План-конспект уроку: «Поліхромне малювання плодів різних типів (яблука, горіхи, гарбуз, сливи). Насиченість, контраст, теплі та холодні кольори».

Про матеріал
Вид заняття: малювання за уявою. Навчальна: навчити створювати цілісність колірного враження шляхом пошуку різноманітних відтінків для вираження певного настрою; формувати емоційне сприйняття кольору, пошуку асоціативних зв'язків між кольором і настроєм. Розвивальна: формувати творчу активність, розвивати в учнів комбінаторні здібності; розвивати окомір, образне, логічне, просторове мислення, дрібну моторику рук. Виховна: виховувати відчуття композиційної, колористичної цілостності, естетичний смак; формувати духовні та моральні ціннісні орієнтири у сфері образотворчого мистецтва. Виховувати почуття емпатії (співпереживання), уміння слухати один одного.
Перегляд файлу

План-конспект уроку для 6 класу

Дата проведення:

Тема: «Поліхромне  малювання плодів різних типів (яблука, горіхи, гарбуз, сливи). Насиченість, контраст, теплі та холодні кольори».

Навчальна: навчити створювати цілісність колірного враження шляхом пошуку різноманітних відтінків для вираження певного настрою; формувати емоційне сприйняття кольору, пошуку асоціативних зв'язків між кольором і настроєм.

Розвивальна: формувати творчу активність, розвивати в учнів комбінаторні здібності; розвивати окомір, образне, логічне, просторове мислення, дрібну моторику рук.

Виховна: виховувати відчуття композиційної, колористичної цілостності, естетичний смак; формувати духовні та моральні ціннісні орієнтири у сфері образотворчого мистецтва. Виховувати почуття емпатії (співпереживання), уміння слухати один одного.

Тип уроку: комбінований урок.

Вид заняття:  малювання за уявою.

Матеріали та інструменти:

1. Для вчителя: матеріали для демонстрації репродукцій.

2. Для учнів: торшон А3 формату, акварель, пензлі, палітра, серветки для витирання рук, ємність для води.

Зоровий ряд: картки-схеми: «Композиційне розташування об’єктів»,             О. Шумакової «Натюрморт з качаном капусти»,  О. Новаківського «Натюрморт» .

Ключові поняття: композиція, контраст, колорит, теплі та холодні кольори, лесування. 

План уроку:

1. Організаційний момент. Перевірка готовності до уроку (3 хв.)

2. Актуалізація опорних знань і вмінь (5 хв.)

3. Повідомлення теми і мети уроку (2 хв.)

4. Вивчення нового навчального матеріалу (20 хв.)

5. Закріплення  вивченого матеріалу (10 хв.)

6. Підбиття підсумків уроку. Повідомлення домашнього завдання (5 хв.)     

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент. Перевірка готовності до уроку (3 хв.)

Вправа  «Кольорові привітання»

На столі розташовані картки різних кольорів. Пропонуємо дітям вибрати той колір, яким сьогодні вони хотіли б з нами «привітатися», колір, який зараз виражає їх настрій.

II. Актуалізація опорних знань і вмінь (5 хв.)

Використання інноваційних технологій: друдли «Набір художника» та «Кольори і форми навколо нас».

1. Слово вчителя. Давайте згадаємо, які приладдя повинен мати художник. За допомогою індивідуальних карток синього (означатиме відповідь «так») і червоного (означатиме відповідь «ні») кольорів покажіть чи належать ці предмети художнику. Відповідь обґрунтовуйте.

Учням пропонуються набір окремих зображень (пензлик, олівці, ложка, відро, фарби, палітра, тарілка і т.п.) [4, с. 131].

images0_6d51c_36ac9e17_XL29100002iне

 

 Мал.1                      Мал.2          Мал.3                         Мал.4         Мал.5

2. Розвивальна вправа «Кольори і форми навколо нас».                              

Учням пропонується назвати якнайбільше предметів певного кольору чи форми, що оточують нас у даному місці. Наприклад, «червоний» - квітка на підвіконні, кофтинка однокласниці, ручка вчителя і т.д. [2, с. 31].

Мал.7

Мал.8

III. Повідомлення теми і мети уроку ( 2 хв.)

Слово вчителя. – Сьогодні ми з Вами дізнаємося про такі поняття як «Насиченість, контраст, теплі і холодні кольори. А результатом нашої подорожі стане створення поліхромної композиції з зображеннями плодів різних типів: яблука, сливи, горобини та ін..

IV. Вивчення нового навчального матеріалу (20 хв.)

Відгадування загадок.

1. Народжується з квітки,  його всі люблять дітки, заліза в нім багато,   рум'яне і хрустке. А ну, скажіть, малята,  то що ж воно таке? (Яблуко)

2. Лампочка вгорі висіла, стала смачна, пожовтіла.  Діти лампочку зірвали,  З апетитом скуштували.  (Груша)

3. У зеленім кожушку, в костяній сорочечці, я росту собі в ліску, всім зірвати хочеться. ( Горіх).

Споглядання творів мистецтва

 - А тепер подивіться на репродукції картин художників. Слово «репродукція» - латинського похо­дження і означає відтворення творів образотворчого мистецтва. Це картини О.Шумакової «Натюрморт з качаном капусти» (мал.1),  О. Новаківського «Натюрморт» (мал.2) [1, с. 83-90].

     

                   Мал.1                                                    Мал.2

Вчитель пояснює правила роботи та техніку безпеки.

1. Дотримуйтесь того, щоб головне на малюнку не ховалося по кутках аркуша та розташовувалося посередині.

2. Головне на малюнку не повинно бути занадто великим або маленьким.

3. Під час роботи не розмахуйте пензлями, олівцями та ножицями.

4. Обережно поводьтеся з водою та фарбами.

Практична робота учнів. Педагогічний малюнок

1. Спочатку  добре подумайте, які кольори Вам підійдуть. Пам’ятайте, що малювати треба чистими фарбами і дуже ретельно вимивати пензлик, коли переходимо від одного кольору до іншого.

2. Визначте розташування предметів, потім намітьте їхню загальну форму. Порівняйте малюнок з натурою і, уточнивши його, переходьте до деталізації (плями, корінці, стебла, листя та ін.) (мал.3).

3. Тепер починаємо малювати фарбами: змішайте кольори на палітрі та нанесіть його на аркуш, створюючи фактуру. Не забувайте, що необхідно використовувати виразні композиційні прийоми - ритм колірної плями та ліній (мал.4).

4. На палітрі треба підібрати найсвітліший колір натури, а вже потім вкрити ним усю поверхню малюнка, крім відблиску. Фарба при цьому повинна вільно стікати вниз. Коли потрібно підсилити той чи інший колір малюнка, вкрийте його тією самою фарбою ще раз (мал.5). Проте пам'ятайте, що зловживати перекриванням не слід, бо акварель втрачає свіжість, прозорість, яскравість. Доопрацьовуємо фрукти: уточнюємо світлотіньові відносини між предметами (мал.6).

Картинки по запросу акварель фрукты

                  Мал.3                                             Мал.4

Похожее изображение Картинки по запросу акварель фрукты

                  Мал.5                                              Мал.6

Наочний приклад роботи самого вчителя  стимулює творчу активність дітей (виконані завдання виставляються  для перегляду). Діти висловлюють свої думки про виконану роботу, разом ми розглядаємо і описуємо малюнки

Фізкультхвилинка.

Щоб нам яблучко зірвати, то потрібно пострибати. А вони на землю впали, в  руки щось нам не попали. Тепер треба присідати і ті яблучка збирати [3, с. 29-32].

V. Закріплення  вивченого матеріалу (10 хв.)

Вчитель. Зараз ще один важливий момент - нам необхідно дати назву вашій роботі. Ви пам'ятаєте, яку важливу роль грають в картинах назви. Вони багато в чому допомагають зрозуміти, що хотів передати нам художник, або примушують замислитися [4, с. 127].

Фронтальне опитування:

  1. за допомогою чого можна передати емоції на малюнку?
  2. як привильно розміщувати предмет на аркуші?
  3. перелічте теплі та холодні кольори.

VI. Підбиття підсумків уроку. Пояснення домашнього завдання        (5 хв.)   

1.Слово вчителя. – Сьогодні ми з Вами засвоїли поняття «насиченість», «колорит», «теплі та холодні кольори»; навчилися розташовувати на аркуші предмет.

2.Обговорення учнівських робіт.

3. Домашнє завдання.

 Учитель пропонує учням вдома завершити малюнки, враховуючи виявлені помилки.

 

Список використаної літератури:

  1.               Базелюк О. Мультимедійні технології на уроках образотворчого мистецтво / О. Базелюк // Мистецтво й освіта. – 2014. – № 6 – С. 6-17.
  2.               Волкова В. В. Сучасні технології навчання на уроках образотворчого мистецтва в середніх класах / В. В Волкова // Управління школою. – 2008. – №8-9. – С. 28 – 60.
  3.               Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології / Ілона  Миколаївна Дичківська. – Київ, 2013. – 352 с.
  4.               Сорока Г. Сучасні виховні системи та технології художньо-естетичного циклу / Григорій Сорока. – Харків: Ранок, 2012. – 123 с.

 

docx
Додано
23 березня 2020
Переглядів
1387
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку