«Професійна спрямованість особистості здобувачів освіти
як основа підготовки кваліфікованих робітників»
Абрютіна Ольга Петрівна
викладач професійно-теоретичної підготовки
вищої категорії, старший викладач
Професійна спрямованість є внутрішнім джерелом професійного розвитку й особистісного зростання будь-якого суб’єкта діяльності, тому її розвиток можна розглядати як важливу складову формування професіоналізму майбутніх кваліфікованих робітників.
Поняття професійної спрямованості особистості є компонентом загальної спрямованості особистості, безпосереднім чином пов’язане з мотиваційною сферою людини, яка формує вибіркове позитивне ставлення до професії, особистісне прагнення застосовувати свої знання, досвід, здібності в галузі обраної професії та самореалізуватися в ній.
Як писав видатний видатний педагог Костянтин Дмитрович Ушинський, що педагогіка не досліджує минулого чи теперішнього, а має на меті створення нового, чого ще не було. У цьому відношенні Ушинський називає педагогіку найвищим мистецтвом. Вона задовольняє найвищу із потреб людини – удосконалення людської природи: "Викладач – є художник, здобувач освіти – художній твір; заклад освіти – майстерня, де з грубого куска мармуру виникає подібність божества".
«Якщо в обрану професію вкласти душу,
то щастя вас саме знайде».
К.Ушинський.
Шлях до успіху розпочинається з бажання, а коли здобувачі освіти навчаються у гарних умовах, які лише підсилюють їх інтерес до розвитку власних професійних здібностей, то ми як кінцевий результат отримаємо висококваліфікованого робітника. Вектором руху до професійного зростання є мотив, і мета буде досягнута.
«ХОЧУ» - це бажання брати активну участь в освітньому процесі, відповідально виконувати конкретну роботу, захоплюватися, спрямовуватись на діяльність. Інтерес допомагає розкрити здібності, подолати перепони на шляху до мети. На формування інтересів впливає навколишнє середовище, а саме організація освітнього процесу, який наповнений творчими завданнями та проектами, цікавими бінарними уроками та з використанням інтерактивних симуляторів. В таких умовах зростає бажання професійно зростати:оволодівати системою автоматичного програмування та створювати власні бізнес-ідеї.
Загострюється інтерес в реальній справі-спробуєш і зрозумієш, що обрана професія - омріяна.
Всі значні професійні досягнення виросли з інтересів, які за сприятливих умов розвинулися в схильності. А схильність — це перший крок до “можу”.
«МОЖУ» - це діяльність, яка Вам під силу, відповідає рівню ваших знань, умінь, здібностей. «Можу» – значить, володію ресурсами, необхідними для того, щоб стати професіоналом.
Для визнання, самовдосконалення та підвищення професійної кваліфікації здобувачі освіти беруть активну участь у різних заходах, таких, як: конкурси професійної майстерності, міські та всеукраїнські конкурси професійного спрямування, а також підприємницьких таборах і виробничих практиках на провідних підприємствах міста.
«ТРЕБА» - це реалізація власної мети, працювати за обраною професією.
Обробка деревини-одне із древніх ремесел, яке не втратило своєї актуальності в сучасних реаліях, а особливо тепер, для відбудови нашої держави.
Обробка деревини визначається попитом на ринку праці і готовністю працедавців платити гідну заробітну плату. Гідну заробітну плату здобувачі освіти отримують на різних підприємствах, які залюбки працевлаштовують наших здобувачів освіти на таких підприємствах, як: ТОВ «ВіЯр», ТОВ «ЕЛІО ФЕКТОРІ» та ін..