Професійне зростання соціального педагога через особистісний розвиток

Про матеріал
Обґрунтувати й розкрити зміст та сутність поняття «саморозвиток» і «професійне зростання». Довести, що в умовах інноваційного розвитку суспільства основним показником формування професіонала є постійний розвиток особистості, творчої індивідуальності.
Перегляд файлу

Професійне зростання соціального педагога через особистісний розвиток

Мета:  

обґрунтувати й розкрити зміст та сутність поняття «саморозвиток» і «професійне зростання».  Довести, що в умовах інноваційного розвитку суспільства основним показником  формування  професіонала є постійний розвиток особистості, творчої індивідуальності.

Вступне слово (5 хв).

САМОРОЗВИТОК – дійсно ми часто згадуємо це слово, але що воно означає?  Що таке саморозвиток?  Мабуть, що кожна людина зможе дати власне визначення саморозвитку.  Для когось це будуть всі знання, які він отримує з зовнішніх джерел, для інших – це нові навички, вміння і досвід, отримані в результаті застосування знань, на практиці, для третіх – це постійна боротьба з собою. Бажання перемогти самого себе, вийти на новий рівень, інші й зовсім думають інакше…

Професійний розвиток – рід занять, діяльності; шлях до успіху, видного положення у суспільстві, на службовому поприщі, а також саме досягнення такого положення.

Пропоную на нашому занятті розібратися що ж означає саморозвиток тта професіоналізм.

  1. Правила роботи в групі: (5 хв)

Тренер записує  на дошці правила прийняті групою:

-бути лаконічним – висловлюватись стисло,

- говорити по черзі,

- «тут і тепер»  зосередитись на тому, що учасники думають і відчувають у даний момент,

- говорити від себе,

- бути толерантним.

3. «Очікування учасників  (5 хв.)

На плакаті зображена « свинка- копілка» , кожен стікер у вигляді монетки і оголошують свої очікування.

Знайомство. Вправа «клумба» (5 хв)

Мета – усвідомити цінності.

На плакаті збражено 4- клумб, кожна клумба має назву:

  • Родина;
  • Успіх;
  • Багатство;
  • Здоров’я.

Учасники пишуть свої імена на стікерах в формі квітів і «розквітають» на певній клумбі, поянюючи свій вибір.

4. «Мозковий штурм» (10 хв)

Вправа «Сонечко»

Обладнання : плакат з  зображенням сонця.

 Об’єднати учасників у 2 групи, кожному учаснику дається «промінчик». Завданя:кожен учасник групи повинен написати визначення

  • Саморозвиток – це ….(1 група);
  • Професіоналізм – це…(2 група).

 

5. Інформаційний блок (презентація « Що таке саморозвиток») .(5 хв)

 

6. Тестування  «Гармонія між своїм внутрішнім станом і положенням у зовнішньому світі» відповіді «так» чи «ні». (5 хв)

- моя робота допомагає мені займатися самореалізацією і творчістю;

- я усвідомлено ставлю цілі і розумію, що мені дасть їх досягнення;

- я планую свій розвиток;

- я використовую різні методи для свого особистісного зростання;

- у мене є наставник;

- у мене план з вивченню корисної літератури;

- у мене є план з аналізу фільмів, що сприяють розвитку;

-  на роботі я регулярно беру на себе нові обов’язки;

- я постійно роблю щось нове для себе;

- я медитую щодня не менше 10 хвилин;

- я гуляю не менше 30 хвилин щодня.

Чим більше позитивних відповідей ви дасте, тим вище ймовірність того,що ви рухаєтеся у правильному напрямку і досягнете поставленої мети.

7. Вправа « Лист до себе як соціального педагога» .

Початок – я в минулому, я – тепер, я- через 10 років. ( 10 хв.)

 

8. Вправа « Життєвий та професійний кодекс соціального педагога»
(10 хв).

Обладнання: картки з зображенням букв українського алфавіту. (2*2 см)

Об’єднуємо учасників у дві групи

  1. Група формує декілька значущих для них особисто життєвих правил;
  2. Група формує декілька професійних правил, які б розпочиналися на букви написані на картках. По закінченню роботи групам пропонується прочитати сформульовані закони, дотримуючись алфавітного порядку. Та об’єднавшись в одну єдину групу створити єдиний життєвий та професійний кодекс соціального педагога.

9. Вправа «Позитивне малювання» (20 хв)

 

У нашій з вами професії таїться одна небезпека – постійні стреси. Тому наостанок я вам пропоную намалювати картину настроїв. Це допоможе нам зняти стрес. Тому що малювати ми будемо пальцями. І фарбу зробимо теж за допомогою пальців. Отже:

  • візьміть баночки, я вам покладу перший інгредієнт вашої фарби. Це основа всього – мука. Ваші пальці знають інформацію про ваш настрій. Помніть борошно пальцями, передайте їй свій настрій. Це важливо, тому що тільки пальці знають про ваш настрій.
  • Наступний компонент нашої фарби буде цар мінералів. Що це? Який мінерал стоїть на чолі столу? Сіль. А тепер потрібно кожну мучинку позйотромити з солинкою. Перемішуйте, знайомте. Змішуйте ретельно, щоб вийшла  основа, тому що це необхідно для отримання «Фарби настрою».
  • Наступний компонент – це соняшникова олія. Вона завжди під рукою. Тепер перемішайте весь склад. Трішки схоже на тісто. Кожна господиня вміє місити тісто, від цього шкіра рук стане кращою. ( це як маска для рук. Сіль очищає пори, масло живить шкіру.)
  • Щоб наш склад був схожий на фарбу – додайте води. Перемішуйте, не повинно бути ні однієї грудочки.
  • Тепер додамо клей. Щоб всі компоненти скріпити і щоб фарба добре трималася.
  • А тепер найголовніше – ми зараз нашій фарбі додамо колір.

Прислухайтесь до свого настрою і виберіть саме той колір, який знайде відгук у вашій душі. Можна змішати два кольори. Якщо змішаєте більше трьох, зазвичай виходить коричневий колір.

А тепер ось полотно – вилийте свою фарбу, як вам хочеться. Можна в одне місце, можна фігурками, можна по всьому полотну. Поділіться своїми почуттями, що ви віддаєте картині.

У нас вийшла не просто картина. Це наше творіння нсить лікувальний характер. Коли ви втомилися, або просто поганий настрій, можна ненадовго зупинити свій погляд на й картині. Там ви знайдете частинку свого настрою і вам стане приємно, легко.

  1. Мука – 1ст.л
  2. Сіль – 1 ст.л
  3. Соняшникова олія – 1,5 ч.л
  4. Вола – 3 ст.л.
  5. Клей 1,5 ч.л.
  6. Колір – гуаш добавляється за власним бажанням.

 

11 Здійснення очікувань «Букет побажань» (15 хв)

Матеріали:

  • Цукерки по кількості учасників;
  • По 3 стрічки гофрованого паперу різного кольору ( 3-4
  •  см ширина та 15 см довжини)
  • Дерев’яні шпажки;
  • Скоч тонкий та товстий зеленого кольору.

Учасники створюють «тюльпан з побажаннями», встановлюючи в вазон говорять побажання для будь кого з групи. В кінці тренер роздає всі квіти кожному учаснику. Говорячи кожному побажання.

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
3 листопада 2021
Переглядів
225
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку