Тренінгове заняття "Вибір залежить від тебе самого"

Про матеріал
Мета заняття: навчити дітей приймати вільне, усвідомлене рішення на користь здорового способу життя; виробити вміння говорити «ні», не дозволяти маніпулювати собою; пропагувати здоровий спосіб життя; спонукати підлітків до роздумів: вибір залежить від тебе самого. Вправа «Мій портрет у промінні сонця»; повторювання правил роботи групи; «Стіна здоров’я»; «Сила звички»; «Ми за здоровий спосіб життя»; рефлексія, прощання.
Перегляд файлу

Тренінгове заняття

«Вибір залежить від тебе самого»

 

Мета: навчити  дітей  приймати вільне, усвідомлене рішення на користь здорового способу життя; виробити вміння говорити «ні», не дозволяти маніпулювати собою; пропагувати здоровий спосіб життя; спонукати підлітків до роздумів: вибір залежить від тебе самого.

 

Структура тренінгового заняття

 

Види роботи

Орієнтована тривалість хв.

Необхідний матеріал

1.

Привітання.

5

 

2.

Вправа «Мій портрет у промінні сонця»

5

 

3.

Повторювання правил роботи групи.

5

Плакат «Правила нашої групи»

4.

Вправа «Стіна здоров’я»

 

10

«цеглинки» з паперу

5.

Вправа  «Сила звички»

 

10

Нитки

6.

Вправа «Ми – за здоровий спосіб життя»

10

Листки паперу, маркери або ручки

7.

Рефлексія. Прощання.

5

 

 

 1. Привітання.

 

2. Вправа «Мій портрет у промінні сонця». Учасникам роздають аркуші паперу, на яких зображено сонце з багатьма промінчиками. На промінцях треба написати свої позитивні якості (добрий, розумний). (Додаток 5).

 

3. Правила роботи. Повторювання правил, які зображені на плакаті «Правила  нашої групи».

      

  1. Вправа «Стіна здоров’я» [18].

«А зараз будемо будувати стіну здоров’я. Для того, щоб її побудувати, необхідно згадати корисні для здоров’я звички. Пригадаймо їх (учасники пригадують корисні звички, а психолог записує їх на «цеглинах корисних звичок» і пропонує учасникам помістити їх на стіну здоров’я). (Додаток 6).

      От бачите, яку міцну стіну здоров’я ми побудували. Здається, ніщо її незруйнує. Але… Але, хоч як не дивно, люди дуже легковажно можуть ставитися до здоров’я, особливо молодь. Вони можуть руйнувати своє здоров’я шкідливими звичками. Тому нам варто пригадати і про чинники, які негативно впливають на здоров’я.

      Психолог пропонує згадати звички, які руйнують здоров’я (їх психолог записує на «цеглини шкідливих звичок», а учасники замість або поверх «цеглин корисних звичок» поміщують шкідливі).

Дивіться, вже одна шкідлива звичка зруйнувала одну циглину… Як швидко була зруйнована фортеця шкідливими звичками.

       Підсумок: «Отже, ми побачили, як негативні звички руйнують здоров’я людини».

 

5. Вправа "Сила звички"

Запросіть одного з сильних учнів допомагати в демонстрації.

Учень стає з витягнутими уздовж тіла руками. Тренер обв’язує його ниткою і просить розірвати цю нитку, напруживши руки. Учень робить це легко.

 Вдруге тренер обертає нитку три рази. Учень розриває нитку, але прикладає більше зусиль.

Поясніть, що досліди вчених показали, що звички формуються за три тижні (21 день). Після цього тренер втретє обертає нитку 21 раз. Скоріше за все учень не зможе розірвати її, або розірве з великим зусиллям.

Поясніть, що існують такі звички, наприклад, вживання наркотиків, або паління, що роблять з людини раба. Такі звички порівнюються не з ниткою, а з товстими залізними кільцями.

 

Обговорення. Як в майбутньому нам можуть нашкодити погані звички? Як стануть у пригоді корисні звички?

 

6. Вправа «Ми – за здоровий спосіб життя» [7].

         Учасники об’єднуються в  три групи: 1 – «Міністри здоров’я», 2 – «Бухгалтери», «Лікарі».                                                                                                  

         «Міністри здоров’я» створюють антирекламу на пачці сигарет, яку вони пропонують державному виробництві.                                                        

          «Бухгалтери» підраховують, скільки людина витрачає на 1 пачку сигарет, яка в середньому коштує  до 45 гривень, за 1. тиждень, за 1 місяць, за 1 рік. «Лікарі» створюють модель здорового способу життя для підлітка (вживати продукти з оптимальним вмістом вітамінів, гуляти на свіжому повітрі тощо). Потім один з кожної групи повинен нам презентувати свою роботу.

 

7. Рефлексія. Прощання.

 

docx
Додав(-ла)
Tarnavska Alla
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
19 лютого 2020
Переглядів
460
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку