Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Профілактичне заняття «Скажи «Ні» хімічним залежностям!»

Про матеріал
ознайомити підлітків з особливостями здорового способу життя, сприяти формуванню розуміння того, що в разі вибору будь-якої хімічної залежності втрати є набагато більшими, ніж надбання доведення пріоритетів здоров’я серед інших цінностей та показати негативний вплив шкідливих звичок на самопочуття людини. Вправа «Знайомство»; «Правила роботи»; гра «Мозковий штурм»; «Людина завжди має робити вибір…»; «Мікрофон»; рефлексія, прощання.
Перегляд файлу

Профілактичне заняття

«Скажи  «Ні» хімічним залежностям!»

 

Мета: ознайомити підлітків з особливостями здорового способу життя, сприяти формуванню розуміння того, що в разі вибору будь-якої хімічної залежності втрати є набагато більшими, ніж надбання доведення пріоритетів здоров’я серед інших цінностей та показати негативний вплив шкідливих звичок на самопочуття людини.

Структура заняття

 

Види роботи

Орієнтована тривалість хв.

Необхідний матеріал

1.

Привітання. Вправа «Знайомство»

 

10

Аркуші паперу, маркери, ручки

2.

Вправа «Правила роботи»

5

Плакат «Правила роботи»

3.

Гра  «Мозковий штурм»

5

Ватмани, маркери, ручки

4.

Вправа «Людина завжди має робити вибір...»

10

аркуші паперу;

ножиці;

ручки (за кількістю учасників).

 

5.

Вправа «Мікрофон»

10

 

6.

Рефлексія. Прощання.

5

 

 

1. Привітання. Вправа «Знайомство».

Мета: сприяє створенню зацікавленої та доброзичливої атмосфери.

Вправа «Хто я?»

      На аркушах паперу напишіть цифри від 1 до 5 і п'ять разів дайте відповіді на запитання: «Хто я?». Візьміть до уваги риси характеру, почуття, інтереси. Наприклад: «1. Я веселий; 2. Я люблю читати...». Відтак пришпиліть аркуші собі на груди і починайте ходити і читати, що написали інші учасники тренінгу. На великому аркуші паперу запишіть свої імена і розкажіть, чому вас так назвали (або чому воно вам подобається).

 

2. Правила роботи. Повторювання правил, які зображені на плакаті «Правила  нашої групи».

 

 

       3. Гра «Мозковий штурм».  [2].

Ватман розділений  навпіл. Учні об`єднаються в дві команди і  записують свої міркування.

Команда жовтих

Команда червоних

Чому починають палити, вживати алкоголь та наркотики?

Чому відмовляються від шкідливих звичок?

1.Щоб виглядати дорослими.

2. За компанію.

3. Бачать з дитинства як палять батьки і вважають це за норму.

4. Наслідують «авторитета»

5. На «слабо»

6. Від цікавості, нудьги.

7. Не можуть сказати «ні»

8. Не можуть знайти переконливі докази.

1. Щоб зберегти здоров`я.

2. Знають про шкоду для організму.

3. Прагнуть не мати шкідливих звичок.

4. Мають сильний характер і волю.

5. Не дозволяють маніпулювати собою.

6. Щоб зупинити погіршення здоров`я.

7. Вміють сказати «ні».

 

Висновок:  якщо вчасно  зрозуміти чому молодь потрапляє в залежність від шкідливих звичок,то не доведеться потім   відмовитися від них.

 

4.Вправа "Людина завжди має робити вибір..." [18].

Хід вправи: тренер пропонує учасникам розділити аркуш паперу на 4 частини, в кожну з яких вписати по:

  •                   4 найзаповітніші мрії;
  •                   4 найулюбленіші справи;
  •                   4 найулюбленіші речі;
  •                   4 найближчих людей, контакти з якими вони хотіли б зберегти протягом всього життя.

Далі хід вправи проходить під такого змісту коментар тренера.

Тренер: Кажуть, що кожен вибір    це і надбання, і втрата. Дійсно, за все в житті потрібно платити. В випадку, коли ви вибираєте якесь задоволення, воно теж потребує плати. Коли ж це хімічні узалежнення — плата особливо велика.

Зараз я візьму на себе роль хімічного задоволення. Ви маєте знати, що ви вільні вибрати будь-яке задоволення, в тому числі й хімічне, алкогольне та нікотинове але в такому випадку взамін мусите віддати мені якусь із ваших карток. Всього по одному найменуванню. Причому на ваш вибір. З чим ви найлегше розлучитесь? Подумали? Назад не повернеш, думайте добре. Вибрали? Ну от і добре. Все, віддали. Давайте подивимось, хто що віддав насамперед.

(Коротеньке обговорення).

Але ви все ще хочете задоволення, і чим раз, то більшого. Це потребує додаткової плати. Я мушу взяти у вас ще по одній вашій мрії, а ще по одній улюбленій справі, або ж ви повинні розлучитися з кимось зі своїх близьких і чимось зі своїх речей. Вибирайте.

(Коротеньке обговорення).

А чи чули ви про те, що з  залежностями справи  складаються таким чином, що з часом ви прагнете все більших задоволень за рахунок наркотичних речовин? Потрібна більша доза, а для цього потрібно більше коштів, більше часу і, зрештою, потрібні більші жертви. Ви залежні від хімічної речовини, ви вже не є господарями своєї долі, тому я (бо я граю роль хімічної залежності) на свій вибір беру у вас по одному найменуванню з усіх ваших чотирьох карток. І це вже як кому випало і як у кого склалося. Подивіться. З чим ви залишились?

(Коротеньке обговорення).

А ви не зупиняєтесь. Ви вже раби вашої залежності. І то завше таке буває, якщо людина хоче мати від життя тільки втіху. І якщо й досі ви прагнете хімічних задоволень, я маю відібрати у вас те, що ви ще тримаєте в руках...

Обговорення:

  •                 Що було вам найважче віддавати?
  •                 Які почуття ви зараз переживаєте?
  •                 Чи знаєте ви людей, які багато чого або майже все втратили, тому що були хімічно залежними?
  •                 Чи є в вашому оточенні люди, з якими ви б хотіли обговорити тему хімічних залежностей?
  •                 Чи маєте ви знайомих або родичів, які змогли здолати алкогольну або іншу хімічну залежність?

Примітка для тренера. Обов'язковий вихід з ролей.

C:\Users\Мерседес\Desktop\images (1).png 

5. Вправа «Мікрофон».

Що вам сподобалося?

Що нового дізналися?

Що було цікавого?

Що не сподобалося?

Що з того що ви дізналися, зможете застосувати у у житті?

6. Рефлексія

Що сподобалось на тренінгу?

Чи справдилися ваші очікування?

 

  

 

docx
Додав(-ла)
Tarnavska Alla
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
19 лютого
Переглядів
43
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку