Проектно-конструкторська модель уроку: Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня в прозі». Подорож у часі й просторі Скруджа. Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження.

Про матеріал

Проектно-конструкторська модель уроку : Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня в прозі». Подорож у часі й просторі Скруджа. Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження.

Перегляд файлу

Проектно-конструкторська модель уроку світової літератури.

 

 І. Інформаційна картка уроку світової літератури

       Клас - 6    Дата –

 

1.Тема уроку за програмою :  Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня в прозі». Подорож у часі й просторі Скруджа. Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження.

Епіграф: Подорожувати – означає кожної хвилини

       народжуватися і помирати.(
В. Гюго.)

 

2. Мета літературної освіти:

     Цілі, завдання: навчити визначати ключові моменти сюжету повісті, спостерігати за динамікою  образу Скруджа, формувати навички роботи з текстом, уміння будувати власне висловлювання щодо вчинків  героя твору, розвивати критичне мислення, виховувати людяність, любов до ближнього.

3. Тип уроку: урок вивчення, аналізу художнього твору.

Композиція та сюжетно-змістові лінії літературної освіти школярів.

           Зачин уроку

І. Вступне слово-звернення вчителя до учнів – читачів.

1.1. Життя швидкоплинне. Людина вчиться жити шляхом спроб і помилок. Добре, коли вона, проживши певний період часу, оглядається на прожите, аналізує, визначає свої перемоги та невдачі,  і слідуючий етап свого життя починає з врахуванням помилок. Та більшість людей, нажаль,  просто живуть для того, щоб досягти кар’єри, збагатіти. За цією гонитвою проходить життя, а людина так і не осягла головного:  щастя – це не багатство, гроші, а щастя – це родина, сім’я, однодумці, любов, співчуття, терпіння, доброчинність. В реальному житті інколи буває запізно щось змінити, але в художніх творах за допомогою фантастики все ж таки дива відбуваються! А у різдвяну ніч так точно! Саме про такі дива ми й поговоримо на уроці.

 

     Основна частина

ІІ. Орієнтаційно – прогностична лінія літературної освіти

2.1. Повідомлення теми уроку:

 Тема: Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня в прозі». Подорож у часі й просторі Скруджа. Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження.

Учитель звертає увагу на “підказку вчителя” щодо пояснення слова “динаміка” у робочій картці.

2.2. Визначення особистісно важливих цілей діяльності.

 Сьогодні ми дізнаємось, чому приходять привиди, здійснимо подорож у часі і просторі разом з головним героєм “Різдвяної пісні” у минуле, простежуватимемо за його реакцією на побачене.

2.3. Позитивна настанова на вирішення літературно-мистецьких завдань.

Шлях буде нелегким. Ви повинні вміти знаходити ключові  фрази, які характеризують внутрішні зміни Скруджа, висловлювати власне ставлення до героя. Але я впевнена, що ви з завданням уроку справитесь! Бажаю вам успіху!

2.4.Умотивування наступної діяльності.

 Навігатором нашого уроку, як завжди, буде робоча картка. Відкрийте робочу картку уроку.

Кульмінаційні моменти

розв’язання  літературно-мистецьких завдань.

ІІІ. Проектно-операційна лінія літературно-мистецької освіти.

3.1. Завдання1. Прийом “Гронування”. Охарактеризуйте головного героя. Що ви дізналися про нього з тексту?

3.2. Завдання 2.Текстуальна робота з уривком. За допомогою яких художніх засобів  змальовано головного героя?             

3.3. Завдання 3. Прочитайте уривки. Як опис кімнати доповнює характеристику Скруджа?             

3.4. Перевірка домашнього завдання : назвати ознаки жанру казки в творі, роль фольклору.

Завдання 4. Розвиваємо мислення! Поміркуйте!

- Чому привиди приходять на землю?         

3.5. Фізхвилинка

3.6. Завдання 5. Складіть план подорожі Скруджа у Минуле.

3.7. Завдання 6. Працюємо з текстом. Заповніть таблицю : « Подорож Скруджа з Духом Минулого»             

 

IV.Рефлексивно-корекційна лінія  контролю літературної освіти, читацького досвіду учнів.

4.1.  Завдання 7. Інтерв’ю з уявним опонентом. Уявіть,  що ви зустріли Скруджа і задали йому саме ці питання. Ваші припущення, які б він  дав відповіді?              

4.2. Підсумок уроку.

-Як ви вважаєте, у чому причина душевного холоду Скруджа?

- Поясніть поведінку Скруджа :”Веди мене... Я не можу цього стерпіти... схопив гасильник і хутко надів його Духові на голову.” Чому він поспішав?

-Як ви розумієте слова В.Гюго? (дивись епіграф уроку)

4.3. Обмін враженнями від прочитаного, почутого. Підсумок уроку. Оцінка роботи класу.

4.4. Домашнє завдання: підготувати повідомлення про подорож Скруджа у Теперішнє, знайти у тексті цитати, які характеризують  внутрішні зміни Скруджа.

    V. Слово-епілог учителя.

5.1.  Дива дійсно відбуваються. Нам всім треба періодично здійснювати подорожі у своє минуле і виправляти його своєчасно. Все в руках людини. Кожна людина має право на помилку і шанс на її виправлення. Вважаю цю повість пересторогою нам,читачам. Це рекомендація від Чарльза Діккенса, щоб не стати таким, як Скрудж,  щоб ми уже зараз змогли змінити свої життєві помилки.

 

docx
Додано
26 лютого 2018
Переглядів
731
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку