14 квітня о 15:00Вебінар: Дистанційне навчання: від побудови системи до зміни цінностей

Профілактичне заняття « Насильство та жорстоке поводження»

Про матеріал
Ми живемо у світі, однією з характерних ознак якого є насильство. Нині Україна потерпає від жорстокої поведінки дітей та дорослих. Цей період характеризується зростанням злочинності та падінням загальнолюдських цінностей. На такому фоні є актуальною проблема насильства в сім’ї, суспільстві. Пропоную профілактичне заняття для учнів середньої школи " Насильство та жорстоке поводження"
Перегляд файлу

Профілактичне заняття

« Насильство та жорстоке поводження»

 

Мета: ознайомити учнів з проблемами, причинами, ознаками насильства, та жорстокого поводження, нормативними документами.

Обладнаний матеріал: м’яч, мультимедійна дошка, стікери, олівці, папір.

Вік: 10-14 років

Час заняття:  45хв.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Психолог: Ми живемо у світі, однією з характерних ознак якого є насильство. Нині Україна потерпає від жорстокої поведінки дітей та дорослих. Цей період характеризується зростанням злочинності та падінням загальнолюдських цінностей. На такому фоні є актуальною проблема насильства в сім’ї, суспільстві.

Мозковий штурм « Що таке насильство»

Психолог: Світ переповнений насильством, що чиниться в найрізноманітніших сферах людської діяльності. Але ми  будемо говорити про насильство інтерперсональне, тобто те, яке  має місце у стосунках між людьми. Які ви можете назвати види насильства? ( Діти називають: - фізичне; психологічне та емоційне; сексуальне; економічне).

Вправа «Знаємо свої права»

Мета: формувати уявлення про права і свободи громадян України, ознайомити учнів із Конвенцією « Про права дитини»;підвести дітей до розуміння, що необхідно не лише знати свої права, але й виконувати обов’язки.

Психолог: Ми з вами – громадяни України. У нашій країні людина, її життя та здоров’я, честь і гідність, недоторканість і безпека визнаються найвищою соціальною цінністю. Так написано у Конституції України – основному законі нашої країни.

  • Скажіть, які ще ви знаєте документи, що захищають права дітей?
  • Що ви розумієте під поняттям «права»?
  • Що розумієте під поняттям «обов’язки»?

Гра « Правове дерево»

Мета: ознайомити учнів з Конвенцією «Про права дитини»

На дошці висить плакат із зображенням стовбура дуба. На столі лежить виготовлені листочки, де записані права дітей, а також аркуші із загальнолюдськими рисами ( чемність, порядність, ввічливість).

Психолог: Діти, вам потрібно знайти права, визначені у Конвенції, і прикріпити їх на дерево, загальнолюдські риси – до коріння.

Питання до дітей після виконання завдання:

  • Які, на вашу думку, права дітей можуть порушувати в школі?
  • Яким чином можуть порушуватися права дитини в школі?
  • Які права дітей можуть порушувати вдома?
  • Яким чином можуть порушувати права дитини вдома?

Гра «Так чи ні»

Мета: закріпити знання учнів про права дітей, розвивати увагу.

Психолог: Зараз я називатиму права дитини. Якщо ви впевнені, що це право дитини, то ловите м’яч, якщо ні – відбиваєте.

  1.         Кожна дитина має право на життя .
  2.         Кожна дитина повинна відпочивати за кордоном.
  3.         Усі діти мають право на освіту.
  4.         Кожна дитина має право роботи, що їй хочеться.
  5.         Кожна дитина не повинна бути ображеною або приниженою.
  6.         Кожна житина має право захищати свою гідність будь – якими засобами.

Питання для роздумів

  1.                     Які ще права, без яких не може обійтися людина, ви знаєте? (Права пішоходів…)
  2.                     Що трапилось б, якби порушували права пішоходів?
  3.                     А чи можна порушувати права інших дітей?

 

Психолог: Підлітковий вік – це дуже складний період у житті людини. Він пов’язаний з розумами про життя, про своє місце в цілому світі. Ти замислюєшся про те, яка ти людина, що відчуваєш стосовно себе, своєї сім’ї, друзі і навіть людей, які тобі не подобаються. Можливо, у твоєму житті є люди, з якими ти частіше займаєш позицію жертви, дозволяєш принижувати і використовувати себе. Здається, що немає сил протистояти цьому, але вибір є. І ти можеш обирати – чинити й надалі з позиції приниженого або почати змінювати свою роль.

Запитання для роздумів

  1.         Що таке приниження?
  2.         Що таке жорстоке поводження?

 

Вправа « Я найкращий тому, що…»

Мета: підняти самооцінку учнів, зарядити їх позитивними емоціями.

Психолог: Давайте пограємо в м’ячик. Кидаєте його зі словами: « Я найкращий тому, що…»

Якщо ти хочеш позбутися позиції приниженої людини, не бійся виражати свої почуття. Не зупиняйся при можливих поразках. Хвали себе навіть за маленькі перемоги. Не бійся зробити помилку, адже ти тільки вчишся.

Підбиття підсумків:

Домашнє завдання: виготовити листівки «Стоп – жорстокість», «Стоп – насильству»

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
18 квітня 2019
Переглядів
588
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку