількістю навчальних предметів : між предметний;

     за кількістю учасників проекту: груповий;

     за характером контактів: внутрішній;

     за тривалістю виконання: короткостроковий;

     за характером партнерських взаємодій: кооперативний.

Мета та завдання:

• Формувати навички роботи з енциклопедичною та додатковою літературою;

• учити учнів знаходити необхідну інформацію в різноманітних джерелах знань;

• навчитись систематизувати те, що вони дізналися про життя зимуючих птахів взимку з власних спостережень,  прочитане у книжках, та з розповідей старших людей;

• поглиблювати знання школярів про явища в живій природі;

• збагачувати знання учнів  про зимові прикмети;

• формувати уявлення про зимові зміни в житті птахів;

• формувати потребу в пізнанні живої природи;

• з’ясувати значення птахів у житті людини;

• учити здійснювати проектну діяльність на основі дослідження;

• розвивати здібності розв’язувати проблеми пошукового характеру;

• тренувати навички  роботи в групі; учити шукати відповіді на цікаві запитання; розвивати вміння обмінюватися думками;

• формувати мотивації успіху та досягнень, творчої самореалізації;

• виховувати любов до природи, прищеплювати бажання бачити красу природи взимку, розуміння необхідності вивчення теми для загального рівня розвитку;

• виховувати товариськість, організованість, доброзичливе ставлення до навколишнього середовища.

 

                                    Хід презентації проекту

І. Організаційний момент

Дзінь-дзелень, дзінь-дзелень!

Починаймо новий день.

Сядьте рівно, посміхніться,

До сусіда поверніться.

Спинку гарно порівняйте

І урок розпочинайте.

ІІ. Спрямування до мети

 

Холодно взимку зайчатам і білці,

песику в будці, в сараї корівці…

Мерзнуть у котика лапки і вуха,

мерзне ворона в лиху завірюху.

Як допоможемо дружно, малята, —

виживуть взимку птахи і звірята.

Л. Левченко

— Біла і холодна прийшла на землю зима. Потонув у снігу ліс, і сховалися під ним плоди і насіння рослин.  Зима для птахів – найважча пора року. Важко  знаходити птахам корми під час снігопадів, заметі­лей, в люті морози. Бідолахи мерзнуть, голодують, чекають допомоги від добрих людей. Сьогодні ми дізнаємося, як можна правильно допомогти зимуючим птахам.

ІІІ. Визначте проблеми проекту

  • Яких птахів називають зимуючими?
  • Які птахи залишаються зимувати в наших краях?
  • Чому взимку птахи наближаються до людських осель?
  • Чому зима приносить птахам багато клопоту?
  • Як змінюється життя птахів взимку?
  • Як птахи готуються до зими?
  • Які птахи прилітають в наші краї взимку?
  • Що відбувається в житті птахів?
  • Які наші дії можуть врятувати птахів від голодної смерті?

ІV. Визначення шляхів розв’язання проблеми

  1. Читання додаткової та енциклопедичної літератури про життя зимуючих птахів
  2. Добирання зображень зимуючих птахів
  3. Вправляння у розпізнаванні птахів, запам’ятовування їх назв
  4. Проведення самостійних спостережень за зимуючими птахами
  5. Проведення екскурсії у природу (парк), мета якої – дізнатися , які птахи залишилися зимувати,як поводяться птахи взимку
  6. Дізнатися які птахи прилітають до нас взимку
  7. Залучити батьків до допомоги дітям з виготовлення годівниць для зимуючих птахів
  8. Заготівля кормів для пташок, з’ясувати які пташки чим люблять ласувати?
  9. Підібрати народні прикмети про погоду взимку, пов’язані із птахами
  10. Випуск міні-збірки «Загадки про птахів»
  11. Написання статті до шкільної газети
  12. Презентація роботи.

V. Формування груп для проведення дослідження

Учні класу об’єднуються у групи:

І група«Дослідники»;

ІІ група – «Орнітологи»;

ІІІ група – «Науковці»;

ІV група – «Знавці»;

V група – «Літературознавці»

VІ група – «Творча майстерня»

VІ. Обговорення та презентація проекту групами

І група «Дослідники»

  1. Технологія «Кошик знань»
  • Чому зиму вважають для птахів найважчою порою року?
  1. Технологія «Мікрофон»(повідомлення учнів)

З настанням холодів відбуваються зміни у житті птахів. Їм нічого їсти, і частина птахів відлітає у теплі краї.

 Першими відлі­тають комахоїдні птахи: стрижі, ластівки, солов’ї, тому що наба­гато зменшується кількість комах; метелики забираються в щі­лини, де перезимовують до весни; засинають жуки, бабки, надійно ховаються гусениці і личинки.

 Як тільки замерзають водойми, відлітають водоплавні птахи. Пташки, які на зиму покидають свій рідний край, називаються перелітними. До перелітних пташок належать ластівки, лелеки, зозулі, шпаки, солов’ї, журавлі.

Перелітні птахи до осені починають жиріти, адже в них попереду далекий шлях, на який треба буде витратити багато сил і енергії.

Одні птахи вирушають у мандри малими групами, інші — ве­ликими зграями. Журавлі і гуси летять кутом і клином, шерен­гою, а також один за одним.

Скупченою зграєю — шпаки. Деякі птахи летять по одному, наприклад, зозулі. Кожного року птахи-мандрівники долають ба­гато тисяч кілометрів, вони знають такі місця, у яких можна пев­ний час прожити — добре прогодуватись.

Птахи летять із різною швидкістю. Дрібні співочі птахи — со­ловей, горихвістка долають відстань зі швидкістю 30–48 км/год. А деяких летунів не наздоженеш і найшвидшим потягом!

Стрижі, ластівки, які годуються в повітрі під час польоту, ле­тять зі швидкістю 130 км/год. Є такі птахи, що летять день і ніч без відпочинку. От, наприклад, журавлі. Як виберуться в дорогу, то не зупиняться доти, доки не прилетять на місце. А деркач, пере­пілка сотні кілометрів проходять пішки. (Під час розповіді діти демонструють малюнки птахів.)

 Скільки б разів не гостювали птахи в теплих краях, та що­року навесні вони повертаються до рідних домівок.

 Є пташки, які залишаються зимувати у нас, бо можуть знайти собі поживу. Птахи, які не відлітають — це осілі пташки. До них належать го­робці, сороки, ворони, сичі, дятли, синиці. Ці пташки полюбля­ють насіння лободи, подорожника, живляться рештками рослин, а от синиці дуже люблять свіже несолоне сало.

 ІІ група – «Орнітологи»

Виступи учнів супроводжуються демонструванням зображень пташок.

Орнітологія – наука,яка вивчає птахів, їх звички, вплив на них навколишнього середовища та їх – на довкілля.

Орнітолог – фахівець, який вивчає, спостерігає птахів.

Важко доводиться птахам узимку. Адже страшнішим за люті морози для них є голод.

Горішки ліщини, бука в тріщинах кори ховають повзики.

Жолуді й горіхи запасають сойки. Ці красиві птахи теж завчасно готуються до зими. Восени при доброму врожаї вони цілими днями біля великих самотніх дубів, набирають у під`язичний мішок п`ять – шість, інколи навіть десять жолудів, летять за ними до потаємного місця, часом досить далеко від дуба, закопують і повертаються за новою порцією. За осінь кожна сойка може влаштовувати понад 2500 схованок. Завдяки хорошій пам`яті ці птахи з легкістю знаходять свої схованки. Більшість своїх запасів птаха за зиму з`їдає, а решта або дістається іншим тваринам, або весною проростає. Дивишся часом – у чагарникових заростях чи в садку, далеко від дубового лісу, росте дубочок. Це робота сойки.

Повзик – його назва сама говорить за себе: значить, хтось повзає. Але так може сказати про сю пташку тільки неуважна людина. Повзик не повзає, а бігає, притому дуже спритно. Це єдиний птах, здатний пересуватися по стовбуру вниз головою так само добре, як і вгору головою. Ноги у повзика сильні. Бігаючи, він постійно засовує свій довгий і гострий дзьоб у кожну шпаринку, тріщинку в надії знайти насіннячко або зернятко. Ще любить поласувати горіхами і жолудями. Будучи запасливим птахом, повзик дбайливо складає їх у просторому гнізді.

Гніздо повзика – це комора, у якій може вміститися до двох кг харчів. Улаштовано воно в дуплі і відрізняється тим, що вхід, а не рідко навіть стеля і стіни в ньому до блиску оштукатурені розмоченої слиною або ж просто водою і глиною. У такому затишному будиночку, особливо коли у гнізді багаті запаси їжі, нестрашний і лютий мороз. Адже ситій пташці не страшні холоди. У перші весняні дні з`являються у щасливої пари пташенята, за якими протягом місяця доглядають обоє батьків.     

     ІІІ група – «Науковці»

1.Гра «Хто зайвий?»

На дошці — малюнки чотирьох зимуючих птахів і одного пере­літного. Хто зайвий? Чому?

2. Робота в парах

1) Підкресліть перелітних птахів.

Зозуля, гуси, журавлі, повзики, вівсянки, ластівки, горобці, синиці, голуби, солов’ї, лелеки, граки, шпаки.

2) Підкресліть, що ви покладете у годівничку птахам?

Гарбузове насіння, пшоно, підсмажене соняшникове насіння, зерно, крихти хліба, насіння бур’янів, солоне сало, насіння клена, кавуна, дині, конопель, цукерки.

ІV група – «Знавці»

Загадка

Відгадайте, дітки, хто

Має носик-долото,

Хто комах з кори виймає

Про здоров’я лісу дбає. (Дятел)

— Дятел видовбує з-під кори дерев шкідливих комах, а у хвой­них лісах він харчується насінням шишок.

Дятел встромляє шишку в розколину стовбура чи пенька і до­вбає її дзьобом, виколупуючи з них насіння, а самі шишки вики­дає. За зиму може назбиратися декілька тисяч розбитих шишок.

Загадка

Жовтогруді щебетушки

Купили чорні капелюшки,

А ще мають білі щічки,

Називають їх... (синички).

— Синиці своїм сильним дзьобом проникають у тріщини кори дерев і дістають яйця і личинки комах; видовбують насіння з ши­шок. Підлітають до кватирки хати і клюють продукти: сало, масло, сир. Відвідують годівниці. Вони мають сильні товсті лапи з міцними пальцями і заломленими кігтями — причіплюються до будь-якої гілки дерева і гойдаються вниз головою, заглядаючи у щілини, витягуючи заціпенілі комахи. Синиці за добу з’їдають стільки, скільки важать самі. Восени і взимку синиці заготовляють корм про запас, ховаючи комах, плоди, летючки клена, горішки липи у щілини і тріщини кори. Тоді взимку знаходять хоча б частину запасів.

Загадка

Галаслива і криклива,

Яскрава і красива.

Свої комори забуває,

А білчині розгрібає. (Сойка)

  • Маленький, сіренький на соняшник сів,

Надзьобався добре й далі полетів. (Горобець)

  • Одяг сіруватий, повадки воруваті,

Крикуха хриплувата —

Відома всім персона.

Звичайно, це... (ворона, ґава).

 

V група – «Літературознавці»

1.Народні прикмети про погоду взимку, пов’язані із птахами

  •               Горобці дружно збирають пух і пір’я біля курників, утепляють свої укриття — через декілька днів настануть люті морози.
  •               Горобці купаються в снігу — до дощу.
  •               Синиця зранку починає пищати — чекай морозу.
  •               Ворона каркає уранці на верхівці дерева — до завірюхи.
  •               Галки і ворони кричать безперервно — буде снігопад, а мож­ливо і заметіль.
  •               Якщо ворони сідають на сніг або на дерева головою в різні боки — буде безвітряний день.
  •               Якщо ж сідають в один бік головою на сук потовще і ближче до ствола дерева — буде вітер. Ідутиме з того боку, в яку ворони повернули голови.
  •               Дятел рано стукає, в січні ще — до ранньої весни.

 

2.Вікторина «Чи знаєш ти птахів?» (за малюнками)

  1. Якого птаха називають лісовим лікарем? (Дятел)
  2. Який птах висиджує пташенят узимку? (Шишкар)

Шишкарі живляться насінням шишок. Узимку багато корму для пташенят, оскільки дозріло насіння шишок. А гніздо у шиш­каря тепле, і мама, як пухова ковдрочка гріє, тому мороз не страш­ний.

  1. Який птах пересувається, притискаючись до ствола, немов по­взе по корі? (Повзик)
  2. Якого птаха називають санітаром? (Ворона)
  3. Голівка у цієї пташки в чорній шапочці, а грудка яскраво-жовта. Вона охоче їсть несолоне сало, м’ясо, рибу. (Синиця)
  4. Якому птахові дали назву за властивість з’являтися з першим снігом? (Снігур)
  5. Якого птаха називають компанійським? (Горобець)

3.Гра «Голос птахів»

— Відобразіть голос птахів.

Ворона, зозуля, горобець, півень, голуб, сова.

 

VІ група – «Творча майстерня»

Діти презентують виготовлені власноруч годівниці

VІІ. Підбиття підсумків

Картка «підбиття підсумків роботи над проектом»

Тема була цікавою для мене, тому що____________________________

Мені було складно під час роботи над проектом, тому що________________

Мені було легко, тому що ____________________________________

Працюючи над проектом, я навчився ________________________________

Мені заважало _______________________________________________________

Працюючи над проектом, я дізнався____________________________________

На мій погляд проект був:

А) успішним,тому що       _______________________________

Б) не успішним,тому що ___________________________________

Що я зробив би інакше наступного разу?_________________________

Я пишаюся тим , що під час роботи надж проектом ____________________

Я так оцінюю виконану проектну роботу ( за рівнем):

Високий

Достатній

Середній

низький

                                                           Література

1.Державний стандарт початкової освіти.

2.Даніліна І.В. Навчальні проекти в початковій школі-Х.:Вид.гр. «Основа»

3.Володарська М. О. Усі уроки природознавства. 2 клас. — Х. : Вид. група «Основа», 2013. ‒ 336 с.: табл. ‒ (Усі уроки в початковій школі).

4.. Періодичні видання ВГ «Основа»

5.. office.microsoft.com, wikipedia.org

 

doc
Додав(-ла)
Стрілько Любов
Додано
12 лютого 2018
Переглядів
1969
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку