Проектна робота "Стоп-СНІД"

Про матеріал
Актуальність проекту : Майбутнє кожної країни залежить від здоров’я нації - з цим фактом зараз, на даному етапі розвитку нашої держави, не може сперечатися ніхто. Також, ніхто не сперечатиметься із тим фактом, що однією з самих загрозливих епідемій ХХІ століття є ВІЛ/СНІДу.
Перегляд файлу

Проект "Стоп-СНІД"

 «Добра  справа завжди повертається добром…»

Б.Шоу

Актуальність проекту :

Майбутнє кожної країни залежить від здоров’я нації - з цим фактом зараз, на даному етапі розвитку нашої держави, не може сперечатися ніхто. Також, ніхто не сперечатиметься із тим фактом, що однією з самих загрозливих епідемій ХХІ століття є ВІЛ/СНІДу. Тому, сучасна політика нашої держави у напрямку подолання епідемії ВІЛ-інфекції та СНІДу, передбачає консолідацію зусиль усіх соціальних інституцій , спрямованих на подолання кризової ситуації , бо, нажаль, Україна продовжує лідирувати, щодо рівня поширення ВІЛ/СНІДу серед країн Європи. Особлива роль у цій роботі належить освіті. Актуальність цієї роботи підтверджується сумною статистикою:

  1. Більшість ВІЛ-інфікованих людей в Україні - це молодь, віком від 15 до 29 років.
  2. Згідно з офіційними даними : щомісяця в Україні реєструють близько 1000 нових випадків ВІЛ-інфікування; 38 інфікувань щодня, щодоби 8 осіб помирають від СНІДу.
  3. За даними ВООЗ чисельність людей , які живуть з ВІЛ-СНІД в Україні, вже становить близько 1% дорослого населення країни.

Тому, особлива увага у школі приділяється формуванню у дитини чіткої спрямованості на здоровий спосіб життя, адже найчастіше інфікування ВІЛ відбувається саме через неправильну поведінку, недбалість, нехтування безпекою власного здоров’я. Тому, так важливо, щоб школярі були не просто слухачами лекцій і учасниками тренінгів, а і самі приймали участь у підготовці виховних заходів у рамках проекту «Стоп-СНІД». Адже, «учитися, навчаючись» - це один із найкращих способів сформувати чіткі знання і принципи молодої особистості.

Мета проекту:

  1. Привернути увагу молоді до загрозливої ситуації , щодо розповсюдження ВІЛ/СНІДу в Україні;
  2. Виховувати відповідальне ставлення до власного життя і здоров΄я ;
  3. Розвивати соціальну і полікультурну компетентність ,а також творчі здібності у учнів;
  4. Формувати активну життєву позицію , щодо проблеми розповсюдження СНІДу і наркоманії в Україні;
  5. Розвивати у учнів знання про шляхи інфікування ВІЛ та про правила поведінки , які його попереджають.

Завдання проекту:

  1. Формування позитивного іміджу проекту серед учнів і вчителів школи;
  2. Проведення презентаційних тренінгів , мистецьких і вуличних акцій з залученням учнів старшого шкільного віку ;
  3. Створення інформаційно-ресурсного центру «Стоп-СНІД»;
  4. Організація науково-методичного супроводу проекту.

Тип проекту : змішаний з елементами соціально-педагогічного,практично-орієнтованого, інформаційного. Колективний і довготривалий.

Термін дії :  навчальний  рік.

Учасники проекту: учні 11 класу .

Етапи реалізації проекту:

І. Початковий

  • Обговорення теми з учасниками проекту.
  • Проведення анкетування серед учнів для визначення форм і напрямків роботи.
  • Складання плану роботи в проекті.
  • Визначення відповідальних.
  • Проведення мистецької акції «Зупинимо СНІД разом».
  • ВІЛ/СНІД – шляхи зараження. Загальна інформація про хворобу. Міфи і факти (створення інформаційного куточка).
  • Проведення батьківських зборів «Нас турбує…».
  • Анкетування на визначення рівня знань учнів з питань ВІЛ/СНІДу.

ІІ. Практично – виконавчий етап

  • Опитування учнів «Чому молодь починає вживати наркотики?», «Якщо твій друг – ВІЛ-інфікований, чи зміниться твоє ставлення до нього?».
  • Проведення відео-лекторію учнями 11

ІІІ. Підсумковий етап

  • Обговорення результатів проекту із учнями учасниками.
  • Організація батьківського всеобучу «Врятуємо молодь від СНІДу»
  • Відео-лекторій для учнів 11 класів «СНІД: думай сам!».
  • Інтерактивне заняття «Учень – учню»: «СНІД – проблема сучасного світу!»

 

Очікуванні результати:

  1. Поглиблення знань учнів про шляхи боротьби із ВІЛ-СНІД.
  2. Толерантне ставлення молоді до ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД.
  3. Активна життєва позиція юнаків по відношенню до сучасних проблем в українському суспільстві.
  4. Відмова від шкідливих звичок, незахищених статевих відносин.
  5. Відповідальне ставлення до власного життя і здоров’я.

Інтеграція з навчальними предметами:

  • Біологія ,
  • Основи здоров’я ,
  • Художня культура ,
  • Етика .

Тема.СТОП СНІД!

Цілі. Сприяти ґрунтовному оволодінню учнями повної та достовірної інформації про ВІЛ (СНІД), шляхи його передачі, ситуації ризику, розвінчання міфів; привернути увагу до даної проблеми.

Націлити на толерантне ставлення до людей, які живуть із ВІЛ. Спонукати до вироблення осмисленої і зваженої особистісної та громадської позиції щодо проблематики ВІЛ (СНІДу). Виховувати повагу до себе , оточуючих.

Обладнання. демонстраційних карток: «Так», «Ні», червоні стрічки, презентація «СНІД! Не залишимось байдужими!», ноутбук, проектор,

Форма проведення: усний журнал

         СНІДу – ні!

Життя, здоров’я – так!

Структура заходу

 

  1. Вступ.
  2. Історії відомих людей.
  3. Гра «Чи правда?».
  4. Ставлення до ВІЛ-інфікованих.
  5. Заключне слово вихователя.

Хід заходу

СЛАЙД 1.Вихователь. Доброго дня, всім присутнім! Шановні гості нашого зібрання!

Учениця.   Дорогі мої однокласники, друзі!

 Учениця .  Шановні вчителі, вихователі!Доброго всім здоров'я!

Вихователь.  Так, доброго всім здоров'я. Його не купити в аптеці. І поки воно є, його не помічаєш ним не переймаєшся. На жаль, часто починаєш цінувати тільки тоді, коли втрачаєш, Тоді й переосмислюєш життєві цінності. Гра «Вибери друга». 1 грудня – Всесвітнього дня боротьби зі  СНІДом ми разом з вами поговоримо про глобальну проблему не тільки нашої держави, а й усього людства. Це пандемія ВІЛ/СНІДу.

 Соціологічні опитування виявляють низький рівень знань щодо проблеми ВІЛ/СНІДу серед молоді. Приблизно 20% опитаних вважають, що ВІЛ передається під час поцілунку, через укуси комах. Вірять, що можна заразитися в разі спільного використання з інфікованою людиною зубної щітки, рушника, мила. Вважають, що можуть захистити себе, використовуючи не тільки презервативи, але й інші методи контрацепції. Деякі думають, що ВІЛ-інфекція виліковна.

  Мета нашої виховної години полягає в тому, щоб довести до вас достовірну інформацію про ВІЛ-інфекцію та СНІД, поглибити ваші знання про способи передачі й профілактики захворювання.

  «Хто попереджений, той захищений», - саме так говорить французьке прислів'я. Давайте разом з вами розшифруємо,що означає ця абревіатура:

«Мікрофон»

  • розшифрувати абревіатуру ВІЛ, СНІД. (записані на фліпт-чарті)
  • пояснити, що означають написані слова:

В - «Вірус» - збудник захворювання.

І - «Імунодефіциту» - відсутність захисної реакції системи організму, яка забезпечує захист від мікроорганізмів, що спричиняють хворобу.

Л - «Людини»

 

С - «Синдром» - ряд симптомів, що вказують на наявність якоїсь хвороби чи стану

Н - «Набутого» - такого, що набутий протягом життя, а не від народження.

І - «Імунного» - стосується імунної системи, яка забезпечує захист людини від мікроорганізмів, що спричиняють хворобу.

Д - «Дефіцит» - в даному випадку відсутність захисної реакції імунної системи людини на наявність в організмі шкідливих бактерій.

Учениця .  Кожному від народження надається найцінніший дар – життя. І найдорожче, що є в житті - це здоров'я. Але, як це не дивно люди дуже легковажно можуть ставитися до здоров’я,особливо молодь. Не вміють його берегти і вести здоровий спосіб життя. Давайте розкажемо притчу!

Учениця. 

Один бізнесмен нагромадив великий капітал який складав 3 мли доларів. Він вирішив, що візьме собі рік відпустки, щоб удосталь відпочити. Але не встиг він прийняти рішення, як його відвідав Янгол Смерті. Бізнесмен дуже злякався та вирішив будь-що вмовити Янгола Смерті продати йому трохи часу.

Учениця.  «Продай мені 3 тижні життя, і я віддам тобі третину свого капіталу - 1 млн доларів», — запропонував бізнесмен.

Учениця. 

 Але Янгол Смерті відмовив йому.

Учениця.  Гаразд, залиши мені два тижні життя... Я віддам тобі дві третини своїх грошей, а це аж 2 млн. доларів.

Учениця.

 Янгол знову відмовив.

Учениця.  Продай мені тільки один день, щоб я зміг насолодитися красою цієї землі, обійняти дружину, дітей, яких я давно не бачив... Я віддам тобі все, що маю - 3 млн доларів.

Учениця.

Янгол Смерті відмовив.

Учениця.  Тоді чоловік запитав, чи може Янгол Смерті дати йому кілька хвилин, щоб він зміг написати прощального листа? Янгол погодився. Чоловік написав: СЛАЙД 5. «Правильно використовуйте час, який вам відведено на життя. Я не зміг купити навіть години за 3 млн. доларів. Перевірте, чи все, що вас зараз оточує, справді має цінність? Бережіть здоров'я, бережіть життя! Живіть правильно!»

Учениця.   Ви скажете, що це тільки притча. А ось і конкретна життєва історія. Нажаль трагічна історія.

Учениця. СЛАЙД 6

 Фреді Меркюрі (1946-1991). та його рок-гурт «Queen» швидко набули популярності. Створення перших рок - відеокліпів, запис альбомів та музики до кінофільмів сприяли шаленому успіху групи. Фреді Меркюрі стає одним із найбагатших музикантів британської шоу-індустрії, але помирає від СНІДу. Саме музику його гурту ви зараз чуєте.

Учениця.  Останні дні  життя Меркюрі були жахливі. Він уже не міг їсти, погано бачив і говорив, важко дихав, нікого не впізнавав, не помічав купи листів від прихильників, не цікавився реакцією на заяву від його імені. А саме: «Хочу підтвердити: «Аналіз моєї крові виявив вірус імунодефіциту людини. У мене СНІД. Я тримав цю інформацію в секреті, щоб зберегти спокій рідних і близьких. Та настав час повідомити правду моїм друзям і прихильникам. Сподіваюсь, що всі вони об’єднаються в боротьбі з цією жахливою хворобою»

Ми з вами пригадали тільки історію однієї з багатьох відомих людей,які померли від СНІДу, а скільки людей яких ми не знаємо. СЛАЙД 7. У Берліні перед музеєм історії природознавства прокладено алею кам'яних плит із вирізьбленими на них прізвищами. І не видно їм ні кінця, ні краю. Назва алеї - "Роздолля роздумів" ("Den Kraum"). Майже щомісяця алея подовжується новими плитами-іменами. Проблема ВІЛ (СНІДу), яка з’явилася в кінці ХХ ст., переросла в епідемію та загрожує всьому людству.

Учениця.  СЛАЙД 8. ВІЛ-інфекція ніби перевіряє усіх нас на стійкість, людяність, виваженість, моральність, мудрість. І, в перше чергу, на відповідальність. Відповідальність як щодо власного життя, так і життя тих, хто поруч із нами і хто прийде після нас.

Учениця.  СЛАЙД  9. Часто ВІЛ (СНІД) називають чумою ХХ століття. Але навіть епідемії чуми,холери  хоч і залишали страшні спогади у численних історичних хроніках, та ніколи не забирали життя абсолютно усіх уражених нею. Ті епідемії були жахливі, спустошливі, але все ж залишили після себе не тільки мертвих, але й живих. Одна з незмінних істот ВІЛ-інфекції полягає в тому, що людина дізнається про свою позитивність на неї раз і назавжди.

Учениця.СЛАЙД 10.

ВІЛ-інфікований…це діагноз, страшний вирок,який передбачає пасивність та безпорадність перед небезпекою. Але більшість людей, що живуть з ВІЛ/СНІДом, активно боряться за своє життя, здоров’я і права, допомагають іншим уникнути зараження. Саме завдяки їхнім зусиллям у світі досягнуті значні успіхи у лікуванні і профілактиці ВІЛ/СНІДу. СЛАЙД 11. Яскравим приклад зірка НБА Ірвін Еффей Джонсон-молодший відомий усьому світу як Меджік (Чарівник) Джонсон - один з найбільших гравців збірної «дрім-тім».

Учениця.  Він був п'ятиразовим чемпіоном НБА і носив титул кращого захисника, коли влітку 1991 року як грім серед ясного неба діагноз - ВІЛ. Йому було 32 роки. Меджік тут же прийняв рішення зав'язати зі спортивною кар'єрою.

Учениця.  Йому довелося пройти «крізь стрій» пліток і наклепу. Його називали то геєм (в ті роки найчастіше СНІДом заражалися саме через гомосексуальні контакти), то наркоманом, то бісексуалом. Але баскетболістові вистачило сил і терпіння пережити цей тяжкий період. Він навіть одного разу блискуче відіграв «Матч всіх зірок» в 1992 році, в якому його визнали найкращим гравцем. Ще раз він повернувся в спорт в 1995 році і відіграв півсезону за «Лос-Анджелес Лейкерс».

Учениця.  Але після цього він вирішив повністю присвятити себе боротьбі зі СНІДом. Відкрив фонд по боротьбі з поширенням ВІЛ-інфекції, став доводити, що люди з ВІЛ просто хворі, яким потрібна допомога. Випустив книгу про безпечний секс. І, найголовніше, на власному прикладі довів - з ВІЛ можна жити повноцінним життям. Зараз з моменту його зараження пройшло вже 19 років. І, завдяки своєчасному лікуванню та здорового способу життя, ВІЛ у нього не перейшов у СНІД. І більше того, в останні роки майже не реєструється в його крові.

Учениця. СЛАЙД 12. Перший випадок СНІДу було зареєстровано у 1981р. у США. Повідомлялося, що в кількох молодих людей з ослабленим імунітетом, що як з’ясувалося пізніше, були гомосексуалістами, виявлено саркому Капоши та пневмоцистну пневмонію. Клінічна картина вказувала на вже відомий на той час синдром імунодефіциту, але причини хвороби та шляхи її передачі були невідомі.

Учениця.  СЛАЙД 13. В Україні перший ВІЛ-інфікований був виявлений у 1987 році,у 1988 р. – зареєстрована перша смерть від СНІДу,а вже у 1995 році поширення ВІЛ-інфекції набуває характеру епідемії.

 Учениця. СЛАЙД 14. ти думаєш, що СНІД загрожує тільки ін'єкційним наркоманам?! Ви вважаєте, що це тільки проблема працівників секс-бізнесу, гомосексуалів?

Учениця.  Ви помиляєтесь! Сьогодні, на початку XXІ ст. СНІД загрожує людству, кожній людині, можливо, й тобі!

«Автограф».Напередодні ви всі отримали чисті карточки. Завдання кожного взяти якомога більше автографів в своїх колег. (Результат: викликати  того, у кого на зворотному боці картки стоїть крапка потім запросити тих  хто давав автограф  власнику картки із крапкою на зворотному боці.  Далі тих хто дав автограф попереднім.) 

Учениця.  СЛАЙД 15. Отже, ми побачили ,як не задумуючись, ми можемо  опинитися поруч із людьми ,які хворі  на СНІД. « Не дай собі померти від незнання!» - одне з гасел борців зі СНІДом. Саме знання про особливість цього захворювання дає можливість людині уберегтися від СНІДу,  не вік, не матеріальні забезпечення, ні статус людини не дають гарантії безпеки .

Учениця Чим більше ти знатимеш про ВІЛ, про шляхи його передачі, профілактичні засоби тим менше у вірусу шансів потрапити до твого організму.

Послухаємо гостей нашого заходу

Учениця. Отже, для вашого покоління вихід один — профілактика. А профілактика потребує ґрунтовних знань. Достовірна наукова інформація про ВІЛ (СНІД), про профілактику передачі ВІЛ - єдина зброя проти вірусу імунодефіциту людини.

Учениця.  СЛАЙД 16. Погляньмо один на одного! В усіх нас на грудях майорить сьогодні червона стрічка. Ще у 1991р. Франком Муром було створено символ Всесвітнього антиснідівського руху у вигляді саме такої стрічки, щоб об’єднати, консолідувати зусилля борців із різних куточків Землі, борців із цією страшною інфекцією ВІЛ та жахливою хворобою СНІД. Пропоную вам послухати вірш Оксани Попович…

СЛАЙД 17. 

 ( читає вірш Бушуєв Н.«Звичайно, я не ідеал….»)

 

 Звичайно, я не ідеал.

Я також роблю помилки,

Та в мене серце – не корал

І в голові різні думки.

Я люблю мріяти, бажати,

Я мислю, згадую, учусь,

Умію боятись і кохати,

Щодня і Богу я молюсь.

Не ідеал я, не перлина,

Хоч і в школі  я учусь.

Звичайна, молода людина,

Людина я! і цим горджусь.

Я маю мрії та бажання,

Хочу в житті щось досягти,

Хоч зайнята тепер навчанням –

Люблю розваги, як і ти.

Люблю я з друзями гуляти,

Ходжу на диско і в кіно.

Люблю співати й танцювати,

Бо нам життя лиш раз дано.

Живу життям на повну силу,

Ні в чім собі не відмовляю.

Живем лиш раз, тому щасливо

Життя прожити я бажаю.

Людей так важко зрозуміти

Тих, що себе не зберегли,

Адже вони не те що жити,

А й існувати не могли!

Одні піддалися спокусі,

Все обірвалось в одну мить!

Мені говорять: «Не хвилюйся».

Та серце так моє щемить.

Щемить тому, що розумію –

Не можу їм допомогти!

І співчуттям я не зумію

Здоров’я їм нове знайти.

Вони не можуть відродитись

І в же до смерті лічать дні…

Зумій хоч ти чогось навчитись,

Щоб не піддатися чумі!

Учениця. СЛАЙД 18. Мені ще раз хочеться повторити: «...Зумій хоч ти чогось навчитись, Щоб не піддатися чумі!» СНІД загрожує не лише життю уражених ВІЛ. На думку вчених, основними наслідками епідемії будуть не тільки колосальні втрати людських ресурсів (причому найбільш ефективної та дієвої їх частини — молоді), а і гальмування або припинення економічного розвитку, зростання бідності, злиденності, сирітства.

 

СЛАЙД 19.

 

Гра «Чи правда?»

 Учениця .  Зараз проведемо гру «Чи правда?» Учням потрібно буде швидко визначитися із відповіддю, піднявши табличку «Так» чи «Ні». Деякі відповіді учні обґрунтовують. СЛАЙД 20.

  1. Чи правда, що ВІЛ живе на предметах, у кімнаті, на вулиці і можна заразитися через гроші, книги; небезпечно їхати в транспорті? (Ні)

2.Чи правда, що ВІЛ живе тільки в рідинах усередині людського тіла? (Так)

У яких рідинах? (У рідинах, концентрація вірусу в яких може призвести до зараження. Тому з метою профілактики слід уникати контакту з такими рідинами організму: сперма; вагінальні виділення; кров. І тоді вберегтися легко)ї

3.Чи правда, що ВІЛ уражає тільки дорослих? (Ні)

4.Чи правда, що небезпека зараження існує тільки для гомосексуалів, наркоманів, працівників секс-бізнесу? (Ні)

  1. Чи правда, що якщо доторкнутися до поту чи сліз хворого на СНІД, то заразитися вірусом не можна? І через слину також? (Так. У цих рідинах надто мала концентрація вірусу.)

Учениця.  СЛАЙД 21. 6.Чи правда що ВІЛ може передаватися від укусу комарів? (Ні)

  1. Чи правда, що людина, яка гарно виглядає і почувається здоровою не може бути інфікованою ВІЛ? (Ні)
  2. Чи правда, що є імовірність передачі ВІЛ при спільному користуванні зубними щітками, бритвами, манікюрними наборами? (Так)
  3. Чи правда, що можна заразитись ВІЛ під час бійки? (Так. Бійки часто закінчуються кров'ю. А щоб не бути інфікованим, треба остерігатися будь-якого контакту з чужою кров'ю, особливо у випадку власних ран)

10.Чи можна вилікуватися від СНІДу, якщо ретельно приймати ліки, які дає лікар? (Ні)

Учениц.  СЛАЙД 22. 11.Чи можна заразитися ВІЛ, спільно використовуючи голки для татуювання або для проколювання вух або носа для сережок? (Так)

12.ВІЛ може передаватися через одяг хворого на СНІД? (Ні)

13.Чи є вакцина, щоб захистити людей від ВІЛ інфекції? (Ні)

14.Чи можна заразитися ВІЛ, якщо їсти страви, приготовані ВІЛ-інфікованою людиною? (Ні)

15.Людина може передати ВІЛ, навіть незважаючи на те, що в неї немає ніяких ознак чи симптомів СНІДу? (Так)

 

Ставлення до ВІЛ-інфікованих

Учениця.   Давайте, відкриємо ще одну сторінку. Обговоримо питання ставлення до ВІЛ-позитивних людей. Як ви ставитеся до ВІЛ-інфікованих? Підсумки гри «Вибір друга» СЛАЙД 23.

  1. Що означає «толерантне ставлення до ВІЛ-позитивних людей»?
  2. Чи потрібна соціальна ізоляція таких хворих, інфікованих?
  3. Як ви думаєте, що відчувають і переживають ВІЛ-позитивні? Як їм допомогти?

Що робити, якщо на СНІД занедужав друг? Що б я зробив?

Учениця. СЛАЙД 24. „Жити поруч?”Це нелегке питання постає перед багатьма людьми. Трагізм ситуації полягає в її незворотності. ВІЛ-інфікована людина розуміє, що вона може заразити рідних, друзів, знайомих.. Але хворих на СНІД - це насамперед, людина наділена такими ж почуттями, бажаннями, надіями, як і здорові люди. Тому основна допомога полягає в психологічній підтримці. Як правило, люди, дізнавшись, що в них ВІЛ-інфекція, відчувають потребу поділитися з ким-небудь своїми переживаннями, знайти розуміння та співчуття, відчути себе не самотнім у боротьбі зі страшною недугою.

Учениця.  СЛАЙД 25. На дошці прикріплений голуб миру із червоною стрічкою. Наступне наше завдання скласти індивідуальні «послання у світ». На стікерах написати своє ставлення до ВІЛ – інфекції, та висловити застороги своїм одноліткам. Прошу (вибірково) зачитати послання та прикріпити їх на голубові миру.

Ніхто не застрахований від зараження. Але люди кажуть: "Береженого – Бог береже”. Тому здоровий спосіб життя, дотримання гігієнічних і морально-етичних норм поведінки є першою і основною гарантією від зараження СНІДом.

 Учениця.   Отож, ця проблема — це проблема кожного!

  Який вихід?  Здоровий спосіб життя!  А хто відповідає за спосіб вашого життя? За ваше майбутнє? СЛАЙД 26.

Висновки, які ви зробите особисто для себе, — це ваше майбутнє: успішне, довге, блискуче, чи коротке та непримітне...

 Учениця .   Ми не повинні бути байдужими до власного життя та життя інших людей. Яким же повинно бути наше майбутнє? Чи є в ньому місце для СНІДу? (Діти роблять висновок.) СЛАЙД 27.                                                            

 

Список використаних джерел

  1. Лабащук О. В., Кругляк О. Я. Основи здоров’я. - Тернопіль: Підручники і посібники, 2005.-40с.
  2. Олійник В.М., Служинська М. Б. Знати, щоб себе оберегти. – Л.:Дизайн-студія «Гердан-Графіка»,2004.-40с.
  3. Онице І. В. Школярам про СНІД// Біологія.-2003.-№25.-с.11.
  4. Немая Я.Сучасні форми профілактики ВІЛ/СНІД у школі//Здоров’я та фізична культура.-2005.-№24.-с.6.
  5. Сайт Міжнародного Благодійного Фонду «Міжнародний Альянс з ВІЛ/СНІДу в Україні»-www\aidsalianse\org\ua

 

 

docx
Додано
20 березня 2019
Переглядів
1514
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку