"Проєкт з психологічного розвитку учнівської молоді гуртка "Основи учнівського самоврядування""

Про матеріал
Розвивання психологічних здібностей молоді, чиї переконання спрямовані на активну участь у громадському житті, формування в молодого покоління почуття патріотизму - любов і відданість до Батьківщини, виховування лідера, самостійність і самосвідомість, активну життєву позицію особистості. Саме учнівське самоврядування має потужний потенціал. Воно сприяє створенню умов і можливостей для самореалізації молоді, формуванню активної громадянської позиції, усебічному розвитку та розкриттю особистого потенціалу кожного учня.
Перегляд файлу

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ МІСЬКИЙ ПАЛАЦ ДІТЕЙ ТА ЮНАЦТВА

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Проєкт з психологічного розвитку учнівської молоді

гуртка «Основи учнівського самоврядування»

 

 

 

 

 

 

 

          Автор та укладач

                                                                                                     Мельничук У. В.

керівник гуртка,     культорганізатор МПДЮ

 

 

 

                                                                   

Актуальність

Бути лідером в сучасному світі набагато важливіше ніж володіти найвищим інтелектом, талантом або матеріальними благами. Сучасне суспільство потребує розвиток справжніх лідерів, успішних особистостей, здатних реалізовувати себе в різних сферах життєдіяльності.

Саме учнівське самоврядування має такий потужний потенціал. Воно сприяє створенню умов і можливостей для самореалізації молоді, формуванню активної громадянської позиції, усебічному розвитку та розкриттю особистого потенціалу кожного учня.

Розвиток всебічно розвиненої людини має починатися з дитинства, адже саме в молодшому віці закладаються основи знань і відбувається процес сформованості особистості.

Формування молодих лідерів – це підготовка людини майбутнього, яка відповідає сучасним вимогам.

Мета проєкту: розвивання психологічних здібностей молоді, чиї переконання спрямовані на активну участь у громадському житті, формування в молодого покоління почуття патріотизму – любов і відданість до Батьківщини, виховування  лідера, самостійність і самосвідомість, активну життєву позицію особистості.

Завдання проєкту: залучити молодь до активної управлінської діяльності, розвинути учнівське самоврядування, забезпечити майбутню зміну лідерів, передати досвід молодшому поколінню; розвинути індивідуальні психологічні здібності гуртківців, виховувати активну творчу особистість, формувати організаторські здібності шляхом залучення до управління в групі, виховувати вміння вирішувати проблеми, формувати компетентність молоді, розвивати їхній лідерський потенціал, уміння брати на себе відповідальність за прийняття рішень.      Для того, щоб особистість розкрилася у ЗПО, їй необхідно володіти не тільки організаторськими здібностями але й отримати належну підтримку колективу, групи, мати відповідний соціальний статус: дитина повинна бути впевнена, що її приймають такою як вона є.

ЗМІСТ

 

1.Анотація……………………………………………………………………………..2

2.Вступ……………………………………………………………………………….4-5

3.Мета і завдання проєкту………………………………………...…………………..6

4.Етапи реалізації проєкту………………………………………………….…………7

5. Заходи в межах реалізації проєкту……………………………………………..8-10

6. Очікувані результати………………………………………………………………11

7. Оцінка та самооцінка проєкту …………………………………………………….12

8. Список  використаної літератури…………………………………………………13

9. Додатки………………………………………………………………………….14-22

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

Бути лідером в сучасному світі набагато важливіше ніж володіти найвищим інтелектом, талантом або матеріальними благами. А все тому, що лідер – це людина, яка робить себе сама. Тому починати працювати над формуванням та  розвитком психологічних лідерських здібностей потрібно з дитячих років. Проєкт психологічного розвитку молоді охоплює проведення заходів, у реалізації яких задіяна молодь – члени учнівського самоврядування. У кінцевому результаті лідери набувають практичного досвіду, розкривають свої здібності й мають можливість самореалізації. (3.74с.)

Актуальність. У сучасному світі інноваційних технологій усі сфери життя потребують удосконалення. Освіта як важлива ланка психологічного розвитку сучасної особистості зумовлена потребою докорінних змін у системі навчання. Розвиваючись, процеси демократизації суспільства зумовлюють зміни пріоритетів розвитку молоді.

Сучасне суспільство потребує виховання психологічно розвинутої особистості, справжніх лідерів, успішних, здатних реалізувати себе в різних сферах життєдіяльності. Проблема раннього виявлення виховання й розвитку майбутніх  лідерів у даний час активно досліджується в педагогіці і психології різних країн світу. Зростає її популярність у вітчизняній науці та освітній практиці. У наукових дослідженнях і в буденній свідомості підготовка майбутніх лідерів усе більше сприймається як державна.(4.48с.)

Толерантність, культура, самоповага, позитивне ставлення до життя, здатність до самовдосконалення, роботи в групі, розуміння інтересів і мотивів інших людей, уміння адекватно будувати свої відносини з іншими – необхідні риси особистості лідера в сучасному світі.

Говорячи про розвиток психологічної і духовної цілісністі особистості, варто вказати на проблеми гуманізації виховного процесу. Її сутність полягає у скеруванні духовного розвитку в напрямі активного оволодіння моральними цінностями суспільства; формуванні особистості з позиції визнання пріоритетності загальнолюдських цінностей, пріоритету людини як суб’єкта відповідального за свої вчинки.

Саме учнівське самоврядування має такий потужний виховний потенціал. Воно сприяє створенню умов і можливостей для самореалізації молоді, психологічному та гармонійному розвитку, формуванню активної громадянської позиції, усебічному розвитку та розкриттю особистого потенціалу кожного гуртківця.  (1.56с.)

Виховання всебічно розвиненої особистості має починатися з дитинства, адже саме в шкільному віці закладаються основи знань і відбувається процес становлення особистості.(1.84с.)

Навчання молодих лідерів – це підготовка людини майбутнього, яка відповідає сучасним вимогам.

Саме проєкт має на меті пошук і підтримку учнівської молоді, чиї особисті переконання спрямовані на активну участь у громадському житті, яка має організаторські здібності, духовний розвиток, бажання використовувати свою енергію та можливості заради розвитку України.

Учасники проєкту:

  • педагогічний колектив Чернівецького міського палацу дітей та юнацтва;
  • психолог;
  • вихованці гуртка;
  • лідери учнівського самоврядування Чернівецької міської Асоціації учнівських громадських організацій, клубів та об’єднань «Юні чернівчани»

 

 

 

Термін реалізації: березень 2020-березень 2021рр.

Мета проєкту:

  • розвиток психологічних здібностей молоді, чиї переконання спрямовані на активну участь у громадському житті, яка має організаторські здібності, бажання працювати в команді.
  • готувати майбутніх лідерів самоврядування, здатних реалізувати себе в управлінській діяльності різних напрямів;
  • формувати самостійність і самосвідомість, активну життєву позицію підростаючого покоління;
  • посилювати досягнення високої культури відносин, набуття соціального досвіду, фізичної досконалості, художньо-естетичної культури.

Завдання проєкту:

  • залучити молодь до активної управлінської діяльності;
  • розвинути учнівське самоврядування, забезпечити майбутню зміну лідерів, передати досвід молодшому поколінню;
  •  розвинути індивідуальні психологічні здібності гуртківців;
  •  виховувати активну творчу особистість;
  •  формувати організаторські здібності шляхом залучення до управління в групі, виховувати вміння вирішувати проблеми;
  • формувати компетентність молоді, розвивати їхній лідерський потенціал, уміння брати на себе відповідальність за прийняття рішень;
  • розвинути в майбутніх лідерів потреби в активній життєвій позиції та необхідність реалізовувати власні плани;
  • формувати гармонійну особистість, яка усвідомлює власну незалежність та належність до сучасного суспільства, підготовлена до життя і зорієнтований у сучасних реаліях;
  • формувати високі духовно-моральні цінності, уміння співпрацювати на принципах рівності й демократії.

 

Етапи реалізації проєкту

Етап І. Організаційно-проєктувальний (березень-червень 2020р.)

  • Розробка проєкту.
  • визначення основних стратегій і заходів розвитку;
  • визначення ресурсів (матеріально-технічних, фінансових і кадрових) для забезпечення реалізації проєкту.

Етап ІІ. Практичний (липень 2020р.-лютий 2021р.)

  • Проведення заходів за участю педагогів, лідерів учнівського самоврядування, учнівської молоді;
  • висвітлення навчальної та розвивальної роботи з ЗМІ на блозі, сайті МПДЮ.

Етап ІІІ. Діагностувальний (лютий 2021р.)

  • Аналіз результатів виконання проєкту;
  • визначення перспектив подальшої роботи.

Етап ІV. Підсумковий (березень 2021р.)

  • Підбиття підсумків роботи щодо реалізації проєкту;
  • узагальнення та оформлення матеріалів щодо реалізації проєкту;
  • презентація результатів проєктної діяльності;
  • визначення кращих форм роботи й ефективних шляхів реалізації проєкту;
  • висвітлення досвіду в ЗМІ, блозі, сайті МПДЮ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заходи в межах реалізації проєкту

з/п

Назва заходу

Учасники та відповідальні

Термін виконання

Очікуваний результат

1.

Майстер-класи «Бути лідером»

Вихованці гуртка, керівники гуманітарного відділу, лідери учнівського самоврядування

Протягом року

Формування активної життєвої позиції

2.

Спортивні розваги

Вихованці гуртків МПДЮ, лідери учнівського самоврядування

Протягом року

Формування здорового способу життя

3.

Тестування з виявлення лідерських якостей

Гуртківці, лідери гуртка «Я лідер», психолог

Протягом року

Виявлення дітей-лідерів

4.

 Тренінги розвитку лідерських якостей

Гуртківці МПДЮ, лідери гуртка «Я лідер», психолог

Протягом року

Формування й розвиток свідомої особистості з активною життєвою позицією

5.

Заняття з елементами тренінгу «Розбуди в собі лідера»

Гуртківці МПДЮ, лідери гуртка «Я лідер», психолог

Протягом року

Розвиток навичок самопізнання, саморозвитку

6.

Інформаційний семінар «Я лідер»

Президенти Асоціації «Юні чернівчани», гуртківці «Я  лідер»

Липень 2020р.

Розвиток лідерських якостей, формування особистості, впевненої у власних силах

7.

Круглий стіл для керівників гуртків і педагогів- організаторів міста «Усе починається з дитинства»

Педагоги-організатори міста, керівники гуртків МПДЮ, координатор Асоціації «Юні чернівчани»

Вересень 2020р.

Ознайомлення з організацією навчання, саморозвитку, закладання основ ділової кар'єри та розвитку лідерських якостей

8.

Круглий стіл для керівників гуртків МПДЮ «Лідер»

Керівники гуртків МПДЮ, психолог

Вересень 2020р.

Підвищити рівень обізнаності в сфері лідерства

9.

Акція «Малюнок майбутньому»

Гуртківці гуртка «Я лідер»

Вересень 2020р.

Любов до ближнього, до прекрасного

10.

Година спілкування «Навчаємось лідерським якостям»

 

 

 

 

 

 

Гуртківці гуртка «Я лідер»

Жовтень

2020р.

Навчити правильно поводити себе в колективі; виховувати самоповагу та повагу до інших; розвивати словниковий запас молоді; учити висловлювати власну думку та прислухатися до думки інших.

11.

 Круглий стіл «Самі вирішили, самі зробили, самі відповідаємо»

Президенти Асоціації «Юні чернівчани», координатор

Жовтень 2020р.

Розвиток почуття відповідальності, формування активної громадянської позиції

12.

Колаж «Психологічні здібності лідера»

Гуртківці гуртка «Я лідер», лідери самоврядування, психолог

Листопад 2020р.

Розвиток психологічних якостей

13.

Семінар-практикум для керівників гуртків, педагогів-організаторів міста «Основні підходи та принципи формування громадянина України»

Керівники гуртків, педагоги-організатори міста, координатор Асоціації «Юні чернівчани»

Листопад 2020р.

Розкриття питання щодо виховання громадянина України, особистості з власним світоглядом і способом мислення, почуттями, вчинками та поведінкою, спрямованими на саморозвиток і розвиток демократичного громадянського суспільства в Україні

14.

Виховна година «Як стати лідером»

Гуртківці гуртка «Я лідер», психолог

Листопад 2020р.

Формування в дітей активної життєвої позиції; підтримка молоді, яка спрямована на участь у самоврядуванні, розвиток лідерських здібностей, навички колективної взаємодії

15.

Вікторина «Духовне здоров'я»

Гуртківці гуртка «Я лідер», психолог

Грудень 2020р.

Формування духовного здоров'я в освітньому процесі;

16.

Квест «Здоровий спосіб життя»

Гуртківці гуртка «Я лідер», лідери самоврядування, психолог

Грудень 2020р.

Виховання здорового способу життя, здорового харчування, загартовування

17.

Бесіди для гуртківців молодшого шкільного віку та конкурс міні-розповідей «Хто такий лідер»

Гуртківці молодшого віку МПДЮ, президенти Асоціації «Юні чернівчани»

Грудень

2020р.

Ознайомлення гуртківців з лідерським рухом, формування активної психологічних здібностей

18.

Брейн-ринг

Гуртківці гуртка «Я лідер», лідери самоврядування, психолог

Січень 2021р.

використання та закріплення ігрового стилю спілкування, активне саморозкриття, подолання психологічних бар’єрів, знищення шаблонів щоденного спілкування

19.

Лідер року -2021р.

Гуртківці гуртка «Я лідер», лідери самоврядування, педагоги-організатори

Січень

2021р.

Виявлення, підтримка та заохочення лідерів учнівського самоврядування; створення умов для розвитку інтелектуального, духовного, фізичного розвитку молоді, реалізації їхнього творчого потенціалу; активізація роботи в учнівських колективах; виявлення й підтримка молоді, які мають здібності до організаторських здібностей .

20.

Лідерська конференція «Проєкт учнівського самоврядування «Все починається з дитинства: необхідність, дієвість, результативність, наслідки»»

Гуртківці гуртка «Я лідер», президенти Асоціації «Юні чернівчани»

Січень

2021р.

Розвиток лідерських здібностей у молоді та лідерів самоврядування; створення умов для спілкування дітей-лідерів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Очікувані результати реалізації проєкту

  •        формування здорового способу життя, прагнення фізичного саморозвитку;
  • формування в молоді психологічних здібностей, моральних цінностей, свідомості до сучасного суспільства;
  • підвищення розвивальних можливостей ЗПО в контексті забезпечення гармонійного розвитку особистості;
  • розкриття творчого, духовного та соціального потенціалу молоді;
  • становлення активної життєвої позиції;
  • набуття молоді досвіду реалізації різних проєктів і комунікативної взаємодії;
  • самоствердження та сомовдосконалення молоді, підвищення їх власної значущості та самооцінки;
  • підготовка до гармонійного майбутнього суспільного життя дієздатного дорослого громадянина;
  • передача досвіду від старшого покоління до молодшого.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

1. Бех І.Д. Виховання особистості: Сходження до духовності: Наукове видання – К.: Либідь, 2006. – 272 с.

2. Клименко В. Механізм творчості: чим його розвивати // Шкільний світ. – 2002. – №3 – С. 4 – 9.

3. Оржеховська В.М., Ковганич Г.Г. Учнівське самоврядування: пошук ефективних моделей і технологій: Навч. посібник. – К., 2007. – 234 с.

4. Основні орієнтири виховання учнів 1 – 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України. Програма. – К., 2011. – 98 с.

5. Гірник А. М. Тренінг комунікативних умінь: методичні матеріали / А. М. Гірник, І. Н. Шпалерчук // Практична психологія та соціальна робота. — 2001. — № 2. — С. 11–16. 

6. Смолій Е.С. Організація і розвиток учнівської самоврядності в загальноосвітній установі. – М., 2003.

7. Школа лідерів: тренінг для лідерів шкільного самоврядування/ Автор – укладач Зюман Л.В. – Кременчук, 2007. – 92с.

8. Пшенічка П. Розвиток творчих здібностей учнів. – Шлях освіти.- № 1. - 1999

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТКИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Методики для підготовки лідерів

Для підготовки лідерів до роботи використовуються наступні методики: рольова гра, «загальний галас», малювання, карикатури і комікси, інтерв'ювання, словесні асоціації, метод дискусії, мозкова атака, метод Дельфі, тести на ознаки лідерства та ін.

Зупинимося детальніше на деяких з цих методів.

Рольова гра.

Рольова гра - це маленька п'єса, що розігрується учасниками. В основному імпровізована. Її мета - оживити обставини або події, знайомі учасникам. Рольові ігри можуть підвищити розуміння ситуації і викликати співпереживання по відношенню до людей, що опинилися в ній.

Сценарій рольової гри за темою «Права людини». Відмінності.

Ви – вихованець закладу. Нещодавно в заклад були прийняті кілька учнів, які приїхали з іншої країни. Вони розмовляють мовою, яка відрізняється від вашої. У них інша релігія, і іноді вони пропускають заняття через свої релігійні свята.

Ви хотіли б ближче познайомитися з цими дітьми, побільше дізнатися про їхню країну, можливо навіть вивчити їхню мову. Адже це так цікаво. Але один з ваших приятелів хоче, щоб ви і близько не підходили до іноземців, каже, що їм не місце у закладі, не любить їх, постійно чіпляється до них і хоче, щоб ви також так вели себе по відношенню до новачків.

Ваше завдання залагодити конфлікт і пояснити приятелеві і тим, хто його підтримує, що відмінностей між вами і новачками немає.

Учасникам дається час на обдумування ситуації і своїх ролей в ній. Під час рольової гри дуже ефективний наступний прийом: в найкритичніший момент можна зупинити дію і попросити учасників і глядачів самим знайти вихід із ситуації. Варіанти обговорюються, потім акторам дається можливість показати свою кінцівку даної проблеми.

Звичайно ж, учасниками рольової гри і глядачами ситуація повинна бути проаналізована.

Метод «Загальний галас»

Цей метод хороший для зміни темпу семінару або заняття, для перемикання уваги. Наприклад, можна його використовувати після тривалого виступу педагога.

Всі учасники діляться на групи по 2-3 людини. У них є 5 хвилин на те, щоб висловити власну думку з приводу того, що тільки що було почуто або показано. Вихованці  можуть висловити, що вони відчувають, думають, чи задати питання один одному про те, чого вони не зрозуміли. Після цього необхідно попросити групи або пари поділитися своїми думками з усіма або задати питання.

 

Метод «Малювання»

Цей метод можна широко використовувати для розвитку спостережливості, навичок спільної роботи, уяви, почуття співпереживання по відношенню до людей на картинках або для того, щоб краще пізнати один одного.

Лідерами нашого закладу  даний метод використовується досить часто і в злегка зміненій формі. Так необхідно зібрати велику кількість вирізок з газет, журналів, фотографії, листівки і т.д. з різними зображеннями. Групам дається тема. На цю тему необхідно підібрати вирізки, наклеїти на ватман, дати назву і обов'язково захистити свій продукт. Так нами проводилися такі заходи за темами «Моя країна», «Школа і ми», "Здоровий спосіб життя», «Права людини», «Я і світ навколо мене», «Я стаю кращим», «Я обираю майбутню професію», «Я в колективі».
Метод «Інтерв'ювання»

Цей метод хороший для того, щоб розширити соціальні уявлення лідерів, зв'язати вивчення певної теми з дійсністю, а також розвинути в учасників навички спілкування з різними людьми.

У  закладі лідерами проводилося інтерв'ювання по різним темам:  «ставлення до куріння», «ставлення до спорту», ​​«що таке стиль?», «Здоров'я - це модно» і ін. Відповіді, отримані в ході експерименту , аналізувалися і на основі висновків проводились тренінги, бесіди, рольові ігри на паралелях.

Метод «Зворотного зв’язку»

Проводиться між членами команди для виявлення реальних ознак лідера, а не «уявних» однією особою.

Метод «тестування»

Проводиться для виявлення особистих рис, які приналежні до істинного лідера.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

Тому, пропоную Практично:

Створити картки для тестування та виявлення лідера. Методика “Експрес-тест самооцінки лідерства”

Призначення. Даний експрестест дозволяє визначити актуаль­ний рівень виявлення лідерства у сумісній діяльності.

Інструкція. Уважно прочитайте кожне з десяти суджень і ви­беріть найбільш підходящу для вас відповідь в буквеній формі. Пра­цюючи з опитувальником, пам'ятайте, що немає ні поганих, ні хоро­ших відповідей. Важливим фактором є те, що в своїх відповідях по­трібно прагнути до об'єктивності і записувати ту відповідь, яка пер­шою приходить в голову.

Що для Вас є важливішим у грі?

А. Перемога.    Б. Розвага.

Чому Ви надаєте перевагу в загальній розмові?

А. Виявляти ініціативу, пропонувати щось.

Б. Слухати і критикувати те, що пропонують інші.

Чи здатні Ви витримати критику, не входячи у дрібні супе­речки, не виправдовуючись?

А. Так.   Б. Ні.

Чи подобається Вам, коли Вас хвалять прилюдно?

А. Так.   Б. Ні.

Чи відстоюєте Ви свою думку, якщо обставини (думка більшості) проти Вас?

А. Так.   Б. Ні.

В компанії, у спільній справі Ви завжди заводило, щось при­думуєте, що є цікавим для інших?

А. Так.   Б. Ні.

Чи вмієте Ви приховувати свій настрій від оточуючих?

А. Так.   Б. Ні.

Чи завжди Ви терміново і покірливо робите те, що Вам гово­рять старші?

А. Так.   Б. Ні.

Чи вдається Вам у розмові, дискусії переконати, привабити на свій бік тих, хто раніше був з Вами не згоден?

А. Так.   Б. Ні.

10.Чи подобається Вам вчити (повчати, виховувати, навчати, давати поради) інших?

А. Так.   Б. Ні.

Обробка та інтерпретація даних

Підрахуйте загальну кількість „А" і „Б" відповідей. Високий рівень лідерства         А = 7-10 балів. Середній рівень лідерства        А = 4-6 балів. Низький рівень лідерства         А = 1-3 балів. Переважання відповідей „Б" свідчить про дуже низьке або дес­труктивне лідерство.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

Розробити рольові ігри та ситуації для практичної діяльності групи

Велика сімейна фотографія

Хлопцям в групах пропонується уявити, що всі вони - велика родина, якої потрібно сфотографуватися для сімейного альбому. Для гри необхідно вибрати «фотографа» (повинен розташувати всю сім'ю для фотографування) і «дідуся» (він теж може брати участь у розміщенні сім'ї). Більше ніяких установок дітям не дається, вони самі повинні вирішити, кому ким бути і де стояти. А ви поспостерігайте за цією цікавою картиною, Ролі «фотографа» і «дідуся» зазвичай беруться виконувати прагнуть до лідерства хлопці, але не виключені елементи керівництва та інших «членів сім'ї».

Після розподілу ролей і розстановки «фотограф» рахує до трьох. На рахунок «три» всі дружно кричать слово «сир» і плескають у долоні.

Ця ж гра, проведена в середині зміни, дозволить Вам виявити нових лідерів і розкрити систему симпатій-антипатій в групах.

 

Адаптація

З допомогою гри «Молекула» учасники діляться на дві групи по 4-5 осіб.

«Молекула». Ведучий пропонує дітям встати і розміститися на визначеній території так, як їм зручно. Після фрази ведучого: «Молекули - хаос» учасники гри починають рухатися в довільному напрямку, перемішуючись. Коли звучить фраза: «Молекули - чотири (молекули - п'ять)», гравці повинні

швидко об'єднатися в групи по чотири або п'ять осіб-

Конкурси можуть бути найрізноманітнішими (інтелектуальні, спортивні, на вирішення нестандартних завдань з використанням роздаткового матеріалу)- все залежить від фантазії організаторів. Після кожного конкурсу склад груп змінюється.

За підсумками кожного конкурсу діти колективно вибирають, якого кольору жетон кому з учасників групи присудити:

• червоний - лідер, пропонує основні ідеї» організує роботу;

• жовтий - виконавець:

• зелений - співучасник:

• синій - пасивний спостерігач.

В кінці гри (після проведення усіх конкурсів) у кожній групі складається аплікація з отриманих жетонів. Ця аплікація дає можливість зробити висновок про загальну активності дітей, основних позиціях, які вони займають в колективі.

 

    Додаток 4

Надати варіанти відеороликів із прикладами для методики «загальний галас»: зміна тембру голосу, зміна гучності голосу при тривалій подачі інформації.

 

                                                                                                                    Додаток 5

Розробити теми для методу «Малювання».  Наприклад, «Малюнок майбутньому», «Моя країна», «Школа і ми», "Здоровий спосіб життя», «Права людини», «Я і світ навколо мене», «Я стаю кращим», «Я обираю майбутню професію», «Я в колективі».

     Додаток 6

Надати відеоролики по різним темам і програти в командах  тему для розвитку методу «Інтерв’ювання». Одночасно спостерігати як обирається в команді лідер (лідери).

      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

           Додаток 7

Для методу «зворотного зв’язку» розробити анкету опитування, згідно якої кожен член команди дасть характеристику  обраного «лідера». Це призведе до розуміння «лідера» над чим працювати надалі та які якості розвивати.

1. Ти добре знаєш свій гурток, спробуй охарактеризувати його одним словом: ________________________________

2. Назви гуртки, з якими твої колеги мають спільні справи?_____________

3.Які традиції є у ​​твоєму гуртку? ______________________________________ ____________________________________________________________________

4. У чому проявляється твоя участь в житті гуртка?• Просто ти присутній на справах гуртка;• Сам пропонуєш провести деякі з них;• береш участь у підготовці та проведенні різноманітних заходів;• береш участь в аналізі та оцінюванні заходів;• Намагаєшся уникати участі в житті і справах гуртка.

5. Які відносини один до одного у твоєму гуртику?• Чуйні;• Доброзичливі;• Байдужі;• Конфліктні.

6. Якби тобі запропонували перейти в інший гурток, погодився б ти?• Так;• Швидше так, ніж ні;• Швидше ні, ніж так;• Ні.

7. Чи вважаєш ти престижним бути обраним в органи учнівського самоврядування?• Так;• Ні. 

8. Учнівське самоврядування  приносить користь вам або ти мало знаєш про те, чим воно займається? _________________________________

9. Яку оцінку за 10-бальною шкалою ти поставив би учнівському самоврядуванню в гуртку? ________________________________________

ДЯКУЄМО ЗА УЧАСТЬ!  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 8

Розробка критеріїв оцінки «лідера»

 

Критерії сформованості лідерських якостей учнів: особистісний, поведінковий, ситуаційний.

Показниками критеріїв виступають складові лідерських якостей.  Особистісний критерій допомагає виявити рівень сформованості загальних рис лідера, ставлення учнів до навколишнього світу й людей. Показники критерію:

ступінь розвитку рішучості;

ступінь розвитку ініціативності;

ступінь розвитку наполегливості;

ступінь розвитку креативності;

чесність і порядність у відносинах;

ступінь розвитку відповідальності;

ступінь розвитку емпатійних переживань;

ступінь розвитку інтелектуальної лабільності.

Поведінковий критерій сприяє визначенню рівня орієнтованості учнів на взаємодію з іншими людьми на підставі злагоди, взаєморозуміння, взаємоповаги.

Показники критерію:

здатність до уміння слухати співрозмовника;

готовність до співпраці;

ступінь розвитку рефлексивності;

здатність розуміти емоційний стан людини;

здатність активно впливати на інших;

ступінь розвиненості комунікабельності;

уміння розв’язувати конфлікти;

уміння себе презентувати.

Ситуаційний критерій свідчить про практичні аспекти виховання лідерських якостей учнів у будь-якій ситуації. Показники критерію:

ступінь готовності до самостійних дій;

ступінь розвиненості впевненості в собі;

уміння управляти собою;

 наявність мотивації успіху;

здатність до організаторської роботи;

наявність стресостійкості;

уміння приймати відповідальні рішення в будь-яких ситуаціях;

ступінь розвитку уміння брати на себе ризик.

 

 

1

 

docx
Додано
14 грудня 2021
Переглядів
609
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку