Проєкт "Загадкові символи трипільської цивілізації"

Про матеріал
Символіка візерунків на традиційних українських вишитих сорочках і рушниках присутня й у трипільських керамічних розписах. Можливо саме через тісний зв’язок між двома культурами, феномен трипільської цивілізації досі цікавить українських науковців.
Перегляд файлу

Проблема та її актуальність. Можливо українці не є нащадками славетних трипільців, але однозначно трипільська культура дала початок власне українській. Символіка трипільців за доби мальованого посуду налічувала вже понад 300 окремих знаків та їх блоків. Не дарма кажуть, що трипільські орнаменти – це наше найдревніше письмо.

Символіка візерунків на традиційних українських вишитих сорочках і рушниках присутня й у трипільських керамічних розписах. Можливо саме через тісний зв’язок між двома культурами, феномен трипільської цивілізації досі цікавить українських науковців.

Тема проєкту: «Загадкові символи трипільської цивілізації».

Автори-розробники:

Бецала Романа Василівна, учитель образотворчого мистецтва Хриплинської школи І-ІІ ступенів.

Цільова аудиторія: учні 6 класу.

Консультанти: учителі, батьки.

Ресурси: інтернет-ресурси, фонд бібліотеки, музей.

Вид проєкту: творчий.

Мета:

  • ознайомити учнів з історією гончарного ремесла Трипілля та різновидами орнаментів на виробах; розширити знання учнів про значення символів трипільської культури, спонукати пізнавальний інтерес до вивчення народних промислів;
  • розвивати уміння пошукової діяльності;
  • формувати навички виготовлення керамічних виробів;
  • виховувати естетичне ставлення до творів мистецтва давньої культури.

Завдання:

  • організувати екскурсію;
  • зібрати інформацію;
  • розробити брошуру та створити презентацію;
  • організувати майстер-клас по виготовленню керамічного посуду з використанням символів трипільської культури;
  • підготувати продукт: об’ємні вироби.

Очікувані (передбачувані) результати

Учасники проєкту зможуть:

  •        поглибити знання про трипільську культуру, зокрема значення символів у гончарстві;
  •        сформувати ціннісне ставлення до гончарного мистецтва трипільської цивілізації;
  •        удосконалити уміння пошукової діяльності;
  •        зібрати, систематизувати, узагальнити та презентувати текстовий матеріал про символи трипільської цивілізації;
  •        виготовити керамічний посуд за зразками трипільської культури.

Кінцевий результат:

  •        оформлення брошури та презентації «Загадкові символи трипільської цивілізації»;
  •        виставка творчих робіт учнів.

 Характеристика проєкту за такими класифікаційними параметрами:

  •   спосіб (характеристика діяльності) пошуково-творчий;
  • за змістом освітньо-виховний;
  • за складом учасників груповий;
  • за тривалістю довготривалий;
  •   характер партнерської взаємодії кооперативний;
  •   за способом реалізації: внутрішній;
  • реалізація міжпредметних зв’язків – надпредметний (образотворче мистецтво, історія, географія, українська мова, трудове навчання, інформатика).

 

 

 

Механізм реалізації проєкту (план дій)

п/п

Назва заходу

Термін виконання

Виконавці

Ресурси

матеріальні

людські

  1. Підготовчий етап

1.

Визначення напрямків роботи. Обговорення методів дослідження

 

учитель, учні

 

  •  
  1. Основний етап

1.

Дослідження (збір інформації)

 

учні

 

  •  

2.

Екскурсія в Київський обласний археологічний музей у с.Трипілля

 

учитель, учні

  •  
  •  

3.

Зустріч з майстром Володимиром Слубським (село Довжок Ямпільського району Вінницької області)

 

учитель, учні

  •  
  •  

4.

Майстер-клас по виготовленню керамічного посуду з використанням символів трипільської культури у сувенірній майстерні-крамниці «Гогодзи» м.Івано-Франківськ

 

учні

 

  •  
  •  

5.

Створення брошури та презентації

 

учитель,

учні

  •  
  •  
  1. Заключний етап

1.

Презентація брошури

 

учні

 

  •  

2.

Виставка творчих робіт учнів

 

учні

 

  •  

3.

Обговорення (аналіз результатів)

 

учитель, учні

 

  •  

 

Аналіз силового поля (за 10-ти бальною шкалою)

Підтримка

Бал

Опір

Бал

Адміністрація

10

Адміністрація

0

Педагог-організатор

10

Педагог-організатор

0

Учні

10

Окремі учні

0

Батьки

10

Окремі батьки

0

Всього

40

Всього

0

 

ВИСНОВОК: даний проєкт має певну підтримку, яка є більшою за опір, тому вважаю його життєздатним у подальшому впровадженні.

Кошторис

№ п/п

Матеріал

Кількість

Ціна

1.

Поїздка в Київський обласний археологічний музей у с.Трипілля

1 чол.

1000 грн

2.

Вхідний квиток в Київський обласний археологічний музей

1 чол.

70 грн

3.

Поїздка у село Довжок Ямпільського району Вінницької області

1 чол.

700 грн

4.

Майстер-клас

1 чол.

100 грн

5.

Папір А4

2 шт.

1,50 грн.

6.

Простий олівець

2 шт.

6 грн

7.

Друк брошур

1 шт.

50 грн

Всього

 

1927,5 грн.

Практична значущість проєкту

 Практична значущість даного проєкту полягає в тому, що презентація та брошура можуть бути використані для поглибленого вивчення історії України в      6-му класі.

 У школі можна організувати ярмарок, на якому будуть реалізовуватися гончарні вироби учнів, а вилучені кошти передати на благодійність.

 

1

 

docx
Додано
26 лютого 2020
Переглядів
838
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку