Позакласне читання. Е.Е. Шмітт «Оскар та Рожева Пані» Книжка – про уяву, яка допомагає жити…

Про матеріал

Матеріал допоможе ознайомити учнів із життям та творчістю сучасного французького письменника Е.Шмітта та зацікавити змістом повісті-казки «Оскар та Рожева пані»

Перегляд файлу

 

 

Тема уроку: Позакласне  читання.

Е.Е. Шміт «Оскар та Рожева Пані»

 Книжка – про уяву, яка допомагає жити…

                                                              (6 клас)

___________________________________________________________

Мартиненко Тетяна Володимирівна, вчитель зарубіжної літератури

 Ярівської ЗОШ І-ІІІ ступенів   Донецької області

 

Мета уроку:

ознайомити учнів із життям та творчістю сучасного французького письменника Е.Шмітта та  зацікавити  змістом повісті-казки «Оскар та Рожева пані», проаналізувати повість (розкрити зміст твору, його художню своєрідність); навчити учнів цілісно сприймати твір; розвивати навички аналітичного мислення,  усне зв’язне мовлення учнів, сприяти виховуванню моральних якостей особистості, толерантності та милосердя.

 Обладнання: презентація  Ерік-Еммануель Шмітт, аудіокнига «Оскар і Рожева Пані», фрагменти із кінофільма
Тип уроку: урок позакласного читання.

 

Для життя є одне-єдине рішення – жити…
Е.-Е. Шмітт

І. Організаційний момент.

Формування позитивного емоційного настрою.

- Діти, погляньте один на одного, усміхніться. Нехай із промінчиків добра, що засяяли на ваших обличчях, і розпочнеться урок. А він сьогодні – незвичайний. Чому? Ви зараз зрозумієте.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

1.Вступне слово вчителя

Безмежна сила книги — без неї людина сліпа. Книга відкриває перед нами великий світ. Життя – це найбільше диво і найбільша світова таємниця. Це найвеличніший прояв Бога. Сл.3 Життя – це зернина, яка, лягаючи в землю, гине, щоб знову відродити себе в новому колоску. Життя – це досвід, мудрість, розум, творчість, віра, любов. Життя – це велика відповідальність кожного з нас перед собою, перед суспільством, перед майбутнім, перед Богом. Воно  сповнене несподіванок.Сьогоднішній урок – один із проявів людського життя. Яскраво сяє книга у руках діток і дорослих. Від її світла йде прозріння. І книга від того радіє. Про  життєствердний твір «Оскар і Рожева Пані», який  допоможе задуматись над тим, як ми проживаємо кожен свій день, і про сили, які є всередині нас, аби ми змінювались і змінювали, про самого автора – сьогодні на уроці.Сл.4

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Знайомство з біографією Еріка-Еммануеля Шмітта. Сл. 5-7

Сучасний французький драматург, есеїст, романіст і сценарист Ерік-Еммануель Шмітт. Він – майстер неочікуваних сюжетних поворотів, блискучих, відшліфованих діалогів. У Франції його ім’я стало відомим ще на початку 90-х років минулого століття. Перші ж твори Шмітта «Ніч у Вавилоні» та «Відвідувач» одразу набули популярності, тож французький мистецький світ прийняв нового талановитого письменника.
Знайомство України зі Шміттом розпочалося в 1999 році з постановки Львівським національним театром ім. М. Заньковецької його п’єси «Загадкові варіації». До сьогоднішнього дня це знайомство продовжується численними театральними постановками та перекладами його прозових творів за підтримки Програми сприяння видавничій справі «Сковорода». В квітні 2013 року Ерік-Еммануель Шмітт вперше відвідав Україну, завітавши на десятий ювілейний фестиваль «Французька весна» у Львові.

Сьогодні ми побуваємо у колі героїв повісті «Оскар і Рожева Пані», познайомимось із автором твору. Ерік-Еммануель Шмітт народився 28 березня 1960 року в Ліоні. Готувався до кар’єри композитора, вчився грати на фортепіано. З тих пір музика, поряд з теологією і метафізикою, стала захопленням його життя. «Музика завжди каже правду, інтелект вступає пізніше… Те ж саме відбувається, коли я пишу п’єсу. Я завжди намагаюсь почути музику душі, тобто дещо більше, ніж просто слова», – скаже він пізніше в одному з інтерв’ю. Однак, крім музики, хлопчик захопився письменством: в одинадцять років написав першу книгу про Люпен, в шістнадцять – першу п’єсу «Григуар, або Чому рибки зелені». Нарешті слово отримало верх над музикою. Закінчивши престижний Вищий педагогічний інститут і захистивши філософську дисертацію, присвячену Дені Дідро, Шмітт починає викладати філософію спочатку в ліцеї Шербура, потім в університеті Шамбері. Але надовго він там не затримується: наукова кар’єра була принесена в жертву літературі.
Успіх супроводжував Шмітта з першого дорослого драматургічного досвіду. П’єси «Ніч у Вавилоні» і «Відвідувач» мали великий успіх на сцені Королівського Шекспірівського театру. У цих творах ведеться глибокий філософський, але не нудний діалог про людську сутність, про смерть і про релігію, що і забезпечило автору визнання критики. Твори були відзначені міжнародною Премією Мольєра, а в 2001 році французька Академія присуджує драматургу Гран-прі. Окрім п’єс Шмітт пише романи. І теж отримує за них премії. Премію «Перший роман» отримала його «Секта егоїстів». Але найбільший успіх припав на долю «Євангелія від Пілата», над яким письменник працював 8 років. У багатьох своїх творах письменник піднімає тему релігії і проблему відносин людини з Богом, хоча народився Ерік-Еммануель Шмітт в родині атеїстів, був вихований як атеїст і залишався ним до одного випадку. Так трапилось, що подорожуючи по Сахарі він заблукав і йому довелось провести ніч в пустелі в цілковитій самотності. «Я б сказав, що це була містична ніч для мене, я багато передумав, і вийшов звідти, переосмисливши своє відношення до Бога. Зараз я назвав би себе віруючим агностиком. Тепер коли мене питають: «Чи є Бог?», я відповідаю: «Я не знаю чи є БОГ, але я вірю!» – коментує сам автор в одному з інтерв’ю. Хоча вірить він, як сам зізнається, не в Бога якоїсь окремої релігії чи конфесії, він вірить в єдиного Бога, як істоту. Шмітт став вивчати різні релігії, і це знайшло своє відображення в його творах. В Шмітті живе просвітитель і в деякій мірі місіонер. Тому особливе місце в його творчості посідає «Цикл незримого», куди входить чотири тексти: «Міларепа», «Мсьє Ібрагім і квіти Корану», «Оскар і Рожева Пані» і «Діти Ноя». Об’єднує «Цикл незримого» тема духовності та релігії. Релігійні конфесії – буддизм, іслам, іудаїзм і християнство – художньо проілюстровані і поєднані з конкретними людськими, насамперед дитячими історіями. Форму цих невеликих творів можна класифікувати по-різному. Дехто відносить їх до романів, дехто до моноп’єс, тому що вони написані від першої особи, інші – до дитячих казок. Зараз автор працює над романом про взаємини людей між собою.


 

Історія написання твору «Оскара і Рожевої Пані» із уст самого автора. Сл.7-8
Сл. 11 Знайомство з повістю.

Бесіда на сприйняття твору

 

  • Чи зворушила вас історія маленького Оскара?
  • Чому хлопчик перебуває в лікарні?
  • Чи вірить він у Бога? Як він пояснює своє ставлення до його існування?
  • Чому лікар Оскара ходить сумний та невеселий?
  • Хто допомагає хлопчику пережити тяжкі дні в лікарні?
  • Чому жінка отримала таке дивне ім’я Бабця Рожа?
  • У якій незвичні формі написана повість - казка?( у формі листів)
  • За яким ознаками ви здогадалися, що це лист?( є звертання до адресата,в основі  - монолог героя)
  • Чи часто ви пишете листи? Кому ви їх адресуєте?
  • Чи писали ви листи незвичному адресату? (наприклад, Діду Морозу, Святому Миколаю)
  • Що спонукало вас написати такого листа?
  • Кому адресує свій  листи Оскар ?(Богові)Сл.9-10

 

Сл.11. Перегляд фрагменту кінофільма «Оскар і  Рожева Пані»


Пошуково-дослідницька робота
Уроки мудрості та прості життєві істини. Людина навчається все життя. Оскару відведено дуже мало часу, щоб прожити життя та навчитися жити. Кожна зустріч з Рожевою Пані – це урок мудрості, нове відкриття. Рожевій Пані вдалося навчити Оскара простих життєвих мудростей.  Сл.12

 

  1. «Виклади свої думки» («Ті, які не висловлюєш; саме вони тиснуть, міцно вкорінюються, лягають тягарем, знерухомлюють тебе, посідають місце нових думок і отруюють тебе. Якщо ти мовчатимеш, то перетворишся на смердюче сміттєзвалище старих думок»).
  2. «Завжди є вихід» (Турнір у Бетюні проти Сари Ап-і-Ляп, кетчистки з намащеним олією тілом).
  3. «Матимеш кістку, щоб гризти. Коли ж ти її згризеш, то побачиш, що воно того не варте» (Історія із батьками-«легкодухами»).
  4. «Потрібно боротися за свою любов» (Історія з Пеггі Блу).
  5. «Привабливість залежить не лише від кісток і м’яса, вона залежить і від душевних якостей» (Турнір з ірландкою Плам Пудинг).
  6. «Хвороба – як смерть. Це – даність. Вона не є покаранням». («Чому Бог допускає, щоб ми хворіли. Або він недобрий. Або не дуже вигадливий»).
  7. «Хвороба – це частина людини. Милосердя і жалість - різні речі». («Хвороба — це частина мене. Вони не повинні поводитись інакше через те, що я хворий. Чи вони можуть любити лише здорового Оскара?»).
  8. «Прожити своє життя за один день» (Подарунок Бабці-Ружі: «Це рослина з Сахари, яка проживає своє життя за один день»).
  9. «Ніколи не знайти відповіді про те, що таке – «Життя», «Смерть», «Віра», «Бог». («Слова, які цікавили мене: «Життя», «Смерть», «Віра», «Бог». Можеш мені повірити, їх там немає! Зверни увагу, це все-таки доводить те, що ні життя, ні смерть, ні віра, ні ти до хвороб не відноситеся. Що, далебі, добра новина. Втім, у такій серйозній книжці мали би бути відповіді на найсерйозніші запитання, хіба ні?»).
  10. «Лікарю Дюссельдорф, Ви не Господь Бог» («Не ваша вина в тому, що вам доводиться повідомляти людям погані новини, називати хвороби латиною та давати пояснення про невиліковність хвороби. Переведіть подих. Розслабтеся. Ви не Господь Бог. Не ви ж управляєте природою. Ви можете її лише підправити»).

 

Сл.13 Важко повірити, як в одній людині може вміщуватися і товариш, і мама і сам Бог. Рожева Пані стала для Оскара всім. Вона подарувала йому віру, Життя. Саме у цьому її диво – диво Рожевої Пані.

 

Підсумки уроку.Творча рефлексія.

Сл.14 «Мій лист до Бога»

 

Заключне слово вчителя

Життя — це просто дивна казка,
В яку приходимо лиш раз.
Тут для людей любов і ласка,
І світло сонечка для нас.
І небеса бездонні сині,
Чарівні зорі в небесах…

Життя складне, але цікаве.
Його не взнаєш до пуття.
Буває радісне й лукаве…
Але… Спасибі за життя!

Цінуймо кожну прожиту хвилину і просимо в Бога терпіння та розуміння!

 

Використані джерела:

  1.  http://metodportal.net/system/files/mp/2014/04/27366/urokno4.doc

       2.http://liturok.in.ua/

       3.http://festival.1september.ru/

            4.https://ru.wikipedia.org/wiki/

 

 

doc
Додано
25 лютого 2018
Переглядів
3945
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку