Проектно- конструкторська модель уроку.Тема: Чарльз Діккенс (1812-1870). «Різдвяна пісня в прозі». Сюжет і композиція повісті. Елементи фольклору (казки,пісні)
Проектно-конструкторська модель уроку зарубіжої літератури.
І. Інформаційна картка уроку світової літератури
Клас - 6 Дата –
1.Тема уроку за програмою : Чарльз Діккенс (1812-1870). «Різдвяна пісня в прозі». Сюжет і композиція повісті. Елементи фольклору (казки,пісні)
2. Мета літературної освіти:
Цілі, завдання: познайомити учнів із Англією часів вікторіанської доби, з її традиціями, з загальними відомостями про життєвий та творчий шлях Чарльза Діккенса, з історією написання повісті, дати визначення поняття “повість”, “нарис”, пісня”; вчити логічному, критичному мисленню, формувати навички зв'язного мовлення, виразного читання; виховувати культуру навчальної праці, оптимістичне ставлення до життя.
Композиція та сюжетно-змістові лінії літературної освіти школярів.
Зачин уроку
І. Вступне слово-звернення вчителя до учнів – читачів.
1.1. На попередніх уроках ми визначали етапи духовного зростання Діка Сенда, спостерігали за змінами в його внутрішньому світі, у сприйнятті людей та життя. Вчилися мудрості від Р.Стівенсона та Діка Сенда. Ну що ж, мандруємо далі стежками чудової країни «Пригоди та фантастика».
Пропоную вам віртуальну мандрівку, у 19 століття, до Англії за часів правління королеви Вікторії. (Використовується мапа)
Основна частина
ІІ. Орієнтаційно – прогностична лінія літературної освіти
2.1. Повідомлення теми уроку:
Тема: Чарльз Діккенс (1812-1870). «Різдвяна пісня в прозі». Сюжет і композиція повісті. Елементи фольклору (казки,пісні)
2.2. Визначення особистісно важливих цілей діяльності.
Сьогодні я вас познайомлю з анлійськими традиціями святкування Різдва; ви визначите, що для кожного з вас Різдво; познайомлю з дитинством англійського письменника Ч.Діккенса, дізнаєтесь, що значило для нього це свято, вивчите ряд теоретичних понять, а саме познайомитесь з новим літературним жанром, перевірите свої вміння на практиці.
2.3. Позитивна настанова на вирішення літературно-мистецьких завдань.
Завдання та цілі уроку ви будете виконувати індивідуально, в парах та класом. У вас усе отримається! Бажаю вам успіху!
2.4.Умотивування наступної діяльності.
Навігатором нашого уроку, як завжди, буде робоча картка. Відкрийте робочу картку уроку.
Кульмінаційні моменти
розв’язання літературно-мистецьких завдань.
ІІІ. Проектно-операційна лінія літературно-мистецької освіти.
3.1. Знайдіть перше завдання. Завдання 1. За поданими ілюстраціями розкажіть про Англію.
3.2. Складання асоціативного грона “Різдво”. Які асоціації виникають у вас зі словом “Різдво”?
3.3. Знайомство з життям ( дитинством) англійського письменника
Ч. Діккенса. Увазі учнів портрет письменника.
Завдання 2. Прочитайте статтю з Вікіпедії та дайте відповіді на питання за її змістом. Учні зачитують свої відповіді.
3.4. Попереднє знайомство з враженнями від прочитаного твору.
3.5. Фізхвилинка
IV.Рефлексивно-корекційна лінія контролю літературної освіти, читацького досвіду учнів.
4.1. Робота з текстом твору. Завдання 3. Користуючись опорною схемою, дайте відповідь на питання:Чи всі герої шанують Різдво? Укажіть напрямком стрілочки, хто прагне до святкування Різдва.
4.2. Робота з сюжетом твору. Завдання 4. Поміркуємо разом! Як побудовано твір?
4.3.Фантастичні елементи в “Різдвяній пісні в прозі” Ч.Діккенса. Завдання 5.
4.4. Композиція твору. Завдання 6. Робота в парах. Заповніть таблицю.
4.5. Обмін враженнями від прочитаного, почутого. Підсумок уроку. Оцінка роботи класу.
4.6. Домашнє завдання: Для всіх учнів: 1) вивчити біографію Ч.Діккенса - стор. 82 підручника О.М. Ніколенко та інш. ; 2).Прочитати стор.89 про роль фантастики; 3). Прочитати стор. 91 про ознаки жанрів пісні й казки; 4).Підготувати повідомлення про подорож Скруджа у Минуле, знайти у тексті цитати, які характеризують Скруджа.
V. Слово-епілог учителя.
5.1. Сьогодні відбулось ваше перше знайомство з письменником, з його дивовижним твором, в 10 класі ви теж будете вивчати творчість Ч. Діккенса. Від себе хочу сказати, що Чарльз Діккенс особисто в моєму житті, відіграв велику роль. Ще в такому віці, як ви, я познайомилася з його твором
“ Пригоди Олівера Твіста” про тяжке складне життя хлопчика Олівера від народження до самостійного дорослого життя, і уже тоді закохалась в письменника та його творчість. Низько вклоняю голову перед цією особистістю. Скажу вам, що всі його твори, і в тому числі “Різдвяна пісня в прозі”, навчать вас цінувати те, що є: родину, друзів, бути милосердними і піклуватися про тих, хто вас оточує. Приємних вам хвилин, часів з твором! На все добре!