5 липня о 18:00Вебінар: «Щоденні-3» та «Щоденні-5»: незамінна частина уроку в Новій українській школі

Проектно- конструкторська модель уроку зарубіжної літератури. Урок Чарльз Діккенс (. «Різдвяна пісня в прозі». Сюжет і композиція повісті. Елементи фольклору (казки,пісні)

Про матеріал

Проектно- конструкторська модель уроку.Тема: Чарльз Діккенс (1812-1870). «Різдвяна пісня в прозі». Сюжет і композиція повісті. Елементи фольклору (казки,пісні)

Перегляд файлу

Проектно-конструкторська модель уроку зарубіжої літератури.

 

 І. Інформаційна картка уроку світової літератури

       Клас - 6    Дата –

 

1.Тема уроку за програмою :  Чарльз Діккенс (1812-1870). «Різдвяна пісня в прозі». Сюжет і композиція повісті. Елементи фольклору (казки,пісні)

2. Мета літературної освіти:

     Цілі, завдання: познайомити учнів із Англією  часів вікторіанської доби, з її традиціями, з загальними відомостями про життєвий та творчий шлях Чарльза Діккенса, з історією написання повісті, дати визначення поняття “повість”, “нарис”, пісня”; вчити логічному, критичному мисленню, формувати навички зв'язного мовлення, виразного читання; виховувати культуру навчальної праці, оптимістичне ставлення до життя.

 

Композиція та сюжетно-змістові лінії літературної освіти школярів.

           Зачин уроку

І. Вступне слово-звернення вчителя до учнів – читачів.

1.1. На попередніх  уроках  ми визначали етапи духовного зростання Діка Сенда, спостерігали  за змінами в його внутрішньому світі, у сприйнятті людей та життя. Вчилися мудрості від Р.Стівенсона та Діка Сенда.  Ну що ж, мандруємо далі стежками чудової країни «Пригоди та фантастика».

 Пропоную вам віртуальну мандрівку, у 19 століття, до Англії за часів правління королеви Вікторії. (Використовується мапа)

 

     Основна частина

ІІ. Орієнтаційно – прогностична лінія літературної освіти

2.1. Повідомлення теми уроку:

 Тема: Чарльз Діккенс (1812-1870). «Різдвяна пісня в прозі». Сюжет і композиція повісті. Елементи фольклору (казки,пісні)

2.2. Визначення особистісно важливих цілей діяльності.

 Сьогодні я вас познайомлю  з анлійськими традиціями святкування Різдва; ви  визначите, що для кожного з вас Різдво; познайомлю  з дитинством англійського письменника  Ч.Діккенса, дізнаєтесь, що значило для нього це свято, вивчите ряд теоретичних понять, а саме познайомитесь з новим літературним жанром, перевірите свої вміння на практиці.

2.3. Позитивна настанова на вирішення літературно-мистецьких завдань.

Завдання та цілі уроку ви будете виконувати індивідуально, в парах та класом. У вас усе отримається!  Бажаю вам успіху!

2.4.Умотивування наступної діяльності.

 Навігатором нашого уроку, як завжди, буде робоча картка. Відкрийте робочу картку уроку.

Кульмінаційні моменти

розв’язання  літературно-мистецьких завдань.

ІІІ. Проектно-операційна лінія літературно-мистецької освіти.

3.1. Знайдіть перше завдання. Завдання 1. За поданими ілюстраціями розкажіть про Англію.

3.2. Складання асоціативного грона “Різдво”. Які асоціації виникають у вас зі словом “Різдво”?

3.3. Знайомство з життям ( дитинством) англійського письменника 

Ч. Діккенса. Увазі учнів портрет письменника.

Завдання 2. Прочитайте  статтю з Вікіпедії та дайте відповіді на питання за її змістом. Учні зачитують свої відповіді.

3.4. Попереднє знайомство з враженнями від  прочитаного твору.

3.5. Фізхвилинка

 

IV.Рефлексивно-корекційна лінія  контролю літературної освіти, читацького досвіду учнів.

4.1.  Робота з текстом твору. Завдання 3. Користуючись опорною схемою, дайте відповідь на питання:Чи всі герої шанують Різдво? Укажіть  напрямком стрілочки, хто прагне до святкування Різдва.

4.2. Робота з сюжетом твору. Завдання 4. Поміркуємо разом!  Як побудовано твір?

4.3.Фантастичні елементи в “Різдвяній пісні в прозі” Ч.Діккенса. Завдання 5.

4.4. Композиція твору. Завдання 6. Робота в парах. Заповніть таблицю.

4.5. Обмін враженнями від прочитаного, почутого. Підсумок уроку. Оцінка роботи класу.

4.6. Домашнє завдання: Для всіх учнів: 1) вивчити біографію Ч.Діккенса - стор. 82 підручника О.М. Ніколенко та інш. ; 2).Прочитати стор.89 про роль фантастики; 3). Прочитати стор. 91 про ознаки жанрів пісні й казки; 4).Підготувати повідомлення про подорож Скруджа у Минуле, знайти у тексті цитати, які характеризують Скруджа.

 

    V. Слово-епілог учителя.

5.1.  Сьогодні відбулось  ваше перше знайомство з письменником, з його дивовижним твором,  в 10 класі ви теж будете вивчати творчість Ч. Діккенса. Від себе хочу сказати, що Чарльз Діккенс особисто в моєму житті, відіграв велику роль. Ще в такому віці, як ви, я познайомилася  з його твором

“ Пригоди Олівера Твіста” про  тяжке складне життя хлопчика  Олівера від народження до самостійного дорослого життя, і уже тоді закохалась в письменника та його творчість.  Низько вклоняю голову перед цією особистістю. Скажу вам, що всі його твори, і в тому числі “Різдвяна пісня в прозі”, навчать вас  цінувати те, що є: родину, друзів, бути милосердними і піклуватися про тих, хто вас оточує. Приємних вам хвилин, часів з твором! На все добре!

docx
Додано
24 лютого 2018
Переглядів
957
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку