Проектна робота " Шкільний екологічний дизайн"

Про матеріал
Екологічні проблеми сучасності поставили перед школою важливе завдання - навчити та виховати молоде покоління, здатне по-новому розв'язувати проблеми охорони і раціонального використання природи. Дуже важливо, щоб діти, які йдуть у самостійне життя, були переконаними прибічниками захисту довкілля.
Перегляд файлу

 

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ВІДДІЛ ОСВІТИ БОЛГРАДСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

На конкурс районного етапу Всеукраїнського конкурсу для школярів «ЕКОклас»

 

 

 

 

ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧА РОДИННА ПОЛІТИКА

 

 

 

 

Автори: Узунова Марія Іванівна, вчитель географії та колектив учнів (Соколенко Христина, Чернєва Світлана, Гараба Марія, Цапурдей Любов, Чобану Станіслав, Чобану Катерина, Тодорова Вікторія, Бальжик Роман, Сальцина Антоніна, Іванова Любов) Оксамитненської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів ім. І. І. Булгарова Болградської районної ради Одеської області

 

 

 

с. Оксамитне 2014

 

Анкета – заявка учнівського колективу  на участь у районному етапі Всеукраїнського конкурса «ЕКОклас»

 

  1.               Назва роботи: «Шкільний екологічний дизайн».
  2.               Номінація «ЕКОінновація».
  3.               Учнівський колектив: Соколенко Христина Сергіївна, Чернєва Світлана Василівна, Гараба Марія Рустамівна, Цапурдей Любов Кирилівна, Чобану Станіслав Стельянович, Чобану Катерина Стельянівна, Тодорова Вікторія Миколаївна, Бальжик Роман Сергійович, Сальцина Антоніна Валеріївна, Іванова Любов Григорівна.
  4.               Оксамитненська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів ім. І. І. Булгарова Болградської районної ради Одеської області.

Адреса: 68740 вул. Шкільна, 8, с. Оксамитне Болградського району Одеської області (тел. 0679185643)

  1.               Узунова Марія Іванівна, вчитель географії Оксамитненської ЗОШ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Учасники проекту: учні та вчителі Оксамитненської ЗОШ

Мета проекту: формувати екологічну культуру учнівської молоді; здійснювати екологічне природоохоронне та трудове виховання; активізувати пізнавальну та науково – пошукову діяльність учнів.

Завдання проекту: узагальнити форми роботи з екологічного виховання школярів через досвід оформлення шкільних кабінетів, екологічних куточків школи засобами образотворчого та декоративно – прикладного мистецтв.

Форми та методи реалізації: природоохоронні акції, учнівські конкурси та участь у діяльності МАН, дослідницькі роботи з оцінювання екологічного стану навколишнього природного середовища; участь у діяльності учнів у шкільних гуртках.

Терміни реалізації проекту: 3 роки з можливим подальшим продовженням.

Матеріально – технічне забезпечення проекту:

1) угода з відділом освіти Болградської райдержадміністрації про роботу гуртків еколого – натуралістичного профілю;

2) матеріально – технічна база для роботи гуртків (інвентар та матеріали для проведення практичних та дослідницьких робіт, комп’ютерна техніка, література);

3) допомога батьків в організації та проведенні екскурсій і проектної діяльності.

Види робіт у межах реалізації проекту:

  1. Організувати  (на початку кожного навчального року) в Оксамитненській ЗОШ роботу еколого – натуралістичних гуртків.
  2. Підготувати (на початку кожного навчального року) програми розробки теоретичних та практичних занять та екскурсій.
  3. Підготувати (на початку кожного навчального року) навчальні плани роботи гуртків на рік.
  4. Визначити тематику й розробити методику проведення науково – дослідної та проектної роботи для членів гуртків (упродовж навчального року).
  5. Узяти участь у природоохоронних акціях.
  6. Узяти участь в учнівських конкурсах та МАН.
  7. Створити  (на початку кожного навчального року) робочу групу із залученням вчителя ОТМ для вирішення питань дизайну екологічних куточків школи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Зміст

 

  1.     Вступ.
  2.     Роль кабінету географії  у розвитку екологічних знань учнів.
  3.     Екологічне виховання засобами образотворчого мистецтва.
  4.     Декоративно – прикладне мистецтво – невід’ємна складова екологічного виховання.
  5.     Створення екопривітання для жінок з нагоди 8 березня.
  6.     Екологічний позакласний захід школи.
  7.     Висновки.

 


Вступ

Екологічні проблеми сучасності поставили перед школою важливе завдання– навчити та виховати молоде покоління, здатне по-новому розв’язувати проблеми охорони і раціонального використання природи. Дуже важливо, щоб діти, які йдуть у самостійне життя, були переконаними прибічниками захисту довкілля.

Якщо з дитинства навчати дітей в атмосфері любові до природи рідного краю, то в них з’являється правильне ставлення до довкілля. Для цього необхідно забезпечити безпосереднє спілкування з природою рідного краю, розкрити учням красу природи, що їх оточує, показати  на конкретних прикладах наслідки антропогенного впливу на навколишнє середовище. Ставлення дитини до довкілля треба починати формувати якомога раніше. Важливо показати дітям, що довкілля з його проблемами не існує десь окремо від них, а починається тут, поряд.

Екологічне виховання є невід’ємною складовою навчання шкільних предметів. Але більш яскравим і ефективним воно стає під час проведення різних позакласних екологічних заходів, що передбачають проектну діяльність учнів. Так, зокрема в рамках екологічного місячника напередодні Міжнародного дня Землі було проведено урок – подорож «По країні екології» для учнів 5 – 6 класів.

 

  1. Роль кабінету географії у розвитку екологічних знань учнів

Рибі – вода, пташці – повітря,

звірові – ліс, степ, гори, а

людині потрібна Батьківщина.

І охороняти природу, означає

охороняти Батьківщину.

М. Пришвін

 

Кабінет географії нашої школи створений власними зусиллями. Його роль велика для розвитку екологічних знань та пізнавальних можливостей учнів у навчанні географії. По-перше, добре обладнаний кабінет створює відповідну психологічну атмосферу, певний робочий настрій на конкретний предмет. Коли учень переступає поріг кабінету, то вся обстановка повинна нагадувати про той предмет, який викладаєть­ся в цьому кабінеті,— він потрапляє у світ географії і екології.

Для вчителя кабінет — це створення необхідних умов для керування навчальною діяльністю школярів, більше можливостей для вдосконалення організації уроку й активізації навчального процесу.

Для учня заняття в спеціально обладнаному кабінеті дає змогу зменшити витрати часу і зусиль.

І найголовніше, на нашу думку, — це створення умов, за яких до сприй­мання нового матеріалу залучалось) якомога більше аналізаторів, що дає змогу звертатись не лише до розуму учнів, а й до їх емоцій. У результаті підвищується активність учнів та зростає інтерес до предмета і до навчання взагалі.

Створюючи кабінет, ми виходили з умов обмеженого фінансування та максимального використання підручного матеріалу. До процесу оформлення були залучені: вчитель географії, вчитель образотворчого мистецтва, вчитель праці, учні та батьки.

Щоб кожному було в кабінеті цікаво і зручно, обладнання повинне бути багатофункціональним. Символом кабінету географії є вітрильник, що символізує  подорожі, романтику, нові цікаві відкриття.

Поряд з вітрильником розміщена карта з портретами першовідкривачів та маршрутом їх подорожей.

Умовно кабінет розділено на декілька функціональних зон.

Перша зона — робоче місце учня (Додаток 1). Важливо, щоб усе, що по­трібно учню на уроці, було під рукою. Кожен стіл обладнаний фізич­ним глобусом, який закріплено на металевому стержні, що дозволяє вільно обертати його, але не знімати. Крім того, на поверхні кожної парти розміщено дві карти (фізична карта світу і фізична карта України), приклеєні клеєм, а зверху вкриті лаком, щоб зменшити можливість їх псування. Цей набір можна вважа­ти найбільш оптимальним для всіх класів, оскільки представлені карти є найбільш вживаними.

Учні залишають після закінчення року свої атласи для кабінету для створення підшивки з них. Такі підшивки будуть незамінними у старших класах, коли виникає потреба звернутися до матеріалу попередніх курсів.

Друга зона — інформаційно-ілюстративна. Вона представлена стендами: «Державна символіка України», «Учись учитися», «Люблю тебе, мій рідний край», «Планета в небезпеці», «Спілкуємось з навколишнім світом»                   (додаток 2).

Для оформлення стендів використовувались старі атласи, фотографії та малюнки з журналів. Також часто в кабінетах географії можна знайти старі, відпрацьовані карти. А оскільки карта — «друга мова» географії, і навчити її вільно читати учня — це навчити знаходити 80% інформації.

В кабінеті позаду розташована екологічна діорама (додаток 3) для розвитку просторової та екологічної уяви учнів. Діорама має вигляд екологічного куточку «Знай! Люби! Бережи!». Для створення діорами використовувалися різні матеріали, які не потребують великих витрат: штучні (папірні нитки, іграшкові тварини, квіти з тканини) та природні матеріали (листя, камінці, гілки, пір’я тощо).

Розкладна дошка складається з трьох секцій (одна - магнітна), над нею закріплюються на кронштейнах три сталеві струни на різних рівнях, що дозволяє розміщувати декілька карт одночасно. Поруч з дошкою розміщені декілька указок різної довжини. Над дошкою розміщено портрети першовідкривачів.

Наступна важлива зона – робоче місце вчителя. Сюди входить вчительський стіл, стілець й прилеглий простір з усім навчальним обладнанням. На столі вчителя розташований великий демонстраційний глобус.

Може скластися враження, що таке оформлення буде розпорошувати увагу, відволікати від навчання. Спочатку так, але після перших вражень увага учнів діє вибірково, а пізніше оформлення сприймається як фон. Адже кабінет географії – не постійна діюча виставка речей, а динамічне середовище, в якому учням краще зрозуміти, уявити, запам’ятати та вчитися ставитись уважно до екологічних проблем та їх вирішень.

 

  1. Екологічне виховання засобами образотворчого мистецтва.

 

Екологічне виховання - педагогічна діяльність, спрямована на розвиток у учнів екологічної культури.  Процес екологічного виховання повинен становити систему, основним чинником якої є мета, спрямована на збереження природних основ існування людини. Важливим моментом є створення мисленнєвого образу збережених або очищених від згубних результатів діяльності людини куточків природи, великих її регіонів або й усього глобального природного комплексу. Такий образ найчастіше формується на уроках дисциплін природничого циклу, у різних формах позакласної та позашкільної роботи. У поєднанні із засобами образотворчого мистецтва, відповідної музики сформовані образи можуть справляти імпресуючий вплив на учня.
          Наша школа розміщена в дуже живописній частині південної Бесарабії, на березі чудового озера Ялпуг. Тож діти, що зростають серед цієї краси, змалку сприймають навколишню природу, як невід’ємну частину свого існування, як частину самих себе. Любов до природи рідного краю учні вчаться виражати засобами образотворчого мистецтва на уроках ОТМ, а особливо на заняттях гуртка ОТМ «Веселий вулик». Зображення природи є однією з улюблених тем занять гуртка. Конкурси малюнків «Мій улюблений заповідний куточок», «Зимова казка», «Зоологічна галерея», «Щедрість рідної землі» давно стали дуже популярними  серед вихованців гуртка, які неодноразово посідали в цих конкурсах призові місця. (додаток 4)

 

  1. Декоративно – прикладне мистецтво – невід’ємна складова екологічного виховання.

 

Декоративно-прикладне мистецтво є стійкою системою створення образів, екологічних уявлень, історично сформованих у певному середовищі. Основне у виховних традиціях народного декоративного мистецтва – матеріал, техніка його обробки, характер виготовлення предметів, а також принципи і прийоми втілення образу.

Екологічне виховання здійснюється на всіх етапах навчання в школі, на кожному з яких ставиться певна мета, завдання, добирається відповідна методика з огляду на вікові особливості учнів. Загальна мета екологічного виховання учнів може бути реалізована через систему завдань: 
формування в учнів розуміння необхідної гармонії людини з природою; 
оволодіння знаннями по природу (зокрема свого краю).

Традицією стала створення новорічного та різдвяного вбрання для рідної школи (додатки 5).

  1. Створення екопривітання для жінок з нагоди 8 березня.

Одним із прийомів формування екологічної культури в позакласний час є використання поетичних образів, створення екопривітань (додаток ), які благодатно впливають на душі та почуття учнів, заново відкривають красу рідної землі, вчать дбайливо ставитися до неї. Завдання до віршів допомагають школярам самостійно розглянути антропогенний вплив та його наслідки на довкілля, допомагають задуматися над вирішенням складних екологічних проблем.

 

  1. Екологічний позакласний захід школи.

Урок – подорож «По країні Екології»

Мета: узагальнити систему знань учнів з екології; закріпити знання про природу своєї місцевості; розвивати вміння синтезувати й аналізувати знання і застосовувати їх на практиці; сприяти розвиткові екологічного мислення.

Обладнання: карта країни Екологія, карта Одеської області, картки із завданнями, віршами про птахів, малюнки або фотографії птахів, умовні знаки природоохоронних об'єктів.

Тип уроку: урок-подорож.

Правила гри

  1.              Домашнє завдання: підготувати повідомлен­ня, загадки, приказки, прислів'я на екологічну тематику.
  2.              Формуються дві команди, обирається капітан, назва команди, журі.
  3.              Дотримуватись правил поведінки. Відповідають учні, яким надано слово.
  4.              За правильну відповідь 1 очко.
  1.              За підказку болільника знімається 3 очка.
  2.              Якщо одна команда не відповіла, то відповідає інша.
  3.              Журі оцінює кожен конкурс і в кінці підбиває підсумки.

Станції екологічної стежки

  1. «Екологічна школа».
  2. «Загадкова».
  3. «Лісова».
  4. «Пташиний базар».
  5. «Пересмішник».
  6. «Екологічна вікторина».
  7. «Краєзнавча».

I. Організаційний момент

II. Мотивація

Учитель. Сьогоднішній урок я хотіла б розпочати словами Гаруна Тазієва: «Природа, у якій вам, моло­дим, доведеться жити, забруднюється, зазнає руйнування, знищується. Чи багатьом із вас щастило бачи­ти прозору річкову воду, чистий пісок, насолоджува­тися тишею без реву моторів, дихати чистим повітрям без домішок бензину, мазуту, пестицидів? Ваше май­бутнє може стати жахливим, якщо не почати негай­но лікувати цю проказу. Прийшов ваш час діяти». Діти, наше майбутнє у наших руках.

III. Узагальнення нових знань

  1.     й ведучий. Увага! Увага! Увага! Розпочинаємо подорож по країні Екології.
  1.    й ведучий. Ми з вами будемо подорожувати по чарівній країні, її численних, незвичайних стежках. І спробуємо дізнатись, яка біда нависла над середови­щем, де ми з вами живемо, і як можна вийти з такого становища.
  1.    й. Що ж таке екологія?
  2.    й. Екологія — це все живе і неживе, що нас оточує. Це рослини, тварини, бактерії, мікроорганіз­ми, їх зв'язок між собою і з неживою природою.
  1.    й. Слово «екологія» походить від грецького «ой-кос», що означає «оселя, у якій ми живемо». Люди, взаємодіючи з природою, часто завдають їй великої, непоправної шкоди.
  2.    й. Пам'ятайте!

Кожної години на нашій планеті:

  •   1700 акрів продуктивної землі стає пустелею. Близько 2000 дітей помирають від голоду. 55 осіб от­руюються й гинуть від пестицидів та інших хімічних речовин;
  • 1000 осіб помирають від отруєння водою;
  •   2000 тонн кислотних дощів випадає у північній півкулі;
  • 5—6 видів тварин чи рослин зникають.
  1.   й. Пам'ятайте! Кожної хвилини:
  • Знищується більш як 51 акр тропічних лісів.
  • Використовується близько 35 000 барелів нафти.
  •   Знищується 50 тонн родючого ґрунту через не­правильне його використання.
  •   Виділяється понад 12 000 тонн вуглекислого газу в атмосферу.
  1.    й. Грибні ліси, рибні угіддя, ягідні галявини ста­ли місцями, куди приходять сотні, тисячі людей. Ви­топтується трава, гинуть молоді деревця, зникають квіти, зменшується кількість гніздових птахів, руй­нуються мурашники...
  1.    й. Під загрозою зникнення опинились і лікарські рослини, наприклад валеріана лікарська, ромашка польова, чебрець тощо.
  2.    й. До Червоної книги занесено вже 150 видів рослин і 85 видів тварин, які потребують охорони. Великі площі території України постраждали від аварії на ЧАЕС. Це призвело до тяжких наслідків.
  1.    й. Тому наше з вами завдання — пам'ятати, що «ми зв'язані з усім живим у природі» (А. Швейцер), «Природа — такий же унікум, як картина Рафаєля. Знищити її легко, відновити неможливо» (І. Бородін), і «лише зрозумівши природу, людина зрозуміє саму себе» (Р. Едберг).
  2.    й. Ми з вами прибули до першої станції країни Екологія. Погляньте на цю високу білосніжну спору­ду. Що на ній написано?
  1.   й. «Екологічна школа».
  1.    й. Тут ось висить табличка із завданнями. По­дивимось, яке перше завдання.

1-й. Кожна команда мала підготувати повідомлен­ня на екологічну тему. Тож послухаємо. Але спершу нехай кожна команда представиться і пояснить свою назву.

(Презентація команд.)

  1.    й. А зараз команди по черзі будуть називати приказки та прислів'я про природу. Умова: однако­вих не називати і говорити по черзі. Яка команда більше назве — та й виграла.
  1.    й. Як би ви вийшли з такої ситуації?

А. Ви в лісі натрапили на мурашник майже на самій стежці. Що ви зробите, аби його не зруйнували?

Б. Ви потрапили на галявину, де ростуть красиві квіти. Але ви знаєте, що вони занесені до Червоної книги. Що б ви зробили аби вберегти ці квіти від винищення?

  1.    й. Вражають слова Джеральда Дарелла: «Ми от­римали в спадок невимовно прекрасний і різноманітний сад, але біда наша в тому, що ми погані садівники, які не засвоїли найпростіших правил садівництва. Зневаж­ливо ставлячись до цього саду, ми робимо це з благо­душним самовдоволенням неповнолітнього ідіота, який шматує ножицями картину Рембранта».
  2.      й. Як хочеться все знати, вміти, бути мудрим. Але для цього треба вчитися, багато читати, спосте­рігати за природою. Ось на наступній станції «Загадковій» ми й побачимо, чи багато ви знаєте.
  1.    й. Відгадайте загадки:
  • Весною розвеселяє, літом охолоджує, восени годує, взимку зігріває. (Ліс.)
  • Сидить — зеленіє, летить — пожовтіє, впаде — почорніє. (Листок.)
  • Його домівка — океан, зі спини в нього б'є фонтан. (Кит.)
  • Стоїть кущ над водою з червоною бородою. (Калина.)
  1.    й. Тепер кожна команда загадає суперникові по дві загадки.

 

  1.    й. Ви отримаєте по картці зі словами, з якими потрібно скласти зв'язну розповідь.

А. Квіти, зайчик, ліс, температура, сонечко, до­щик, камінь, весна.

Б. Вода, світло, комахи, ґрунт, дощовий черв'як, дуб, дятел, літо.

(Підсумки.)

  1.    й. «Ліс — це особливий, безмежно добрий і без­межно щедрий організм, який не просить нічого для підтримки свого існування й великодушно розсипає про­дукти власної життєдіяльності: він бере під захист усі живі істоти і пропонує тінь навіть лісорубові, який губить його» (Будда).

 

  1.    й. З цих слів, напевно, ви зрозуміли, що ми при­були до станції «Лісова».
  1.             й. Перше завдання. Розгадайте, що означають ці знаки (додатки ).

1-й. Чи знаєте ви рослини нашого краю? Коман­ди називають по черзі.

  • Які ви знаєте лікарські рослини?
  • Які ви знаєте їстівні лісові рослини?
  • Які ви знаєте отруйні рослини?
  •   Які рослини Одещини занесені до Червоної книги?

(Підсумки.)

  1.     й. «Будь-яка тварина — це багатовіковий витвір еволюції, і кожна з них має однакове з нами право жити й виконувати певну роль у взаємопов'язаному світі» (О. Скарлатто).
  1.    й. Ми з вами потрапили на станцію «Пташиний базар». Чуєте, якими незвичайними мелодіями зуст­річають нас птахи? (Диск з записами голосів птахів.) Чи зможе­те виконати таке завдання?

Перед кожною командою набір малюнків та фотографій пташок і вірші про них. Вірші пронумеро­вані. Серед зображень знайдіть птаха, про якого, на вашу думку, йдеться у вірші, і на звороті поставте номер відповідного вірша. Це змагання на пра­вильність і швидкість виконання.

Мала пташка ...

Але славнозвісна,

Бо виспівує — щебече

Свої диво-пісні.

Хто із птахів порівнятись

Може з ним в співаннях?

Він мастак непереможний

В пташиних змаганнях. (Соловей.)

Жвава, цвірінчить красиво,

Пташка спритна і вродлива.

Чорноока, зелененька —

То... чепурненька.

Цвінь! Цвінь! Цвінь! Негода йде! —

Мовить чи співає.

Кажуть, взимку мала пташка

Мороз провіщає. (Синичка.)

... — цікавий птах. Збирається в зграї. На деревах гнізда З гілочок складає.

 Карр! — кричати вміє. Таке в нього соло.

Як кружляє зграя — Чути крик довкола. (Грак.)

їх приніс теплий вітер весни До моєї оселі,

Прилетіли в садок яблуневий вони — Чорні пташки бадьорі, веселі, Обновляють в ... гніздечка свої Та чудово співають, немов солов’ї. (Шпаки.)

Лісова красива птиця Сумнівної слави. Бува шастає в садах, Мовчазна, пістрява. Може задзьобать курчатко, Що без квочки ходить. Своїх малих...

Хто зна де виводить. (Сойка.)

Він — червоногрудий, Взимку прилітає. У дітей ця пташка Радість викликає, Його ніжний посвист Із городів лине — Ніби то співають Кетяги калини. (Снігур.)

... — птиця працьовита. Не почуєш його спів. Тук-тук-тук! — довбає кору, Винищує шкідників. Прилітає і в садочки, Навіть на подвір 'я, В нього гострий дзьоб міцний. Різнобарвне пір 'я. (Дятел.)

Сизо-чорна, та не грак,

Менша від ворони.

Де граки, там і вона,

Наче охорона.

Не співає й не мовчить,

Клич її лунає.

Певно, ... якийсь гість

У грачиних зграях. (Галка.)

Не в 'ють вони свого гнізда,

...не годують.

Лише кують: ку-ку! Ку-ку!

Дзвінке кування люди чують. (Зозуля.)

Лісова ...-білобока

Має слух чуткий і гарний зір.

Хрусне гілочка десь ненароком,

Вона чує, що іде там звір,

— Скре-ке-ке! Скре-ке-ке! —

Лемент її чути.

Це у лісі хтось іде —

Мусять всі збагнути. (Сорока.)

2-й. Ми вас познайомимо з історією назв деяких птахів, про які сьогодні йшлося.

Снігур — слово споріднене зі словом «сніг». Цей птах прилітає в Україну з першим снігом.

  1.    й. Синиця — слово давньогрецького походження. Назва утворена шляхом звуконаслідування (спів птаха подібний до «зінь»).
  2.    й. Дятел — загальнослов'янська назва, спорід­нена зі словом «довбати». Отже, дятел — «довбаючий», «довблячий».
  1.    й. Грак — назва звуконаслідувального характе­ру (кричати різким, хриплим голосом).
  2.    й. Галка — теж назва звуконаслідувального по­ходження. Крик птаха подібний до «гал-ка, гал-ка».

1-й. Сойка — назва загальнослов'янська. Слово споріднене із «сяяти». Назва дана за характером забарвлення оперення: на крилах птаха є своєрідне «дзеркальце» з голубих, білих, чорних смужок.

2-й. Сорока — слово звуконаслідувального похо­дження (від комплексу «кор», де з часом «к» перейш­ло в «с»).

  1.    й. Ми вам недаремно розповіли про птахів, адже наступний конкурс — скласти легенду про дятла. Оцінюватиметься оригінальність і лаконічність роз­повіді.
  1.    й. Поки команди радяться, ми проведемо кон­курс уболівальників. Вам потрібно відповісти на жар­тівливі запитання. Кожна правильна відповідь додасть 0,5 бала команді, за яку ви вболіваєте.
  • Де є море без води? (На карті.)
  •   Коли горобець може сидіти на голові? (Коли сяде на голову статуї.)
  • Що біжить без повідка? (Річка.)
  •      Скільки картоплі влізе в глечик? (Картопля не лазить.)
  • Чому собака гавкає? (Бо не вміє говорити.)
  •      Коли чорній кішці найлегше пробратися в хату? (Коли двері відчинені.)
  •   Чому людина оглядається? (Бо на потилиці не має очей.)

1-й. Тепер давайте послухаємо команди.
(Підсумки.)

2-й. Чи вам сподобалися легенди, які придумали команди? Під їхню розповідь ми непомітно прибули на станцію «Пересмішник».

Першим конкурсом тут буде конкурс капітанів.

  1.    й. Ви зараз виберете собі скоромовку. Прочитаєте її, а потім тричі швидко скажете.

А. Коваль кує коня, кінь коваля копитом, коваль коня кулаком.

Б. Наша верба найвикорчувакуватіша.

  1.    й. Кожна команда має скласти рецепт салату з воронячого ока, дурману, жовтецю. Які продукти ще додати. Чи можна такий салат їсти?

(Підсумки.)

  1.    й. Природа, у якій нам доводиться жити, заб­руднюється, зазнає руйнувань, знищується.
  1.    й. Але щоб діяти, треба знати середовище, у якому ми живемо, закони природи. Як ви знаєте при­роду, ми перевіримо на наступній станції   «Еколо­гічна вікторина».

(Команди відповідають по черзі.)

  • Як називається жива оболонка Землі? (Біосфера.)
  •      Як називається явище співіснування організмів? (Симбіоз.)
  •      Як називається розділ біології, що вивчає зв'язки організмів між собою та навколишнім середовищем? (Екологія.)
  • Як називається боротьба між рослинами за світло чи інші фактори? (Конкуренція.)
  • Листя яких дерев червоніє восени? (Клен, горо­бина, осика.)
  • Назвіть «найстрашнішого звіра» на Землі. (Лю­дина.)
  • Який лісовий житель сушить собі на деревах гриби? (Білка.)
  • Який звір усю зиму спить униз головою? (Ка­жан.)
  • Про яких тварин кажуть, що вони вилазять зі шкіри? (Змій.)
  • Де в коника «вуха»? (На ногах.)
  • Куди восени діваються метелики? (Гинуть.)
  • Чому кімнатні рослини треба поливати не хо­лодною, а теплою водою? (Бо холодну воду не вбирає коріння.)
  • Чи росте дерево взимку? (Ні.)
  • Яка рослина, з якої виготовляють тканину, цвіте півдня? (Льон.)
  • Чи ростуть у нас хижі рослини? (Росичка.)
  • Коли заєць-біляк взимку на снігу буває найнепомітнішим? (Коли ще не перелиняв.)

(Підсумки.)

  1.    й. Ви добре справились із завданням на станції «Екологічна вікторина»». А тепер найскладніше випробування на нашій останній станції «Краєзнавець». Перед вами висить карта Одеської області. Ви отримаєте по значку природоохоронних об'єктів нашої області. За сигналом представники команд мають розмістити значки на карті (оцінюється точність і швидкість виконання).

А. Дунайський біосферний заповідник,

Б. Червоноармійський заказник.

(Підсумки.)

  1.      й. «Більшість людей на Землі ще не зайняті своєю головною справою — прикрашанням Землі, двору, ву­лиці, берега річки» (І. Шкляревський).

1-й. Хлопчик жука умертвив —
                  узнати його він хотів.
                 Хлопчик пташку вбив,

       Щоб її розглядіти.

       Хлопчик звіра убив,

      Лише для знання.

      Хлопчик спитав: чи може

      Він для добра і знання

Вбити людину?

Якщо ти умертвив

Жука, пташку, звіра,

Чому тобі і людей не убити?

(М. Реріх)

2-й. Ці рядки звучать жахливо. А чи не схожі ми
на цього хлопчика хоча б трішки? Адже з найменших, на наш погляд, найнезначніших вчинків складаються глобальні катастрофи.

Сподіваємося, що, відвідавши країну Екологію, ніхто з вас не залишиться байдужим до навколиш­нього середовища і ви будете робити все, аби наш світ став кращим, чистішим, світлішим.

1-й. На цьому наша подорож завершилась. На­даємо слово журі для оголошення підсумкових ре­зультатів.

(Підсумки, нагородження команд, оцінювання.)


Висновки

 

Аналізуючи результати, ми змушені визнати, що в учнів практично сформована екологічна свідомість.

Екологічне виховання - це систематична педагогічна діяльність, спрямована на розвиток в учнів екологічної культури.
Його завдання - сприяти нагромадженню екологічних знань, виховувати любов до природи, прагнення берегти, примножувати її багатства, формувати вміння і навички діяльності в природі. Екологічне виховання передбачає розкриття сутності світу природи - середовища перебування людини, яка має бути зацікавлена у збереженні цілісності, чистоти, гармонії в природі. Це, зокрема, вміння осмислювати екологічні явища, робити висновки про стан природи, розумно взаємодіяти з нею. Естетична краса природи сприяє формуванню моральних почуттів обов'язку і відповідальності за її збереження, спонукає до природоохоронної діяльності.

Екологічна освіта – це завдання не лише вчителів географії. Беруть активну участь у екологічному вихованні вчителі хімії, біології, образотворчого мистецтва. Удосконалення екологічного виховання стало вправою всього педагогічного колективу.


Література

 

  1. Антонович Є. А., Проців В. І., Сеид С П. Художні техніки в школі. – К.: ІЗМН, 1997. – 312 с.
  2.   Барщ А.О. Наброски и зарисовки. – М.: Педагогика, 1970. – 112 с.
  3.   Ватагин В.А. Изображение животного. – М.:Искусство, 1957. – 56 с.
  4.   Виноградова Г. Малювання з натури. – К.: Рад. школа, 1976. – 118 с.
  5.   Демченко І. Творчий розвиток школярів засобами образотворчого мистецтва // Рідна школа. – 2002. – №6. – С. 62–64.
  6.               http://referatnatemu.com/157006


Додаток 1


Додаток 2


Додаток 3


 

 


 

 

 

 

 


0d240018d278ed06d98bfaf8d4747493_jpg.jpg                                                                       Додаток 7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Не ловіть метеликів!

 

                                                                                             

0d240018d278ed06d98bfaf8d4747493_jpg.jpg

Не розпалюйте вогнище!

 

1bdac3330d60c0b9a4f4f0dbe3fa52b6_jpg.jpg

Не ламайте дерева!

 

1bdac3330d60c0b9a4f4f0dbe3fa52b6_jpg.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

Не руйнуйте гнізда!

                                                                

9af6b96ad3f92563a7bd6a71339e50ca_jpg.jpg

Не рубайте дерева!

                                                                  

9af6b96ad3f92563a7bd6a71339e50ca_jpg.jpg

Скажемо сміттю «ні»!

 

                                                                

977af907df2077fb726fd6fe46cee2b5_jpg.jpg

Не руйнуй мурашник!

 

                                                                  

977af907df2077fb726fd6fe46cee2b5_jpg.jpg

Бережіть рідкісні рослини!

1

 

docx
До підручника
Екологія (рівень стандарту, академічний рівень) 11 клас (Царик Л.П., Царик П.Л., Вітенко І.М.)
Додано
4 січня 2023
Переглядів
616
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку