Профілактичне заняття
« Насильство та жорстоке поводження»
Мета: ознайомити учнів з проблемами, причинами, ознаками насильства, та жорстокого поводження, нормативними документами.
Обладнаний матеріал: м’яч, мультимедійна дошка, стікери, олівці, папір.
Вік: 10-14 років
Час заняття: 45хв.
ХІД ЗАНЯТТЯ
Психолог: Ми живемо у світі, однією з характерних ознак якого є насильство. Нині Україна потерпає від жорстокої поведінки дітей та дорослих. Цей період характеризується зростанням злочинності та падінням загальнолюдських цінностей. На такому фоні є актуальною проблема насильства в сім’ї, суспільстві.
Мозковий штурм « Що таке насильство»
Психолог: Світ переповнений насильством, що чиниться в найрізноманітніших сферах людської діяльності. Але ми будемо говорити про насильство інтерперсональне, тобто те, яке має місце у стосунках між людьми. Які ви можете назвати види насильства? ( Діти називають: - фізичне; психологічне та емоційне; сексуальне; економічне).
Вправа «Знаємо свої права»
Мета: формувати уявлення про права і свободи громадян України, ознайомити учнів із Конвенцією « Про права дитини»;підвести дітей до розуміння, що необхідно не лише знати свої права, але й виконувати обов’язки.
Психолог: Ми з вами – громадяни України. У нашій країні людина, її життя та здоров’я, честь і гідність, недоторканість і безпека визнаються найвищою соціальною цінністю. Так написано у Конституції України – основному законі нашої країни.
Гра « Правове дерево»
Мета: ознайомити учнів з Конвенцією «Про права дитини»
На дошці висить плакат із зображенням стовбура дуба. На столі лежить виготовлені листочки, де записані права дітей, а також аркуші із загальнолюдськими рисами ( чемність, порядність, ввічливість).
Психолог: Діти, вам потрібно знайти права, визначені у Конвенції, і прикріпити їх на дерево, загальнолюдські риси – до коріння.
Питання до дітей після виконання завдання:
Гра «Так чи ні»
Мета: закріпити знання учнів про права дітей, розвивати увагу.
Психолог: Зараз я називатиму права дитини. Якщо ви впевнені, що це право дитини, то ловите м’яч, якщо ні – відбиваєте.
Питання для роздумів
Психолог: Підлітковий вік – це дуже складний період у житті людини. Він пов’язаний з розумами про життя, про своє місце в цілому світі. Ти замислюєшся про те, яка ти людина, що відчуваєш стосовно себе, своєї сім’ї, друзі і навіть людей, які тобі не подобаються. Можливо, у твоєму житті є люди, з якими ти частіше займаєш позицію жертви, дозволяєш принижувати і використовувати себе. Здається, що немає сил протистояти цьому, але вибір є. І ти можеш обирати – чинити й надалі з позиції приниженого або почати змінювати свою роль.
Запитання для роздумів
Вправа « Я найкращий тому, що…»
Мета: підняти самооцінку учнів, зарядити їх позитивними емоціями.
Психолог: Давайте пограємо в м’ячик. Кидаєте його зі словами: « Я найкращий тому, що…»
Якщо ти хочеш позбутися позиції приниженої людини, не бійся виражати свої почуття. Не зупиняйся при можливих поразках. Хвали себе навіть за маленькі перемоги. Не бійся зробити помилку, адже ти тільки вчишся.
Підбиття підсумків:
Домашнє завдання: виготовити листівки «Стоп – жорстокість», «Стоп – насильству»