Проектна робота "Англомовні країни світу"

Про матеріал

Запропонований проект надає учням можливість працювати і самостійно знаходити корисну та цікаву інформацію для подорожуючих про англомовні країни світу. Ми пропонуємо поєднати між собою вивчення в 11 класі на уроках англійської мови теми “English-speaking countries” та теми "Культурно-економічний стан англомовних країн світу" на уроках географії. Для цього рекомендуємо створити разом з учнями мультимедійний проект, що представлятиме собою англомовний путівник по країнах світу у вигляді презентації.

Перегляд файлу

Пояснювальна записка до презентації проекту

”Travel leaflet on English-speaking countries

 

Настав такий час, коли інформаційно-комунікативні технології ввійшли легкою ходою в сучасну освітню систему, і без них обійтися не можна. Якщо наші батьки навчалися за безпосередньої участі таких учительських інструментів, як дошка, крейда і зошит, то нинішнє покоління учнів вимагає присутності на уроках ІК технологій, цифрових ресурсів.

Отже, рухаючись у напрямку сучасної освіти необхідно розробляти комп`ютерно-орієнтовані уроки, активно використовуючи програмні засоби навчального призначення, мультимедіа проектор, які поглиблюють знання учнів, формують їхнє мислення, допомагають вільно оволодівати іноземною мовою в усіх видах мовленнєвої діяльності. Задля ефективного формування вмінь та навичок іншомовного спілкування ми працюємо з програмами Microsoft Office PowerPoint, Publisher, Word, які дозволяють розширити можливості для проведення досліджень, створення публікації, презентацій, пошуку додаткової інформації через мережу Інтернет.

Запропонований проект надає учням можливість працювати і самостійно знаходити корисну та цікаву інформацію для подорожуючих про англомовні країни світу. Ми пропонуємо поєднати між собою вивчення в 11 класі на уроках англійської мови теми “English-speaking countries  та теми "Культурно-економічний стан англомовних країн світу" на уроках географії. Для цього рекомендуємо створити разом з учнями мультимедійний проект, що представлятиме собою англомовний путівник по країнах світу у вигляді презентації.

Перед початком роботи доцільно обговорити обрану тему, скласти план та надрукувати необхідний текстовий матеріал у програмі Microsoft Office Word, підібрати ілюстративний матеріал з електронних енциклопедій та мережі Інтернет, відсканувати малюнки чи фотографії.

Учні створюють презентації, які згодом сформують один повноцінний проект. Вони, знайшовши додаткову цікаву інформацію, обговорюють доцільність використання саме цього матеріалу. Учні працюють над дизайном слайдів, варіантами структури слайда – макетами (титульного слайда, слайдів, які містять лише текст або лише зображення, текст і зображення); кольоровим оформленням слайда (фону і тексту); настройкою анімації; налагодженням системи навігації або керуванням презентацією.

Кожна підгрупа представляє свої презентації, захищає свої під проекти, демонструє ілюстрації.

Створені презентації можна буде використати в подальшому не лише на уроках англійської мови, а й географії, історії, країнознавства, художньої культури.

 

 

 

Методичний паспорт проекту

“Travel leaflet on English-speaking countries”

 

  1. Автор проекту – учні 11 класу
  2. Назва проекту - “Travel leaflet on English-speaking countries”
  3. Тип проекту:
    • за пріоритетним видом діяльності – інформаційний, прикладний, з елементами пошукової та творчої діяльності,
    • за рівнем реалізації міжпредметних зв`язків – інтегрований (включає знання з географії, економічної географії та історії, художньої культури),
    • за звертанням до аудиторії – шкільний,
    • за участю в розробці – колективний,
    • за терміном виконання – довгостроковий,
    • за характером взаємодій між учасниками – кооперативний,
    • за формою представлення, захисту – мультимедійний.
  4. Навчальні предмети – англійська мова, географія, історія, художня культура.
  5. Клас – 11.
  6. Кількість учнів – 9.
  7. Основа: в основу проекту покладено дослідження учнями не тільки географічних рис англомовних країн світу, але і їх історичної та культурної спадщини, а також сучасної інфраструктури туризму.
  8. Результатом дослідницької діяльності учнів стануть путівники по англомовних країнах світу.
  9. Цілі проекту: підвищення рівня внутрішньої вмотивованості учнів до більш якісного володіння англійською мовою; підвищення рівня сформованості соціокультурної компетенції учнів; підвищення рівня самостійності учнів, рівня згуртованості, а також загальноінтелектуально розвитку.
  10. Тривалість проведення: навчальний семестр.
  11. Обладнання: фізичні карти англомовних країн світу, фотографії основних міст країн, ілюстрації визначних пам`яток країн, довідники, путівники по країнах світу, Всесвітня мережа Інтернет.
  12. Етапи: проект Travel leaflet on English-speaking countriesскладається із трьох етапів (підготовчий, основний та завершальний), що організовані в певній  послідовності, відповідно до технології проведення проектної методики під час навчання ІМ.

 

 

ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП

 

На цьому етапі учні разом з учителем обговорили завдання, проблему та шлях її розв`язання. Учитель поділив учнів на групи, одна з яких вивчала Австралію, друга – Канаду. З допомогою методу «мозкового штурму» учні обрали вісім напрямків для дослідження, а саме : English-speaking factfile, major cities to visit, where to stay, means of transport, food and drinks, culture and events, things to see, т.п. Учні розподілили для проведення індивідуального дослідження згідно з особистими інтересами та вподобаннями. Вчитель допомагав визначити джерела інформації (інтернет-сайти, періодичні видання, книги) та тривалість проекту.

 

 ОСНОВНИЙ ЕТАП

 

Наступною сходинкою на шляху до виконання проекту було детальне вивчення учнями джерел інформації та обговорення варіантів способу реалізації проекту. Зрештою, синтезувавши та проаналізувавши ідеї, учні вирішили оформити проект у вигляді мультимедіа презентацій, де кожний слайд буде присвячений вказаним вище темам. На цьому етапі вчитель консультував, спостерігав за роботою учнів та направляв процес аналізу. Безпосередня творча робота з виконання проекту проходила в позаурочний час.

 

ЗАВЕРШАЛЬНИЙ ЕТАП

 

Кульмінаційним моментом, логічним завершенням спільної роботи стала презентація проекту, на яку виділено два уроки, куди запрошено глядачів (учителів, та групу підтримки: учнів менших класів). Учні, які працювали в групі “Australia” та “Canada”, почергово презентували створені ними мультимедіа презентації, знайомлячи присутніх із результатами дослідження та створеними ними плакатами та брошурами.

 

 

 

 

Canada 

Canada is the second largest country in the world. It covers the northern part of North America and its total area is 9,975,000 square kilometres. Canada's only neighbour is the USA. The border between the two countries is the longest unguarded border in the world.

 

Canada's motto, "From Sea to Sea," is particularly appropriate because the country is bounded by three oceans — the Pacific, the Arctic and the Atlantic. Its vast area includes some of the world's largest lakes and countless smaller ones. One-third of all fresh water on Earth is in Canada.

Canada's name comes from an Indian word kanata, which means "village". The first French settlers used the Indian name for the colony, but the official name was "New France". When the area came under the British rule in 1897, the new country was called the Dominion of Canada, or simply Canada. Canada is a union of ten provinces and two territories.

 

Compared with other large countries, Canada has a small population, only about 27,300,000. The country, however, is one of the world's most prosperous. Canadians I developed its rich natural resources and, in the process, have achieved a high standard of living.

 

Canada is a constitutional monarchy. It is a member of the Commonwealth of Nations and Queen Elizabeth II is its official head of state. Although the Queen holds this high position, she doesn't rule. She serves as a symbol of British tradition. Her representative in Canada is the Governor General, whom she appoints on the advice of the Canadian Prime Minister. The Governor's duties are limited to symbolic, mostly ceremonial acts.

 

The real power belongs to the Prime Minister and his Cabinet. The Canadian Parliament consists of two chambers: the House of Commons and the Senate.

 

There are two official languages in the country: English and French. All Canadian children have to learn both French and English at school, but Francophones and Anglophones do not enjoy learning each other's language.

 

"We have two races, two languages, two systems of religious belief, two sets of laws ... two systems of everything," said one Canadian journalist.

 

There was a time when Quebec Province (its population is 90% French) decided to separate from Canada and form a new country. Fortunately, the movement has waned.

Canada Day is Canada's national holiday. It is celebrated on July 1.Since 1958 the government establishes annual ritual of carrying out of national day of Canada. At festival it is possible to look multinational and professional concerts on the Parliamentary Hill, including the television show broadcast all over the country and with addition of fireworks in 15 basic cities on all country.

 

Travel Preparations

 

 

Some norms of behavior of Canadians can seem to you more conservative in comparison with to what you have got used in the country, others on the contrary more liberal. Probably, it will be interesting to you to learn, some of the accepted rules of behavior in Canada to not collide with misunderstanding and censure from Canadians and to facilitate to itself arrangement in the new country.

 

The standard rules of behavior:

 

All by turns - at Canadians it is not accepted to be pushed in turn and to try to make the way without turn. All turns in Canada are under construction by a principle " Who the first has come, that and is served by the first ".

 

On a visit do not smoke - the most part of Canadians do not smoke. If you pay a visit someone before smoking it is necessary to ask permission of the owners. If owners do not smoke, you, most likely, will be suggested smoking in the street.

 

Punctuality, first of all - you should come always in time for work, on a meeting, to school. Those who often is late, can discharge from office or exclude from school. The majority of Canadians more than 10 or 15 minutes of the one who is late for a business meeting will not wait. If you are invited to action, it is meant, that you will arrive, a maximum during half an hour from appointed time of a meeting.

 

The valid attitude to an environment - Canadians are respectful to an environment and wait from you for the same. They hope that you will not throw out dust under legs or from a window of your car.

 

The tender is not pertinent - in Canada it is not accepted to bargain in occasion of the price, however there are exceptions. For example, almost each Canadian will try to agree about the best price, doing very dear purchase (the house, the machine, furniture).

The capital of Canada is Ottawa.

 

 

 

 

 

Australia 

 

The continent of Australia, with the island state of Tasmania, is approximately equal in area to the United States (excluding Alaska and Hawaii). Mountain ranges run from north to south along the east coast, reaching their highest point in Mount Kosciusko (7,308 ft; 2,228 m). The western half of the continent is occupied by a desert plateau that rises into barren, rolling hills near the west coast. The Great Barrier Reef, extending about 1,245 mi (2,000 km), lies along the northeast coast. The island of Tasmania (26,178 sq mi; 67,800 sq km) is off the southeast coast.

Government

 

Type: Constitutional monarchy: democratic, federal-state system.

 Constitution: Passed by the British Parliament on July 9, 1900.

 Independence (federation): January 1, 1901.

 Branches: Executive--Queen Elizabeth II (head of state, represented by a governor general); the monarch appoints the governor general on the advice of the prime minister. Legislative--bicameral Parliament (76-member Senate, 150-member House of Representatives). The governor general appoints the prime minister (generally the leader of the party which holds the majority in the House of Representatives) and appoints ministers on the advice of the prime minister. Judicial--independent judiciary.

 Administrative subdivisions: Six states and two territories.

 Political parties (as of July 1, 2011): Labor, Liberal, Greens, the Nationals, and Democratic Labor Party.

History

 

The first inhabitants of Australia were the Aborigines, who migrated there at least 40,000 years ago from Southeast Asia. There may have been between a half million to a full million Aborigines at the time of European settlement; today about 350,000 live in Australia.

 

Dutch, Portuguese, and Spanish ships sighted Australia in the 17th century; the Dutch landed at the Gulf of Carpentaria in 1606. In 1616 the territory became known as New Holland. The British arrived in 1688, but it was not until Captain James Cook's voyage in 1770 that Great Britain claimed possession of the vast island, calling it New South Wales. A British penal colony was set up at Port Jackson (what is now Sydney) in 1788, and about 161,000 transported English convicts were settled there until the system was suspended in 1839.

 

Free settlers and former prisoners established six colonies: New South Wales (1786), Tasmania (then Van Diemen's Land) (1825), Western Australia (1829), South Australia (1834), Victoria (1851), and Queensland (1859). Various gold rushes attracted settlers, as did the mining of other minerals. Sheep farming and grain soon grew into important economic enterprises. The six colonies became states and in 1901 federated into the Commonwealth of Australia with a constitution that incorporated British parliamentary and U.S. federal traditions. Australia became known for its liberal legislation: free compulsory education, protected trade unionism with industrial conciliation and arbitration, the secret ballot, women's suffrage, maternity allowances, and sickness and old-age pensions.

 

Sure it's got deadly spiders, snakes and sharks, but they don't stop people from coming here, never mind living here. And for good reason. From the prehistoric gorges of Kakadu National Park, to the white sails of the Sydney Opera House, Australia is a country as big your imagination. Kick back on a beach as white as your mother's wedding dress in Western Australia; lose yourself in the labyrinthine laneways of culture-rich Melbourne or be humbled by red desert sunsets over Uluru. Turn south to visit hundred year old giants that loom large in the forests of Tasmania or take on Sydney, a heady mix of surf, sun, money and sex, and you'll soon realise Australia is a place to be discovered, not feared.

 

1

 

doc
До підручника
Англійська мова (9-й рік навчання, рівень стандарту) 10 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
24 грудня 2018
Переглядів
2386
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку