"Весняний арт-пікнік"

Про матеріал
Сьогодні ми представляємо психологічну службу дошкілля. Останні соціологічні дослідження констатують підвищення інтересу до народних свят, обрядів, використання національної символіки (в одязі, прикрасах, в інтер’єрі), згуртованості в питаннях національної єдності. Зважаючи на сучасні тенденції в суспільстві, пов’язані з підвищенням престижу сім'ї та ролі сімейного виховання, процес взаємодії педагогів з родинами потребує постійного вдосконалення та пошуку нових більш ефективних форм співпраці, вимагає формування у педагога готовності правильно реагувати на виклики часу. Адже кожне нове покоління дітей виховує нове покоління батьків. Практика показує, що в деяких сім'ях, особливо молодих, немає своїх традицій і сімейних свят. І відносини в сім’ях пов’язані часто тільки з матеріальними цінностями, а не духовними. Актуальним для сучасної України є те, що у батьківському вихованні бракує серйозності, а тому і в дітей немає поваги та пошани до батьків. У народі кажуть, що «добрий приклад - кращий за сто слів». Щоб діти гармонійно розвивалися, зростали не лише здоровими та розумними, а й ставали у майбутньому гідними громадянами України, дорослі самі повинні постійно навчатися, розвиватися і як мами і тата, і як професіонали, і як особистості. Цей майстер-клас - особливий. Це неповторна зустріч захоплених людей, це традиції і звичаї, вплив на майбутні вчинки людини, формування культури, активної громадянської позиції. Ми використаємо ігрові прийоми, елементи арт-терапії. Його новизна полягає у творчому використанні народних традицій та обрядів, піднесених на сучасний рівень наукового і культурного розвитку, оригінальних ідей щодо результативності національно-патріотичного виховання дітей. Можливо, те що ми зробимо, крапля в океані. Але океану може не вистачати саме цієї краплі.
Перегляд файлу

М А Й С Т Е Р – К Л А С

Тема

«Весняний арт-пікнік»

 

УЧАСНИКИ: практичні психологи навчальних  закладів.

ТРИВАЛІСТЬ: 1 год.

МЕТА: висвітлення ефективних форм взаємодії з родинами, творчого використання оригінальних ідей щодо результативності національно-патріотичного виховання дітей, принципів діяльності психолога щодо особливостей організації роботи з родинами на сучасному етапі розвитку дошкільної освіти.

ЗАВДАННЯ:

1. Розглянути форми просвітницької роботи з родинами.                                                              2.       Ознайомити із сучасними підходами  формування активної громадської та суспільної позиції, залучення до виховного процесу батьків.                                                                3.      Сприяти розвитку професійно-творчої активності учасників через створення умов для індивідуальної та колективної роботи.                                                                                                           4.     Створити позитивний емоційний настрій учасників, використовуючи елементи  арт-терапії як одну з форм організації майстер-класу.

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:

  1. Підвищення ефективності просвітницької, корекційно-розвивальної діяльності закладу з родинами.
  2. Підвищення рівня професійної компетентності учасників з питань соціально-морального та патріотичного виховання дітей.
  3. Зростання мотивації учасників майстер-класу до формування власного стилю творчої психологічної діяльності.

ОБЛАДНАННЯ: мультимедійна система, презентація «Майстер-клас», інформаційні  буклети, аудіо для музичного оформлення заходу, квіти – бейджики для створення команд, бубон, матеріали для арт-практик.

Хід заходу.

ВСТУПНА ЧАСТИНА

  1. Привітання учасників майстер-класу. Ми всі розуміємо важливість правил. Яких правил ми будете дотримуватись сьогодні?

ОСНОВНА ЧАСТИНА

 Практичний психолог.

Хто з вас був  на пікніку?

         Як відпочивали? В якому місці ви були? Чим особливе це місце? Що робили? З ким ви там були?  Як вам там було?

 Разом з педагогами та батьками дошкільники відправляються в уявні подорожі, приймають участь в розігруванні народних обрядів з дотриманням старовинних традиції. Інформаційне повідомлення???

Сьогодні ми запрошуємо всіх на весняний арт - пікнік. Потрапити туди  може тільки той, хто прагне до нових знань, любить грати і фантазувати, подорожувати. 

  Руханка «Веселі змагання».        Інструкція. Кожен учасник отримує аркуш кольорового паперу. Ведучий пояснює, що кожен учасник вже має свою уявлення, ідею щодо проведення пікніку. Треба цей аркуш зім’яти, створивши кульку. Учасники об’єднуються в дві команди, які розділяються умовною лінією. За сигналом ведучого потрібно «закидати» своїх суперників «ідеями». Гра закінчується за сигналом ведучого. У кожного гравця в руках має бути хоча б одна кулька, будь-якого кольору. Ведучий пропонує об’єднатися в «родини» за кольором кульки.

      Вправа “Незвичайне знайомство”. Модифікація  Е. Тарариної

Мета: надання можливості учасникам відстежити свої відчуття, стабілізація самооцінки, бачення свого місця в групі, визначення своїх кордонів та інших. Техніка розширює можливості розповіді про себе по новому, вираження експрессії.

Інструкція.   

1 етап. Всі хустки лежать в колі. Учасникам пропонується вибрати 1 хустку.

2 етап. Подивіться на себе ніби зі сторони. Чи подобаєтесь ви собі?             

3 етап. Знайдіть рух, який максимально відображає риси вашого характеру. Покажіть цей рух хусткою та назвіть своє імя. Група “дзеркально” повторює дію учасника, намагаючись максимально відобразити його енергію, темпоритм, голос.    

Психолог. Про що ця методика? Які аналогії з життям та життєвими процесами ви побачили в цій методиці?

Вікторина “Чи знаєте ви?”

Високі будинки, машини, електрика, комп'ютери з'явились тільки в 20 сторіччі. До цього виховання та розвиток дітей залежав від батьків, які були “джерелом знань” для дитини. Сьогодні у світі сучасних технологій, комп'ютерів батькам треба дуже постаратися, щоб стати цікавішими ніж Інтернет.

Пропонуємо вам інтелектуальну розвагу, яку  проводимо з батьками.

- Які пісні ми будемо співати на пікніку?

- Назва  гімну  України ?- (“Ще не вмерла Україна”)

- Назвіть 7 чудес України.

- Пробіжимося вулицями сучасного Запоріжжя

Як зараз називається вулиця Анголенка?  Базарна.

Грязнова?  - Фортечна,

Малиновського? - Європейська,

Дамба імені ленінського комсомолу? - Вознесенівський узвіз

Рефлексія.

Наступні вправи проводитимуться одночасно.

Вправи  “Арт-круп”.

Психолог. В давнину дітей з трирічного віку залучали до трудових  справ. Праця для дітей була посильною, але справжньою. Батько ніс мішок, а син мішечок, у мами миска, у доньки - мисочка. Тож ж і нам нічого сидіти без діла.

Вихователь.

- В мене хата багата! Дивіться який врожай я зібрала! Чим хата багата, тим і рада. Демонструються мішечки, наповнені різними крупами. Кожен учасник процесу створення групової мандали вибирає мішечок за тактильними відчуттями, відгадує, який матеріал знаходиться в мішечку, обирає один мішечок для подальшої творчої діяльності. Кожен викладає крупу на велике коло так, як бажає, не домовляючись і не розмовляючи з іншими, але намагаючись доповнити візерунок.  Так заповнюється коло й демонструється учасникам. (Робота проводится під мелодичну музику. )

Висловлювання учасників з приводу своїх почуттів та вражень, які виникли в процесі.

Вправа «Клаптикова анімація»

Відомо, що в кожної сімї є своя жива душа, в якій є і квітуючий райський сад. Команда проходить до ділянки зали, на якій розстелений зелений килимок. Вихователь пропонує учасникам з клаптиків тканини створити квіткову галявину (маки, чорнобривці, ромашки, волошки, троянди) 

Презентація команди.

Вправа Хусткова мандала.

Учасникам пропонується розташувати хустку в просторі кола зручно для неї і хусток інших учасників.  Важливо дотримуватись наступних правил: не розмовляти, відстежувати, чи не порушуєте ви кордони іншого учасника, прислухатися до своїх почуттів. .

- Визначте, чи вистачає простору, чи зручно ви розташували?

- Які почуття зявились у вас?

- Станьте на місце, протилежне попередньому, щоб подивитися звідтіля, як виглядає ваша хустка.

Фоторафування загальної картини.

Вправа “Міст миру”.

 Мета: продемонструвати зв’язок між особистим вибором і впливом цього вибору на оточуючий світ; розвивати з позитивне емоційне ставлення до оточуючого; виховувати  активну життєву позицію, бажання робити добрі справи.

 Обладнання: зображення «забрудненого» та «чистого» міста Запоріжжя на ватмані, список цінностей і добрих справ, роздавальні картки із зображенням різних явищ, подій в сучасному місті, стікери для створення мосту.

 Пропоную вам стати “МИРОТВОРЦЯМИ” та спорудити особливий, чарівний “ МІСТ МИРУ”

      Ви знаєте, що в нашо місті є багато хорошого, красивого, доброго. Але водночас існують і не дуже приємні речі. Знайдіть серед карток зображення таких явищ та подій, що знищують рослини, шкідливі для тварин, небезпечні для людей, через які наша місто стає брудним, неяскравим, людей хворими, нещасними.

     Учасники знаходять відповідні картки та наклеюють їх навколо планети, яка має забруднений вигляд.

Вихователь. Знайдіть серед карток зображення тих явищ та подій, які допомагають ЗАПОРІЖЖЮ бути красивим, чистими, мирними, а запоріжан добрими, здоровими та щасливими. Назвіть, що це. (Відповіді дітей).

Учасники знаходять відповідні картки та наклеюють їх.

     Пр. Психолог. На щастя, ми можемо зробити світ, який нас оточує, таким, яким бажаємо за допомогою добрих справ та побудувати міст між двома світами. Назвіть ці справи.

     Називають справи та наклеюють стікери на дощечки моста. 

     Підсумок гри. Який частина вам подобається більше? Чому? (Відповіді ) Що ще вам би хотілося зробити для нашого міста? (Відповіді дітей).

   КОМЕНТАР. Плакат залишається на видному місці в групі. Щоразу, коли діти разом з батьками зроблять щось із списку добрих справ - наклеюють стікер на відповідну дощечку моста, укріплюючи його, роблячи більш міцним.

 Вправа « Подаруй рух».

Психолог. Запрошуємо завершити зустріч доброю світлою піснею.

Учасники майстер-класу стають в коло. Лунає Пісня К. Бужинської              «Україна - це Я!». Ведучий починає танок, виконуючи танцювальний рух протягом 5 сек. Всі інші повторюють цей рух. Потім кивком голови ведучий дає знак наступному учаснику. Так створюється оригінальний, неповторний танок групи. 

ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА.                                           Вправа «Печена картопелька».                                                                       Інструкція: Учасникам пропонується відповісти на запитання, які актуалізують їхні знання, визначать очікування, створять позитивну атмосферу. Звучить музика. Учасники передають по колу «гарячу печену картоплю». Коли музика зупиняється, у кого в руках опиняється «картопля», той обережно «знімає верхню шкірочку» читає запитання і відповідає на нього, а завдання одразу виконує.                                                                            

Запитання.

  •  Назвіть ідеї, які вас сьогодні зацікавили?
  •  Подаруйте комплімент учаснику, що знаходиться праворуч від вас
  • Яку ідею ви забираєте з собою і поділитесь з колегами?

- Які емоції ви отримали від сьогоднішнього майстер-класу?            -              Подаруйте комплімент учаснику, що знаходиться ліворуч  від вас.                   -              Назвіть 2 кроки, які ви зробите в роботі найближчим часом.                           

- Подаруйте посмішку всім присутнім….

 Фотографування на згадку про майстер-клас.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Майстер-класи
Додано
20 лютого 2020
Переглядів
947
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку