Профілактичне тренінгове заняття «Тютюн – ворог здоров'я» націлено на відстоювання в ситуації ризику вчасно і усвідомлено відмовитись від вживання наркотичних речовин, а головне мати власну життєву позицію.
Профілактичне тренінгове заняття
«Тютюн-ворог здоров’я»
Мета: проаналізувати згубність вживання тютюнопаління на організм людини, зокрема підлітковий вік; розвивати сталу позицію відмови від негативних звичок, які призводять до погіршення здоров’я ; формувати негативне ставлення до тютюнопаління.
І. Вправа «Моє ім’я».
Для початку ми пограємо у гру «Моє ім’я». Кожен учасник групи проти часової стрілки називає своє ім’я, його значення та ту людину, котра дала йому це ім’я.
ІІ. Правила групи.
Скрізь, де б ви не були, існують певні правила поведінки. Тож я хочу ознайомити вас з основними правилами тренінгового заняття, а хто захоче внести додаткові правила, то ми їх запишемо.
ІІІ. Вступна бесіда «Що відбудеться сьогодні».
Рано чи пізно перед молодою людиною може постати вибір: курити чи не курити? І зовсім не обов’язково яка буде реклама, або хто вам буде пропонувати закурити.
Головне – не потрапити в залежність. А щоб не потрапити у залежність від тютюнопаління, потрібно вже зараз виробити власну позицію щодо невживання наркотичних речовин. А це в свою чергу дасть можливість зберегти своє здоров’я на довгі роки.
Як ви вже зрозуміли, наша сьогоднішня тема: «Тютюн - ворог здоров’я».
IV. «Наші очікування».
Тож зараз я пропоную вам написати свої очікування на листочках і відкласти на деякий час в сторону.
V. Оцінка рівня поінформованості учасників тренінгу.
МОЗКОВИЙ ШТУРМ
«Що для вас найдорожче і чому»
Мета: з’ясувати життєві цінності підлітків.
Хід завдання
Кожен із учасників по черзі говорить, що для нього є головним або найдорожчим в житті.
Можливі відповіді (здоров’я, природа, сім’я, друзі, батьки).
До уваги тренера: підвести підлітків до розуміння того, що, головне для кожного з нас сім’я. Всі ми бажаємо, щоб сім’я була захистом від проблем, щоб батьки нас розуміли, допомагали нам, а ми їх любили і поважали. Але не завжди так буває.
VI. Інформаційне повідомлення.
«Тютюн - ворог здоров’я».
... Ось курець затягнувся сигаретою і мрійливо дивиться на блакитні кільця диму, які повільно розпливаються у повітрі кімнати. Та чи замислюється шанувальник «блакитного змія» над тим, що в цей час відбувається? Найчастіше
ні. А чи варто було б! Адже в димі 25 сигарет (а це денна норма середнього курця) міститься 125г. нікотину, 40г. аміаку, 0,8 - 1,0мг синильної кислоти, 0,5 чадного газу та безліч інших отруйних речовин.
Справді універсальна та шкода, якої завдає куріння тютюну здоров’ю. Невипадково термін життя того, хто курить, у середньому на 9 років коротший, ніж того, хто не курить.
... Одного разу в Ніцці було влаштоване на диво бурне змагання на найкращого курця. Два його учасники викурили без перерви по 60 цигарок і через кілька годин померли, інші - тяжко захворіли.
Сучасна статистика констатує, що кожен другий чоловік у нашій країні помирає нині у віці від 40 до 50 років. Помирає від серцево-судинних захворювань: інфаркту, інсульту, ішемічної хвороби, облітеруючого ендартеріїду, тощо. Помирає тому, що курив, уживав алкогольні напої, нервував, вів малорухомий спосіб життя, неправильно харчувався... Але на першому місці поміж причин смертності чоловічого населення стоїть тютюн.
Чому ж куріння набуло в наш час такого поширення і навіщо люди курять?
Ми живемо в складному світі, який постійно випробовує нас на міцність. Здорова, сильна духом людина розуміє, що життя - це боротьба і філософськи ставиться до тимчасових поразок, труднощів та прикрощів. Слабка, емоційно та духовно незріла людина панікує через кожну проблему, відчуває страх, тривогу, невпевненість і потребує хімічного захисту.
Сигарета - це пристрій, на одному кінці якого - вогник, а на іншому - жертва. Це бікфордів шнур, і він рано чи пізно зруйнує здоров'я ЛЮДИНИ.
Тютюн-убивця номер один. Підраховано, що якби всі чоловіки кинули курити, то смертність від раку знизилася б на 40%.
VII. Гра-розминка «Знайди собі пару».
Кожен учасник групи отримує карточку з назвою тваринки та за допомогою міміки і жестів знаходить собі пару.
Наприклад: СЛОН-СЛОН, ЗАЙЧИК-ЗАЙЧИК, ВЕДМІДЬ-ВЕДМІДЬ, КОТИК-КОТИК, ПТАШКА-ПТАШКА, КЕНГУРУ-КЕНГУРУ і т.д.
VIII. Вправа «Знайди вихід із ситуації».
Учасників поділити на три групи. Кожна група отримує завдання.
1. Розробити схему «Як покинути палити?»
2. Розробити схему «Шлях до здоров’я».
3. Розробити схему «Як відмовитися від спокуси?»
(Презентація, обговорення.)
IX. Підсумок заняття.
Наше заняття підходить до закінчення. Візьміть будь ласка листочки, на яких записані ваші очікування щодо сьогоднішнього заняття. Чи справдилися вони? Може хто хоче висловити свою думку?
На завершення хочеться наголосити на тому, що в ситуації ризику важливо вчасно і усвідомлено відмовитись від вживання наркотичних речовин, а головне мати власну життєву позицію.
Х.Вправа «Свічка».
Продовжити речення «Я передаю тобі цю свічку і бажаю...»