Проєкт з теми "Цікаві факти про зір та характеристика причин, що впливають на якість зору людини"

Про матеріал
Під час вивчення теми "Світлові явища" учні 2 тижні займалися збором інформаціїї, дослідженням та її обробкою .Свою роботу презентували на уроці, де вивчалася остання тема "Око як оптична система.Вади зору та їх корекція". Метою уроку було: формувати уявлення про будову ока, вади зору та методи їх корекції; розвивати інтерес до вивчення фізики; показати практичну значущість набутих знань. А також :формування ключових компетентностей у здобувачів освіти; математичну грамотність;уміння навчатися впродовж життя.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Виконали учні 9 класу Плугатарської ЗОШ І – ІІІ ступенів 2020р. Навчальний проєкт з теми: Цікаві факти про зір та характеристика причин,що впливають на якість зору людини. Мурашковський Д. Проценко Б. Кравченко Д.

Номер слайду 2

Керівник проекту: Болотіна О. Л., вчитель фізики. Тип проекту: інформаційно-пошуковий, дослідницький, інтегрований. Навчальні предмети: фізика, основи здоров’я, біологія, математика. Тривалість виконання проекту: два тижні. Проблема: Які причини порушення зору людини та як зберегти і захистити зір?

Номер слайду 3

ознайомитись з будовою ока як оптичної системи; сформувати уявлення про вади зору й методи їхньої корекції; пояснити причини порушення зору; з’ясувати кількість учнів 1-11 класів нашої школи з вадами зору і вияснити, які в них вади зору; навчитись дотримуватися правил гігієни зору; набуті знання вміти застосовувати для збереження власного зору Мета проекту

Номер слайду 4

План 1. Ознайомитись с поняттям «око»2. Дізнатися детальніше про «будову ока»3. Цікаві факти про «око людини»4. Які існують «вади зору»5. Які причини порушення зору5. «Корекція зору»

Номер слайду 5

О́ко (лат. oculus) — парний сенсорний орган (орган зорової системи) людини і тварин, що володіє здатністю сприймати електромагнітне випромінювання у видимому діапазоні довжин хвиль і забезпечує функцію зору.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

 Яке зображення утворюється? Чому ж ми бачимо не обернене зображення?Чому ми бачимо вночі?Око за допомогою м'язів може рухатися. Коли світла дуже багато, діафрагма ока звужується і зменшує світловий потік. Увечері, коли світла недостатньо, діафрагма розширюється, пропускаючи більше світлових променів.

Номер слайду 8

Що таке зір?Зір – це здатність сприймати величину, форму, колір предметів та їх розміщення. Короткозо́рість або міопія — дефект зору, коли людина чітко бачить лише близько розташовані предмети, результат підвищеної заломлювальної сили оптичних середовищ ока (кришталика, рогівки) або надто великої довжини осі (при нормальній заломлювальній силі) очного яблука. Далекозорість або гіперметропія — це вада зору, що виникає внаслідок послаблення оптичної системи ока, і проявляється у вигляді нездатності сфокусувати зір на прилеглому об'єкті.

Номер слайду 9

Нормальний зір. Вадизорукороткозорістьдалекозорість. Фокус F оптичної системи ока у спокійному стані розташований на сітківці. Фокус F оптичної системи ока у спокійному стані розташований перед сітківкою. Фокус F оптичної системи ока у ненапруженому стані розташований за сітківкою. На сітківці утворюється чітке зображення віддалених предметів. На сітківці утворюється розмите зображення віддалених предметів. На сітківці утворюється розмите зображення віддалених предметів. Відстань найкращого зору — приблизно 25 см. Саме на цій відстані людина з нормальним зором тримає книжку. Відстань найкращого зору менша від 25 см. Короткозора людина читає книжку, наближуючи її до очей. Відстань найкращого зору більша за 25 см. Далекозора людина читає книжку, віддаляючи її від очей. Фокусна відстань нормального ока становить приблизно 1,71 см. Короткозорість коригується окулярами із розсіювальними лінзами. Далекозорість коригується окулярами зі збиральними лінзами. Вади зору та їх корекція

Номер слайду 10

Декілька цікавих фактів про очі людини1)Наші очі містять більше ста мільйонів клітин, які всі чутливі до світла.2 У людини через око надходить близько 90% інформації з навколишнього світу.3)В секунду наші очі здатні фокусувати відразу до п’ятдесяти речей.4) У середньому за все життя ми бачимо близько 24 мільйонів різних зображень5) Ми моргаємо близько 15000 раз в день. Моргання надзвичайно важлива функція наших очей, так воно допомагає усунути будь-яке сміття з поверхні ока, продезінфікувати і покрити очі свіжою сльозою.6) Зіниці очей розширюються на 45%, коли ми дивимося на того, кого любимо.7) Кришталик ока – єдине утворення організму, що не має кровоносних судин і живиться тільки через очну рідину.8) Людське око розрізняє всього сім основних кольорів – червоний, оранжевий, жовтий, зелений, блакитний, синій і фіолетовий. Але крім цього, очі звичайної людини здатні розрізнити до ста тисяч відтінків, а очі професіонала (наприклад художника) до мільйона відтінків!9) Занадто вузький одяг негативно впливає на зір! Вона порушує кровообіг, а це позначається на очах.10) Чхнути з відкритими очима неможливо!11) Очі ніколи не мерзнуть. Це тому, що вони не мають нервових закінчень, чутливих до холоду.12) При швидкому читанні стомлюваність очей менша, ніж при повільному.13) Комп’ютерами майбутнього можна буде керувати рухами очей. А не мишею і клавіатурою, як зараз. Вчені Лодндонского коледжу розробляють технологію, яка дозволить стежити за рухом зіниці і аналізувати механізм людського зору.14) Діаметр наших очей становить близько 2,5 см, і вони важать близько 8 грамів. 15) Зображення, які відправляються в наш мозок, насправді перевернуті. 16) Якщо на фотографії зі спалахом у вас тільки одне око червоне, є ймовірність, що у вас пухлина очей (у разі якщо обидва ока дивляться в одному напрямку в камеру).

Номер слайду 11

Невтішна статистика Проблеми із зором мають 30% жителів планети. Практично в кожного другого українця яке-небудь порушення зору. В Україні мешкає близько 65 тисяч сліпих осіб. Число інвалідів по зору в Україні – до 600 000 чоловік. Проблема зору “молодіє” серед дошкільнят- 5% з порушенням зору, серед випускників- уже 40%. За даними ВООЗ, зорові порушення мають близько 19 млн. дітей. У 1,4 млн. дітей сліпота невиліковна.  В умовах зростаючої технічної оснащеності світу проблема охорони зору стає все більш актуальною. Комп'ютери і телевізор, постійне перебування в приміщеннях з лампами штучного світла, усе частіше малорухливий спосіб життя та багато інших факторів призводять до порушень зору з дитинства.

Номер слайду 12

Ми вирішили дослідити якою є статистика проблем із зором вучнів нашої школи. Для цього ми опитали учнів 1-11 класів і з’ясували: Кількість учнів в класах з вадами зору. Кількість учнів що користуються окулярами. Наявність домашнього комп’ютера. Основні причини погіршення зору (на думку учнів)

Номер слайду 13

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Клас. Кількість учнів. Кількість учнів з вадами зору. Кількість учнів з вадами зору(%)Кількість учнів які носять окуляри. Кількість учнів які носять окуляри(%)15----25----39----4121818593331116112181974125125810----98----104125--116117--

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Обчисливши середнє значення кількості всіх учнів з дефектами зору (8%+33%+18%+25%+25%+17)/11=11%), ми побачили, що понад 11% учнів 1-11 класів мають проблеми із зором (по Україні -20%)Також ми вияснили які окуляри носять учні і наші знайомі. Серед 4 учнів які носять окуляри – в трьох короткозорість,в одного глаукома одного ока; серед 15 опитаних вчителів короткозорість лише у двох, а далекозорість – у 9. Медична статистика також вказує, що найчастіше дитячі очі страждають від короткозорості (міопія). Рідше у дітей розвивається далекозорість. У дорослих – навпаки. Основні причини погіршення зору (на думку учнів)Опитано 30 учнів ( по 3 учні з 7-11 клас) неправильне овітлення -7; тривалий перегляд телепередач - 5; тривале перебування за комп’ютером -6 (серед опитаних учнів з 1 по 11 кл компютери є дома в 54 учнів); тривале користування телефоном -5; спадковість -3; шкідливі звички -3; харчування – 1.

Номер слайду 16

Вимоги до організації роботи з технічними засобами навчання. Пункт 8 При використанні технічних засобів навчання (далі – ТЗН) під час проведення навчального заняття потрібно чергувати види навчальної діяльності. Безперервна тривалість навчальної діяльності з ТЗН упродовж навчального заняття повинна бути: для учнів 1 класів – не більше 10 хвилин; для учнів 2 – 4 класів – не більше 15 хвилин; для учнів 5 – 7 класів – не більше 20 хвилин; для учнів 8 – 9 класів – 20 – 25 хвилин; для учнів 10 – 11(12) класів на 1-й годині занять до 30 хвилин, на 2-й годині занять – 20 хвилин. При здвоєних навчальних заняттях для учнів 10 – 11(12) класів – не більше 25 – 30 хвилин на першому навчальному занятті та не більше 15 – 20 хвилин на другому навчальному занятті. Пункт 9 Після занять із застосуванням ТЗН проводяться вправи з рухової активності та вправи гімнастки для очей. Комплекси відповідних вправ наведені у додатку 3 до цього Санітарного регламенту. Про затвердження Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти Наказ МОЗ №2205 від 25.09.2020 Зареєстровано в Міністерстві юстиції України10 листопада 2020 р. за N 1111/35394

Номер слайду 17

Висновок. За допомогою цього проекту ми дізналися про поняття «око»,про будову «ока» та кожну функцію,що відповідає за «око». Дізналися декілька цікавих фактів про «око». Про «вади зору» та способи «корекції зору»

Номер слайду 18

Використана література: Ресурси Інтернету https://ppt-online.org/294018https://uk.wikipedia.org/wiki/Окоhttps Підручники: Фізика 9 клас - В. Д. Сиротюк - Генеза 2017 рік В. Г. Бар’яхтар, С. О. Довгий, Ф. Я. Божинова «Фізика 9 клас». Н. М. Голосова, З. Ю. Максимович «Працюємо разом: інновації та проекти». З. Ю. Максимович «Збірка матеріалів конкурсу «Фізика навколо нас».

pptx
Додано
18 січня 2021
Переглядів
1930
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку