«Проектування професійного успіху»
План-конспект уроку
Дата: 06.04.
Тема розділу: Проектування професійного успіху.
Тема уроку: Основи професійного самовизначення.
Мета уроку:
Тип уроку засвоєння та застосування нових знань.
Методи проведення.
Словесні: бесіда, інтерактивні вправи;
Наочні: карта інтересів, інтелектуальна карта розуму, інструкційна картка-
завдання, пам’ятка з охорони праці ;
Практичні: виконання практичної роботи.
Обладнання уроку: комп’ютер, проектор, правила ТБ у комп’ютерному класі.
Міжпредметні зв’язки: інформатика, охорона праці, економіка.
Словник термінів: професійна діяльності, культура праці, професійне становлення, професійне самовизначення, професійна кар’єра
Методична мета: застосування на уроках предмету «Технології» елементів технології критичного мислення
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
Привітання, перевірка готовності групи до уроку
Розминка: Запитання до всіх учнів «Кого вважають успішною людиною?» , «А, ви б хотіли бути успішним?»
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Перевірка домашнього завдання.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Створюємо проблемну ситуацію
Якщо у Вас є собака, чи можна вважати,що ви кінолог? (Ви просто любите свою собаку та піклуєтеся про неї)
Якщо Ви постійно граєте у комп’ютерні ігри, чи можна вважати,що ви ІТ-шнік? (Вам подобається грати і ви вільно володієте грою)
Якщо Ви висаджуєте квіти на клумбу, чи можна вважати,що ви ландшафтний дизайнер? ( Ви любите квіти та просто радує око гарний вид з вікна)
Але жодне з тверджень не доводить нам, що ви професіонал у названій справі.
Відповіддю на ці питання може бути вислів Леонардо да Вінчі:
«У природі все мудро продумано і влаштовано, кожен повинен займатися своєю справою, і в цій мудрості - вища справедливість життя.»
ІV. Формулювання мети і завдань уроку.
Ми починаємо вивчати розділ: «Проектування професійного успіху». Тема
уроку: «Основи професійного самовизначення».
Сьогодні на уроці ми розглянемо основи професійного визначення, а саме з’ясуємо основні функції професійної діяльності, визначимо основні види професійної діяльності людини, значення професійної діяльності та професійного самовизначення.
Протягом уроку працюватимемо з інтелектуальною картою професійного самовизначення, що дасть змогу прослідкувати зв'язок між базовими поняттями
професійного успіху. Виконуючи практичну роботу ви самостійно додасте опрацьовану інформацію до нашої кати
Професійне самовизначення – це самостійний стійкий осмислений вибір майбутніх професій.
Професійне самовизначення є початком професійного розвитку особистості.
Визначмо на нашій карті основні вузли:
Професійна діяльність - це специфічна діяльність людини, зміст якої визначається певною сферою чи галуззю виробництва.
Професійне самовизначення - це процес формування ставлення до професії, сутність емоційно - особистісного входження в професію.
Професійне становлення особистості - це процес формування ставлення до професії, ступінь емоційно - особистісного входження в професію, накопичення досвіду практичної діяльності; професійне вдосконалення та набуття майстерності.
Завдання професійної діяльності – це стан досягнення певних цілей.
2.1. Професійна діяльність виконує основні функції:
2.2. Основні види діяльності людини:
існування та розвитку людини.
2.3. Сфери та галузі професійної діяльності людини:
Ми з вами розглянули та впорядкували інформацію стосовно професійної діяльності.
(варіанти відповідей учнів можуть мати інші формулювання)
3.1. З чого безпосередньо почали ви при виборі професії ?
Визначимо, на чому формується ставлення до професії :
3.2. Що можна віднести до емоційно - особистісного входження в професію:
3.3. Процес професійного самовизначення людини може тривати протягом життя: Професійне самовизначення розглядається як процес, що охоплює весь період професійної діяльності особистості: від виникнення професійних намірів до виходу з трудової діяльності. Він пронизує весь життєвий шлях людини.
Вибираємо ланки для професійного становлення особистості:
Професійне становлення є складовою професійної кар’єри.
Професійна кар’єра – досягнення людиною успіху в професійній діяльності. Поняття «професійна кар’єра» включає професійний ріст, майстерність, високу оплату праці, поліпшення житлових та побутових умов, підвищення по службі,
отримання свободи в своїх рішеннях , відповідну оцінку своїх заслуг, особисте задоволення професійною діяльністю.
Вдалий вибір професії – одна з головних складових і умов людського щастя. Перед нами схема, що містить зв'язок між складовими професійного самовизначення.
Звертаю вашу увагу на те, що навчання у ПТНЗ відноситься до Професійного становлення особистості , а саме – це професійне навчання.
VІ. Закріплення матеріалу
Пройти тест.
VІІ. Підсумок уроку.
Оголошення оцінок за роботу на уроці.
Рефлексія.
Виконання інтерактивної вправи «Якщо…, то..?»
VІІІ. Домашнє завдання.
Засвоїти вивчений матеріал.