Проектування професійного успіху

Про матеріал
Мета уроку: • Ознайомити учнів з основами професійного самовизначення. Сформувати вміння необхідні для аналізу інформації і вибору подальшої професійної діяльності. Сприяти подальшому професійному становленню особистості. • Розвивати навички образного та логічного мислення при аналізі та впорядкуванні інформації, необхідної для прийняття рішень. • Сприяти вихованню всебічно розвинутої людини, здатної синтезувати знання з різних предметних галузей для виконання поставлених завдань.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Проектування професійного успіху»

 

 

 

 

 

 

 

 


План-конспект уроку

 

Дата: 06.04.

 

Тема розділу: Проектування професійного успіху.

 

Тема уроку: Основи професійного самовизначення.

 

Мета уроку:

  •                    Ознайомити учнів з основами професійного самовизначення. Сформувати вміння необхідні для аналізу інформації і вибору подальшої професійної діяльності. Сприяти подальшому професійному становленню особистості.
  •                    Розвивати навички образного та логічного мислення при аналізі та впорядкуванні інформації, необхідної для прийняття рішень.
  •                    Сприяти вихованню всебічно розвинутої людини, здатної синтезувати знання з різних предметних галузей для виконання поставлених завдань.

 

Тип уроку засвоєння та застосування нових знань.

Методи проведення.

Словесні: бесіда, інтерактивні вправи;

Наочні: карта інтересів, інтелектуальна карта розуму, інструкційна картка-

завдання, пам’ятка з охорони праці ;

Практичні: виконання практичної роботи.

 

Обладнання уроку: комп’ютер, проектор, правила ТБ у комп’ютерному класі.

Міжпредметні зв’язки: інформатика, охорона праці, економіка.

Словник термінів: професійна діяльності, культура праці, професійне становлення, професійне самовизначення, професійна кар’єра

 

Методична мета: застосування на уроках предмету «Технології» елементів технології критичного мислення

 

Хід уроку:

 

І. Організаційний момент.

 

Привітання, перевірка готовності групи до уроку


Розминка: Запитання до всіх учнів «Кого вважають успішною людиною?» , «А, ви б хотіли бути успішним?»

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Перевірка домашнього завдання.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 

Створюємо проблемну ситуацію

Якщо у Вас є собака, чи можна вважати,що ви кінолог? (Ви просто любите свою собаку та піклуєтеся про неї)

Якщо Ви постійно граєте у комп’ютерні ігри, чи можна вважати,що ви ІТ-шнік? (Вам подобається грати і ви вільно володієте грою)

Якщо Ви висаджуєте квіти на клумбу, чи можна вважати,що ви ландшафтний дизайнер? ( Ви любите квіти та просто радує око гарний вид з вікна)

Але жодне з тверджень не доводить нам, що ви професіонал у названій справі.

Відповіддю на ці питання може бути вислів Леонардо да Вінчі:

«У природі все мудро продумано і влаштовано, кожен повинен займатися своєю справою, і в цій мудрості - вища справедливість життя.»

 

ІV. Формулювання мети і завдань уроку.

 

Ми починаємо вивчати розділ: «Проектування професійного успіху». Тема

 

уроку: «Основи професійного самовизначення».

 

Сьогодні на уроці ми розглянемо основи професійного визначення, а саме з’ясуємо основні функції професійної діяльності, визначимо основні види професійної діяльності людини, значення професійної діяльності та професійного самовизначення.

 

Протягом уроку працюватимемо з інтелектуальною картою професійного самовизначення, що дасть змогу прослідкувати зв'язок між базовими поняттями

професійного успіху. Виконуючи практичну роботу ви самостійно додасте опрацьовану інформацію до нашої кати


 

  1.                  Формування знань.

 

Професійне самовизначення – це самостійний стійкий осмислений вибір майбутніх професій.

 

Професійне самовизначення є початком професійного розвитку особистості.

 

  1.                    Професійне самовизначення не можна розглядати без професійної діяльності, під час якої і походить професійне становлення особистості.

 

Визначмо на нашій карті основні вузли:

 

Професійна діяльність - це специфічна діяльність людини, зміст якої визначається певною сферою чи галуззю виробництва.

 

Професійне самовизначення - це процес формування ставлення до професії, сутність емоційно - особистісного входження в професію.

 

Професійне становлення особистості - це процес формування ставлення до професії, ступінь емоційно - особистісного входження в професію, накопичення досвіду практичної діяльності; професійне вдосконалення та набуття майстерності.

 

  1.                    Розкриваємо зв’язки першого вузла.

 

Завдання професійної діяльності – це стан досягнення певних цілей.

 

2.1. Професійна діяльність виконує основні функції:

 

  •            Створення матеріальних , інтелектуальних і духовних цінностей;
  •            Одержання засобів для життєдіяльності людини;

 

  •            Сприяння загальному і професійному розвитку особистості;
  •            Перетворення навколишнього середовища.

2.2. Основні види діяльності людини:

  •            Ігрова- продуктом є сам процес.
  •            Навчальна- знання , вміння та навички.

 

  •            Праця- створення матеріальних та духовних благ, є необхідною умовою

 

існування та розвитку людини.

2.3. Сфери  та галузі професійної діяльності людини:

 

  •            Матеріального виробництва (засоби виробництва і предмети споживання).

 

  •            Невиробнича сфера( галузі і види професійної діяльності з обслуговування населення, інших галузей економіки і управління).
  •            За предметами праці сфери професійної діяльності поділяють:
  •        Людина-природа
  •        Людина- техніка
  •        Людина- знакова система

 


  •        Людина- людина
  •        Людина –художній образ.

 

Ми з вами розглянули та впорядкували інформацію стосовно професійної діяльності.

 

  1.                    Переходимо до вузла «Професійне самовизначення»

 

(варіанти відповідей учнів можуть мати інші формулювання)

 

3.1. З чого безпосередньо почали ви при виборі професії ?

Визначимо, на чому формується ставлення до професії :

  •                    Позиція батьків, старших членів сім’ї

 

  •                    Позиція друзів

 

  •                    Позиція шкільних педагогів

 

  •                    Особисті професійні плани

 

  •                    Здібності

 

  •                    Рівень домагань на суспільне життя

 

  •                    Інформованість про професії

 

  •                    Схильність до улюблених занять

 

 

3.2. Що можна віднести до емоційно - особистісного входження в професію:

 

  •                    Схильність до улюблених занять;

 

  •                    Культура праці.

 

3.3. Процес професійного самовизначення людини може тривати протягом життя: Професійне самовизначення розглядається як процес, що охоплює весь період професійної діяльності особистості: від виникнення професійних намірів до виходу з трудової діяльності. Він пронизує весь життєвий шлях людини.

 

  1.                    Розкриваємо вузол « Професійне становлення особистості»

 

Вибираємо ланки для професійного становлення особистості:

 

  •                    Первинний вибір професії;

 

  •                    Етап професійного самовизначення;

 

  •                    Професійне навчання;

 

  •                    Професійна атестація;

 

  •                    Самореалізація в праці (професійна майстерність і творчість). Професійна майстерність найвищій рівень оволодіння професійною діяльністю.

 

Професійне становлення є складовою професійної кар’єри.

 

Професійна кар’єра досягнення людиною успіху в професійній діяльності. Поняття «професійна кар’єра» включає професійний ріст, майстерність, високу оплату праці, поліпшення житлових та побутових умов, підвищення по службі,

 


отримання свободи в своїх рішеннях , відповідну оцінку своїх заслуг, особисте задоволення професійною діяльністю.

 

Вдалий вибір професії – одна з головних складових і умов людського щастя. Перед нами схема, що містить зв'язок між складовими професійного самовизначення.

 

Звертаю вашу увагу на те, що навчання у ПТНЗ відноситься до Професійного становлення особистості , а саме – це професійне навчання.

 

VІ. Закріплення матеріалу

 

Пройти тест.

 

 

 

 

 

 

VІІ. Підсумок уроку.

 

  •                     результаті нашої спільної роботи на уроці ми отримали візуальний конспект уроку, що містить основні поняття, складові та функції професійного визначення.

 

Оголошення оцінок за роботу на уроці.

 

Рефлексія.

 

Виконання інтерактивної вправи «Якщо…, то..?»

VІІІ. Домашнє завдання.

Засвоїти вивчений матеріал.

docx
Додано
4 квітня 2020
Переглядів
1929
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку